Jong vogeltje

11-06-2011 14:39 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend heb ik een jong vogeltje (vermoedelijk een mereltje gevonden). Hij heeft een bloeduitstortinkje op zijn rug, maar lijkt verder gezond. Ik ben van plan hem te voeren totdat hij groot genoeg is om vrij gelaten te worden. Heeft iemand dit ook eens gedaan?

Foto van het vogeltje.

hmmm, ik open de laatste tijd wel veel topics.
Wat super dat ie nog leeft en dat hij volgende week naar de opvang gaat, dat komt vast goed. Ga nu het filmpje downloaden
quote:Annelize schreef op 13 juni 2011 @ 15:44:

Whahaha, ik dacht eerst; wat een lief klein stumpertje. Tot dat hij opeens wakker wordt! Schrok me rot! Die zag ik niet aankomen haha! Ziet er levendig uit!Ja haha hij is fanatiek. Nu houdt hij alleen niet meer op met piepen
quote:Annelize schreef op 13 juni 2011 @ 15:44:

Whahaha, ik dacht eerst; wat een lief klein stumpertje. Tot dat hij opeens wakker wordt! Schrok me rot! Die zag ik niet aankomen haha! Ziet er levendig uit!Haha, goed dat je me gewaarschuwd hebt! Wat een grote bek heeft hij zeg en wat een lieverdje .
Leuk filmpje! Ik volg dit topic ook al. Ik hoop dat 'ie het haalt. Succes ermee!
Oh wat een lief filmpje!

*schrijft 'jong vogeltje' op haar verjaardagslijstje*
Ik hoorde net op BBC Springwatch dat de merels het dit jaar moeilijk heben. Vanwege de droogte zitten de wormen erg diep waardoor er op sommige plaatsen maar weinig merels worden geboren en dat ze nu echt van alles eten bij gebrek aan wormen.

Bedankt voor je updates, leuk om te volgen!
Leuk dat zoveel mensen dit topic volgen. Het vogeltje slaapt nu.

Morgen schrijf ik weer een update.
Leuk, dan ben ik zeker van de partij, want dit schatje heeft mijn hart veroverd .

Heeft hij al een naam?
Ben geloof ik verliefd! Blijf je volgen en hoop dat alles goed komt met dit kleintje!

Gaaf om te lezen hoe je er mee bezig bent!
Waar blijft de ochtendbriefing?
Haha, hier is de ochtenbriefing.

Het vogeltje leeft nog steeds en wordt ook steeds drukker. Vanochtend heb ik een andere vogelopvang opgebeld. Hier wordt hij straks naartoe gebracht. De mevrouw van de vogelopvang zegt dat jonge vogels die het zo lang overleven een goede kans maken. Er is al een couveuse voor hem gereserveerd.

Ik zal vanavond de laatste foto plaatsen van het lieve vogeltje.
Wat heerlijk dat het zo goed gaat, maar wel jammer dat wij dan afscheid van hem moeten nemen .

Ik denk ook dat hij het wel redt, want het is een vechtertje!
Ja het was leuk om voor hem te zorgen. Maar het is natuurlijk veel beter als hij met soortgenootjes opgroeit en straks in het wild kan worden losgelaten. Maar ik zal hem wel missen.
Zo de laatste update. Hier zit hij bij wat andere jonge mereltjes in de opvang.

Super gedaan hoor! Ga je af en toe nog vragen hoe het mey hem gaat? Of zit je missie er op?
Ja ik heb wel mijn gegevens achtergelaten, dus misschien hoor ik nog wat. Maar ik weet niet of ze nog precies weet welk vogeltje het is. Hij was wel jonger dan de andere 2.
Ooh wat heerlijk dat hij met medemereltjes is, dan geeft hem een betere kans op een echt merel-bestaan.

Je mag echt trots op jezelf zijn voor wat je allemaal voor hem gedaan hebt.
Iedereen hier ook bedankt voor het meedenken en de goede tips. Zonder jullie had hij het ook niet gered.
Ik zag net het filmpje, wat een schatje is het toch. Ik hoop dat hij het red. Jij hebt in ieder geval je best gedaan, TO!!
Ahhhh wat schattig! En wat ontzettend lief van je dat je zo goed voor hem hebt gezorgd!

Jammer dat je afscheid hebt moeten nemen, maar fijn dat hij nu bij andere jonkies zit,

Top van je!
Helemaal blij van dit topic, wat fijn dat het allemaal gelukt is!
Wat leuk dat hij bij andere mereltjes is, ziet er erg knus uit in dat bakje.
Wat een geweldig filmpje, hahahaha!

Succes voor het beestje bij de opvang, jammer dat we afscheid moeten nemen!
Nog even een allerlaatste update omdat iedereen zo meeleeft. Ik heb gisteren de opvang opgebeld en het ging prima met het vogeltje, hij was al flink gegroeid.
Gelukkig, ik was al bang te moeten lezen dat hij het toch niet had gered. Heerlijk nieuws!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven