November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
O ja, Stan heeft nu trouwens de waterpokken, maar dat lijkt heel erg mee te vallen.
(ik breek dan toch maar even in, kan 't niet laten )

Tess op DEZE website komt zo'n 1 a 2 keer per week wel een aanbieding voorbij voor bungalows, vaak in kleine parken in NL en België. Vaak ook juist met fijne prijzen voor de weken daarop. Of zou je liever wat verder weg gaan? Wij zijn door werk van manlief (helaas) gebonden aan hoogseizoen, maar juist in het voorseizoen waar jullie nog nét inzitten denk ik, hoef je echt geen kapitalen uit te geven. (schoonouders zitten bijv. nu op 5* camping aan de Middellandse zee, twee weken voor nog geen 300 euro....).

Zou je eens moeten kijken op site van Vacanselect, kun je ook aangeven wat je max. wilt uitgeven.

Oh, ik heb ook zin in vakantie! Nog 3 weken en dan hoop ik nu aan een vers croissantje te zitten in het zonnetje!!!
Tess, ik koop dat soort boekjes dus nog maar niet voor Neeltje. Ze kan in het engels tellen tot 30, kent het alfabet en sommetjes draait ze haar hand niet voor om. Als ik dan die boekjes koop, kan ze op school niets meer leren

Ik heb inderdaad toch maar even een test gedaan gisteren. Maar inderdaad gelukkig (!) maar 1 streepje. Toch een virus in combinatie met misschien een terugval of zo. Vandaag gaat het iets beter, maar ja, ik heb tot 11 uur geslapen.....

Leuk is dat he, dat samen spelen? Echt, af en toe denk ik nog weleens hoe het zou zijn met maar 1 kind of met nu een baby. Ze houden elkaar echt bezig, verzinnen ieder wel kattekwaad en gaan dat dan samen uitvoeren. Zij weten natuurlijk echt niet meer dat ze het ooit zonder broer/zus hebben moeten doen.
Goed dat je een test hebt gedaan, O. Ik dacht namelijk direct; zwanger? Fijn dat het maar 1 streepje was.

Gaat het inmiddels alweer wat beter?

Wauw Raf al zo snel naar school. Zal voor jou ook wel weer even wennen zijn, Lijnes. Of kijk je er stiekum ook een beetje naar uit?

Klinkt als gezellige dagen, Suzaa! Juliantoren is inderdaad echt een aanrader.

Samen spelen wordt hier ook al gedaan. Nou Bink neemt nova mee in zijn fantasie en zij hobbelt heerlijk achter hem aan. En geniet daar zichtbaar van.

Van het weekend vroeg Bink of ze samen mochten spelen op zijn kamer (7 uur), nou graag jongen! Was heerlijk om daar naar te luisteren. Konden wij nog even na soezen

Cat, wat fijn dat het dit jaar zoveel beter was dan vorig jaar. (Kon ook bina niet anders volgens mij). Wat is normaal voor een grote qua groep?

Binti, goede pinkpop gehad? Jammer van het weer gisteren.

Tess en Orgineel, hebben jullie gekeken naar een school die meer uitdaging bied voor jullie meiden? In mijn ogen zijn ze al zo ver en zullen ze zich misschien gaan vervelen als ze niet genoeg uitdaging krijgen.

Zijn er al meer kinderen die sommetjes maken?

Ik geniet op dit moment echt zo van de uitspraken van Bink. Elke dag gebeurt er wel wat waardoor ik zo ontzettend om hem moet lachen. Probeer het ook allemaal op te schrijven, zo grappig om terug te lezen.
Weet je, Novem, ik wil eigenlijk al dat denkwerk van mijn meisje niet stimuleren. Er zijn zoveel andere dingen in een kinderleven Juist het spelen en lichamelijk bezig zijn lijkt me voor haar leuk (en uitdagend) om te leren. Dus ik probeer haar te laten doen wat ze leuk vindt (denken, verhalen vertellen, rekenen/tellen, etc) zonder dat ik daar echt de nadruk op leg. En laat haar andere dingen ook ervaren. Ik ben vandaag op gesprek geweest bij de peuterjuf van de vrije school. Daar wordt naar alle aspecten van een kind gekeken en daarom lijkt me dat de ideale school voor beide kinderen. Nelis praat ook al als brugman (als ik vraag: wat lust je op je brood? Zegt hij: "ehm, ik denk dat ik vandaag maar eens chocopasta kies" Deze peuter is 2 jaar en 3 maanden......). Dus het is voor hem ook goed om alle kanten te laten doorlichten.

Vandaag heb ik toch maar weer een sollicitatiegesprek gedaan. Ik merk wel dat ik redelijk snel weer in de "niet lullen maar poetsen" modus schiet. Dat is voor mij niet goed, dus tja, dan maar even forummen in plaats van opruimen
O ja, schiet me te binnen: ik hoorde vanmorgen dat de kindjes op de vrije school t/m de 2e klas (groep 4) een rooster hebben waar ze dagelijks van 8.30 tot 13.00 naar school gaan. Dat is kort!! Wij gingen vroeger volgens mij veel langer! Ik zie hier in de buurt kindjes ook 's middags nog naar school gaan. Is dat bij jullie ook zo, dat er een continu rooster is zonder middagpauze? Ik ben nu wel helemaal blij dat we besloten hebben om manlief thuis te laten zijn. Dit zijn tijden van een halve werkdag.....
Heel goed dat je dan even gaat forummen :-).

Bij ons gaan de kindjes 'gewoon' tot 15:30 naar school en dan op woensdag en vrijdag niet of korter. Die vrije school heeft wel een heel kort rooster. Maar misschien is dat ook wel goed voor de kleintjes. Misschien heel persoonlijk wat ik vraag hoor, maar hoe hebben jullie de keuze gemaakt dat manlief thuis blijft en jij gaat werken? Best een bijzondere keuze, aangezien je zelden hoort dat de man fulltime bij de kinderen blijft (wat ik overigens wel super tof vind).

Haha..die Balpen, zullen we het geen inbreken meer noemen, maar gewoon lekker af en toe een berichtje achter laten?

Nu snel douchen...heb hardgelopen en zweet me een ongeluk. dan kindjes ophalen en weer eten. Hopelijk buiten, want mooi weer.
Dat hebben wij ook gedaan, lekker buiten op het terras gegeten. Oh en hallo.

O, hier zijn de schooltijden elke dag tot een uur of drie (half drie? half vier? hoef ik nog niet te weten, toch? ) behalve woensdag. En dan eens in de twee weken op vrijdag vrij (dus geen vrije middag, maar de ene week een hele dag, de andere dag niet).

Komen ze op die vrije school wel aan het wettelijk minimum zo? Dacht dat dat ook voor kleuters gold. (Maar ik heb alleen maar een keer de schoolgids doorgelezen hoor, 't is niet alsof ik er verstand van heb ). Voor de kinderen lijkt het me heerlijk in ieder geval. Ben benieuwd hoe dat hier gaat lopen qua vermoeidheid (vooral met een kind dat overdag pertinent niet meer slaapt, óók niet als ze heel erg moe is. )

Wat goed van je dat je gaat forummen als je het even niet trekt.

Binti, wat erg voor jullie dat Hond overleden is. Wel bijzonder om te zien hoe Binti daarmee om gaat. Mijn dochter was laatst opeens bezig met "dood" (want ze kon vliegen dood slaan en van daaruit bedacht ze opeens dat mensen ook dood konden gaan misschien...). Die was de hele dag al aan het zingen dat zij álle vliegen dood kon slaan, maar toen we uitgelegd hadden dat opa en oma en wij en zij allemaal wel een keertje dood gingen, toen was dat onderwerp opeens toch een stuk minder leuk.
Hi Q! Leuk dat je even aan komt waaien!

Toch grappig dat sommige onderwerpen die hier voorbij komen vaak ook hier spelen. Vorige week waren de dagen van de week nog niet zo interessant, deze week heeft Suzy het ineens ook over vandaag en morgen enzo. En ook de dood is actueel. We hebben een foto van haar overleden opa in de kamer staan en dat is nu opeens een hot item. Opa is dood he? En wil ze graag foto's zien van haar met opa (hier is opa nog niet dood he?). Lief hoor.

Schooltijden is hier ook ergens tussen half 9 en 3 uur geloof ik en op woensdag vrij, dus geen continurooster. Gelukkig niet maar tot 13:00, ik vind dat maar niets.

Ik blijf me verbazen over jouw slimme kinderen O. Sommetjes is hier nog niet aan de orde, ik ben al blij dat tot 10 tellen goed gaat . Letters vindt Suzy daarentegen wel interessant, ze kent wel veel letters en kan haar naam schrijven. En Nelis, wow, wat een zin. Suzoon is nu bijna 2 en zegt nog steeds erg weinig, al zit er wel steeds meer variatie in zijn klanken en voorzichtige woordjes. Tot voor kort was het eigenlijk 99% eh-eeh als woordje.

Hoe is het met Stannetje? Vakantie al geboekt? Ik kijk vaak wel even op jouwaanbieding.nl, daar komen ook vakanties voorbij. Maar het blijft eigenlijk altijd alleen maar bij kijken .
Dat is ook wel wat ik eigenlijk bedoelde. Het lijkt me voor onze kleintjes nog zo fijn dat ze gewoon kind mogen zijn en juist nog mogen spelen. Ze leren al zoveel, elke dag. Ook spelender wijs.

Waren jullie beide ook zo vroeg met praten? Nelis doet echt niet onder voor zijn zus.

Heb je een goed gevoel over gehouden aan je gesprek? Lijkt me voor je best moeilijk om weer echt aan de slag te gaan.

Ik heb net maar even opgezocht wat de schooltijden zijn. Wist wel dat het niet zo kort zou zijn. Bij ons is het net zoals bij de meeste.

Weet je zeker dat het niet meer uren zijn? Ik dacht ook dat kleuters ook een minimaal aantal uren naar school "moeten". Maar misschien is dit wel het minimaal aantal uren.

Ik ben zo ie zo benieuwd hoe ik het allemaal ga invullen. Maar dat zie ik straks wel in november. Lekker makkelijk .

Lala, wat heerlijk dat jij overdag kan hardlopen. Voordat ik kinderen had, liep ik ook veel. Maar nu lukt het me niet meer ( nou ja alleen in de winter dan), om voor het donker wordt te gaan hardlopen.

Hé Q wat leuk dat je weer even langs komt. Dacht gisteren nog aan. Nova heeft al zoveel plezier van jullie kleertjes!

Suzaa, jij was er ook vroeg bij!

Bink is op dit moment erg bezig met groot worden. Ik ben al bijna groot, maar nog niet groot genoeg voor school, hé mamma?

Gisteren had hij ook weer 2 briljante uitspraken: Mama, waarom heeft die mevrouw een hond gevangen? (hond uit laten) en nog 1 héle lieve, Mama als ik groot ben dan gaat Nova ook bijna naar school, hé? Ja hoor schat, Joeppie dan heb ik altijd een vriendje erbij

Tess, hoe is het eigenlijk met stan en zijn waterpokken?
Ik kreeg gisteren een schoolgids: het is echt van 8.30 tot 13.00 uur, iedere dag. (vanaf de 3e klas hebben ze tot 14.00 of zoiets). Maar als ik hoor dat de woensdag korter is en de vrijdag ook vrij soms, dan zal het aantal uren wel kloppen. Ik begin er ook de voordelen van in te zien. Want je hoeft niet zo te zeulen van school naar zwemles of zo. Ze kunnen lekker nog even thuis aantutten voordat ze iets anders hebben. En lekker thuis eten

Ik ga fulltime werken en ben nu dus wel aan het solliciteren met een harde salaris eis. zo kan onze "bruin" het met wat bezuinigingen op goede doelen en minder sparen en zo het waarschijnlijk wel trekken dat manlief thuiskomt. want rust en regelmaat is toch wel het meeste geld waard! En ik hoef mijn aandacht niet meer te verdelen tussen thuis en werk maar kan lekker thuiskomen en genieten

Q, je leeft nog!! Leuk om je weer te zien/lezen.

Oeps, de zandbak is een oorlogsgebied
O, dat zijn inderdaad aparte schooltijden, maar ook wel fijn voor de kindjes lijkt me. En ik ben een beetje jaloers, zou ook wel een huisman willen! Het lijkt me zo heerlijk om 's ochtends zo de deur uit te lopen en 's avonds thuis te komen met het eten op tafel en mijn pantoffels klaar . 'Helaas' heb ik een ambitieuze vriend.

Novem, leuk he, dat ze nu steeds meer met elkaar gaan spelen? Tessje heeft echt ontdekt dat ze in Stan een medestander heeft. Wat lief trouwens die uitspraak over Nova! Ik zei gisteren tegen Stan 'schatje van me'. Zegt Tessje boos: 'Mama, Stan is óók een schatje van mij hoor!'.Ik denk trouwens niet dat Tessje echt zo ontzettend ver voorloopt, het is maar net waar de interesse ligt. Pienter is ze wel hoor ik ook van het kdv.

Balpen, dank je, op die site kreeg ik al regelmatig! Kom gewoon gezellig meeschrijven!

Q, gezellig!

Toevallig hadden wij gisteren een info avond op Tessje's toekomstige school. Was wel leuk, want ouders uit de kleutergroepen waren ook bezig met de grote schoonmaak, dus daar kon je ook alvast mee kletsen. Ik heb wel een goed gevoel bij de school, niet zo megagroot zoals ze hier in de stad kunnen zijn. Ik heb ook nog even met de directeur gesproken over Tessje's cijfer en letter interesse, maar dat hoeven we niet af te kappen. Ook niet stimuleren, maar als ze er zelf mee bezig is en er zelf om vraag 'mag' ze best al wat leren. Zo deed ik het dus ook al.

Stan zijn waterpokken vielen niet mee. Ook kreeg hij er nog eens buikgriep bovenop. Hij is nu weer naar het kdv. Mijn wallen hangen nu echt op mijn tenen en ik voel me ook niet lekker in mijn buik, ik hoop zo dat ik niet aan de kotseritus ga....

Over anderhalve week hebben we gelukkig al vakantie! We gaan naar camping Zagarella aan de westkust van Frankrijk. We hebben een mobile home met drie slaapkamers gehuurd in de hoop dat er heeeeeel veeeeeeel geslapen gaat worden.
Cijfer- en letterintersse is hier ook. Ze wil heel graag leren lezen en honderd keer per dag haar naam typen op de laptop. Ik heb speelgoed in huis waarmee ze dat soort dingen kan doen, zodat ze het zelf kan pakken. Ligt gewoon bij het andere speelgoed en tekenspul, dus ik laat het maar lekker aan haar. Die boekjes van de Hema heb ik ook, maar in tegenstelling tot Tessje is mijn dochter daar heel snel op uitgekeken. Kind van d'r moeder: ze kan het allemaal wel, maar ze heeft er gewoon geen zin in. Ik denk dat dat straks op school nog een veel grotere uitdaging gaat worden dan al het andere.

Sommen doet ze nog niet, snel hoor, O!

Ik had er trouwens het CB over gebeld. Kreeg van het kdv de opmerking dat ze zich regelmatig zat te vervelen daar en dat ze daardoor ook niet meer lekker mengde in de groep. CB zei hetzelfde: aanbieden als ze er zelf om vraagt, maar geen schooltje met haar spelen. Nou, dat was ik ook niet van plan. Tenzij ik ervoor betaald krijg. Dan wil ik er wel over nadenken.

Novem, leuk om te horen dat Nova zo'n plezier van de kleertjes heeft! Ik kwam nog wat meer dingen tegen, zal kijken of het de moeite waard is om er een pakketje van te maken.

Denk trouwens dat er weer een groeispurt aan komt, want ze wordt wel weer erg dik.

Tess, fijn dat Stannetje weer beter is! Niet zelf ziek worden hoor!

Een huisman lijkt mij ook geweldig trouwens, maar ik heb al helemaal niks te eisen zeker? Echtgenoot is erg druk met carrière maken op het moment, dus het komt juist wat meer op mij aan. Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat als dochter op school zit. We gaan in eerste instantie niet aan BSO doen, geloof ik.

Ze ligt nu te slapen trouwens (bel de krant! mijn dochter slaapt overdag! dat is me al geen jaar meer gelukt!) Straks nog even een rondje dierentuin, want er zijn een heleboel jonge dieren geboren. Mocht iemand nog overwegen om eens naar Artis te gaan: dit is het moment! Vooral de babygorilla is zóóóóóó schattig! En de babyzeeleeuw ook trouwens. Nou vooruit en de babygiraffe en het babysteenbokje ook. Het olifantje is nog niet geboren en het leeuwtje, de wolfjes en de algazel zijn nog niet buiten volgens mij, maar dat zal niet lang meer duren. Echt superlief om al die jonge dieren te zien!
He, wat heerlijk om weer gewoon mee te kunnen kletsen zo!

Novem, een gemiddelde groep is ongeveer 25. Dit jaar heb ik er 22, dus plus de 30 voor komend jaar is 52:2= 26... zit ik weer ongeveer op het gemiddelde

De schooltijden zijn zo bekeken dat de kinderen aan het eind van hun basisschoolperiode een x aantal uren hebben lesgehad, de verdeling wordt aan de school(besturen) gelaten. Op Leon's basisschool zijn ze op dinsdagmiddag, woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij tot groep 3. Als ik niet zo'n goede gastouderregeling had had ik dat vast erg vervelend gevonden, liever gewoon 1x in de twee weken een vrijdag vrij oid. Elke dag 13:00 is dan ook een vorm van regelmaat, op zich niet eens zo verkeerd vind ik....

Tess, niet ziek worden hoor! Wel een fijn idee dat je al even sfeer hebt geproefd op Tessjes nieuwe school.

Q: leuk je weer even te lezen!

Ik heb vandaag een e-reader (digitale boekenlezer) geleend bij de bieb en ben hem nu aan het uitproberen. Best wel lekker...

Scheelt kilo's boeken meezeulen op vakantie als ik besluit er een te kopen

We hebben trouwens geboekt! We gaan van de zomer lekker 2 weken naar het meer van Lugano in Italie met zwager en neefje van 4. Ga ik weer met m'n twee mannen en 2 kinderen op reis... Lekker in een appartementje aan het meer en met een zwembad erbij, wel helaas maar 2 slaapkamers, dus mijn lieve zwager heeft aangeboden op de slaapbank te slapen.

Het voordeel van samen op vakantie gaan met zwager en neefje is in mijn ogen ook dat ze dan samen kunnen spelen (het zijn goede vriendjes), in mijn ogen is dat ook veel leuker dan als we alleen met Leon weg zouden gaan.
Cat, als ik jou was zou ik je lekker laten verwennen door al die mannen! Wie wil dat nou niet, met vier mannen op vakantie!

Een jaar of twee geleden hebben we Tessje ook ingeschreven bij een nogal elitaire school in het centrum. Met de gedachte 'inschrijven kan geen kwaad, ze wordt toch niet ingeloot'. Vandaag de brief op de mat en ja hoor, ingeloot! Nu moeten we zelfs op kennismakingsgesprek (=ballotagecommissie) . Ik weet nog niet hoor, of we het gaan doen, daar moeten we nog maar eens heel goed over nadenken, want echt praktisch zo midden in de stad is het ook niet.
Zo tess helemaal kennis maken Gewoon kijken wat je gevoel ervan vind.

Cat, lekker toch. Laat die mannen maar schuiven, kan je lekker met een boekje in de zon zitten

En de ereader ik heb hem nu een jaar, ideaal!!!! Moet zeggen dat ik nog geen ebook gekocht heb, maar toch genoeg te lezen! Heerlijk niet meer sjouwen of zonder boek zitten. Als er halverwege de reis 1 uit is, ga je gewoon verder met de volgende zonder dat je terugmoet naar de kamer of weet ik veel wat.

Schooltijden, hier van 830 - 1515 en op woensdag en vrijdagmiddag tot 12 uur. En vanaf groep 5? hebben ze ook vrijdagmiddag les.

Hier wel BSO, de ene week op maandag en de andere week op vrijdag.

Ik vroeg me laatst wel af, of ze daar ook wenperiodes kennen. Of zou ik mn kind s'morgens op school moeten afzetten en nemen ze een onbekend? kind mee naar de BSO?

Waarschijnlijk neem ik wel vrij of vraag ik oma. Maar ze moeten toch wennen lijkt me.

Cijfers en letters nog niet echt. Wel wil ze heel graag weten hoe laat iets is. Dagen van de week ben ik nu ook mee begonnen, goede tip!

Huisman, tsja hij is wel overdag thuis en het eten staat klaar. Maar om nu te zeggen huisman, dan hoort daar ook huishouden bij toch?

Hier ook 1 die heel graag groot wil worden, als ik 4 ben ben ik dan groot. Als ik geslapen heb ben ik dan groot. En dat soort uitspraken.

Verder spreekt ze nog steeds een aantal letters niet uit.

Slapen is klapen, schoen is koen, gaan is kaan.

Ze zeiden hier wel wat over op de kdv, maar verder dan goed verbeteren is nog niet nodig? We oefenen wel met de s, maar daar heeft madam weinig zin in en ik wil het wel leuk houden. Zou het nog vanzelf komen of gaan we er maar vanuit dat we naar logopedie moeten.

Gisteren in de auto kwamen we een politieauto tegen met sirenes, begon ze te vertellen dat die zijn voor kindjes die dood zijn en voor de mama van de kindjes en dan gaan ze naar de dokter en dan maakt die ze weer beter.

Volgens mij heeft ze het woordje dood niet helemaal door, maar dat hoeft gelukkig ook niet.

Volgende week lekker 3 dagen naar de efteling, dus hopelijk is het mooi weer.

Ben benieuwd wat ze ervan vind.

Nog tips lala?
Haha, tips voor de efteling? Ga je echt 3 dagen naar het park zelf? De enige tip die ik je kan geven is de buggy mee, want ze zijn kapot na een paar uurtjes efteling. En de bobslee is echt al leuk voor onze peuters, en de piranja, en de sprookjesboomshow..naja, heel veel eigenlijk. Geniet ervan!
Hahaha, Tess, zul je altijd zien met die school! Hier was onze dochter voor de eerste schoolkeuze uitgeloot, dus het werd optie 2. Nou ja, dat is gelukkig ook een prima school.

Misty, hier een kind dat de r niet uitspreekt. Had ergens gehoord dat dat tot het zevende jaar ofzo uit zichzelf recht mag trekken, dus we wachten rustig af. Maar als je je zorgen maakt, dan kun je het CB gewoon even bellen toch?

Dagen van de week daar zijn we hier al een hele tijd mee bezig, wanneer wat is en welke dag het dan nu is, etc. Ik heb denk ik een half jaar geleden ofzo een kalender gemaakt, omdat ze heel onrustig werd van het niet weten wat ze wanneer ging doen. Dus met behulp van die kalender geprobeerd daar wat meer stuctuur in aan te brengen. Ik had 'm gemaakt van koelkastmagneten waar je een fotootje in kunt doen. Maar daar kan natuurlijk ook een pictogrammetje in voor een activiteit. Alle dagen hebben een eigen kleur en in dezelfde kleur heb ik dan magneetjes met een tekeningetje van wat ze gaat doen die dag die er onder zitten. En een pijl erboven die aangeeft welke dag het vandaag is. Daar was ze toen heel druk mee, daarna echt maanden niet en nu moest de kalender opeens weer recht en op volgorde gehangen worden.

Lekker zeg, Misty, drie dagen Efteling!
Hihi Tess, wat een luxeprobleem Gewoon gaan praten en kijken wat je gevoel zegt, lijkt me.

Q, wat georganiseerd zeg, met de dagen van de week. Moet qtie zoveel verschillende dingen doen in een week? Ik vind het wel een heel goed idee!

3 dagen Efteling, dat zou ik nu ook wel willen. Misschien is dat wel een goed idee voor ons voor het najaar. Laat weten hoe het was! Wat ik in ieder geval wel weet is, dat als je in het hotel zit je eerder het park in mag. Dus dan kun je lekker rustig overal in. Verder gewoon minimaal 1 volle dag het sprookjesbos De droomvlucht, het carnavalfestival en de tuftuf autootjes (ze mogen "zelf" sturen!!) waren absoluut na het sprookjesbos favoriet. Lala, de bob??? Dat durf ik bijna nog niet............

Wat opeens hip is hier, is weten waar iets van gemaakt is. En die vraag dus echt bij ALLES. Dus we zijn al aanbeland bij de houtkap, het bakken van bakstenen, het weven van stoffen, het maken van roestvrij staal, etc. De vervolgvraag is altijd: en gaat het dan snel kapot? Tja, ook die vraag is niet zo gemakkelijk te beantwoorden En probeer maar eens uit te leggen hoe het zit met de verschillende soorten plastic. Het wordt echt tijd om het meisje eens mee te nemen naar een museum!
Dagen van de week worden hier druk geoefend maar ook omdat ze dat op het KDV doen. Daar hebben de dagen ook kleuren. Cijfers en letters echt nog helemaal geen oren naar.

Leuk 3 dagen efteling. Doen wij wellicht in het najaar met schoonouders. En het blijft super leuk hoor die Efteling. Inderdaad Droomvlucht, Poppencircus, Fata Morgana en Ravelijen zijn favoriet. Maar ook de waterlelies, lange jan en kijken naar de achtbanen. De Bob kan inderdaad wel al ivm lengte en wilde wel met Puk, op het laatst vond die dat toch te eng (mij is geen achtbaan te eng hahaha) Over de dood wordt ook nog niet echt nagedacht. Ja ze weet wat het is maar vraagt er nog niet verder om.

We zitten nu 3 weken heerlijk hier in Zeeland. Maar het is een beetje shit weer natuurlijk. En daar baal ik best van. Mis sowieso de palmbomen, zon en azuurblauwe zee. Zucht, het is voor een goed doel maar vakantie in Ned is eigenlijk niks voor mij (puur vanwege het weer hoor verder niks mis mee)

Hier wel trouwens gekkenhuis met dat Concert at Sea want daar zitten we dus 5 min fietsen vandaan. Hele dijk afgesloten, je komt bijna niet meer normaal op het strand en er komen vandaag en morgen zon 50.000. Gekkenhuis hier dus. Jammer dat ik geen kaartjes heb. Wist natuurlijk dat het hier was maar toch besloten geen kaartjes te halen. Heb ik nu eigenlijk wel spijt van Ga vanavond maar in de tuin zitten luisteren :-)

He even ander vraagje. In welke maat zitten jullie kinderen nu? En hoeveel wegen ze? Puk zit nl nog steeds in 98 en heel soms in 104. Ze weegt 15 kilo. Ik vind dat ze zo weinig is gegroeid nl de laatste tijd. Ik moet trouwens in sept weer naar het CB voor de laatste prik en de ogen test. Had een oproep voor eind juni maar dan zitten we dus hier in zeeland. Dan is het CB 8 weken (???!!!!???) dicht dus het wordt pas sept.
2 keer
Neeltje is maat 92/98 van shirts en 104 van broekjes/leggings (voor de lengte, zwaar ingesnoerd). Ze weegt ca. 14 kilo. Ze groeien geloof ik 1 cm in de 2 maanden of zo. Neeltje nadert nu echt de meter En aangezien ze voor 104 aangeven dat het voor 4 jaar is, geloof ik dat ze aardig in de pas loopt. Gewicht natuurlijk niet, maar dat wisten we al.

Ga jij in sep al naar cb? Ogentest hebben ze hier met 3 jaar al gedaan, dus ze hoeft met 4 alleen nog maar de prik. Maar dat zal gewoon in november zijn denk ik.

Heerlijk zeg, die vakanties. Maar vlakbij een concert zijn en geen kaartjes kopen is een beetje dom
Ik vind in mijn eentje naar een concert nu ook niet echt bepaald gezellig hoor O. En oppas hebben we hier niet helaas.
De bob, mag dat echt al?! Ze is wel fan van alles dat hard gaat (lijkt op dr vader)

We gaan maandagochtend heen en woensdag weer weg. Volgens mij zijn het hele mooie huisjes, zit ook nog een zwembadje bij. En de prijs viel me ook erg mee, als je rekening houd met de normale toegangsprijzen.

We zaten te denken om dr fietsje mee te nemen. De buggy is een beetje versleten. Kan je daar ook zo'n soort buggy lenen/huren?

Maat 104/110 boven en 98/104 beneden. Maar ik heb ook nog broekjes van 92 die prima passen.

En ze weegt iets van 15 kilo en is 103 lang dacht ik, 4 wkn geleden.

Scuba, wel lekker 3 weken eruit. Maar ja nederland heeft het nou niet he

Ogentest ook al gehad, alleen nog een prik in november.
Suzy is ongeveer 19 kilo en Suzoon alweer 14 kilo. Suzy is denk ik 110cm ongeveer (of langer), zit echt wel dik in de 110/116. Maar ik heb lange lijzen.

Leuk Misty, lekker de tijd voor de efteling. Je hebt er inderdaad van die metalen karretjes/zitjes die je vooruit kunt trekken. Hebben we toen ook voor Suzy gehuurd (is niet gratis, dacht 1 of 2 euro ofzo). Je legt er nogal wat afstanden af, dus een buggy of karretje is echt geen overbodige luxe. Ik heb ook wel eens naar die huisjes gekeken, ziet er inderdaad heel mooi uit en is ook vrij nieuw nog toch? Alvast veel plezier en hopelijk droog weer! Ik vermoed zomaar dat je geen fietsje mee mag nemen het park in trouwens.

Hopelijk trekt het weer nog een beetje bij Scuba; het is nu wel erg bar en boos. Lijkt me erg balen als het nog 3 weken dit weer blijft. Ik duim voor jullie voor beter weer volgende week.

Ik zal ook eens kijken wanneer ik weer naar het cb moet. Ik dacht dat ik voor Suzy ergens deze zomer weer heen moest. Zal gelijk eens kijken of ze dan ook gelijk de vaccinatie krijgt, maar volgens mij wel.

Suzy spreekt trouwens de G meestal niet uit, al wordt het wel beter de laatste tijd. Dus het is altijd wel grappig, want ze heeft het ook vaak over "als ik groot ben" wat klinkt als" als ik schroot ben". Vooral dat ze dan wel wil autorijden net zoals mama . En ze is erg met verjaardagen bezig. Eerst Suzoon jarig, dan Papa jarig en dán is Suzy jarig.

BSO lijkt me ook wel een wenperiode, dat ze voordat ze naar school gaan misschien al een uurtje mogen komen? Ik denk toch dat ik de eerste dagen of weken dat ze naar school gaat ga kijken of ik het kan regelen dat we haar zelf ophalen, of dat ze maar kort naar de BSO gaat om zo te wennen (bij ons 2 middagen, de andere dagen doen we zelf of oma). De dagen zullen in het begin al lang en intensief genoeg zijn denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven