Overbezorgd? Puber..

15-06-2011 11:46 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochter van net 14 vindt iemand leuk, een jongen die ze via via kent. Vooral hyves, msn en één keer in het echt gezien.

Ze vroeg me net of ze vanavond na het eten naar hem toe mag.

Ik heb nee gezegd want ik wil eerst graag zien om wie het gaat.

Is dat overdreven van me? Ben ik nu te bezorgd?

Soms weet ik even niet wat het beste is in geval van pubers.
Nee, ik vind dat niet overdreven.

Ik zou zeggen dat ik graag ook zou willen weten wie het is. En haar zeggen dat ze hem wel mag uitnodigen om langs te komen.
Nee is echt niet overdreven. Is ze voor rede vatbaar als je haar uitlegt wat jouw reden hiervoor is?

Hoe oud is die jongen?

Woont ie ver weg?
Nee hoor, je bent niet te bezorgd! Laat maar bij jou/haar langskomen,

dan heb je er zicht op . . . . .

Ik heb gezegd dat ie hier welkom is, maar hij heeft nooit tijd zegt ze. Hij kon alleen savonds en dan bij hem, hij is overigens van dezelfde leeftijd.

Ze is niet voor rede vatbaar, ze vindt het dikke onzin.

Net man nog even gebeld hoe hij erover denkt, maar die vindt hetzelfde als ik.
Niet overbezorgd. Je zou wel kunnen zeggen dat hij daar zou mogen komen. Dan wijs je haar niet af, maar hou je er wel controle over.
Je hebt gelijk. En als hij haar zo leuk vindt, maakt hij wel tijd en komt hij naar haar toe.
quote:rozenstruikje schreef op 15 juni 2011 @ 11:52:

Niet overbezorgd. Je zou wel kunnen zeggen dat hij daar zou mogen komen. Dan wijs je haar niet af, maar hou je er wel controle over.Ja hier komen mag natuurlijk altijd. Maar dat vindt ze onzin....
Natuurlijk is ze niet voor rede vatbaar. Ze is een tiener. Ze gaat liever tegen jullie in (vertrouwd) dan tegen de jongen waar ze verliefd op is. Niks mis met jullie grenzen.
Als hij geen tijd heeft om naar haar te komen dan moeten de alarmbellen al gaan rinkelen...

dit is een mooi moment om haar het systeem van de alarmbellen te leren!
Ik ben juist op het moment bezig mn grenzen duidelijker te stellen omdat ze nogal eens over me heen liep. Dus ik wil nu ook gewoon vasthouden en niet voor de zoveelste keer toegeven.

Ze is verbaal echt heel sterk en ze lult me gewoon onder de tafel.

Heb al eerder veel tips gehad hier die ik ook toepas en dat gaat op zich heel goed. Maar ja, pubers he, er komt altijd wel weer iets nieuws om de hoek kijken
Is het geen pedosexueel van 45?
En als die ouders van die knul nou nog bezorgder zijn en willen weten met welke meiden hij omgaat?

Heb je als moeder van een knul geen reden om bezorgd te zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Bianca40 schreef op 15 juni 2011 @ 11:54:

Als hij geen tijd heeft om naar haar te komen dan moeten de alarmbellen al gaan rinkelen...

dit is een mooi moment om haar het systeem van de alarmbellen te leren!Of dochter liegt om haar zin te krijgen. Ook een hele goede optie bij een 14-jarige.
Ik voel me nu in ieder geval gesterkt doordat ik er niet als enige zo over denk....thanx
quote:Haley schreef op 15 juni 2011 @ 11:56:

[...]

Of dochter liegt om haar zin te krijgen. Ook een hele goede optie bij een 14-jarige.Zou heel goed kunnen hoor. Ze zei al bijna bij voorbaat dat hij niet kon komen, want school en sport, nou ja er is altijd wel een uurtje te vinden toch?
quote:tiaraatje schreef op 15 juni 2011 @ 11:51:

Ik heb gezegd dat ie hier welkom is, maar hij heeft nooit tijd zegt ze. Hij kon alleen savonds en dan bij hem, hij is overigens van dezelfde leeftijd.

.

Misschien moet die keihard vakken vullen en trainen en zijn huiswerk doen.

Geen tijd hebben voor al die grietjes die zich aan zijn voeten werpen kan je ook best positief zien, hoor.
quote:tiaraatje schreef op 15 juni 2011 @ 11:57:

[...]

Zou heel goed kunnen hoor. Ze zei al bijna bij voorbaat dat hij niet kon komen, want school en sport, nou ja er is altijd wel een uurtje te vinden toch?Misschien heeft hij strenge ( overbezorgde ? ) ouders en mag hij de straat niet meer uit na spertijd.
quote:Zoey_ schreef op 15 juni 2011 @ 11:56:

Is het geen pedosexueel van 45?

Nee tis een jongen van 14, ze heeft al in real life gezien.

Elke ochtend op weg naar school.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 juni 2011 @ 11:59:

[...]

Misschien heeft hij strenge ( overbezorgde ? ) ouders en mag hij de straat niet meer uit na spertijd.Haha ja goeie, nou dan sta ik niet alleen.
Je moet proberen discussies te vermijden. Je kunt 1 keer je standpunt duidelijk maken en daar heeft ze het mee te doen. Natuurlijk heeft ze het recht om het daar niet mee eens te zijn. Maar that's life. JIJ hebt het goed met haar voor en weet wat het beste is voor haar en moet haar beschermen. En dat doe je.

En soms is een 'omdat ik het zeg' voldoende. Als discussies dreigen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 juni 2011 @ 11:56:

En als die ouders van die knul nou nog bezorgder zijn en willen weten met welke meiden hij omgaat?

Heb je als moeder van een knul geen reden om bezorgd te zijn?Zeker wel. dat maakt natuurlijk niks uit.
quote:rozenstruikje schreef op 15 juni 2011 @ 12:00:

Je moet proberen discussies te vermijden. Je kunt 1 keer je standpunt duidelijk maken en daar heeft ze het mee te doen. Natuurlijk heeft ze het recht om het daar niet mee eens te zijn. Maar that's life. JIJ hebt het goed met haar voor en weet wat het beste is voor haar en moet haar beschermen. En dat doe je.

En soms is een 'omdat ik het zeg' voldoende. Als discussies dreigen.Ja dat doe ik sinds kort maar als ik dan zeg: omdat ik het zeg! Dan ratelt ze door en begin te roepen dat ze ook spreekrecht heeft en dat ik niet altijd het laatste woord hoef te hebben enz enz, en dan ben je weer zo 10 minuten verder.
mijn moeder zei altijd dat als we niet bij ons thuis wilden zitten, dat hij me dan maar op moest komen halen. Dan konden ze wel eerst zien met wie ik weg ging. Dan kreeg hij natuurlijk eerst een versnelde kruisverhoor haha
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik zit ook altijd met die dilemma's. Wanneer ben je te streng en wanneer mag je eens toegeven naar je puberdochter.

Volgens mij zegt je gevoel "nee". Volg dat maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven