Geld & Recht alle pijlers

auto vannacht gestolen en in de prak gereden

16-06-2011 07:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nog helemaal shaky. Om 4 uur vannacht gebonk op de deur: politie.

Mijn auto is een paar uur eerder gestolen en hemelsbreed 400 meter verdrop tegen een boom totalloss gereden. Een dader ligt flink gewond in het ziekenhuis, de andere heeft de benen genomen.

Ben er stuk van, dat ten eerste! Een autootje van 10 jaar, maar beregoed. Pas nog goed gekeurd met de verzekering dat ik volgend jaar ook geen zorgen hoef te hebben, hij zag er nog prima uit overal.

Ik heb mijn auto hard nodig. Heb een autistische zoon waarvoor ik veel afspraken overal heb, met hem en voor hem. Heb geen geld voor een nieuwe, hoe oud ook

Emotioneel doet het ook flink wat. Mn lieve, trouwe autootje dat me in al die jaren nog nooit in de steek heeft gelaten....

Weet iemand hoe dit nu verder gaat? Ik ben WA extra verzekerd, een dader ligt in het ziekenhuis dus is bekend! Zou ik van de verzekering of van de dader nog iig de dagwaarde terug krijgen?
Ai, ik heb jaren geleden hetzelfde meegemaakt. Idem, dader bekend, auto totalloss. Kwam een rechtzaak maar daar werd niet over de kosten van de auto gepraat, was alleen een veroordeling voor diefstal. Van de verzekering ook geen geld gehad.

Ik hoop dat het voor jou anders is en dat je van de verzekering nog wat terug krijgt. Wat klote en balen is het he!!! Zeker omdat je de auto echt nodig hebt. Als ik jou was zou ik even naar het Juridisch loket gaan wat je nu het beste kan doen.

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Beauke schreef op 16 juni 2011 @ 08:29:

[...]

Heb jij ze nog allemaal op een rijtje?

Als jij alles gelezen hebt, snap je vast voor wie dat was bedoeld. En zeg ik alleen dat ik het begrijp. Verder niets. Even lezen hoor voordat je met commentaar naar mij gaat wijzen

Anyway alsnog sterkte TO
quote:bbibi schreef op 16 juni 2011 @ 08:55:

[...]

Als jij alles gelezen hebt, snap je vast voor wie dat was bedoeld. En zeg ik alleen dat ik het begrijp. Verder niets. Even lezen hoor voordat je met commentaar naar mij gaat wijzen

Anyway alsnog sterkte TODank je, ik heb het prima gelezen. Alsnog vind ik het een rare post.
Helaas dit jaren geleden ook meegemaakt dagwaarde krijg je er

voor terug zo klote terwijl die auto voor jouw veel meer waard is

Heel veel sterkte
wat een rotsituatie.

ik denk dat je in elk geval wel de dagwaarde krijgt, er is een andere dader. niet dat die dagwaarde vergoedt wat je auto voor jou waard is.

als ze je slachtofferhulp aanbieden, gelijk accepteren. die mensen gaan dan voor jou allemaal kijken wat mogelijk is.
wij slapen nooit.
ik zou er hoe dan ook een zaak tegen de dader van maken. Niet meteen het erbij laten zitten omdat je van een kale kip niet kunt plukken. Misschien heeft deze jongen wel geld, of misschien willen zijn ouders het voorschieten, weet ik veel. Gewoon proberen. Al betaalt hij je voor een heleboel jaar een tientje per maand, wordt hij ook mooi steeds herinnert aan zijn misstap.
en wat Valentinamaria zegt, slachtofferhulp accepteren, wie weet wat voor wegen dat nog voor je opent.
Probeer voor de korte termijn hulpbronnen aan te boren (WMO, bijzondere bijstand, eventueel in de vorm van een lening). Al zal dit niet makkelijk zijn, er zijn tenslotte meer dan genoeg mensen die in jouw situatie zitten en zonder auto toe moeten. Weet ook niet hoe je er financieel voor staat eerlijk gezegd.

Bij strafzaken wordt wel eens beslist dat de dader de schade aan het slachtoffer vergoedt. Wat nul oplevert als de dader een kale kip is, maar goed, laat in elk geval deze kans op genoegdoening niet lopen. Je kunt ook een civiele zaak aanspannen. Inderdaad dus even naar juridisch loket voor de lange termijn planning.

Als jullie alleen zijn is een tweedehands scooter of brommer wellicht ook een optie voor je vervoer?
probeer ook te voorkomen dat je no claim vervalt wanneer je een andere auto aanschaft.

zal wel gebeuren, moet je kijken of je daarvoor een x bedrag van de dader kan lospeuteren.
wij slapen nooit.
Onze auto was ook total loss en het viel me echt reuze mee wat we er nog voor kregen! We kregen 1600 euro van de verzekering,terwijl we er zelf maar 1000 voor hebben betaald.

De schade was 1500 euro, dus hadden we zelf nog 100 euro voor het ongemak.

Wil je geen valse hoop geven, maar 10 jaar is echt nog niet zo oud voor een autootje, dus misschien valt het mee.

Nou ben ik wel van de tweedehands goedkopere auto's hoor, dus misschien slaat het nergens op wat ik allemaal zeg, maar wij waren opgelucht iig.
Erg vervelend TO!

Maar even goed je verzekering nakijken, ik ben ook WA+ verzekerd, maar dan ben je vaak wel verzekerd tegen diefstal en joyriding. Kan ook zijn dat de verzekering alleen maar betaalt als de dader niet bekend is, dat durf ik niet te zeggen.
Heb je een rechtsbijstand-verzekering? Het is natuurlijk niet normaal dat jij van het (eventuele) verzekeringsgeld niet een vergelijkbare auto kunt kopen.

Vervelend dat je door iemand anders zijn schuld nu in de narigheid zit, sterkte!
klote zeg.. sterkte!
Wat naar voor je!

Jij bent zuinig op je autootje en de ander komt aan jouw spullen en rijdt m in de prak. En dan heb je ook nog geen geld voor een nieuwe!

Een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt. Is ook bij de kantonrechter gekomen. De dader was minderjarig en, zoals bij jou, ook bekend.

Zij heeft (ondanks dat hij minderjarig was) toch een paar honderd euro van hem gekregen. De dagwaarde betaalde hij in maandelijkse termijnen aan haar terug. Ook al was hij minderjarig en had hij dus weinig geld...

Ik zou er dus zeker een zaak van maken!

Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Dank jullie wel allemaal!

Ik ben kapot, barstende hoofdpijn. Reageer morgen even verder.

De politie neemt het hoog op, dat geeft wel een fijn gevoel.

Nee, ik ga niemand in elkaar slaan, haha. Hij heeft al straf...en gepakt, en zelf helemaal in de kreukels.

Je zal maar de ouders zijn van zo'n joch.... vreselijk!
quote:valentinamaria schreef op 16 juni 2011 @ 09:20:

probeer ook te voorkomen dat je no claim vervalt wanneer je een andere auto aanschaft.

zal wel gebeuren, moet je kijken of je daarvoor een x bedrag van de dader kan lospeuteren.Waarom zou in hemelsnaam de noclaim vervallen als je een andere auto koopt?
als de verzekering aan jou de schade uitkeert van de gestolen auto zak je 5 treden in je no claim.
wij slapen nooit.
quote:twentysix schreef op 16 juni 2011 @ 08:00:

Ik zou naar het ziekenhuis gaan, waar die dief ligt, en het hem laten vergoeden! Als ie weigerd, sloeg ik desnoods nog een paar tanden uit z'n bek totdat hij akkoord gaat.dat zou je niet, maar het voelt vast fijn om stoere praatjes te verkopen.
Ben bang dat je kan fluiten naar je verzekeringsgeld. Toen mijn moeder bijna in de prak werd gereden (daders bekend, auto flink beschadigd, moeder nekklachten etc) werd haar auto economisch total loss verklaard. Niks uitgekeerd, daders niet gestraft (verkeersongeluk, hun fout).

Ze kon haar eigen auto wel terugkopen van de garage. Heeft ze geweigerd. Zo oneerlijk.

Sterkte ermee. Het is heel frustrerend.
to heeft een wa extra verzekering.

die keert wel uit bij diefstal en schade.

een ongeluk maken ze vaak een ingewikkeld verhaal van om niet uit te hoeven keren.

zeker wanneer beide partijen bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zitten, dramatisch.

mijn broer had een fietser aangereden op de afrit van de snelweg.

mocht dus niet gefietst worden, maar een fietser is beschermd, dus ben je altijd schuldig als automobilist.

fietser is ook nog verzekerd bij zelfde maatschappij als broer, enorm gedoe.
wij slapen nooit.
quote:Danayla schreef op 16 juni 2011 @ 12:45:

Dank jullie wel allemaal!

Ik ben kapot, barstende hoofdpijn. Reageer morgen even verder.

De politie neemt het hoog op, dat geeft wel een fijn gevoel.

Nee, ik ga niemand in elkaar slaan, haha. Hij heeft al straf...en gepakt, en zelf helemaal in de kreukels.

Je zal maar de ouders zijn van zo'n joch.... vreselijk!

Hoe oud is dat joch?

Zijn ouders niet tot hun kinderen 21 zijn, financieel aansprakelijk voor hun kinderen? (Weet ik niet zeker hoor!) Misschien kun je er achterkomen wie zijn ouders zijn, situatie uitleggen, proberen via hen geld te zien, zodat jij weer een auto kunt kopen?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Geen idee hoe oud precies. Ik krijg alle info trouwens wel, maar pas als de zaak is afgerond. Is me ook wat, als je kwaad zou willen zou je zo ernaartoe kunnen gaan dan!

Het vermoeden bestaat zelfs nog dat een kind van de vorige bewoners erbij betrokken is. Als dat zo is, die is 18 of 19 jaar. Hoorde al van de mensen hier uit de buurt dat ze blij waren dat ze verhuisd zijn, die jongen heeft hier ook inbraken enzo gepleegd. Waarom anders net MIJN auto? Er staat zoveel mooiers, nieuwers, sneller hier! Wie pakt er nou zo'n oude, compleet niet snelle auto om te joyriden???

Verder zijn de sleutels uit huis gejat, ws de dag ervoor toen ik op zolder bezig ben geweest. Je moet echt weten hoe mijn poort open moet, die is namelijk van buitenaf niet te openen.... Verder heeft hij hier recentelijk meer rottigheid uitgehaald. En een paar weken terug stond hij ineens in mijn achtertuin met de vraag of er nog post was. Dag daarna is er ook al een fiets gestolen! Beetje TE toevallig allemaal zou je denken....
Heb je dan geen nieuwe sloten op je deuren laten zetten dat ie bij je in huis kon komen?
quote:Danayla schreef op 16 juni 2011 @ 15:34:

Geen idee hoe oud precies. Ik krijg alle info trouwens wel, maar pas als de zaak is afgerond. Is me ook wat, als je kwaad zou willen zou je zo ernaartoe kunnen gaan dan!

Het vermoeden bestaat zelfs nog dat een kind van de vorige bewoners erbij betrokken is. Als dat zo is, die is 18 of 19 jaar. Hoorde al van de mensen hier uit de buurt dat ze blij waren dat ze verhuisd zijn, die jongen heeft hier ook inbraken enzo gepleegd. Waarom anders net MIJN auto? Er staat zoveel mooiers, nieuwers, sneller hier! Wie pakt er nou zo'n oude, compleet niet snelle auto om te joyriden???

Verder zijn de sleutels uit huis gejat, ws de dag ervoor toen ik op zolder bezig ben geweest. Je moet echt weten hoe mijn poort open moet, die is namelijk van buitenaf niet te openen.... Verder heeft hij hier recentelijk meer rottigheid uitgehaald. En een paar weken terug stond hij ineens in mijn achtertuin met de vraag of er nog post was. Dag daarna is er ook al een fiets gestolen! Beetje TE toevallig allemaal zou je denken....

Zo... Hier zit dus toch nog meer achter zeg.

En dat is dus de reden waarom jouw auto is gejat, hij had de sleutels eerder al gestolen uit je huis.

Dat is makkelijker dan een dure auto. Joyrijders gebruiken doorgaans ook liever een oudere auto. Die zijn ook makkelijker te stelen.
Nou, hij wordt dan nu wel dubbel gestraft. EN gewond EN meteen bekend bij de politie. Nu maar hopen dat de dagwaarde meevalt en ik van dat bedrag iig iets terug kan kopen wat een beetje redelijk is.

Had nooit verwacht dat zoiets emotioneel ook zo'n impact zou hebben. En de kids, die zijn zoooooo verdrietig. We waren allemaal zo blij met ons autootje en er zo zuinig op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven