Wat haal ik bij de Aldi?

08-06-2011 22:00 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bezuinigen is mijn woord van 2011 denk ik. Dus, op naar de Aldi.

Wat haal ik daar? Is de rode / witte wijn, de rosé en de port een beetje te drinken?

En het vlees? Allemaal diepvries natuurlijk, maar is het te eten? Ervaringen graag!
Ik vind de aldi echt verschrikkelijk. Lidl ga ik wel af en toe naar toe voor de groentes en de kaasjes, maar vooral naar de ah en de c1000.

Aldi ziet er altijd zo rommelig uit, alles staat gewoon op de grond en hier in onze woonplaats lopen er heel veel tokkies (lees mensen die heel erg stinken) rond, die vooral heel veel shag kopen en dan er heel lang over doen om deze af te rekenen bij de kassa omdat ze met allemaal klein geld betalen. Ik trek het niet om daar achter te moeten staan in de rij( is pas twee keer voorgevallen hoor, maar toevallig net de twee keer dat ik daar was) en steeds te moeten bukken om mijn boodschappen van de grond te halen vind ik ook niets.
quote:Ste_ schreef op 08 juni 2011 @ 23:07:

Ik woon tegenover de Aldi, maar toch ga ik bijna altijd naar de AH stom he? Zeker omdat ik altijd verteld sta bij de Aldi hoe weinig ik kwijt ben.

Ik vind het alleen zo'n onprettige winkel om te zijn. Je staat eeuwen te wachten, en het vervelendste is nog dat ze geen mandjes hebben, en dat ik dus voor mijn paar boodschapjes voor een persoon zo'n enorme kar moet pakken.

Maar ik zou vaker naar de Aldi moeten gaan, het is van de gekke dat ik er nota bene tegenover woon en er bijna nooit kom.

Inderdaad.. behoorlijk apart. Maar dat terzijde. Dat van die

mandjes is inderdaad wel lastig. Als ik maar een paar dingen

nodig heb dan kijk ik of er ergens een (bijna) lege doos te vinden

is.
Vreselijke winkel, 1 persoon achter de kassa, lange rijen. Ik kom er alleen voor de zalm, de cashew-noten, de forel, de roosvice en het huismerk wasmiddel. De reden dat ik er nog kom is dat ze het in tests erg goed doen. De brie mag ik ook niet vergeten.
Chocolade

Bier

Witte wijn

Wc-papier

yoghurtjes/pudding

Soms koekjes

En dat was het eigenlijk.
Ik kom nooit bij de aldi, vroeger (ik weet niet of het inmiddels is verbeterd) was de selectie groente en fruit erg minimaal en waren de gangpaden irritant nauw....

Ik kom wel regelmatig bij de lidl, ook goedkoop maar geweldige assortiment g+f (en erg lekker, ook veel bio, als je daar voor gaat). Ik heb laatst ontdekt dat de vlees van de lidl ook lekker is (en echt niet diepvries), alleen brood koop ik er niet, die is een beetje klef.

Weet niet of er een lidl bij jou in de buurt is?
Ik woon bijna naast de aldi.

Dus doe ik bijna alle boodschappen daar.

De keuze is natuurlijk beperkt maar alles wat ze hebben is goed en lekker.

Ik om alleen af en toe bij de AH of Dirk als ik speciale dingetjes nodig heb die ze bij de aldi niet verkopen.

Zit nu trouwens de witte roomboterpuntjes met roompate te eten van de aldi Heerlijk!
Ik ben gek op de pasta saus van de Aldi. 4 zakjes mix voor macaroni en spaghetti.

In een grote gele doos. Heeeerlijk. Lekker pittig en spot goedkoop. Daar kan de Euroshopper echt niet tegen op.
Liever Lidl dan Aldi! Vooral voor de Grana padano, de zakjes strooikaas en de Mozarella (hoewel deze niet echt lekker smelt). Sommige dingen zijn ook ronduit vies: chips, melk, maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten...

Meest jammer vind ik de mensen die zeuren over lange rijen bij de kassa, dat kun je verwachten. Als je daarover zo nodig moet zeuren, kom dan niet...
Gisteren met de casierre bij de lidl een discussie gehad over de rij bij de kassa. Vroeger hingen er altijd van die bordjes '3 in de rij kassa erbij', die spreuk kon ik nu alleen nog bij het kleine bordje bij de kassa vinden, niet meer op een groot bord. Zij wilde haar kassa namelijk sluiten terwijl het heel druk in de winkel was. Ik heb ook in een winkel gewerkt en weet gewoon dat je rond etenstijd gewoon minimaal 2 kassa's open moet hebben. Dus ik merk dat tegen haar op, zegt ze nee hoor dat hoeft niet. Waarop ik haar wijs op het bordje 'ja dat geldt niet meer',

pff :p
Ik haal koffie bij de aldi en mijn kinderen vinden de paprika ribbelchips van 'Pirato' de lekkerste.

Pas ontdekt: de haverkoekjes naturel. Klein luchtig koekje dat héérlijk weghapt.

De broodjes bapao worden hier ook enorm gewaardeerd.

En toen ik pasgeleden geen tijd voor mijzelf te koken heb ik een oosterse kant-en klaar maaltijd meegenomen voor in de magnetron. Het was een gokje, maar laat die nou eens heel goed te eten zijn.

Het was nais met babi ketjap. Dus daar hoef ik echt niet voor naar de AH, waar je zeker het dubbele betaalt.
Ik ga nooit naar de Aldi. Als ik wil bezuinigen koop ik vooral een heleboel dingen gewoon niet meer, dus dan maakt het ook niet uit wat ze dan zouden kosten. Bezuinigen en prosecco gaat gewoon niet zo goed samen... en als ik het geld er voor heb, drink ik liever een goed glas wijn dan die alcoholhoudende limonade. Of ik ga wat zuiniger doen met m'n eten: minder vlees, meer goedkope seizoensgroenten, mandige maaltijden combineren en voor meerdere dagen koken en dat invriezen. Volgens mij is dat goedkoper (om maar niet te spreken van gezonder) dan bezuinigen op cola, chips en brie.
quote:HappyGoLucky schreef op 09 juni 2011 @ 18:33:

In de prijzenoorlog die supermarkten een hele tijd geleden met elkaar hielden, werd er vaak geroepen dat winkel X goedkoper was dan winkel Y met soms een plaatje van de kassabonnen als bewijs. Aldi had als tegenaanval tegen de Jumbo -meen ik- een foldertje waarop ze inderdaad vergelijkbare producten lieten zien die bij de Jumbo dan een paar centen goedkoper waren, maar die producten bevatten dan bijv. margarine ipv roomboter, of cacaofantasie ipv echte chocola. Dat vond ik wel een goeie. Aldi verkoopt A-merk/huismerk kwaliteit tegen economy prijzen.

Daarvoor neem ik de ellenlange wachtrijen, de single track gangpaden en het meuk-imago graag mee voor lief.Nog een leuk voorbeeldje...vergelijk de hazelnootpasta van de Aldi met de goedkope van de AH. Die van de Aldi is dan 50 cent duurder ofzo. Echter, die van de Aldi bevat 13% hazelnoten en van die de AH ongeveer 1%! En dat proef je dus ook. De hazelnootpasta van de Aldi is echt heerlijk.
Daar ben ik het mee eens.

De salade's zijn ook lekker. Volgens mij voor 1.99 een salade met zongedroogde tomaatjes, mozarella en dressing.

Bij de AH krijg je daar net een droog zakje sla voor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven