Wat haal ik bij de Aldi?

08-06-2011 22:00 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bezuinigen is mijn woord van 2011 denk ik. Dus, op naar de Aldi.

Wat haal ik daar? Is de rode / witte wijn, de rosé en de port een beetje te drinken?

En het vlees? Allemaal diepvries natuurlijk, maar is het te eten? Ervaringen graag!
Ik vind de verse groente echt een drama bij de beide Aldi's in mijn omgeving. Om die reden en de veel te lange rijen kom ik er dus ook niet regelmatig. Alleen voor een feestje en als ik er ltoch langsloop. Heb geen zin om twee keer boodschappen te doen. Dan maar euroshopper bij mijn albert hein met de vriendelijke oudere meneer die de groenteafdeling verzorgt.
Ik vind euroshopper producten echt van veel mindere kwaliteit dan producten van de Aldi. Ik woon in de stad maar heb gelukkig geen last van rijen bij de kassa. Ik ga juist voor de groenten. Goed en goedkoop, ook de salades zijn lekker, beleg, zuivelprodukten, wijnen, sapjes. Nou ja, wat koop ik er niet? Alleen voor aziatische produkten moet ik naar de toko of de appie.
Ik vind de visfilet italiano van de Aldi heerlijk. Ligt in het vriesvak, blauw doosje. Afbak pistolets zijn ook goed. Ik ga vaak eerst de grote boodschappen bij de Lidl doen en dan voor enkele (a-merk) producten naar de Plus. Vind de Plus wel prijzig (en dan kies ik vaak niet eens voor het duurste product). Ieder voor zich hoor, maar als ik dan zie wat men daar voor een volle kar moet afrekenen.. dat zie ik bij de Lidl niet hoor, maarja de winkels liggen praktisch naast elkaar en toch maakt de prijs dan schijnbaar niet uit.
Hoi

Volgebs mij is de aldi niet eens zo extreem goedkoop. Bij ah kun je goedkoper uit zijn als je kiest voor euroshopper. Ik koop maar enkele dibgen bij de aldi..

Succes
Ik woon tegenover de Aldi, maar toch ga ik bijna altijd naar de AH stom he? Zeker omdat ik altijd verteld sta bij de Aldi hoe weinig ik kwijt ben.

Ik vind het alleen zo'n onprettige winkel om te zijn. Je staat eeuwen te wachten, en het vervelendste is nog dat ze geen mandjes hebben, en dat ik dus voor mijn paar boodschapjes voor een persoon zo'n enorme kar moet pakken.

Maar ik zou vaker naar de Aldi moeten gaan, het is van de gekke dat ik er nota bene tegenover woon en er bijna nooit kom.
Is de kipkerriesalade (zonder ananas! Donkergeel deksel, niet lichtgeel) al genoemd? Werkelijk de aller-beste kipkerrie salade! Dat is het enige wat ik nog bij de aldi koop, ga er speciaal om heen.
Ik haal een paar dingen bij de Aldi:

- het waspoeder dat zo goed uit de test was gekomen (Consumentenbond, 2010).

- de 30+ kaas; toscaanse: echt superlekker (niet veel goedkoper als de 30+ van de albert heij, maar wel echt lekker).

- en verder vaak groente; courgette, paprika & komkommer

- walnoten; grote doos voor 1.79

- de ijskoffies uit de koeling

- en verder ook vaak non-food artikelen; ga langs een redelijk grote aldi en dan is het vaak nog een beetje snuffelen tussen eh..heel veel spulletjes
Oh ja en de grote bakken met straciatella yoghurt zijn ook erg lekker (en ook goed uit de test gekomen).
Ik heb ook nog nooit bij de Aldi geshopt, maar zit het te overwegen in het kader van de bezuinigingen.

Ben echt zo'n type wat in een vastgeroest patroon zit met dit soort dingen; altijd dezelfde supermarkt, dezelfde producten. Nogal honkvast en merktrouw, zeg maar. Maar het zou dus echt de moeite waard zijn om eens verder te kijken dan mijn neus lang is, begrijp ik? Ik ga gewoon eens snuffelen en uitproberen. Wie weet.
Ik weet van mijn ex-schoonouders dat ze altijd lekkere yoghurt in van die emmertjes hadden(vanille-achtig), en van die diepvriesbiefstukjes, die waren heerlijk! En de multivitamine die ik zo lekker vond, kwam ook van de Aldi.

Denk ook dat als je er de huishoudelijke artikelen koopt, het enorm scheelt in de totaalprijs t.o.v. een andere supermarkt.
Ik denk, maar dat zullen jullie wel niet met me eens zijn, dat op het moment je besluit te bezuinigen en naar de aldi te gaan, dat je waarschijnlijk ook bewuster boodschappen gaat doen, omdat je wil dus bezuinigen, omdat je nu wel een lijst maakt, omdat de aldi verder weg is en je nu minder vaak gaat etc. Op die manier zal het ook al schelen, zonder de voordelige producten.

Daarnaast kom ik ook met minder spullen uit de aldi omdat ik het geen prettige winkel vind, omdat ik telkens om de mensen heen moet laveren als ik wat wil pakken, er minder in mijn kartonnen doosje past dan in mijn mandje bij de AH, omdat ik niet word verleid uitgestalde olijven op de versafdeling etc. etc. Nu begrijp ik wel dat andere mensen heel blij zijn met hun aldi en die zullen heerlijk winkelen met vriendelijk personeel in een nette opgeruimde vrolijke winkel, maar die staat helaas niet bij mij in de buurt.
quote:lunaan schreef op 08 juni 2011 @ 22:11:

Ik zou vooral voor de komkommers en tauge gaan, die zijn nu vast in de aanbieding
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
TO er zijn veel lekkere producten bij de Aldi en daarnaast zijn de meeste wel echt goedkoop.

paar voorbeeldjes; WC papier, waspoeder, melkchocolade (blauw/bruine verpakking), ijsthee, thee, afwasmiddel enz enz.

gewoon bekijken wat er echt goedkoper is.

(ben er gisteren achter dat AH zijn prijs voor pickwick thee weer heeft verhoogd!! Damn bastards)
Borderwalk, dat zal in mijn geval niet aan de orde zijn. Ik doe nu ook 1x per week boodschappen met een lijst, waar ik me altijd aan hou. Ik moet dan hooguit nog wat kleine dingetjes bij halen zoals vers brood en wat fruit of groente. De rest heb ik altijd in huis. En ik denk dus, dat ik veel van die vaste dingen van mijn lijst goedkoper kan krijgen bij de Aldi.

Om een eerlijke prijsvergelijking te kunnen maken, zou ik dan alles bij elkaar op moeten tellen, aangezien ik niet alles bij de Aldi zal halen. Vind dat zo'n gedoe, meerdere supermarkten/winkels langsgaan. Nu is het gewoon makkelijk, in 1x alles in huis en klaar. Maar daar betaal ik dus voor..
Ik ben fan van de Aldi en Lidl. De Lidl vind ik zelf net wat prettiger winkelen en ze hebben (bij ons in elk geval) een ruimer assortiment. Verder grijp ik bij de Aldi vaak mis als ik op zoek ben naar een specifieke groente, en vind ik de kwaliteit van de groente van de Lidl in het algemeen net wat beter. Bij de Lidl hebben ze ook biologische groente & vlees, bij de Aldi volgens mij niet.
O, de yoghurt vind ik bij de Aldi prima, maar aan de karnemelk vind ik een vervelende bijsmaak zitten. Kwark weet ik niet.
Ik ga juist voor de 'dure' dingen naar Lidl : potjes olijven, zongedroogde tomaten, pesto, parmezzaanse kaas, carpaccio, andere soorten kazen, pijnboompitten, en de flesjes water voor in mijn tas (0,29voor 6 ofzo?)

Ook altijd in de non-food bakken struinen natuurlijk. Sportkleding is dan favoriet. (bij de Aldi idem dito)
Wij zijn minder kwijt als we alleen de AH doen dan Aldi en AH. Ik hecht erg veel waarde aan kwaliteit en qua vlees enz vind ik dat bij de Aldi gewoon niet. Cola enz hoef ik al helemaal niet en de ijsthee? daar zit heeeeeeel veel suiker in, net zoals in de limonade siroop enz.
In de prijzenoorlog die supermarkten een hele tijd geleden met elkaar hielden, werd er vaak geroepen dat winkel X goedkoper was dan winkel Y met soms een plaatje van de kassabonnen als bewijs. Aldi had als tegenaanval tegen de Jumbo -meen ik- een foldertje waarop ze inderdaad vergelijkbare producten lieten zien die bij de Jumbo dan een paar centen goedkoper waren, maar die producten bevatten dan bijv. margarine ipv roomboter, of cacaofantasie ipv echte chocola. Dat vond ik wel een goeie. Aldi verkoopt A-merk/huismerk kwaliteit tegen economy prijzen.

Daarvoor neem ik de ellenlange wachtrijen, de single track gangpaden en het meuk-imago graag mee voor lief.
Ik was gister nog bij de aldi in Duitsland. En het zag er netjes uit, maar niet lekker. De non-food producten zijn prima, ik heb weer voor maanden wasmiddel en wasverzachter etc. Maar vooral ook het ronduit onbeschofte gedrag van de cassière zorgt ervoor dat ik toch weer gewoon naar AH ga de volgende keer. Hun huismerk is ook helemaal niet zo duur.
Alle aldiproducten die ik tot nu toe geproefd heb waren heel lekker. Het meeste is naar mijn idee beter en soms goedkoper dan bv. euroshopper bij ah. (zelfs het brood, dan wel het "luxere" brood haha en roggebrood). Alleen vind ik de sfeer niet zo prettig. In mijn Aldi is het personeel ook altijd heel onaardig.

Ennn ik slaag dus nooit voor alles! Dat is de belangrijkste reden dat ik vaak toch naar de AH ga, ze liggen naast elkaar, en anders heb ik al spullen gekocht bij aldi, moet ik die weer meenemen naar ah, te lastig haha! (beetje stom). Misschien ligt het aan 'mijn' Aldi, maar ze hebben bijvoorbeeld geen lasagnebladen, niet zoveel keuze in kaas, blikgroenten en pasta ik noem maar wat. Zo vind ik nooit precies wat ik zoek.

(Toen ik trouwens laatst vroeg naar lasagnebladen, werd ik op chagrijnige wijze naar de kant en klare lasagne geleid en mijn uitleg waarom dat niet was wat ik bedoelde kwam volgens mij niet echt aan haha!)
De brie van de aldi ben ik verslaafd aan en de koelverse foccacia!

O,ja en ik ben een niet - chagrijnige medewerkster,ha,ha!
Nou, vandaag gata t gebeuren! OP naar de Aldi. Wilde gistermiddag al gaan en dan daarna de dingen die ik daar net kon vinden bij de Hoogvliet halen. Maar mijn mama wilde toch ook graag boodschappen doen en zij wil alleen naar de Hoogvliet.

Dus heb ik daar wat dingen meegenomen zoals coca cola en calvé pindakaas. En blikjes linzen, want die lust ik echt alleen van Bonduelle (of gedroogde maar ik heb 's ochtends geen tijd om eerst de linzen voor mn salade te gaan koken)
TO, mijn vader, redelijk merkvast (D.E. koffie, Coca cola etc.) zweert sinds een tijdje bij de pindakaas van Aldi. Schijnt volgens velen Calve niet tegenop te kunnen. Ben de naam even kwijt, maar ze hebben maar 2 soorten (gewoon en met nootjes).

Kan zelf niet vergelijken want ik lust het sowieso niet.

Oh ja, vorige week hier bij de Aldi gehaald (weet niet of ik dat al genoemd had) pepitamix. Heerlijk!

De prosecco (blauwe fles) vind ik erg lekker en is iets van 3,29. Het leuke vind ik dat ze ook blikjes prosecco hebben (gewone en rose).
Wij doen voornamelijk bij de AH boodschappen, maar dan wel Euroshopper. Ik let nogal op de prijzen en de ES is echt vrij goedkoop. Je hebt er natuurlijk niet alles van. Vlees en vers vind ik bij de AH nog steeds vrij duur. De markt lijkt me wat goedkoper wat die produkten betreft.

Aldi heb ik wel eens geprobeerd, maar ik heb er een keer een beschimmeld stuk kaas gevonden en sindsdien doe ik er nooit meer boodschappen. Althans, geen voedsel, wel eens kleding of andere handige dingen.

Lidl is wel okay. Mijn zusje zweert bij de Lidl. Ik kom er alleen voor de dingen waar het echt niet mis mee kan gaan, zoals flessen water met prik, wc-papier, etc. Het vlees schijnt er wel erg goed te zijn. Mijn moeder heeft een tijdje geleden eens ossehaas (of iets dergelijks gehaald) bij de Lidl en die was inderdaad erg lekker.

Heb er een tijdje terug witte druiven gehaald, maar dat was meer water dan fruit. Mijn zusje haalt er fruitsapjes, maar die vind ik allemaal veels te zoet. Ze hebben er natuurlijk ook handige dingen, dus ik houd de folder wel in de gaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven