Gezondheid alle pijlers

Pil gebruik

16-06-2011 12:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schijn met mijn 44 jaar in een pré overgangs fase te zitten.

Wat zich uit in zeer onregelmatige mesntruaties maar voor namelijk ook pijnlijke en hevige.

Nu wil ik dus weer aan de pil gaan. Ik heb gehoord dat dat dat het baarmoederslijmvlies dunner maakt wat iig voor minder heftige menstruaties zou zorgen.

Ik zou dan Mercilon gaan slikken.

Nu weet ik dat je de eerste dag van je menstruatie moet beginnen om hem veilig te laten zijn. Dat is hier geen issue want hubbie heeft knoopjes laten zetten.

Kan je ook dus zomaar beginnen? En heeft iemand ervaring met door slikken dus zonder stop week???
ik ben een tijdje geleden een half jaar gestopt met de pil en ben gewoon weer begonnen toen ik daar zin in had, heb eigenlijk niet aan gedacht dat ik de eerste dag van de menstruatie moet beginnen.

Ook slik ik de pil vaak door, maar af en toe stop ik. Geen idee waarom, voelt beter dan continu door slikken. Een kennis van mij doet dat wel en heeft geen lichamelijke gevolgen daarva.
Ik zou eerst even laten onderzoeken waar die heftige menstruaties precies vandaan komen. Kunnen ook worden veroorzaakt door poliepen, vleesbomen e.d. Dan is de pil niet altijd een oplossing.

Ik heb zelf helaas vleesbomen, en de pil met evt. doorslikken hielp bij mij helaas geen ruk.

Doorslikken kan in principe onbeperkt.
Ik geloof dat je wel last van doorbraak bloedingen kan hebben wanneer je hem lang door slikt....weet niet of iemand daar ervaring mee heeft...misschien zelfde merk??

bedankt voor je reactie iig vlinder!!!
Mel...komen vlees bomen niet tevoorschijn (hahaha...niet letterlijk nemen) bij je uitstrijkje? want die was laatst weer goed...
Gewoon doorslikken, is veel beter voor je lichaam (die hele menstruatie slaat natuurlijk nergens op).
Een kennisje van me kreeg ineens een soort epileptische mini aanvallen. Na veel onderzoek werd er verband gelegd tussen langdurig doorslikken van de pil en haar klachten. Ook bij verhoogde kans op trombose schijnt doorslikken niet goed te zijn (heb ik me laten vertellen)
Sjee...das schrikken voor dat kennisje Orbit!!!!!

Ik heb jaren hier voor ook Mercilon geslikt....verder nooit klachten gehad wat trombose betreft oid!

Daarvoor ook een paar jaar de prikpil gehad. Daar werd je helemaal niet meer ongesteld van!!!
quote:ednaloy schreef op 16 juni 2011 @ 12:26:

Mel...komen vlees bomen niet tevoorschijn (hahaha...niet letterlijk nemen) bij je uitstrijkje? want die was laatst weer goed...Nee, die zie je i principe niet bij een uitstrijkje, of er moet er echt een OP de baarmoedermond zitten, maar dan zou de arts 'm wel zien. Is die M-poli in Voorburg die ik laatst noemde niets voor jou? Echt heel prettig (voorzover zoiets dan prettig kan zijn, hè).
Ja prettig...hahahahaha....;-)

Is me te ver....ben een mietje...heb snel weg vrees...;-)Maar goed doet er niet toe!

Ik heb ondertussen ook antwoord van mijn huisarts wat het door slikken betreft, het is mogelijk 2-3 cycli door te slikken...ervaring leert dat er dan door braak bloedingen kunnen komen. Hij adviseert kijken wat haal baar is. Verder wat beginnen betreft toch eerste dag van menstruatie. Dit is wat mercilon betreft.

Ik meld het maar effe...wie weet zijn er anderen die er wat aan hebben.
Neem de bus dan joh!

Mijn huisarts heeft mij toen hetzelfde aanbevolen. Wat een ramp: er kwam geen eind aan de doorbraakbloedingen. Toen leek een Mirena een goede oplossing. In die bijsluiter stond dat die niet geschikt was bij vleesbomen, en heb ik dat eerst maar eens laten onderzoeken. Ja hoor, helaas.

Je kunt natuurlijk ook naar een 'gewone' gynaecoloog gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven