benzinelucht auto

16-06-2011 19:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Onlangs de middendemper vervangen van mijn auto. Sindsdien ruik ik steeds bij het uitstappen een benzinelucht (benzindedop zit aan de bestuurderskant). Ik heb gelet op mijn verbruik en de meter zakt wel erg snel. Ik denk dat de benzineslang scheurtjes heeft, maar kan het ook iets anders zijn, bv verstopte luchtfilter. En kan ik nog wel rijden met de auto?

Ik weet het de garage kan het me vertellen, maar ik wil eerst jullie expertise vragen, vorige keer wilde de garage mij oplichten met een dure reparatie die achteraf helemaal niet nodig geweest zou zijn. Het bleek toen met de drukgroep te maken ipv versleten koppeling...

Ik wil dus met verstand van zaken bij de garage komen ;)

greetz mr
Waarom laat je er niet eens een andere garage naar kijken? Als ik twijfel, ga ik naar een ander om advies, en kijk ik of ze hetzelfde zeggen. Weet je gauw genoeg. Sowieso moet je niet blijven bij een garage waarvan je het gevoel hebt dat ze je oplichten.
Klopt de eerste garage was van het automerk zelf, dus daar ga ik niet heen. Auto is afgelopen winter gemaakt op afspraak bij Beun de Haas (via via kunnen regelen) Afgelopen maand heeft de autosloperij de uitlaat geplaatst. Sinds de auto daar is geweest ruikt hij naar benzine dus hen vertrouw ik niet meer. Vind het wel erg toevallig.
Na laten kijken. Als je benzine lekt en het komt op je uitlaat kan die in de fik vliegen.

Wat voor auto is het?
Dan rij je toch even bij een Kwikfit ofzo langs?
Ik had ooit t zelfde en bleek dat mijn benzinetank stuk/lek was..

Nieuwe onder laten plaatsen , niet bij een dealer want dat kostte mij 500 euro tot 800 euro !!!!.. Mijn broertje is een paar uurtjes bezig geweest met mijn vader en de tank kostte mij maar 75 euro (nieuw!)

Heb later nog gevraagd bij een plaatselijke garage niet dealer gebonden en daar zou t mij 150 euro kosten.. Nah ook dat was een schappelijke prijs.. !!

Dus check heel goed waar je m evt laat vervangen wanneer idd je tank lek is.
Okay het kan dus ook nog een lek in de benzinetank zijn.

Zespri79, lekte er benzine op de grond als je de auto liet staan? Ik heb de parkeerplaats van mijn auto in de gaten gehouden en dat kon ik niet ontdekken.
Kan ook iets in het luchtfilter van de motor zijn, dan praat je over misschien het vervangen van een rubbertje van 2 euro.

Al met al te lastig om zo te beoordelen, gewoon even langs rijden bij een Kwikfit (oid) Hoef je over het algemeen niet eens een afspraak voor te maken.
Jorina ik hoop dat het iets kleins is... ik teken ervoor om iets te vervangen voor maar 2 euro !

Daarom vroeg ik jullie expertise, voor hetzelfde geld stond ik daar met een rekening van +/- 500 euro...wat het bedrijf maar 2 euro heeft gekost aan rubbers.

Ik ga morgenmiddag maar even tuffen naar 2 autobedrijven.
Benzinelucht kan ook met de afstelling te maken hebben. Minder of juist meer weerstand door de nieuwe uitlaat waardoor er te weinig benzine wordt verbrand en deze in de uitlaat terechtkomt en dan gaat t meuren.
Ook gehad met de auto, was een dopje/schroefje/moertje of iets dergelijks niet goed vastgemaakt, lekker lullig van de garage..
Mmhh, word al wijzer door jullie, ga eerst morgen maar eens bellen met de autosloperij zij hadden een nieuwe geplaatst, eventjes horen wat zij hiervan vinden.

Dames bedankt voor het reageren, maar nog meer adviezen zijn van harte welkom hoor!
quote:misty.rose schreef op 16 juni 2011 @ 19:43:

Hoi hoi,

Onlangs de middendemper vervangen van mijn auto. Sindsdien ruik ik steeds bij het uitstappen een benzinelucht (benzindedop zit aan de bestuurderskant).

Japans of Koreaanse auto dus?
Idd een Japanse auto!

Gisteren naar de garage geweest en daar werd een lekkende einddemper geconstateerd en dat deze vervangen moest worden. Dat is gebeurd en nu maar hopen dat de auto minder hard "zuipt".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven