Hoe gaat het voelen?

17-06-2011 09:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze vraag gesteld bij een andere topic, relaties

Maar daar word niet op gereageerd (niet erg hoor) maar ik zou toch graag antwoord willen hebben.

Het is over tussen mij en mijn vriend.

Dit was de eerste jongen met wie ik naar bed ben geweest.

Ik heb altijd tegen mezelf gezegt dat ik alleen het bed wil delen met de man waar ik zeker van ben! En zo dacht hij ook.

We waren zeker van elkaar, echt heel zeker dus hebben we het gedaan.

Nu is het dus over en zitten we hiermee, totaal geen spijt van omdat hij geweldig is! Maar spijt als ik later terug denk dat ik het met meer mannen gedaan heb, voor mijn gevoel is dat raar.

Ben bang dat ik me totaal ga afsluiten voor seks als ik ooit weer een relatie krijg. Herkent iemand dit?

Maar zeker geen spijt van de daad!
Hoe oud ben je?
Vervelend voor je dat het over is bloem....

Ben je gelovig of is er een andere reden dat je het liever niet meer mannen gedaan hebt? Of voelt het nu gewoon raar omdat je zoveel om hem gegeven hebt en je het je gewoon niet kan indenken?

Dat laatste kan namelijk ook. Maar ooit komt er weer een man waarvan je net zoveel of nog meer houdt...
Ik dacht dat jij geen topics meer zou openen
Nee, ik herken het niet. Waarom vind je dat je alleen maar met 1 iemand seks gehad mag hebben in je leven? Je kunt op je 20e toch niet met zekerheid voorspellen hoe de rest van je leven verloopt? Het lijkt me belangrijker dat je de kwaliteit van je leven met iemand belangrijker vindt en meer gewicht in de schaal legt dan de seks. Als het leven samen niet meer lukt, hoe graag je dit allebei ook wilt, is het logisch dat je allebei een andere weg gaat.

Om je dan maar de rest van je leven af te sluiten van een nieuwe liefde en daarmee liefdesleven? Nee, sorry, dat begrijp ik niet.

Ben je heel christelijk dan? Voel je allerlei morele bezwaren of is het echt iets wat je diep gelooft?

Liefde en liefdesleven gaat voor mij hand in hand en is dus nooit een schande!
Ik ben 19.

Nee ik ben niet gelovig.

Maar ik vind seks hebben met iemand heel speciaal, en dit zou ik het liefst met één man willen delen in mijn leven.

Tuurlijk kun je nooit zeker weten dat je altijd bij elkaar blijft, maar zo voelde het wel soms.

Ik hoop dat ik mij opnieuw zou kunnen openen in de volgende relatie, alleen weet ik dat ik het rustiger aan ga doen en seks is zeker niet het belangrijkste.
Juist door sekservaring met meerdere mannen te hebben, ga je zelf beter aanvoelen wat je wel en niet/minder lekker vindt.

Practice makes perfect.
Daar heb je gelijk in elninjoo, maar ik zit met het gevoel dat ik niemand meer zo erg ga vertrouwen in de seks en sowieso in de relatie. Omdat ik met deze man samen zoveel heb opgebouwd.
Ik wou mezelf ook 'bewaren', voor de ware/droomman/mijn man. Ik dacht bij me ex ook dat hij 'het' was. En nadat het uit was dacht ik wel van, had ik het maar niet gedaan.

Bij mn andere ex (na mijn ontmaagding) heb ik ook het bed gedeeld met hem, waar ik dus enorm veel spijt van heb (niet 100% mijn wil), al kan ik er zelf niets aan doen.

Maar nu bij mijn huidige vriend gaat alles prima. Het heeft denk ik ook met vertrouwen te maken.
quote:bloem55 schreef op 17 juni 2011 @ 09:14:

Ik ben 19.

Nee ik ben niet gelovig.

Maar ik vind seks hebben met iemand heel speciaal, en dit zou ik het liefst met één man willen delen in mijn leven.

Tuurlijk kun je nooit zeker weten dat je altijd bij elkaar blijft, maar zo voelde het wel soms.

Ik hoop dat ik mij opnieuw zou kunnen openen in de volgende relatie, alleen weet ik dat ik het rustiger aan ga doen en seks is zeker niet het belangrijkste.Wat een problemen he in je tienerjaren...
quote:bloem55 schreef op 17 juni 2011 @ 09:19:

Daar heb je gelijk in elninjoo, maar ik zit met het gevoel dat ik niemand meer zo erg ga vertrouwen in de seks en sowieso in de relatie. Omdat ik met deze man samen zoveel heb opgebouwd.

Als je nog maar 19 bent, dan heb je nog helemaal niet veel opgebouwd met je ex. Je komt net kijken meid!

Vertrouwen zal nog wel meer dan eens geschaad worden, mensen zijn nu eenmaal vaak niet te vertrouwen en in 'n (intieme) relatie ben je altijd kwetsbaarder.

Maar dat staat los van de seks. Ga gewoon eerst 'ns lekker uit de band springen, geniet van seks zonder dat je meteen 'n relatie probeert op te bouwen. Dan gaat de beladenheid van seks voor je met 'n beetje mazzel 'n stuk weg.
Misschien kun je voor jezelf afscheid nemen van de gedachte dat seks maar met één ander persoon in je leven gedeeld mag worden. Ik bedoel het niet aanvallend of onaardig maar m.i. is de eis die je jezelf oplegt irreëel in deze tijd en deze wereld.

Op je 19e heb je nog niks gezien van de wereld, van andere mensen en vooral ook van jezelf. Hoe kun je dan überhaupt zeggen dat degene waarmee je nu seks hebt gehad dé enige echte ware is? Ik denk dat als het seksueel niet klopt of klikt tussen jou en je partner dat ook je relatie niet goed zit, dus om te zien of die ene jouw ware is zul je 'm toch minimaal een paar keer moeten uitproberen qua seks

Als seks voor jou een gereserveerd iets moet blijven dan is dat prachtig. Er zijn mensen die van je verwachten dat je je tot één persoon beperkt en er zijn mensen die vinden dat je zo ongeveer de halve stad in je bed gesleept moet hebben. Doe jij lekker waar jij je goed bij voelt. Ik zou gewoon weer lekker gaan leven en zien wat er op je pad komt. Voelt het goed met iemand dan vrij je daarmee en zo niet, dan niet. En laat die dogmatische dingen gewoon los.
Bloem, ik denk dat als je door het liefdesverdriet heen bent, dat je dan wel eens heel anders hierin kunt staan. Je bent nu niet in staat om dat te overzien, het is net uit en je bent nog hartstikke van de kaart. Nu voelt het zo en dat is prima. Een poos geleden met je vriend, voelde het goed om het bed te delen, en heb je dat dus gedaan, prima toch?

Wie weet dat het met een ander ooit ook wel weer goed genoeg gaat voelen om je hart open te stellen en seks met hem te hebben.

Nu niet en dat lijkt me niet meer dan logisch.

Sterkte!
Ik probeer er niet veel aan te denken en het los te laten.

Ik heb een brief geschreven voor hem en die ga ik volgende week opsturen.

Ik verwacht niks van hem na deze brief, heb alleen nog duidelijk gemaakt dat de tijd met hem geweldig was en dat hij altijd alles bij mij kwijt kan. We zijn ook gewoon vrienden gebleven en daar ben ik blij om
Ha Bloem,

Ik denk dat je spijt en verdriet over het verbreken van jullie relatie net door elkaar moet halen met spijt en verdriet over de mogelijkheid dat je in je leven met meerdere mannen sex zal hebben.

Je hebt het duidelijk heel zwaar met het verbreken van jullie relatie en dat is heel begrijpelijk, zeker aangezien dit voor jou de eerste keer is, hij ook jouw eerste bedpartner is geweest en jij/jullie enkele jaren (?) hebben geleefd met het idee samen oud te worden.

Je moet niet alleen wennen aan het nu niet met hem zijn, maar ook afscheid nemen van bepaalde facetten van het toekomstbeeld dat je had. Dat is heel zwaar maar probeer er niet in te blijven hangen. Wees verdrietig op momenten dat dat nodig is maar probeer niet mee te gaan met gedachten die het verdriet groter maken dan nodig is.

Meegaan in schuldgevoel over het hebben gehad van sex met iemand waarmee je naar nu blijkt toch niet je hele verdere leven gaat delen is meegaan in gedachten die je meer verdrietig en negatiever over jezelf maken, dan nodig is.

Op het moment dat jullie besloten met elkaar naar bed te gaan waren jullie ervan overtuigd dat jullie altijd bij elkaar zouden blijven. Dat dat anders is gelopen maakt nog niet dat jij je niet hebt gehouden aan de standaard die je jezelf hebt opgelegd. Jij doet datgene wat jij als ideaal beschouwt: alleen naar bed gaan met iemand waarvan je denkt er de rest van je leven mee te delen. Niemand kan in de toekomst kijken, als je maximale zekerheid wil hebben dat het 'in de toekomst niet toch anders loopt' voordat je sex met iemand hebt zul je moeten wachten tot je tachtigste.

Het voelde goed toen jij dit met hem deed en op dat moment voldeden jullie aan de voorwaarden die jij jezelf oplegt voor sex, dus stop met jezelf hierover te bekritiseren. Je hebt genoeg andere dingen aan je hoofd nu, je moet je eigen leven weer op de rails zetten, leuke dingen gaan doen, zorgen voor jezelf, zorgen dat je weer blij wordt met jezelf. Dat is nu veel belangrijker dan jezelf bekritiseren over het 'verliezen' van je maagdelijkheid. Je leven is nog lang, wees blij dat je niet je hele leven bij die jongen hoeft te blijven, omdat jouw romantisch ideaalbeeld dat dicteert enkel en alleen omdat jullie sex hebben gehad (snap dat je dat nu misschien juist heel graag zou hebben gewild, maar geloof me, je bent 19, over een paar jaar kun je je niet meer voorstellen dat je deze gast zo fantastisch vond.).
Het is op zich een mooie gedachte om je hele leven maar sex te hebben met 1 persoon, maar in de realiteit loopt het vaak toch anders. Ik denk dan ook dat je niet te krampachtig aan dat idee moet vasthouden, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf maar mee. Uiteindelijk is het ook fijn om, zoals Elninjoo zegt, ervaring op te doen met meer dan 1 persoon. Je komt erachter wat je zelf prettig vindt, en wat minder werkt voor jou. Dit maakt ook dat jij voor je uiteindelijke man ook een prettige bedpartner bent, die weet wat ze wil en zelfverzekerd is in bed. (ik zeg overigens niet dat dat nu niet zo is hoor)

Met jouw opvatting zal je waarschijnlijk heel kieskeurig zijn qua bedpartners, en dat is natuurlijk goed, maar probeer het niet te ver door te drijven, want zo mis je ook de lol ervan. En inderdaad, je bent pas 19! Dat is echt nog zo jong, je hebt nog zoveel tijd om je te settelen. Het is denk ik ook best goed om een beetje rond te kijken naar wat er allemaal rondloopt voor je je settelt.

Ik vind het trouwens heel mooi dat je je eerste sexuele ervaringen hebt opgedaan met iemand waarvan jij ook echt zeker was, en vice versa!
O, wacht heb je ff geloept in de tussentijd... Djeezz, wat open jij veel topics! (ik snap nu ook beter waarom er op die peiler niet tot nauwelijks meer op je gereageerd wordt..)

Is dit de jongen met wie je 3 maanden iets hebt had? De jongen die niet wou dat je naar hem toe kwam als hij ziekjes was? (en waar jij op ietwat drammerige wijze toch naar toe wou gaan) De jongen waarvan je steeds dacht dat je zwanger zou raken, ondanks de pil?

Of is dit de jongen waar je vanaf afgelopen zomer mee aan het sms-en was, maar die niks wou (en jij dat maar niet begreep)?

En ik maar denken dat je een jaaaaarenlange verkering had, gewoon 3 maandjes! Maar serieus bloem55; ik vind het heel wonderlijk, de manier waarop jij je op een jongen lijkt te storten. Het komt op mij wat obsessief over allemaal eerlijk gezegd. Ben je soms heel erg onzeker over jezelf?
Het komt wel goed, schatje

OMG, na 3 maanden heb je natuurlijk ook zoveel opgebouwd, dan ben je ook zo zeker van elkaar dat je je leven met elkaar wil doorbrengen, dat het de liefde van je leven is ( jammer dat hij dat niet vond,maar jij klemde je vast)

je bent pas 19 hoor.... wat heb je nu helemaal opgebouwd met deze jongen dat niet meer te evenaren valt?

Nogmaals, je bent PAS 19!!!
waaah? jullie hebben gsms't vanaf juli, elkaar toen 9 keer gezien tussen december en maart (maar niet gezoend ofzo volgens mij?) want nadat jullie elkaar voor het eerst ontmoetten wilde hij geen relatie beginnen. Maar jij, doordat je ook al ruim een half jaar met het sms'de had er in je hoofd al een ontzettende relatie van gemaakt en was erg 'upset' toen hij aangaf dat het geen relatie ging worden (elf maart).

Vervolgens ben je gaan pushen denk ik en is het toch een relatie geworden vanaf eind maart. Daarna volgt heel veel seks (sperma slikken, lepeltje lepeltje) maar ook relationeel drama. Een familielid van jou beland in het ziekenhuis (hoop dat het nu goed gaat met diegene?) en jij bent boos omdat jouw vriend van dan 2 maanden niet meegaand genoeg is. Wanneer hij ziek is wil je koste wat kost aan zijn bed zitten en ben je boos dat hij daar geen in in heeft.

Vervolgens gaat het na net iets minder dan drie maanden 'uit' en je bent daar helemaal door van de kaart.

Ik snap dat jullie al vanaf juli smsen en dat je al bijna een jaar dagelijks met hem bezig bent, maar ik denk dat je je toch nogal naief en dwingend in iets hebt gestort wat voor jou eruit zag als een ideale gewelige hele volwassen relatie en dat voor hem vooral als een soort van gigantische 'vliegenkleefstrook' voelde.

Ik snap en respecteer dat je je voelde alsof je je hele leven met hem ging delen maar heel eerlijk gezegd vind ik je, na lezing van je topics, vooral naief, jong, onvolwassen, dwingend en een beetje hysterisch. Je had een ideaalbeeld en hebt dat, zijn signalen negerend, op deze jongen geplakt. Dan kan het toch eigenlijk ook niet goed gaan? Je moet een jongen ook een beetje ruimte geven en je moet jezelf het respect geven om te wachten met een relatie aan te gaan op een jongen die dat ook volledig wil. Met jou, na jou gezien te hebben, niet met een beeld van een vrouw dat hij heeft gevormd op basis van sms berichten die weliswaar door jou geschreven waren maar dat beeld was niet jij. Hij was verliefd op dat beeld, en jij misschien ook wel op jouw beeld van hem. SMS-contact (of msn, ping, whatsapp, chat, email, facebook whatever) is geen medium om een relatie op te bouwen. De gevoelens bij de eerste echte real life ontmoetingen moeten leidend zijn en die waren in jullie geval niet 'geschikt voor een relatie'. Je hebt jezelf flink te grazen genomen door van alles te negeren en je eigen ideaalbeeld voor ogen te houden.

Zie wat er gebeurt is en wat je jezelf hebt aangedaan als een les, raap jezelf op en doe dat in de toekomst nooit meer. Stop met nadenken over en opschrijven dat je zo ontzettend verdrietig bent, ook daarmee houd je jezelf in zeker zin voor de gek, het verdriet wordt daar enkel groter van en waarom zou je jezelf meer verdriet aandoen dan feitelijk nodig is?

Dat je dacht dat jullie voor altijd bij elkaar zouden blijven toen jullie voor het eerst sex hadden kan ik nu helaas als niet meer dan naief zien. Ik vind nog steeds dat je jezelf niet al te hard moet bekritiseren voor het feit dat je sex hebt gehad met een jongen die je op je tachtigste niet meer zult kennen. Ik vind wel dat je kritisch op jezelf mag zijn dat je, na nota bene nog geen drie maanden relatie, jezelf de rol van tot op het bot gekrenkte diep rouwende, voor het leven gekwetste, nooit meer in staat om lief te hebben, vrouw aanmeet. Stop daarmee, doe jezelf dat niet aan, zeg!
Lieve bloem,

Het is een prachtige gedachte dat je alleen maar sex wilt met de man waarvan ze zeker wilt dat je de rest van je leven bij hem blijft.

Prachtige gedachte, maar als je dan morgen iemand tegen komt, en je blijft daar de rest van je leven bij, je hebt allemaal maar seks met hem dan ben je 30 en dan denk je:

Jezus ik heb zo een zin om een lekker flink van bil te gaan met een andere man! dit is zooooo saai.!

Dus meid, je bent 19, ik zeg niet dat je je een slag in de rondte moet gaan neuken...Maar je bent nog zo jong! ga eens lekker los doen en gek doen. Elk mens heeft dat nodig.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Kijk, dat ik het, na 15 jaar samen te zijn vanaf tiener, raar zou vinden om sex te hebben met een ander, is best logisch. Maar reken dat ik er weleens aan gedacht heb, dat het erg raar is dat wij echt elkaars eersten zijn en nooit de ervaring zullen hebben om sex te hebben met een ander, een ander lijf te ontdekken ed. (tenzij je swingen ed in je relatie gooit, maar dat zie ik de eerste jaren niet gebeuren en willen we denk ik nooit). Nog nooit met een ander gesexd te hebben is ook een beetje een gemis hoor!

Maar dat je na 3 maanden relatie op je 19e hierover van slag bent... is een beetje dramaqueen. Begrijpelijk dat die gedachte bij je opkomt, maar niet reëel dat je de rest van leven nooit meer sex zal hebben. Ik gun het je in ieder geval niet. Al moet je er nu niet aan denken, zeer waarschijnlijk zal je opnieuw verliefd worden ooit en sex hebben.

Kind je bent 19..... Tijd genoeg om met een ander dit weer op te bouwen. Als je jezelf had willen bewaren voor de "ware", dan had je moeten wachten tot je huwelijk. En óók huwelijken stranden.

Goed dat je seks als zoiets speciaals ziet (zag laatst op tv iets over de vreselijke seksmoraal van NL jongeren ), maar je maakt er nu een straf van voor jezelf. Zonde!
quote:zoovie schreef op 17 juni 2011 @ 09:59:

O, wacht heb je ff geloept in de tussentijd... Djeezz, wat open jij veel topics! (ik snap nu ook beter waarom er op die peiler niet tot nauwelijks meer op je gereageerd wordt..)

Is dit de jongen met wie je 3 maanden iets hebt had? De jongen die niet wou dat je naar hem toe kwam als hij ziekjes was? (en waar jij op ietwat drammerige wijze toch naar toe wou gaan) De jongen waarvan je steeds dacht dat je zwanger zou raken, ondanks de pil?

Of is dit de jongen waar je vanaf afgelopen zomer mee aan het sms-en was, maar die niks wou (en jij dat maar niet begreep)?

En ik maar denken dat je een jaaaaarenlange verkering had, gewoon 3 maandjes! Maar serieus bloem55; ik vind het heel wonderlijk, de manier waarop jij je op een jongen lijkt te storten. Het komt op mij wat obsessief over allemaal eerlijk gezegd. Ben je soms heel erg onzeker over jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven