Harde schijf redden?
dinsdag 14 juni 2011 om 20:48
Niet voor mijzelf maar iemand die ik ken.
Vastgesteld is dat de harde schijf kaduuk is. (hoe stel je dat eigenlijk vast?).
Nu gaan 'ze' kijken of er nog wat te redden is.
Aangezien e.e.a. nogal cruciaal is, wil ik graag meedenken, snappen wat er gebeurt. Ben ook een soort vertaler tussen het 'slachtoffer' en 'techneut'.
Hoe gaat het reanimeren in zijn werk?
Vastgesteld is dat de harde schijf kaduuk is. (hoe stel je dat eigenlijk vast?).
Nu gaan 'ze' kijken of er nog wat te redden is.
Aangezien e.e.a. nogal cruciaal is, wil ik graag meedenken, snappen wat er gebeurt. Ben ook een soort vertaler tussen het 'slachtoffer' en 'techneut'.
Hoe gaat het reanimeren in zijn werk?
vrijdag 17 juni 2011 om 18:13
vrijdag 17 juni 2011 om 18:49
Onder Advanced settings staat de First boot device al op CDrom.
Ik denk dat daarom de CD er inzat de eerste keer dat ik de PC aanzette (die had ik er direct uitgehaald omdat ik een failure kreeg).
Ik denk dat ze bij de vorige poging dus al CDrom als eerste hebben gezet.
Dus heb net CDrom erin gedaan en herstart, maar zelfde resultaat als eerst. Hij herkent de drive ook niet...
Overigens: second boot is a:, third c: en "boot other device" is enabled.
Ik ga de CDrom kopiëren naar mijn externe harde schijf.
(ik snap niet alles hè, maar booten via diskette heb ik vroeger wel eens gedaan).
Ik denk dat daarom de CD er inzat de eerste keer dat ik de PC aanzette (die had ik er direct uitgehaald omdat ik een failure kreeg).
Ik denk dat ze bij de vorige poging dus al CDrom als eerste hebben gezet.
Dus heb net CDrom erin gedaan en herstart, maar zelfde resultaat als eerst. Hij herkent de drive ook niet...
Overigens: second boot is a:, third c: en "boot other device" is enabled.
Ik ga de CDrom kopiëren naar mijn externe harde schijf.
(ik snap niet alles hè, maar booten via diskette heb ik vroeger wel eens gedaan).
vrijdag 17 juni 2011 om 18:57
vrijdag 17 juni 2011 om 19:54
Okay, ben ik weer.
De instelling zijn: bij master/slave alles op auto-select.
Boot-volgorde: A: CD-ROM, USB-FDD, Boot other device = enabled.
Bij "Hard disk boot priority" staat "disabled".
Volgens mij hebben we al geconcludeerd dat hij waarschijnlijk moeite heeft met het lezen van de CD-drive, maar ik begrijp dat we het met deze instellingen nog eens willen proberen?
Momenteel is mijn laptop nog bezig de CD te kopiëren (hij was blijven hangen op een vraag ;-( ), dus ik wil nog even wachten tot ik de CD eruit kan trekken.
Maar doe anders vast even je aanvalsplan uit de doeken?
Dan kunnen we het gestructureerd aanpakken? Heb het idee dat ik wat ad hoc was daarnet...
De instelling zijn: bij master/slave alles op auto-select.
Boot-volgorde: A: CD-ROM, USB-FDD, Boot other device = enabled.
Bij "Hard disk boot priority" staat "disabled".
Volgens mij hebben we al geconcludeerd dat hij waarschijnlijk moeite heeft met het lezen van de CD-drive, maar ik begrijp dat we het met deze instellingen nog eens willen proberen?
Momenteel is mijn laptop nog bezig de CD te kopiëren (hij was blijven hangen op een vraag ;-( ), dus ik wil nog even wachten tot ik de CD eruit kan trekken.
Maar doe anders vast even je aanvalsplan uit de doeken?
Dan kunnen we het gestructureerd aanpakken? Heb het idee dat ik wat ad hoc was daarnet...