Advies graag
vrijdag 17 juni 2011 om 22:34
Izabell, 4 minuten geleden
Hallo dames,
Graag een luisterend oor en advies.
Hier ben ik weer ruim een jaar later.
Mijn zwangerschap is voldragen een lief gezond baby'tje ligt te slapen in zijn ledikant.
Voor de buitenwereld een mooi gezin.
Mijn partner had tot voor kort een zelfst.onderneming. Hij rookte wiet/hasj voor ik zwanger raakte. Ik vroeg(of noem het voor een keuze staan) hem te stoppen met blowen.
Hij gaf aan dit te doen.
Noem mij naïef want, ik kom zo net onverwachts thuis en meneer rookt wiet (buitenshuis). Ik kan mijn ogen niet geloven.
Ik heb het hem zo vaak gevraagd. Hij loog glashard in mijn gezicht, telkens weer.
Komt bij: we hebben niet eens geld om wiet of hasj te kopen!
Zijn bedrijf is over de kop. Hij zit met ruim 40.000 euro in de schuldhulpsanering en we krijgen hulp van de voedselbank (sinds een aantal weken).
En hij koopt dus gewoon maar...
Ik ben zo teleurgesteld.
Wat moet ik?
Wat zijn mijn opties?
Hallo dames,
Graag een luisterend oor en advies.
Hier ben ik weer ruim een jaar later.
Mijn zwangerschap is voldragen een lief gezond baby'tje ligt te slapen in zijn ledikant.
Voor de buitenwereld een mooi gezin.
Mijn partner had tot voor kort een zelfst.onderneming. Hij rookte wiet/hasj voor ik zwanger raakte. Ik vroeg(of noem het voor een keuze staan) hem te stoppen met blowen.
Hij gaf aan dit te doen.
Noem mij naïef want, ik kom zo net onverwachts thuis en meneer rookt wiet (buitenshuis). Ik kan mijn ogen niet geloven.
Ik heb het hem zo vaak gevraagd. Hij loog glashard in mijn gezicht, telkens weer.
Komt bij: we hebben niet eens geld om wiet of hasj te kopen!
Zijn bedrijf is over de kop. Hij zit met ruim 40.000 euro in de schuldhulpsanering en we krijgen hulp van de voedselbank (sinds een aantal weken).
En hij koopt dus gewoon maar...
Ik ben zo teleurgesteld.
Wat moet ik?
Wat zijn mijn opties?
vrijdag 17 juni 2011 om 22:43
vrijdag 17 juni 2011 om 22:48
quote:Izabell schreef op 17 juni 2011 @ 22:43:
Tot ik zo net via Google vond dat Anita Witzier elke avond een koontje rookt.
Ben ik een zeur een zuurpruim dat ik hierover struikel?
Nee!
Anita Witzier heeft hier waarschijnlijk wel geld genoeg voor. Je vriend niet, want jullie baby komt op de eerste plaats, eten krijg je van de voedselbank en je moet geld over houden om kleding en energie van te kunnen betalen. Dus je vriend moet gewoon iets anders vinden om zijn stress te verwerken.
Tot ik zo net via Google vond dat Anita Witzier elke avond een koontje rookt.
Ben ik een zeur een zuurpruim dat ik hierover struikel?
Nee!
Anita Witzier heeft hier waarschijnlijk wel geld genoeg voor. Je vriend niet, want jullie baby komt op de eerste plaats, eten krijg je van de voedselbank en je moet geld over houden om kleding en energie van te kunnen betalen. Dus je vriend moet gewoon iets anders vinden om zijn stress te verwerken.
vrijdag 17 juni 2011 om 22:48
vrijdag 17 juni 2011 om 22:49
vrijdag 17 juni 2011 om 22:51
quote:Izabell schreef op 17 juni 2011 @ 22:43:
We zijn niet getrouwd.
@henkjan41, is dat zo? Maar waarom liegen?
Ermee stoppen lukt alleen als het van binnenuit komt.
Nu leg je hem jouw wil op, je eist gehoorzaamheid.
Je wist dat dit een gewoonte van hem was. Toch ben je verder gegaan met hem.
Elke partner heeft minpunten. Probeer je partner niet te veranderen en accepteer ze. Stop er anders mee.
Hij zal moeten accepteren dat jij ervan baalt, en met jou rekening houden.
Zelf kan ik echt roken en begin dus niet eens aan een vrouw die rookt. Gelijk exit.
We zijn niet getrouwd.
@henkjan41, is dat zo? Maar waarom liegen?
Ermee stoppen lukt alleen als het van binnenuit komt.
Nu leg je hem jouw wil op, je eist gehoorzaamheid.
Je wist dat dit een gewoonte van hem was. Toch ben je verder gegaan met hem.
Elke partner heeft minpunten. Probeer je partner niet te veranderen en accepteer ze. Stop er anders mee.
Hij zal moeten accepteren dat jij ervan baalt, en met jou rekening houden.
Zelf kan ik echt roken en begin dus niet eens aan een vrouw die rookt. Gelijk exit.
vrijdag 17 juni 2011 om 22:51
vrijdag 17 juni 2011 om 22:54
Cassas, hij weet hoe ik erover denk/dacht.
Hij vertoonde een aantal weken geleden al gedrag waarvan ik dacht hij blowt toch.?
Ik vraag dit en hij zegt: ik zweer het op m'n kinderen!
Als zijn ogen raar stonden kwam het overal door behalve wiet/hasj. Soms vroeg ik het komt het omdat je blowt? Nee was zijn antwoord.
Vandaag vond ik iets wat met blowen te maken heeft. Ik vroeg is dit van jou? Ik weet het niet. Doe niet moeilijk mens, hou op jij laat mij geen keus. Ik liep de tuin in en vond zijn joint.
Hij vertoonde een aantal weken geleden al gedrag waarvan ik dacht hij blowt toch.?
Ik vraag dit en hij zegt: ik zweer het op m'n kinderen!
Als zijn ogen raar stonden kwam het overal door behalve wiet/hasj. Soms vroeg ik het komt het omdat je blowt? Nee was zijn antwoord.
Vandaag vond ik iets wat met blowen te maken heeft. Ik vroeg is dit van jou? Ik weet het niet. Doe niet moeilijk mens, hou op jij laat mij geen keus. Ik liep de tuin in en vond zijn joint.
vrijdag 17 juni 2011 om 22:55
vrijdag 17 juni 2011 om 22:57
quote:Izabell schreef op 17 juni 2011 @ 22:54:
Doe niet moeilijk mens, hou op jij laat mij geen keus. Ik liep de tuin in en vond zijn joint.
Dit lijkt me typisch iets van: er is veel meer aan de hand.
Een jointje wordt dan aangegrepen om ruzie te maken.
Maak je wel ruzie over het juiste onderwerp? Of zou je dat eigenlijk over iets anders moeten doen?
Doe niet moeilijk mens, hou op jij laat mij geen keus. Ik liep de tuin in en vond zijn joint.
Dit lijkt me typisch iets van: er is veel meer aan de hand.
Een jointje wordt dan aangegrepen om ruzie te maken.
Maak je wel ruzie over het juiste onderwerp? Of zou je dat eigenlijk over iets anders moeten doen?
vrijdag 17 juni 2011 om 22:59
Laela, achteraf gezien kon ik dit weten.
Voor wij ervoor gingen om ouders te worden.
Had hij mij toegezegd te stoppen als ik zwanger zou zijn. En dit heeft hij keurig gedaan de 1e zwangerschap.
Stress doet hem willen ontsnappen en zoekt hij de wiet/hasj. En daardoor is hij weer begonnen.
Laf vind ik het!
Voor wij ervoor gingen om ouders te worden.
Had hij mij toegezegd te stoppen als ik zwanger zou zijn. En dit heeft hij keurig gedaan de 1e zwangerschap.
Stress doet hem willen ontsnappen en zoekt hij de wiet/hasj. En daardoor is hij weer begonnen.
Laf vind ik het!
vrijdag 17 juni 2011 om 22:59
quote:Cassas schreef op 17 juni 2011 @ 22:49:
De één drinkt een biertje/wijntje de ander rookt afentoe een jointje.
Als hij niet veel rookt vallen de kosten ook best mee hoor.
Maar dit is hoe ik er over denk.
Als jij je er niet fijn bij voelt dan moet hij dit accepteren en al helemaal niet erover liegen.Als je eten bij de voedselbank vandaan komt is een jointje wel een grote uitgave.
De één drinkt een biertje/wijntje de ander rookt afentoe een jointje.
Als hij niet veel rookt vallen de kosten ook best mee hoor.
Maar dit is hoe ik er over denk.
Als jij je er niet fijn bij voelt dan moet hij dit accepteren en al helemaal niet erover liegen.Als je eten bij de voedselbank vandaan komt is een jointje wel een grote uitgave.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 17 juni 2011 om 23:03
Henkjan, ik heb hem inderdaad hier al heel vaak naar gevraagd. Recht in zijn gezicht. Steeds weer. En hij maar ontkennen.
Er is helaas soms nog iets maar, dat speelt nu niet mee.
Naar mijn idee?
Laela, uit angst liegen? Ik heb in een ververleden gezegd ( dat siert mij niet) dat vaders vast geen recht op omgang hebben als ze blowen. Zal dit het zijn?
Er is helaas soms nog iets maar, dat speelt nu niet mee.
Naar mijn idee?
Laela, uit angst liegen? Ik heb in een ververleden gezegd ( dat siert mij niet) dat vaders vast geen recht op omgang hebben als ze blowen. Zal dit het zijn?
vrijdag 17 juni 2011 om 23:04
quote:Henkjan41 schreef op 17 juni 2011 @ 23:01:
[...]
Nee, dit is niet laf.
Wat heeft deze vader zijn vrouw en baby te bieden?
Schuld en voedselpakketten.
Ik zou me als man zeer schuldig voelen.Eens met Henkjan. Ik denk ook dat jullie in gesprek moeten gaan. Hoor hem aan, vertel wat jij er van vind.
[...]
Nee, dit is niet laf.
Wat heeft deze vader zijn vrouw en baby te bieden?
Schuld en voedselpakketten.
Ik zou me als man zeer schuldig voelen.Eens met Henkjan. Ik denk ook dat jullie in gesprek moeten gaan. Hoor hem aan, vertel wat jij er van vind.