Geld & Recht alle pijlers

Word er stapel van...

19-06-2011 17:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij de Ikea een stapelbed gekocht..althans, dat dachten we...

Toen mijn man hem bijna in elkaar had gezet, samen met mijn vierjarige zoon wat al de nodige aandacht vergt...ging ik even kijken naar hun vorderingen.

Tot mijn schrik zag ik dat we niet het stapelbed hebben meegekregen, maar een hoogslaper.

Niet zo handig dus...(mijn man had gisteren een laat feestje, dat kan zijn opmerkzaamheid wellicht ietwat hebben aangetast, hihi).

Met meisje van de balie heeft het verkeerde bed op de bon gezet, wij dachten door de Plundra een mazzeltje te hebben van 20 euro wat het prijsverschil zou aanduiden.

Nu dan eindelijk mijn vraag;

In de algemene voorwaarden staat dat we de bon moeten hebben, het product onbeschadigd en niet gebruikt mag zijn (er is niet op geslapen maar hij stond wel bijna in elkaar) en dat we de originele verpakking moeten hebben. Gelukkig hebben we die en is mijn man toch best secuur te werk gegaan, want die heeft hij voorzichtig geopend en die is dus wel los, maar wel heel.

Denken jullie dat we het recht hebben om deze hoogslaper om te ruilen voor het door ons gewenste stapelbed of zegt Ikea; eigen schuld dikke bult....

Ik hoor het graag!
In mijn ervaring doet IKEA totaal niet moeilijk over ruilen.
Ik vind ze bij de Ikea daarin altijd wel makkelijk.
Volgens mij zijn ze best klantvriendelijk bij IKEA. Gewoon proberen!
Ikea doet nooit moeilijk!
Wat staat er op de bon? Als op de bon staat ''stapelbed'' en jullie komen een hoogslaper terugbrengen dan kan ik niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen. Zelfs als de verpakking er niet meer (helemaal) is of misschien zelfs ergens iets niet meer 100% als nieuw is door het in elkaar zetten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Op de bon staat ook hoogslaper, we zijn zelf ook niet oplettend geweest. Dat meisje heeft echt het verkeerde artikel aangeslagen.

Het is dus ook best wel heel erg onze eigen schuld.
Als het een hoogslaper is en er staat op de bon hoogslaper, dan heeft zij toch niets verkeerds aangeslagen?
quote:beautyfly schreef op 19 juni 2011 @ 17:31:

Als het een hoogslaper is en er staat op de bon hoogslaper, dan heeft zij toch niets verkeerds aangeslagen?

Wij wilden een stapelbed, dat was ook wel heel duidelijk doordat wij 2 matrassen wilden, twee jongens bij ons hadden die daar ter plekke aan het beslissen waren wie boven en wie onder mocht slapen en zij daar in gesprek over ging met die jongens. Ze had een stapelbed op de bon moeten zetten, maar heeft per ongeluk een hoogslaper uit dezelfde serie ingetypt.

Wij hebben dat echter niet gecontroleerd.

(hoogslaper is zo'n ding waar je bijvoorbeeld een bureau onder kan zetten, stapelbed is een bed met een matras boven en een matras onder)
Gewoon ruilen, wij ruilen zo vaak wat bij IKEA. Doen ze totaal niet moeilijk over.
quote:Annie.Ooi schreef op 19 juni 2011 @ 17:35:

[...]

Wij wilden een stapelbed, dat was ook wel heel duidelijk doordat wij 2 matrassen wilden, twee jongens bij ons hadden die daar ter plekke aan het beslissen waren wie boven en wie onder mocht slapen en zij daar in gesprek over ging met die jongens. Ze had een stapelbed op de bon moeten zetten, maar heeft per ongeluk een hoogslaper uit dezelfde serie ingetypt.

Wij hebben dat echter niet gecontroleerd.

(hoogslaper is zo'n ding waar je bijvoorbeeld een bureau onder kan zetten, stapelbed is een bed met een matras boven en een matras onder)maar ze typt toch alleen maar in wat je bij je hebt bij de kassa?
Je kon het zeker uitkiezen in de showroom, doorgeven aan een medewerker, die maakt een bon, die bon reken je af en dan moet je bij de balie wachten op je product?

Of heb je zelf iets verkeerds uit het magazijn getrokken en afgerekend bij de kassa?
quote:Waldorf114 schreef op 19 juni 2011 @ 17:55:

Je kon het zeker uitkiezen in de showroom, doorgeven aan een medewerker, die maakt een bon, die bon reken je af en dan moet je bij de balie wachten op je product?

Of heb je zelf iets verkeerds uit het magazijn getrokken en afgerekend bij de kassa?Ja, klopt, je bestelt het bij de balie in de showroom. Met dat vodje ga je naar de kassa en die verwijst je weer door naar het magazijn waar het op een karretje wordt gezet. Tis een superdegelijk systeem, als alles goed gaat tenminste, hahaha
Je kunt alles weer losmaken, inpakken en terugbrengen naar de Ikea.

Verhaal doen bij de klantenservice en je krijgt of je geld terug of een kaart met het geld erop.

Ikea doet meestal niet moeilijk over ruilen. Je "gebruikte" artikel komt daarna meestal in de koopjeshoek.
Ikea is zoals gezegd super makkelijk met ruilen. Ze nemen het altijd terug is mijn ervaring , ook al is de verpakking beschadigd.

Binnen de termijn krijg je het geld terug en buiten de termijn een waardebon( pasje).
Als je IKEA Family lid bent mag je volgens mij oneindig ruilen of zo? Nou in ieder geval... ik heb nog nooit iemand aan de balie gekregen van IKEA die moeilijk deed over ruilen..
Bedankt allemaal voor de reacties. Mijn man heeft alles weer keurig netjes in de dozen gekregen. Het zal wel goed komen en een goede les voor ons is om de factuur even goed door te nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven