de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Karan Nee hè!!! Wat ontzettend kut voor jullie! Sterkte en ik denk aan je!!!

*dikke knuffel*
Karan, wat een K*tzooi!! Ik denk aan je..
Karan, hoe is het vandaag? Gaat het een beetje (hoop dat de ongesteldheid meevalt...).
Karan, wat zul jij op dit moment teleurgesteld zijn. Jakkes, echt niet leuk. Ik had zo gehoopt dat die bruins afscheiding bij jou hetzelfde betekende als bij mij.

Ik vind dan ook wat raar om dit nu te vertellen.

Bij mij zette de ongesteldheid niet door. Bleef zaterdag bij lichtbruine afscheiding en zondag helemaal niet meer. En vanochtend had ik dus een positieve zwangerschaps test... Aaaah

Gewoon spontaan zwanger. Ik besef het zelf nog niet echt geloof ik.
Jill!!! Van harte gefeliciteerd meid! Het is je ggegund!

Karan, hoe is het vandaag?
Oooooowhhhh! JILL! Wat geweldig!! Super gefeliciteerd meid, het is je zo gegund. Wat gaaf!

Karan; een knuffel voor jou. Een hele dikke knuffel!
Lekker laten leven...
Jill, heel veel felicitaties met de positieve test. Je zal je wel enorm verbaasd zijn.

Wat dubbel is het toch allemaal!
Jill, gefeliciteerd Gelukkig ook weer goed nieuws op hier... Altijd dubbel om zulk nieuws te brengen maar gelukkig horen positieve testen er ook bij.

Karan, ben je de dag een beetje doorgekomen?
Lieve Karan, wat klote voor jullie, wat een teleurstelling...........veel sterkte!

Jill, van harte met dit onverwachte mooie en geweldige nieuws!

Tuurlijk is het even raar om het nu even hier op te schrijven, maar je mag het van de daken schreeuwen hoor!

Dolfijntje: dit zijn heel moeilijke tijden voor jullie, ik denk aan je!
Jill: jeetje zeg!!!! Gefeliciteerd met deze onverwachte verassing.

Daar is dit topic ook voor, deze beide kanten van het verhaal. Het gebeurt af en toe, een blijde uitslag waar we allemaal zo op hopen en dat gebeurt op de meest onverwachte momenten. Terwijl anderen verdriet hebben en treuren om een verloren dochter of poging die niet de uitkomst gaf waar zo op gehoopt werd.

We gunnen het elkaar allemaal! De gemixte gevoelens horen daarbij, dat zijn de twee kanten van het verhaal weer. Blij zijn voor een ander en tegelijkertijd verdriet hebben om je eigen leegte.

Ik geef jullie allemaal een hele dikke knuffel!
(even egopost erachteraan: ik ben heel erg opgeblazen, mijn buik voelt constant vol aan en doet een beetje zeer, af en toe. Ik plas te weinig voor wat ik drink (vandaag zeker 2,5 liter gedronken) en ben erg moe. Morgen een echo en ik ben benieuwd hoe het er voor staat. Wil geen overstimulatie krijgen....)
Taartje wat heb je het mooi opgeschreven, kan er niets aan toevoegen. Hopelijk morgen goede berichten bij de echo! Spannend.

Karan, hoop dat het goed met je gaat. Laat je verdriet toe, het moet er toch uit... Hopelijk luktjullie dat ook.

Ook voor Dolfijn een hart ondr de riem, het zal een lastige periode zijn met veel onbeantwoorde vragen. Veel sterkte.

Jill, van harte met het geweldige onverwachte nieuws! Heb je niet terug kunnen vinden in de tabel, mag ik vragen of dit je eerste is?
Karan dikke knuffel voor jou , wat een tegenvaller !

Taartje ik hoop dat je een goede echo hebt, overstimulatie zou heel vervelend zijn.... ook voor jou een dikke pakkerd

Jill van harte gefeliciteerd ! wat ontzettend fijn !
Jill, wauwie!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd Gelukkig ook weer goed nieuws hier... Altijd dubbel om zulk nieuws te brengen maar gelukkig horen positieve testen er ook bij. Dat biedt hoop! Hoe gaat het nu? Kan je het al een beetje geloven? Stond je niet helemaal te shaken met die positieve test in je handen? Hééééérlijk!!!!!!

Karan, hele dikke voor jou. Ben je de dag een beetje doorgekomen?
Dotjemol, dit wordt ons tweede kindje. Maar ons eerste kindje leeft niet. Bijna 4 maanden geleden, twee weken na dolfijntje, ben ik met 23 weken bevallen. Ons zoontje had een ernstige afwijking waardoor er geen kans op leven was.

En nu ben ik dus spontaan zwanger geraakt en precies uitgerekend op de dag dat ons zoontje is geboren. Voor mij is dat geen toeval.

Komende dagen voelen hier ook heel dubbel. Verdriet om het mannetje wat anders nu bijna geboren was. En blijdschap / spanning voor de nieuwe zwangerschap.

Yanina, ik voel me prima. Totaal niet zwanger eigenlijk. Maar dat ook zo bij mijn eerste zwangerschap. Dit maakt het wel lastiger omhet echt te geloven
Ik bedoel Yamuna hoor, iPhone maakt er weer wat anders van...
Jeetje Jill, wat een verdriet voor jullie en ik ben het met je eens dat het geen toeval kan zijn.

Ik zit in de trein onderweg naar het ziekenhuis voor echo, mij enigzins afvragend, wegens het vroege tijdstip, waar ik het ook alweer allemaal voor doe
Jill, gefeliciteerd.

Ik heb nog steeds veel last van die progynova. Gisterochtend bij de huisarts geweest (controle nav ziekenhuisopname) en mijn bloeddruk en hartslag waren veel te hoog. Gisteravond bij het sporten bijna flauw gevallen. Ik voel me nu wel weer een stuk betet dan gisteravond, maar doe het toch maar even nog rustiger aan. Donderdag ziekenhuis, ben wel benieuwd wat de arts daar er van zegt.
Jill, uitgerekend op de dag dat jullie zoontje geboren is. Dat is inderdaad geen toeval meer...
Dolfijntje, vandaag denk ik extra aan jullie en aan Jasmijn. Hopelijk komen jullie de dag een beetje door en willen jullie ballonnen mooi vliegen voor jullie kleine meisje.

Dolfijntje, sterkte vandaag.

Taartje, succes zo. Hopelijk is alles goed en kan de punctie donderdag gewoon doorgaan. Op de slechtste momenten vraag ik me ook wel eens af of het dit allemaal wel waard is.
Is dat vandaag Kaetje? Jeetje.

Ik ga vanavond een kaarsje branden voor Jasmijn.

Dikke knuffel voor Dolfijn en Dolfijnman.
Een kaarsje voor Jasmijn, Dolfijn en Dolfijnman...

Wat een dubbele berichten hier zeg...

Jill, van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend bijzonder, om uitgerekend te zijn op de geboortedag van jullie eerste kindje.

MagiC, hoe voel jij je? Ook bijna testen denk ik? It's all up to you nu...

Taart, ik duim voor je!

Abc, doe je rustig aan??

Tsja... en hier... Ik heb geen idee hoe het gaat. Het ene moment wel goed, dan kijk ik vooruit en ben ik er van overtuigd dat het goed kan komen. En dan ben ik ineens weer vreselijk verdrietig en krijg ik een enorme huilbui. En weer een ander moment zie ik het allemaal somber in, al weet ik ook wel dat dat misschien onzin is, na pas 1 mislukte poging.

En dan is mijn ongesteldheid inmiddels ook alweer over. Zaterdag bruinverlies, zondag fors bloedverlies, maandagochtend ook nog, en toen werd het minder. En nu dus niks meer. Zo raar heb ik het nog nooit gehad. En meestal heb ik er heel veel slijm bij. Nu niet. En ik heb totaal geen krampen gehad en dat heb ik normaal wel.

En ik ben nog misselijk (Utrogestan?) en ik heb al een paar dagen mega hoofdpijn.

Ergens is er nog steeds een heel, heel klein beetje hoop. Rationeel niet, maar ergens van binnen nog wel. Karaman heeft het een en ander gegoogled, en komt dan tot de conclusie dat het nog steeds zou kunnen. Dat je gewoon ongesteld wordt, maar het minder heftig en een stuk korter is dan normaal. En dat je lichaam dan in eens een signaal afgeeft dat het zwanger is, en je vervolgens heel snel HCG aan gaat maken.

Maar ik denk het toch niet... En als het dan zo is, dan is Jerommeke een eersteklas bikkel, dat ie dat allemaal overleefd heeft...

Ik kruip weer even in mijn donkere hoekje. Daar is het toch wel even lekker veilig...
vandaag 21 juni,

De dag dat de zomer begint om precies te zijn vanavond om 19.16 volgens de sterrenkundige indeling.

21 mei is de langste dag, althans de dag heeft nog steeds 24 uren. Het is de dag met de meeste lichturen. en vanzelfsprekend dus de kortste nacht.

Litha

Litha is ook bekend onder de namen Midzomer, Zomersolstitium en Zomerzonnewende. Dit feest wordt traditioneel op de vooravond van de zomerzonnewende gevierd, op 21 juni. Dit is de langste dag van het jaar en de nacht ervoor is dus de kortste nacht. Na deze dag zullen de dagen weer korter worden tot Yule. Met Litha bereikt alles een hoogtepunt,alles om ons heen is groen. Het is ook de dag met de meeste zonne-uren. Dit geeft de kracht van de zon weer. Er wordt een keerpunt gevierd, men wacht de oogst af en de vruchtbaarheid van de gewassen is nu maximaal. Litha is afkomstig uit het oud Germaans en betekent berghelling. Dit zou goed de symbolische berghelling kunnen weergeven die de zon in juni beklimt en in juli afdaalt. In het plantenrijk gaat de groei nu over in rijping. Nu de strijd om het bestaan is gewonnen wordt de energie gebruikt om het voortbestaan van de soort veilig te stellen.

Mythen betreffende het seizoen omschrijven de gebeurtenissen rond het hoogtepunt van de zon en daarop volgend het begin van de toenemende duisternis. Een favoriete mythe uit de noordelijke landen gaat over de strijd tussen de eikkoning (God van het wassende licht) en de Hulstkoning (God van het afnemende licht).

De twee gaan een gevecht aan en vanzelfsprekend wint de hulstkoning, zodat hij het rijk regeert tot Yule, wanneer hij plaats maakt voor het wedergeboren Kind van het licht, de jonge Eikkoning. Het idee van Goden die elkaar doden is niet alleen een vermakelijk verhaal, het is een krachtig magisch beeld. Als de Hulst Koning de Eik Koning verslaat, is dat niet echt een letterlijke dood; het betekent een verschuiving in de balans van kracht. De Eik Koning heeft slechts het toneel verlaten, tot hij weer kan terugkomen. Dit weerspiegelt dat de dood niet slecht of kwaadaardig is, maar meer een noodzakelijke transformatie.

Litha is altijd een vrolijk jaarfeest geweest. Muziek in de vorm van drums met zang en dans waren veel voorkomend. Midzomervuren werden ontstoken voor bescherming, reiniging, en de hoop dat de zon zijn warmst lang genoeg zal behouden om een goede oogst te bieden. Vaak werd tijdens de kortste nacht niet geslapen.

Tijdens Litha is mede een belangrijk symbool. Mede is een alcoholische drank die gebrouwen word van honing. Incidenteel werd er geloofd dat, omdat de god en godin in mei trouwen, het ongeluk bracht als je als sterfelijke in mei zou trouwen. Veel vrouwen bleken na de mei vuren echter zwanger te zijn en zo kwam het dat juni een erg populaire maand werd om te trouwen. Dit is ook de reden dat in het engels de periode na de bruiloft honeymoon heet, afgeleid van de naam honing.

Midzomer is een zonnefeest. Tijdens Midzomer is de zonnecyclus op haar hoogtepunt. In de meeste bekende mythen wordt de zon als mannelijke godheid afgeschilderd. Toch komt ook het tegenovergestelde voor. Onder andere in de Baltische landen, waar men de zonnegodin Saule vereert.

Een Zonnegodin van licht, leven, groei, overvloed en vruchtbaarheid

Vuur was tijdens het midzomer feest erg belangrijk. Zo worden sinds heel vroeger met midzomer vuren ontstoken om de zon te eren. Ook werden kruiden in het vuur gegooid voor geluk en om boze geesten af te weren. Als stelletjes hand in hand over het vuur sprongen en elkaar onderweg niet loslieten, zou dat garant staan voor een langdurige en goede relatie. De as van het vuur werd mee naar huis genomen om zich te beschermen tegen onweer en bliksem en om zich te verzekeren van harmonie in het huwelijks leven. Deze midzomer vuren werden later gekerstend en omgedoopt tot Sint Jansvuren. Om het geluk af te dwingen werd er over het vuur gesprongen in de veronderstelling dat de gewassen zo groot en hoog zouden worden als zij konden springen. Nog steeds springen mensen tijdens Litha over de vuren (of lopen tussen ontstoken kaarsen door) om zichzelf met kracht te vullen en om symbolisch dat gene weg te branden dat we niet meer nodig hebben.

Margrieten en madeliefjes worden gezien als typische midzomerbloemen. Madeliefjes die tussen 12 en 13 uur s’middags geplukt werden en daarna gedroogd zouden speciale krachten bezitten. Wanneer je belangrijke zaken moest doen en je nam de gedroogde madeliefjes mee, dan zouden je zaken goed verlopen.
vandaag 21 juni,

Deze dag die uit zn voegen barst van symboliek.

Juist vandaag op de dag van het licht , de dag van de zomer, de dag van warmte, groei en liefde. De dag van bloemen, helende kruiden en vuur, De dag van transformatie en overgang... Vandaag had Jasmijn huilend ter wereld moeten komen. Omringt met de warmte van haar ouders zou ze moeten opgroeien.

Hoe symbolisch dat zij genoemd is naar een prachtige bloem.

hoe symbolisch dat zij geboren op de dag van de liefde zo vroeg de overgang moest meemaken, en het aardse heeft losgelaten met vuur.

Dolfijntje ik denk aan je,

in gedachte houd ik je hand vast, ik hoop dat je het voelt.

Laat deze moeilijke dag een mooie dag zijn , want dat is ie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven