Kruidenboter!
zondag 19 juni 2011 om 23:33
Ik doe de knoflook altijd in de oven:
Hele bol, topje ervan afsnijden, wat olie en peper en/of oregano er op, in folie verpakken en voor zo'n 45 minuten op 190 graden.
Even laten afkoelen, je wilt tenslotte je vingers niet verbranden , en dan uitknijpen boven de boter (gebruik koude boter ivm smelten), erdoorheen prakken met wat verse peterselie. Mjammie. Ik doe er soms nog extra parmesaanse kaas doorheen.
Hele bol, topje ervan afsnijden, wat olie en peper en/of oregano er op, in folie verpakken en voor zo'n 45 minuten op 190 graden.
Even laten afkoelen, je wilt tenslotte je vingers niet verbranden , en dan uitknijpen boven de boter (gebruik koude boter ivm smelten), erdoorheen prakken met wat verse peterselie. Mjammie. Ik doe er soms nog extra parmesaanse kaas doorheen.
Optimist tot in de kist!
donderdag 23 juni 2011 om 15:01
Kruidenboter met geraspte kaas
Surinaamse Kruidenboter
Caraibische Kruidenboter
Tropical Kruidenboter
Neem 250 gram boter of margarine (wij gebruiken smeerboter uit het kuipje), meng 25 gram van één van de kruidenbotermixjes erdoor. Voor het smeuïge, pakken wij de handmixer en mixen
het geheel goed door elkaar, als dit gebeurd is, pak je geraspte kaas (oud of jong, wat je lekker vindt) en mix dit nog even door de botermix.
Pak nu een stokbrood, smeer dit lekker met het kruidenkaas mengsel in en leg in een de warme oven, totdat de kaas iets gesmolten is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 23 juni 2011 om 16:02
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juni 2011 @ 15:50:
[...]
Lekker is die, he? je proeft 'm na drie dagen nog......
Grinn, nee van dat na-proeven heb ik geen last en ik had geen plaatje gegoogled maar 'm wel genoemd. En ik maak 'm ook het liefst met kuipjes'boter'. Elke gewenste hoeveelheid.
Met kaas nog niet geprobeerd maar zal ik zeker x doen.
[...]
Lekker is die, he? je proeft 'm na drie dagen nog......
Grinn, nee van dat na-proeven heb ik geen last en ik had geen plaatje gegoogled maar 'm wel genoemd. En ik maak 'm ook het liefst met kuipjes'boter'. Elke gewenste hoeveelheid.
Met kaas nog niet geprobeerd maar zal ik zeker x doen.