Kruidenboter!

19-06-2011 17:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zin in een stokbroodje met kruidenboter, maar heb niet zo veel in huis.

Als ik nu weer eens zin heb om zelf kruidenboter te maken, wat is dan hèt recept?
Ik doe de knoflook altijd in de oven:

Hele bol, topje ervan afsnijden, wat olie en peper en/of oregano er op, in folie verpakken en voor zo'n 45 minuten op 190 graden.

Even laten afkoelen, je wilt tenslotte je vingers niet verbranden , en dan uitknijpen boven de boter (gebruik koude boter ivm smelten), erdoorheen prakken met wat verse peterselie. Mjammie. Ik doe er soms nog extra parmesaanse kaas doorheen.
Optimist tot in de kist!
Dat klinkt ook erg lekker olifiantje met die knoflook uit de oven. Lees deze pijler en je blijffftt proberen
Hier bij 'mijn' grote C1000 alleen eigen merk en Silvo. Gister bij AH bij Lief wel Euroma, maar niet de rode ui. Ga morgen even hier bij mijn AH kijken, die is wat groter.
Voor als je heel lekker brood hebt het simpele recept van een pakje roomboter, bol knoflook en flink wat zeezout.

Is geen kruidenboter maar wel lekker.

Kruidenboter met geraspte kaas

Surinaamse Kruidenboter

Caraibische Kruidenboter

Tropical Kruidenboter

Neem 250 gram boter of margarine (wij gebruiken smeerboter uit het kuipje), meng 25 gram van één van de kruidenbotermixjes erdoor. Voor het smeuïge, pakken wij de handmixer en mixen

het geheel goed door elkaar, als dit gebeurd is, pak je geraspte kaas (oud of jong, wat je lekker vindt) en mix dit nog even door de botermix.

Pak nu een stokbrood, smeer dit lekker met het kruidenkaas mengsel in en leg in een de warme oven, totdat de kaas iets gesmolten is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hey BGB, na-aperT
quote:thee schreef op 23 juni 2011 @ 15:49:

Hey BGB, na-aperT Lekker is die, he? je proeft 'm na drie dagen nog......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juni 2011 @ 15:50:

[...]

Lekker is die, he? je proeft 'm na drie dagen nog......

Grinn, nee van dat na-proeven heb ik geen last en ik had geen plaatje gegoogled maar 'm wel genoemd. En ik maak 'm ook het liefst met kuipjes'boter'. Elke gewenste hoeveelheid.

Met kaas nog niet geprobeerd maar zal ik zeker x doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven