Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Ja Gaudi, volgens mij is ook de bevestigingsmail het toegangsbewijs (lief regelt het hier altijd). Let even op de uiterste datum!

Miss: was supergezellig! ennuh, ben vrijel direct mijn bed in gegaan en 's avonds lekker om 20.30h plat. Vanochtend lekker relaxt tv met pruttel in bed gekeken. om 9h pas beneden.

Ga zo eens naar dat bed kijken (alhoewel wij het nooit kwijt kunnen)

oja: pruttel gaat nu al als een spee rop haar loopfiets, vindt hobels en drempels het einde net als hellingen naar beneden. We moeten rennen om haar bij te houden. Van de week balanceerde ze ineens maar op 2 wielen, zo hard ging ze door de bocht.
Wat is het rustig hier.....
Saai hoor...... Heb ook niets te melden eigenlijk, dus fijn weekend maar alvast allemaal.
Inderdaad erg rustig hier.

Wij zijn gisteren naar dierentuin geweest in stad van Miss, op zoek naar de naamgenoten van Hansje en Pansje. Hansje heeft zich prima vermaakt, die rent echt naar de dieren toe om ze te bekijken. 's Avonds deed hij de apen nog na. Een jaar geleden vond hij het ook al echt leuk, en gelukkig niet alleen interesse voor de vuilnisbakken

Vriend moet volgende week weer werken dus dan moet ik het met twee kindjes in mijn eentje zien te rooien. Gelukkig is hij een van de twee dagen dat beide kindjes er zijn altijd thuis aan het werk, dus dat scheelt, hoewel hij dan liever niet gestoord wil worden. Maar drie dagen dat hij werkt, is hij wel pas laat thuis en moet ik het eten en bed brengen alleen doen. We zullen zien!

Vanmiddag komt er een vriendin op kraamvisite, en morgen ook. Maandag nog een oom en tante en dan is het weer (even?) stil op dit vlak.
Even een snelle zwaai, want niets te melden!

Fijn, LB, dat de dierentuin zo goed beviel. Lijkt me leuk als je je uk er zo van ziet genieten! En wat betreft het redden in je eentje, daar zag ik eerst een beetje tegen op, maar in de praktijk valt het me reuze mee. Ik vind tot nu toe nog steeds 1+1= 1,5. En ik heb ook wekenlang alle eet-en slaaprituelen in mijn eentje gedaan. Is te doen, echt waar!
CD, dat biedt hoop, bedankt!

Hopelijk wordt het weer wat beter, dan kan Hansje in ieder geval de tuin in, het is echt een buitenmens.

Vanochtend trouwens nieuwe schoenen voor hem gekocht, inmiddels maat 22. Weer een smak geld, omdat we bij schoenenzaak om de hoek zijn geweest. Voor andere schoenenzaak moeten we een eindje rijden, en dat komt er even niet van. Die vrouw van schoenenzaak zei dat de huidige schoentjes echt te krap zitten. Dat hadden we eigenlijk nog niet gemerkt, maar hij heeft ze ook al ruim vier maanden. Nu nog hopen dat Hansje zijn nieuwe schoenen ook aan wilt...
Sas: Gefeliciteerd met je 2 jarige zoon

Of was het nu al geweest? Nou ja, dan alsnog.

Hier ook weinig nieuws, man is ergens aan het klussen, vanmorgen allerlei boodschapjes gedaan en nu aan het taarten bakken. Morgen gaan we BBQ-en ( in de regen denk ik) en ik heb beloofd voor taartjes te zorgen bij de koffie. Het is ook net weer om zoiets te doen vandaag.
'al' vier maanden? hier had G schoenen bijna een jaar en kon het nog. een seizoen moeten ze toch zeker wel met schoenen kunnen doen lijkt me. S ook maat 22 trouwens.

pada: ik ook cakejes aan het bakken. L moet maandag naar school wat mee. ruikt lekker nu. en ja, het is er ook wel weer voor.. (dacht ineens dat ik zin had in gourmet, denk dat het eht weer is dat het oproept.. bbq zie ik nu even niet zo zitten geloof ik )\

blondies is nderweg om het bed op te halen trouwens, dus dat is vergeven...

hier verder dagje vergelijkbaar met pada geloof ik. wta boodschapjes gedaan, rommeltjes in huis. Vriendlief aan het klussen (wel hier). geen grote plannen voor vanavond.

en niks spannends te melden..
Snel gehandeld Blondie!

Miss, een jaar met schoenen is toch wel lang of niet? Die voetjes groeien zo snel!

Iemand nog leuke tip voor traktatie als de kids twee jaar worden? Bij ons kdv mag in ieder geval geen snoep en Hansje zit dan nog in babygroep, en babietjes eten nog zo weinig...
ja, een jaar is wel lang inderdaad, maar ik heb er hier altijd wel minimaal een seizoen meegedaan. en de jongens hebben allemaal wel een keer gehad dat ze dezelfde maat hielden. denk dat hun voeten dus relatief langzaam groeien (ik heb zelf hele kleine voeten) of dat ze in onze schoenenwinkel ruim aanmeten...

blondie: staat het bed al?

qua traktatie zou ik het niet weten eigenlijk. geen ervaring met baby-tjes. G kreeg laatst op de peuterspeelzaal van iemand zo'n heel klein zaklampje. vond ie geweldig en ik vond het ook eigenlijk leuker dan snoep. maar voor baby's is het nog niet zo leuk natuurlijk.
LB, zoonlief trakteerde vorig jaar knijpfruitjes op het kdv. Is hij zelf dol op, en de rest van de kindjes had er ook van gesmuld. (maar aangezien je geen fruiteter hebt, weet ik niet of het een succes zou zijn).

Danoontjes met versiering hoor ik regelmatig.

Of googel eens op 'eierkoek ufo". Uit groen karton een 'marsmannetje' knippen en oogjes etc optekenen. In de eierkoek steken en evt eierkoek versieren met smarties/rozijntjes/etc. Ik zie geen duidelijke foto ervan, wel 'werkbeschrijving".

Of gewoon een schaal minikrentenbolletejes?

Ik ga dus voor de muffins met zoonliefs traktatie. (wat me eraan herinnert dat ik nog een foto van mijn creatie op hyves zou zetten, doe ik morgen!)
Balpen, die knijpfruit heb ik vorig jaar al van je gejat Toen lustte zoon die nog wel, inmiddels niet meer....
Ze hebben ook knijp-danoontjes LB.

En anders doet een doosje rozijntjes/yoghurtrozijntjes het ook altijd goed, evt gedecoreerd met zo'n rolfluitje (die hebben ze weer bij oa zeeman etc).
Haha, het zijn allemaal dingen waar Hansje niet dol op is: fruit, knijpfruit, danoontje, rozijntjes.... Vandaag heeft hij overigens voor het eerst sinds lange tijd thuis fruit op. Hopelijk hebben we de formule gevonden: twee stuks fruit in stukjes op een groot bord, allemaal een bakje en pakken wat je maar wilt hebben. Precies zoals op het kinderdagverblijf.... Ik had dat bord nog nooit eerder gedaan, wel ieder een bakje met fruit, maar dan hoefde hij het niet. Benieuwd of het morgen ook zo werkt!
O ja, en de tip van ik meen Plukkie, om kind te voeren werkte gisteren ook even: Hansje heeft twee stukjes broccoli op!
Lekker weekend gehad ? Hier vooral een rustig weekend. We hadden een logeetje, vriendinnetje van T. Heerlijk in huis gelummeld, filmpjes kijken, dat soort werk.

LB, wat vindt Hansje lekker dan? Croissantdeeg met een knakworstje erin, mini balletjes gehakt. Of een bellenblaas met een leuk kaartje eraan. (niet dat dat lekker is...) Ik zou het in ieder geval niet te ingewikkeld maken. En misschien is keuze voor hem wel een oplossing. Vaak willen kinderen iets kiezen.

Wij doen ook altijd lang met de kinderschoenen. T heeft nu schoenen aan die in oktober zijn gekocht. Volgens mij koop ik ze ook altijd wel wat ruimer maar laat mij adviseren over de maat.
Leuke foto's op hyves Ziss! Mooie dametje heb je.
Die tip was niet van mij LB! Zoon wenst al lang niet meer gevoerd te worden.

Hoe laten jullie de kinderen aan tafel zitten trouwens? Ik bedoel: dat ze niet weglopen? De tripp trapp staat zonder beugel en dat houdt dus in dat zoon eraf kan wanneer hij wil. Vriend heeft gisteren nog eens geprobeerd om zoon er weer op te zetten maar no way dat dat lukte (planking is helemaal geen nieuwe rage: peuters doen dat al jaren, met succes). We wilden dat hij aan tafel zou blijven zitten tot wij onze soep op hadden, ook al at hij zelf niks. Dat werd één groot drama dat erin resulteerde dat zoon compleet over de zeik op de gang werd gezet. Hmpf.

Zoon gaat dit jaar voor het eerst trakteren, vorig jaar viel zijn verjaardag in de vakantie van de gastouder. Ik zag bij de Hema uitdeelcadeautjes voor weinig en dat doe ik dan samen met iets van een kapitein Koek of rozijntjes of zo in een vrolijk papiertje/plasticje en dan vind ik het wel weer gezegend. Het spijt me maar ik ga daar echt niet heel veel werk van maken. Ik vind het trouwens flauw als er wordt gezegd dat snoep niet mag. (ik krijg ook brandende jeuk van scholen waar ze stellen dat je geen ontbijtkoek of zo voor de pauze mag meegeven, grrr) Bij ons gaat de traktatie altijd mee naar huis zodat je als ouders zelf kunt beslissen of je het geeft. Combi van bellenblaas of een speeltje met iets lekkers vind ik een leuke. Als een collega jarig is zit ik ook niet te wachten op een appel.

Zoon vindt knijpdanoontjes trouwens vies, terwijl hij wel gewone fruitkwark eet. Hoewel, ik weet niet of we kunnen zeggen dat hij ze vies vindt. Hij weigert ze gewoon. Dat geldt ook voor de knijpfruitjes in de verkeerde verpakking die mijn moeder had gekocht. Raar jong.
heerlijke dag gehad gisteren! eerst gezellige lunch bij een collega van vriendlief. kinderen keurig gedragen (was best even spannend, zij hebben 1 -heel rustige- dochter en dan komen wij met invasie binnen), zelfs keurig hun soep gegeten enzo. daarna door naar pannenkoekenrestaurant met de ouders en kinderen van ex turnclub van J. was erg gezellig, kinderen (11 in totaal met 8 volwassenen) heerlijk gespeeld en zich wederom keurig gedragen. was erg trots.

nu gelukkig weer een zonnetje, de poets is bezig met het huis en ik g zo even boodshcappen doen met de kleintjes. best even lekker om niet te werken.

qua traktatie zit ik er overigens net zo in als plukkie. eigenlijk vind ik dat een traktatie gewoon echt iets lekkers moet zijn.. en dat mag je best afstemmen op de leeftijdsgroep natuurlijk, maar ik ben wel blij dat ze hier niet zo streng zijn.

en qua weglopen aan tafel: ik heb opgegeven om er moeilijk over te doen. de grote jongens moeten wel blijven zitten (en daarna afruimen), maar bij G en S draait dat er inderdaad op uit dta het een heel geschreeuw wordt en dat ze dan naar de gang gaan en dat verpest het voor de rest. S blijft over het algemeen wel redelijk zitten, maar G vindt eten een stuk minder interessant soms en gaat dan van tafel. wij eten dan gezellig verder en vaak komt ie dan ook wle weer terug.

en nu ga ik kopje thee drinken en de boodschappen doen!
hahahah planking, hier doet pruttel dat in de auto! (ik had alleen nooit de term er aan gelinkt).

Klinkt gezellig miss

ziss: ga zo eens de foto's bekijken

trakteren....wij weten het ook nog niet, maar staan er het zelfde in als miss. Wij kwamer er wel achter dit weekend dat pruttel popcorn heel erg lekker vindt. (bij een housewarming hadden ze zo'n kraam gehuurd). Misschien kun je daar iets mee?

Bij ons op het kdv had iemand op hamkaas chippies, nibbit rings en dropveters getrakteerd. Ze hebben heel lang gezellig kettingen zitten maken met de hele groep (met lekker snoepen tussendoor!)

Maar natuurlijk niet per se heel gezond, misschien is er wel een gezonde variant van te maken.
Uitdeelkadootjes koop ik gewoon bij de Hema of de Action. Bij mij komt er juist niet van lekkers bij. Ik vind dat juist weer niet nodig. En al helemaal geen snoep. Er zitten zoveel kinderen bij Puk en Muk dat er elke keer wel wat is. Ik ben dan ook juist heel blij dat ze op het KDV zo streng zijn. (er komt geen snoep in) Tuurlijk gaat de traktatie in het bakje en wordt het meegenomen maar zie dan maar eens dat ze het niet meer willen.

Ik ben niet heel erg ontzettend streng met snoep hoor (al komen er geen zakken Haribo en meer van dat soort troep in huis) maar ik vind het voor traktaties gewoon niet nodig. Bij eigen verjaardag thuis uiteraard een ander verhaal, maar op KDV, nee, dat is goed zo.

Ik heb dus voor Muk bij de Action (super winkel voor dat soort meuk) hele leuke kleine opschrijfboekjes gekocht. Daar doe ik kleine potloodjes bij (kost echt allemaal geen drol) klein kaartje eraan met Muk 2 jaar en klaar is kees.

Wij zijn trouwens in Zeeland nu en ik vind het goed balen dat het zon kut weer is. Het is hier uiteraard helemaal ingesteld op buiten en als het dan regent is er echt niks te doen Ben trouwens ook ongesteld geworden (na 2 mnd niet door spiraal is het een beetje onregelmatig) en heb echt reteveel last van PMS. Pfffff ben echt super sjagie en depri op de kop toe, zie het allemaal even niet meer zo zitten, irritante shit hormonen. Doe echt mijn best om te genieten enzo maar het wil nog niet erg lukken. Hopelijk is het snel voorbij en wordt het weer mooi weer en krijg ik nog een beetje vakantie gevoel want zo schiet het niet op. Ik mis zooooooooooo het mooie weer en Indonesie, wordt er echt gek van.
Oh Miss, het komt dus wel weer goed met aan tafel zitten? Ik weet niet waarom maar ik was opeens een beetje bang dat als we het nu omwille van de lieve vrede laten gaan, zoon nooit meer bij ons aan tafel komt eten. Terwijl ik echt wel het idee heb dat ik het hem op dit moment nog niet goed kan uitleggen (nou ja, dat wel, maar het kwartje valt bij hem nog niet) en dat is later natuurlijk wel zo.

Sanloes, klinkt leuk die dropveters met nibb its! Zoon plankt trouwens ook wel eens in de auto.
Cross met Scuba. Haribo zakken hebben wij dan weer wel in huis, dat vindt vriend heel lekker. Zoon taalt er niet naar. Het is wisselend wat zoon graag als snoep eet, momenteel zijn de rijstringetjes met yoghurt van de Hema zwaar favoriet.

Scuba, ik hoop voor jou en ons allemaal dat het weer snel weer zomer wordt want dit is niks. Sterkte met je PMS, ook voor man en kinderen
Poeh, lekker eerste dagje met de kids alleen hier.... Waarschijnlijk zijn we geveld door een voedselvergifitiging (en de kat braakt ook al weken dus vriend is nu op thuiswerkdagje met kat voor tigste keer naar dierenarts). Hansje werd midden in de nacht krijsend wakker, had hele bed onder gekotst. Alles schoongemaakt en hem uiteindelijk tussen ons in genomen. Vanochtend stonk het ontzettend, had hij een enorme diarreeluier die in ons bed had gelekt. En nu hoor ik ondertussen diarrreeluier nummer vijf....Hij is overigens wel vrolijk en heeft zowaar een banaan op! Alleen zelf dus ook wat gammel. Hoop dat Pansje er niks van mee krijgt. Even nakijken hoe dat met borstvoeding zit.

Sorry voor dit vieze zeikverhaal.
nou... dat kun je wel zeggen LB, wat een shitverhaal...

Miss, nee het staat nog niet, maar het trapje is wel berespannend vindt ie!

Aan tafel blijven zitten...mijn ouders waren (en zijn) daar best streng in, maar bij man thuis aten ze uberhaupt niet aan tafel dus hij snapt die hele fuss erover niet goed. Sterker nog, hij werd gisteren nog door mijn vader gemaand aan tafel te blijven omdat iedereen nog niet klaar was... Ik probeer het er hier wel in te houden maar met zo'n slecht voorbeeld valt dat niet mee kan ik je zeggen...

Moet nu even mijn portemonnee redden, zoon is het aan het leeghalen en alles door de hele kamer aan het verspreiden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven