Magere dressing

20-06-2011 14:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips voor magere dressing voor over de salade? Normaal maak ik hem met olijfolie, mosterd, azijn, peper en zout, maar ik zoek iets wat minder vet is ivm lijnen van vriend.

Voor vanavond is het bedoeld voor een salade van ijsbergsla, asperges (uit glas) met een gekookt eitje.
Pffff, nog magerder dan jouw vermelde dressing? Denk dat je dan beter geen dressing kan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Sla-fris, een tuinkruiden dressing met nauwelijks calorien.

Is wel wat zuur van smaak, maar dat kan je oplossen door er wat vloeibare zoetstof door te mengen.
Ik dacht een dressing met ansjovis maar kwam op deze site terecht. ;

http://www.visrecepten.nl ... iden/vis_bereiden/sauzen/

Geen tijd nu verder meer.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 juni 2011 @ 14:19:

Pffff, nog magerder dan jouw vermelde dressing? Denk dat je dan beter geen dressing kan doen.

Helemaal eens!!!!!!!!!!!!!!1
gewoon zonder de olie doen
Jouw dressing ziet er al heel erg mager uit maar zelf ben ik niet gek op sladressing met smaakjes etc dus doe er meestal enkel olijfolie overheen. Je hebt ook olijfolie met smaakjes maar die heb ik wel in huis maar nog niet geprobeerd dus weet niet of het lekker is.
Alleen een lekkere azijn en peper en zout en (verse) kruiden kan ook lekker zijn.

Azijn (bv balsamico) bevat bijna geen calorieen. Bij de Weight Watchers mag dat voor 0 points.
Magere yogurt, citroensap, bieslook, beetje peper en mosterd.
misschien moet je het eerder zoeken in mínder dressing, ipv andere dressing. ik kan me namelijk niet voorstellen dat een beetje olijfolie zoveel zoden aan de dijk zet in een dieet.

Overdrijven is ook een vak, en elk dieet dat overdrijft is gedoemt te mislukken.

lekkere dressings, maar niet zozeer voor bij asperges: uitgeperste sinaasappel met een heel klein beetje honig en een beetje fijngesneden rode peper (zonder honing kan ook bij een zoete sinaasappel)

honing, balsamico azijn en zout en peper en een beetj olijfolie (optioneel)

Voor op asperges, maar dan weer niet mager;

Beetje uitgebakken chorizo in stukjes met daarbijgebakken cherrytomaatjes in stukjes.
je kunt trouwens ook kruiden toevoegen ipv dressing, yoghurt als basis gebruiken, of gepureerd fruit, bijvoorbeeld:

Pastasalade met gerookte forel en frambozen:

Verse pasta koken en als bedje op bord leggen.

Veldsla mixen met gerookte forel in stukjes, bosuitje in stukjes, gescheurde citroenmelisse en gekneusde frambozen

Half bakje frambozen pureren met wat olijfolie, dille en citroenmelisse, peper toevoegen naar smaak.

pasta besprenkelen met wat olijfolie, gemengde sla er op, dressing er over verdelen in drupjes (het blijft vrij dik). Serveren met losse frambozen als decoratie.

Het is geen dikmakend gerecht, maar als je een beetje oplijfolie in je dressing al te veel vindt is dit vast veel te veel calorieen. Wel gezond, en gezonde vetten.
Volgens de eetmeter is 1 eetlepel olijfolie 90 calorieën. Ik vind dat best veel eigenlijk voor alleen de dressing. Zeker omdat ik over een flinke portie sla, zelden slechts 1 eetlepel gebruik.

Ik gebruik vaak yoghurtslasaus (gewoon van de supermarkt, 1 eetlepel = 15 calorieën) en dan nog wat basilicum, peper zout enz
Olijfolie bevat misschien veel calorieën, maar is wel heel gezond. Lijnen is niet caloriëen tellen. Je moet ook kijken naar de koolhydraten en vetten. Olijfolie past prima in een dieet, mits gedoseerd, maar dat geldt voor alles. Deze dressing kun je dus prima aanhouden. Die vetten heb je gewoon nodig. Vetvrij eten is reteslecht.
Je kan ook honing beetje erin doen met mosterd en azijn, peper en zout en evt gebruik je 1-2 eetlepels olijfolie
Azijn, citroensap en een beetje zout. Te zuur? Dan een beetje vloeibare zoetstof erdoor. Magerder kan niet.
Eetlepel Mayolijn ( remia ) theelepel mosterd, theelepel honing, scheutje augurkensap, 4 seizoenenpeper, zout, en wat peterselie, dat doorelkaar husselen en over de salade...Lekker en mager..
Wijnazijn en olijfolie! Heerlijk
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik zou een dressing maken van magere kwark met veel verse tuinkruiden als bieslook en dille en een beetje mosterd als smaakmaker. Peper en zout.
Yoghurt als basis gebruiken met citroensap, honing, mosterd en kruiden.

Aan de ene kant ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je niet moet 'zeuren' om olijfolie in dressing.

Aan de andere kant schrok ik best toen ik erachter kwam hoeveel calorieën er in olijf- en zonnebloemolie zit. Ik gebruik voor bakken, en stel dat iets roerbak met een salade gebruik ik in totaal snel 4 eetlepels (schat ik). Toch een beetje zonde om 400 calorieën alleen uit olie te halen!

Ik gebruik het nu ik het weet ietsje zuiniger. Maar het zijn inderdaad goede vetten dus ik zou er ook niet teveel op letten!
Bedankt voor jullie tips! Ik heb gisteren de helft van mijn normale hoeveelheid olijfolie vervangen door slasaus halfvol en verder wat peterselie erdoor gedaan.

Reactie man; : "wat zijn die stukjes; peterselie? Dat hoeft van mij niet zo"

Ik weet dat olijfolie goede vetten bevat, maar ik zie het ook als Lareveuse. Beetje opletten is wel slim, want zomaar 400 cal. uit olie is toch zonde.
quote:Waldorf114 schreef op 20 juni 2011 @ 15:06:

Olijfolie bevat misschien veel calorieën, maar is wel heel gezond. Lijnen is niet caloriëen tellen. Je moet ook kijken naar de koolhydraten en vetten. Olijfolie past prima in een dieet, mits gedoseerd, maar dat geldt voor alles. Deze dressing kun je dus prima aanhouden. Die vetten heb je gewoon nodig. Vetvrij eten is reteslecht.

Ik ben het hier helemaal mee eens. De laatste tien jaar wordt onder invloed van campagnes veel minder vet gebruikt.

Toch zijn mensen niet slanker geworden. Integendeel.
Maar je doet toch geen 5 eetlepels olijfolie op je sla? Als ik dressing maak voor 2 personen dan gebruik ik een scheutje, meer niet. Je hebt maar een klein beetje dressing of olie om te bakken nodig. Koop een goede pan met anti aanbak, dan heb je echt geen 4 eetlepels nodig.
@ Allis. Ik gebruik een eetlepel olie om te bakken en ong drie eetlepels voor een dressing voor twee personen. Minder vind ik te weinig dressing.
Ik gebruik ook wel eens Turkse yoghurt met citroensap. Verder erbij wat je lekker vindt en past bij de salade. Kan bv knoflook en wat verse kruiden zijn, of mosterd en een beetje honing. Ik gebruik ook wel eens alleen citroensap en kruiden. Citroensap is minder zuur en overheersend dan azijn en dan vind ik olijfolie niet altijd nodig (bv als de andere gerechten al wat vetter zijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven