Waar staan jullie wasmanden?

27-08-2008 20:37 162 berichten
Vanavond nog maar ween eens een wasje weggewerkt, en het viel me eigenlijk op dat ik geen vaste plek heb voor mn wasmanden. Ik heb wel netjes 2 hoge rieten wasmanden op de overloop staan, 1 voor bonte en 1 voor witte, maar vaak zitten die al/nog vol met wasjes die eigenlijk nergens anders bij passen. Dus beland mn was op de vloer, of in een van de 'losse' plastic wasmanden. Die gaat vervolgens mee naar de bijkeuken, waar de wasmachine staat. De was die in de mand zit maar net niet meer in de machine past beland ernaast, met als gevolg dat ik naar mijn idee altijd overal was heb liggen. (ik ws nogal vaak, heb geen reuk, en omdat ik niet aan mezelf en de frisheid van mn kleren wil gaan twijfelen gaan de shirtjes net ietsje vaker in de was dan mss noodzakelijk is, en met een dochter die heel graag zelf wil eten, maar waarbij dit nog niet alijd goed lukt blijft de machine ook wel draaien) Was eigenlijk benieuwd naar wat voor systeem jullie hebben, of welke goeie ideeen
Alle reacties Link kopieren
Ik, student met klein kamertje, gebruik de lade onder mijn bed als wasmand
Ik heb hem in de badkamer staan! Een beetje zoals die van Aruba (plaatje eerste pagina), maar dan een ouder type denk ik.

Ben wel toe aan een extra wasmand, zal dan direct maar twee van die nieuwere nemen!
Ik heb er maar 1 in gebruik. Een plastic kuip, van boven open, onder de wastafel. Alles zit door elkaar maar ik was zwart en sommige blauwe stukken apart vanwege het afgeven. Na 20 wasbeurten geven ze nog steeds zwart en blauw af.
quote:SeptemberGirl schreef op 19 juni 2011 @ 19:15:

Wij hebben 4 manden,

1 voor sokken - ondergoed

1 voor witte was (witte tshirts)

1 voor bovenkleding (donker, broeken, hemden etc)

1 voor handdoeken

en alle 4 staan in de badkamer.Sokken kunnen toch ook gewoon bij de handdoeken?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
1 mand met 2 personen. Staat naast de wasmachine op de overloop. Niks geen gesorteer. Pas als het in de wasmachine gaat.
quote:Amygdala schreef op 13 augustus 2010 @ 09:31:

Ik zit nog even te puzzelen waa rik in het nieuwe huis de wasmand ga neerzetten. Hier staat ie in de badkamer, maar eigenlijk wil ik dat in het nieuwe huis niet. Ik vind het niet mooi onder de wastafel en verder ga ik weinig plek voor dat ding hebben, denk ik.

We hebben nu een metalen met gaatjes overal. Ik blijf daar ngo weleens met een nagel achterhangen als ik de was eruit pak. Niet fijn. Ik zoek dus een nieuwe. Liefst een beetje mooie. Maar ik zag ze voor een euro of 200-400. Dat gaat echt nergens over!

Wie kent een mooie (liefst RVS/Hout) voor maximaal 50 euro?

Overigens zet ik op donderdagochtend en op vrijdagochtend een was aan. We hebben geen droger, dus we hangen de was na werktijd direct op. Op zaterdag vouw ik dan de was op en op zondagmorgen ga ik met mijn duffe hoofd staan strijken. Dan is alles weer schoon en opgeruimd voor de volgende week!

Bij de karwei hebben ze vaak van die wasmanden in de aanbieding.. dacht wel onder de 50 euro per stuk...

Net als het plaatje wat hier ergens voor al stond. Maar dan is ie zonder gaatjes en mat zwart met n houten deksel.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:woepsie schreef op 20 juni 2011 @ 18:56:

[...]

Sokken kunnen toch ook gewoon bij de handdoeken?

Als ze niet krimpen wel.

Één wasmand hier en die staat op de badkamer. Sorteren doe ik pas als ik op (meestal) zaterdag de was doe.

De sokken gaan hier bij de witte of donkere was. Als ik ze bij de onderbroeken/handdoeken doe dan krimpen ze (60graden). De rest doe ik nl op 30graden.
Ik heb twee wasmanden. In 1 mand kleding, in de andere mand handdoeken en schoonmaakdoeken.

Voorheen had ik wit en bont gescheiden, maar dat heb ik veranderd omdat ik bang ben dat als ik handdoeken en witte was samen gooi, het weer er in komt.

Het beddengoed gooi ik vaak naast de wasmand, dat was ik altijd dezelfde dag nog.
één wasmand op de badkamer, en twee kleine mandjes: een op de trap beneden en een onderaan de zoldertrap. (Wasmachine staat op zolder). In die trapmandjes belanden de honderdduizend doekjes en slabben die de kids door de dag heen vies maken en waarvoor ik te beroerd ben om naar de wasmand te lopen. Die mandjes heb ik ingesteld toen ik het helemaal had gehad met de bergjes en bergen vuile was die -ondanks alle goede voornemens- steeds weer op de trap belandden. Werkt als een trein! Als ik ga wassen verzamel ik alle manden op zolder, kieper de hele boel leeg en sorteer. Daar waar ik het meest van heb, (of dat wat het eerst weer nodig is) wordt gewassen. De rest belandt of op een berg op de zoldervloer of in de oude wasmand die voor dat doel op zolder staat. Ik vind 't een prima systeem, maar wacht nog steeds op de uitvinding waardoor de was gewoon zelf naar de wasmachine wandelt...
quote:woepsie schreef op 20 juni 2011 @ 18:56:

[...]

Sokken kunnen toch ook gewoon bij de handdoeken?als je witte handdoeken en zwarte sokken hebt niet
quote:Manon1976 schreef op 19 juni 2011 @ 13:57:

Als ik het zo bekijk is eigenlijk de hele conclusie van dit verhaal dat je maar beter geen witte handdoeken en dekbedovetrekken kan kopen, want dan scheelt weer 1 wasmand . Eigenlijk heb je dit dus nodig:

1 voor witte was, 30 c

1 voor gekleurde was, 30 c

1 voor zwarte was, 30 c

1 voor alle was op 60 c (handdoeken, beddengoed)

Eigenlijk zou je de laatste wasmand ook weer in 2en moeten opdelen: licht en donker.

En eigenlijk zou het ook handig zijn als je een wasmand hebt voor fijne was (linnen bijvoorbeeld). Conclusie: in het meest ideale geval moet je dus 6 wasmanden hebben....

Mijn schoonzus heeft deze indeling:

1 voor donker 30 c

1 voor donker 60 c

1 voor licht 30 c

1 voor donker 60 c

Maar ja, wat moet je dan met je gekleurde was?

Welk systeem vinden jullie het duidelijkst?

Nog een vraag:

Waarom eigenlijk een wasmand voor gekleurde was? Een groene of blauwe trui/ broek kan toch bij de zwarte was? Of is dat niet slim?

Nog xtje de vragen:

-Welk systeem vinden jullie het duidelijkst?

-Waarom eigenlijk een wasmand voor gekleurde was? Een groene of blauwe trui/ broek kan toch bij de zwarte was? Of is dat niet slim?

-Wat bedoelen jullie met 'bonte was', gewoon de gekleurde was?

Bedankt!
Tja... wat ik al zei... ik heb er de ruimte voor. Overigens zijn het niet allemaal van die grote manden hoor, er zitten ook kleine manden bij.

Wij hebben rode dekbedovertrekken, dus iedere week een 'rode' was (met felroze, oranje enz. shirts en andere dingen).

Licht bont zijn bij mij pastelkleuren en combi's wit met kleur (overhemden).

donker, daar zit ook blauw en groen bij, of bruin en grijs.

En dan handdoeken (die zijn wit!) en de hoeslakens (ook wit) op 60 gr. en wit ondergoed. En de witte t-shirts die mijn 2 mannen onder hun overhemd dragen gaan op 40 gr.

Sokken, panties enz. gaan in een klein mandje, alles bij elkaar en worden op kleur bij de andere wassen gedaan (meestal de donkere was).

Ook ik vind wassen niet echt erg, het opvouwen en strijken vind ik ook geen probleem (doe ik voor de tv) maar opruimen van de was... dáár heb ik ongelooflijk de schurft aan! Grappig dat ik daar niet de enige in ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven