Mode & Beauty alle pijlers

definitief ontharen

20-06-2011 19:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met het definitief ontharen van de benen? Harsen werkt bij mij maar heel kort, dan 2 dagen rode vlekjes, heb ik max. 1 week gladde benen en ben vervolgens weer niet toonbaar tot de volgende afspraak. Tijd om voor een definitieve oplossing.

Wat zijn de ervaringen, hoe vaak moet je terug komen en op welke kosten moet ik rekenen? en is definitief echt definitief??
Misschien is laseren een optie?? Is wel een beetje prijzig denk ik. Maar je bent er wel resoluut van af.
Ik laser en ben er erg tevreden over. Dat is tegenwoordig niet zo heel duur meer.(ik doe mijn oksels en hele bikinigebied)

Als je donkere haren hebt, kun je best voor IPL gaan. Dan betaal je 1 euro per flits. Wel ff goed googlen want de prijzen verschillen nog wel eens.

Oja, via groupon komt er regelmatig een aanbieding langs. De moeite waard om in de gaten te houden...
quote:ss999 schreef op 20 juni 2011 @ 19:27:

Misschien is laseren een optie?? Is wel een beetje prijzig denk ik. Maar je bent er wel resoluut van af.

Laseren schijnt toch niet zo definitief te zijn als ze beweren.

Als hangt het ook weer van je type haren (blond, donker,...) af geloof ik.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ik lees mee, overweeg ook om iets definitiefs te gaan doen.

Oksels zagen er zo prachtig (zonder irritatie en uiteraard stoppels) uit bij iemand die het had laten doen, dat wil ik ook!

Verder bikinilijn, tepelhof en bovenlip, het wordt helaas steeds meer, dit wil ik allemaal weer gewoon terug zoals het was. (Zonder haar of dan toch netjes binnen de bikinilijn..)

Zag laatst tot mijn schrik ineens ook al een hele donkere haar net onder mijn navel...

Ik heb behoorlijk donker (zwart) haar op al die plekken en een lichte huid, maar kan niet uitvissen welke informatie nou betrouwbaar is...
Ik lees mee.. Wie kan er iets meer vertellen over laseren?
quote:Nana76 schreef op 20 juni 2011 @ 19:55:

Ik heb behoorlijk donker (zwart) haar op al die plekken en een lichte huid, maar kan niet uitvissen welke informatie nou betrouwbaar is...Dat is in elk geval de goede combinatie voor IPL! Dat werkt het best op donkere haren met een lichte huid...
Ik heb benen, bikini, oksels laten laseren. Ben er waanzinnig blij mee maar je moet wel realistisch blijven. De info even puntsgewijs:

-Het is duur.

-Het is heel pijnlijk (ben niet kleinzerig, maar het is echt naar!).

-Het duurt lang (minstens anderhalf jaar) en je moet volledig uit de zon blijven.

-Het wordt nooit 100%. Je blijft altijd wat haren houden (wel lichter/zachter/veel minder) en er komt over de jaren heen ook wel weer wat terug.

-Laser is veel beter dan IPL (ik ben heel licht met donkere haren dus ideale kandidaat voor beiden, maar zelfs bij mij werkte IPL niet goed, dus dat raad ik af voor het geld dat het kost).

Als je een 'gemiddelde' beharing hebt voor een vrouw is het een flinke investering en twijfelachtig of het wel werkt. Probeer dan eerst bv. je oksels, en kijk of het werkt. Als je echter erg overbehaard bent, met donkere haren en/of een hele gevoelige huid, dan is het alle nadelen waard en zou ik er meteen voor gaan! Voor mij het beste geld ooit besteed!
Ik doe ook aan echt laseren omdat IPL bij mij niet echt werkte. Ik heb niet heel veel haar (denk gemiddeld) en donkerblond, maar mijn oksels zijn na 5 keer zo goed als haarloos. Mijn onderkant heeft iets minder goed resultaat, maar het is al meer dan gehalveerd. Ik vind het ook meer dan waard, al is het maar omdat ik geen bultjes of ingegroeide haren meer heb.
Oh ja, richtlijn qua kosten, afhankelijk van hoe groot je bent, of je bv. haarloze gedeeltes op je benen hebt, hoe uitgebreid je bv. je bikinilijn wil later doen, hoe goed het bij jou werkt, hoe snel je tevreden bent, etc etc etc:

Oksels: 50-80 E per keer, 300-500 totaal

Bikini: 60-120 E per keer, 400-700 totaal

Hele benen: 400-800 E per keer, 2000-5000 totaal

Vaak krijg je wat korting als je meer gebieden doet dus wordt het (relatief) goedkoper. In totaal natuurlijk wel een flink bedrag ;) Als je je hele benen lasert loont het meestal om de rest ook maar te laten doen. Ik kreeg dat er iig gratis bij.
dank Zara, Naira en Colalight!

Dat van die geschikte combi voor IPL had ik ook al gelezen, maar ook dat het toch niet zooo ideaal bleek bij sommigen.

Het probleem is niet dat ik veel haar heb, maar zo donker dat het echt opvalt...

Ook die eeuwige bultjes en roodheid ben ik zat. Heb als ik na het scheren ga fietsen altijd zo'n last van jeukige bultjes...

Fijn om een ervaringsdeskundige te lezen, als ik daar op af ga ga ik dus voor laseren.

Naira, je mag 1,5 jaar helemaal niet in de zon? Is dat alleen met laser of ook met IPL? Dat lijkt me echt ondoenlijk, ben nogal een buitenmens.. waarom is dat eigenlijk? Hoe deed je dat dan?
bedankt voor jullie reactie, maar ik kan toch niet 1, jaar met mijn benen uit de zon? en kan een regulier schoonheidssalon kwalitatief goed laseren of is een speciale kliniek te overwegen?
Er wordt aangeraden om de eerste 15 dagen na het laseren uit de zon te blijven. Verder tijdens de behandling met factor 50 insmeren
Bij mij werkte IPL juist fantastisch, van wat ik heb gehoord is laseren juist pijnlijker en het is sowieso duurder. Ik heb ook donker haar en een gemiddelde huid, maar dat schijnt perfect te zijn voor IPL (lichte huid is nog beter kennelijk, ach ja...). Maar jeetje Naira, die prijzen!!! Ik heb het voor veeeel goedkoper! Ik heb voor bikini 25 euro betaald (ben ik nu mee bezig) en voor oksels ook 25 euro per behandeling. Met zes behandelingen helemaal klaar! =D Vandaar dat ik ook met andere zones ben begonnen. Maar goed, ik heb dan ook heel lang gezocht tot ik een kliniek heb uitgekozen en ben heel blij met de mijne!
Zou je niet gewoon thuis kunnen ontharen, met van die kleine toestellen? Het is wel duur, alhoewel je sommige in promotie ziet staan. Toch durf ik ze niet goed te kopen omdat er zo weinig over de gevolgen gekend is. Onderstaand artikel heeft mij aan het twijfelen gebracht:

http://mens-en-gezondheid ... en-voor-thuisgebruik.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven