ben ik nu raar?

20-06-2011 19:00 39 berichten
Hallo allemaal,

Ik, vrouw van 28 in een gelukkige relatie van 3,5 jaar, voel er nog altijd niet voor ook mijn geld met hem te delen.

Ben ik nu raar?
Alle reacties Link kopieren
Zijn verkeersboetes betalen? Haha.. echt niet. Overigens, hoe je het ook regelt, het gaat erom dat je er allebei blij mee bent. Als de één wat minder werkt (wegens de kinderen bijvoorbeeld), dan kan ik me voorstellen dat je andere afspraken maakt. Maar om nou te stellen dat als je bepaalde geldzaken gescheiden houdt bindingsangst hebt... was het geen grapje van die persoon? En maak jij je nu serieus zorgen dat jij of je vriend bindingsangst zouden hebben? Niet doen hoor.
quote:stefanie123 schreef op 20 juni 2011 @ 19:12:

Welnee, nastik, we hebben gewoon een rekening samen en daarvan betalen we de huur en de vaste lasten.

Maar ik denk er niet over zijn verkeersboetes van die rekening te betalen. Iemand op mijn werk zei dat zij dat wel doet. En toen kwam het balletje aan het rollen.

Je zou echt gek zijn als je zijn verkeersboetes zou gaan betalen vind ik.

Het is wat anders als je afspraken maakt over minder werken en dan dus het geld op 1 hoop gooit of dat degene met het meeste geld bijv. meer betaalt voor een dure reis zodat je samen kunt gaan.
quote:stefanie123 schreef op 20 juni 2011 @ 19:06:

haha nou gelukkig maar!

Ik stel de vraag niet voor niks, ik heb mij vandaag laten vertellen dat het niet delen van geld met je geliefde een teken is van bindingsangst.

Wie verteld je deze onzin dan?

Wij wonen 2 jaar samen en hebben gewoon onze eigen rekeningen. Ook n gezamelijke, waar we elke maand ieders geld op zetten voor de vaste lasten en hypotheek. maar wat ik verder op mn eigen rekening en op mn spaarrekening heb staan is ook voor mijzelf.

Dit wil niet zeggen dat wij nooit wat van elkaars geld halen hoor
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Als jij raar bent, ben ik het ook!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
dames, ik ben blij dat ik toch niet gek blijk.

Het zijn ook belgische vrouwen die dit beweerden. Misschien komt het daar door.
Heerlijk toch, ieder zijn eigen geld. Geeft geen gedoe en geen gezeik.
Niet alleen in Belgié hoor, hier dichtbij, vriendinnen, vinden dat je "op een gegeven" moment alles op één hoop moet gooien.

Nah, hou het liever gescheiden
Wij delen qua geld wel alles, dat eigen geld idee werkte hier niet zo. En ja, soms koopt hij dingen waarvan ik denk, wat moet je daar nou mee (of nog erger, waar ga ik dat gedrocht in godsnaam neerzetten)? Maar dat heeft hij ook bij mijn zoveelste mooie maar veel te dure jas. Spaarrekening is ook gedeeld. Daar is zijn aandeel groter in als die van mij.

Dat gezegd hebbende, hebben wij wel ieder onze eigen zekerheden. Het huis bijvoorbeeld, staat alleen op mijn naam en is mijn zekerheid. En hij heeft zijn zekerheden.
hij rijdt te snel, mag ie het ook lekker zelf betalen!

Mijn ouders zijn 21 jaar getrouwd geweest en hebben altijd hun eigen bankrekening gehad en een gezamenlijke rekening
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hier gezamenlijke pot, en ook geen gezeik. Begrijp alleen niet waarom een ander zich druk moet maken over jullie financiën. Die hebben er toch geen last van dat jullie het gescheiden houden?
Opinions are like assholes. Everybody has one.

haha nou gelukkig maar!

Ik stel de vraag niet voor niks, ik heb mij vandaag laten vertellen dat het niet delen van geld met je geliefde een teken is van bindingsangst.

Amateur psychologie verkondigd door iemand die vermoedelijk

zelf weinig verdiend en een partner heeft die meer inbrengt,

kortom er alle belang bij heeft om een pot te maken.

quote:stefanie123 schreef op 20 juni 2011 @ 19:25:

dames, ik ben blij dat ik toch niet gek blijk.

Het zijn ook belgische vrouwen die dit beweerden. Misschien komt het daar door.

Ach Belgen lopen nu eenmaal een jaar of 20 achter op de

rest van de beschaafde wereld.

Vroeger was een pot normaal, mensen trouwden voor het

leven, de man werkte voor het hoofdinkomen en de vrouw

had een bescheiden bijbaantje.

Tegenwoordig met allerlei andere samenlevingsvormen dan

het huwelijk, vrouwen met top banen en mensen die uit

vorige relaties schulden en/of huizen (overwaarde) meenemen

is een pot vaak moeilijk te relaliseren.

Veel jongeren beginnen er wel mee maar een relatie verder

en nog een maand of 6 schulden van je ex betalen heb je

het licht echt wel gezien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ben ook wel een voorstander van eigen rekeningen. Vaste lasten gewoon op één hoop, maar secundaire (of tertiaire..) uitgaven van het eigen geld. Als ik eens veel te dure schoenen wil kopen trek ik dat liever van mn eigen rekening dan eerst mn vriend te moeten bellen (bibberr) of me te voelen alsof ik me moet verantwoorden..

haha nou gelukkig maar!

1. Zoiets idioots heb ik nog nooit gehoord.

2, Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om mijn geld met een partner te delen.

Vaste lasten etc. delen ok. Maar verder van mijn financien afblijven aub.
Ach ieder zijn ding toch.. Ik denk dat zoiets vanzelf komt in een relatie waar je je het beste bij voelt. Ik vind zelf een eigen rekening toch wel fijn, zodat je kan uitgeven waaraan je het wilt! Maar ik kan me ook voorstellen dat als je bijvoorbeeld niet werkt vanwege de kinderen of andere reden, dat je wel alles deelt... Wij delen een hoop, dit omdat ik geen inkomen heb dus afhankelijk ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven