Help!! Wat moet ik

20-06-2011 21:27 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een lange tijd een relatie waarin de intimiteit steeds meer naar de achtergrond wordt verdrongen. Mijn vrouw is vaak te moe of heeft hoofdpijn etc. In knuffelen heeft ze eigenlijk ook geen zin terwijl ik daar een hele grote behoefte aan heb.

Ik heb het een paar keer ter sprake gebracht, maar dan volgt er een eenmalige plichtmatige scene. Ik vind ook dat het niet te claimen valt, maar ik mis het zooo erg. En als we dan een keer sex hebben dan ben ik zo geil dat het vaak snel afgelopen is. Daar baal ik ook weer van omdat dit voor haar ook niet echt leuk is.

Hierdoor ga ik stiekum op zoek naar andere vormen van "intimiteit".

Ik heb al van alles geprobeerd: erotische massage, tantramassage, prostituee etc.

Ik baal daar van want het is een eigenlijk weglopen voor de realiteit. Ik heb nu een afspraak staan om naar een parenclub te gaan, maar daar schiet ik eigenlijk ook niets mee op.

Wie weet raad?

Knuffel van mij.
quote:Kier_V schreef op 20 juni 2011 @ 22:30:

[...]

Was een flauw grapje van mijn kant, een tikkie mijn excuses daarvoor.

Ik vond jouw oplossing en uitéénzetting dusdanig dat ik me die grap veroorloofde. Helemaal gezien je afsluitende zin, dat die vrouwen moeilijk te vinden zijn.... je impliceerde duidelijk dat jij er wel eentje was, vandaar mijn opmerkingJa dat is ook zo. Maar het zijn niet eens adviezen van mij. Ze stonden jaren geleden in een bijlage van VK maar waren zo van toepassing op mijn situatie dat ik ze altijd heb onthouden.
quote:knuffeldepuffel schreef op 20 juni 2011 @ 22:46:

[...]

Daar zit wat in. Zal ik de volgende keer rekening mee houden.

Vwb de reactie op het andere topic: ik doe voor mijn vrouw echt wel mijn best en denk zeker niet alleen maar aan mezelf. Desondanks heb ik zelf ook wel het probleem van te snel klaarkomen. Toen we vroeger vaker seks hadden ging dat een stuk beter.

Vond het wat frappant dat je dit ter sprake bracht, maar in je eigen topic dit gegeven achterwege laat bij je vrouw.

Maar even wat andere he.... hoe vaak heb je net zo duidelijk tegen je wederhelft verteld, als dat je hier je verhaal doet?
Ik denk dat inderdaad de sleutel zit in de communicatie tussen mij en mijn partner. Misschien is het beter om daar eens wat meer energie in te steken.
quote:knuffeldepuffel schreef op 20 juni 2011 @ 22:49:

Ik denk dat inderdaad de sleutel zit in de communicatie tussen mij en mijn partner. Misschien is het beter om daar eens wat meer energie in te steken.

Ik denk dan even heel simpel... wanneer je al zover buiten de huwelijkse grenzen bent gegaan.... dan moet het duidelijk paal en perk stellen aan hetgeen je tekort komt, je toch niet zo moeilijk vallen?

Wat heb je verder te verliezen, denk ik dan...
quote:knuffeldepuffel schreef op 20 juni 2011 @ 22:49:

Ik denk dat inderdaad de sleutel zit in de communicatie tussen mij en mijn partner. Misschien is het beter om daar eens wat meer energie in te steken.Heel verstandig...
en nu allemaal een groeps
quote:Kier_V schreef op 20 juni 2011 @ 22:48:

[...]

Vond het wat frappant dat je dit ter sprake bracht, maar in je eigen topic dit gegeven achterwege laat bij je vrouw.

Maar even wat andere he.... hoe vaak heb je net zo duidelijk tegen je wederhelft verteld, als dat je hier je verhaal doet?

In mijn eigen topic heb ik dit ook benoemd, alleen in andere bewoording.

Ehm, tegen mijn partner vertel ik het niet zo expliciet maar draai ik meer om de hete brei heen. Ik geef dan "hints" en dan ga ik er vanuit dat ze die dan wel oppikt.
quote:xalvadora schreef op 20 juni 2011 @ 22:53:

en nu allemaal een groeps :-)
anoniem_109534 wijzigde dit bericht op 20-06-2011 22:57
Reden: totaaaaaaaaaaal verkeerde smiley!!!
% gewijzigd
quote:knuffeldepuffel schreef op 20 juni 2011 @ 22:53:

[...]

In mijn eigen topic heb ik dit ook benoemd, alleen in andere bewoording.

Ehm, tegen mijn partner vertel ik het niet zo expliciet maar draai ik meer om de hete brei heen. Ik geef dan "hints" en dan ga ik er vanuit dat ze die dan wel oppikt.Duidelijk is dat ze dat niet begrijpt.... vertellen dus en dat hoeft echt niet zo zwaar op de hand te zijn hoor
Ik wil knuffelen
quote:xalvadora schreef op 20 juni 2011 @ 22:57:

Ik wil knuffelen

Komttie....

** Omdat je zo'n 3 weken geleden een goed advies gaf toen ik een topic over mijn werksituatie opende... tenminste... ik denk dat jij dat bent **
Iedereen bedankt voor de feedback. Ik heb er pijn in mijn hoofd van gekregen en ga het even overdenken. Ik had niet verwacht dat er zoveel reacties los zouden komen. Misschien tot later.
quote:knuffeldepuffel schreef op 20 juni 2011 @ 22:59:

Iedereen bedankt voor de feedback. Ik heb er pijn in mijn hoofd van gekregen en ga het even overdenken. Ik had niet verwacht dat er zoveel reacties los zouden komen. Misschien tot later.

Tuurlijk tot later.

Wel zo netjes wanneer je ons even laat weten hoe het gesprek is verlopen toch?

:-)
quote:isolde55 schreef op 20 juni 2011 @ 22:38:

[...]

Het is juist heel liefdevol.Hij houdt nog te veel van zijn vrouw en baalt alleen van het gebrek aan intimiteit en hij heeft genoeg liefde voor 2 vrouwen.

En sex is niet het enige leuke in de relatie hoop ik (voor jou ook) want anders is het wel heel mager.

Is hij eerlijk tegen z'n vrouw?

Dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste, ik vind liegen (of niks zeggen) namelijk niet liefdevol.
quote:Kier_V schreef op 20 juni 2011 @ 23:00:

[...]

Tuurlijk tot later.

Wel zo netjes wanneer je ons even laat weten hoe het gesprek is verlopen toch?

:-)

Afspraak staat!! Wel eerst even moed verzamelen. Ik kan me namelijk prima verwoorden, maar in dit soort situaties vind ik het toch hartstikke lastig (understatement).

Jullie horen nog van me.
quote:knuffeldepuffel schreef op 20 juni 2011 @ 23:02:

[...]

Afspraak staat!! Wel eerst even moed verzamelen. Ik kan me namelijk prima verwoorden, maar in dit soort situaties vind ik het toch hartstikke lastig (understatement).

Jullie horen nog van me.Deal :-)
quote:Kier_V schreef op 20 juni 2011 @ 22:59:

[...]

Komttie....

** Omdat je zo'n 3 weken geleden een goed advies gaf toen ik een topic over mijn werksituatie opende... tenminste... ik denk dat jij dat bent **Thanks! terug. Ja haha dat was ik.... ff of topic hoe gaat het nu dan op je werk?
Later knuffeldepuffel
Laterrrrrrrr. Shit man, dit werkt verslavend. Ga nu echt even doggiedog uitlaten en slapie doen. Ben steeds weer benieuwd naar de reacties...
Ja ik ben ook verslaafd aan forummen, welcome bij de club
Thanks! Gaat dat niet ten koste van weet ik veel?

In de computerlarij gaat sowieso veel tijd zitten
Ja gaat ten koste van knuffelen en sex
geen tijd meer voor
quote:xalvadora schreef op 20 juni 2011 @ 23:08:

[...]

Thanks! terug. Ja haha dat was ik.... ff of topic hoe gaat het nu dan op je werk?

Prima :-) Heb jouw advies gevolgd met de gedachte erbij die je aangaf: Stik erin malloot.

Gaat prima nu tussen mij en die collega, heb haar nog even aangesproken en gezegd dat ik professioneel verder wil. Was ze het mee eens en het was niet zo bedoeld.

Dus.... sfeer is helemaal in orde, zoals het zou moeten weer :-)
@Knuffeldepuffel: het is een vervelende situatie waarin je beland bent en dat duurt al veel te lang (been there). Het lijkt erop dat je in een vicieuze circel bent beland met je vrouw. Wat me direct opviel toen ik de OP las:

Quote:

"En als we dan een keer sex hebben dan ben ik zo geil dat het vaak snel afgelopen is.Daar baal ik ook weer van omdat dit voor haar ook niet echt leuk is."

Dit dus. De seks die zij kent met jou, hoe opwindend is dat voor haar eigenlijk?

Hoewel ik me je frustraties levendig kan voorstellen, in je eentje "mokken" en oplossingen zoeken voor jezelf is nogal een eenzijdige gedachte. Ooit weleens bij stilgestaan dat zij onder (dezelfde) seks iets heel anders ervaart dan jij? Hoe vaak in jullie seksleven ben jij van diezelfde seks wel bevredigd en zij niet? (en dat kan evengoed bij haar liggen, ik wijs hier zeker niet naar jou, kan heel goed zijn dat "het van haar allemaal niet zo hoeft, seks/intimiteit niet zo belangrijk vindt, of zelfs ervaart als "hij moet zo nodig"..en toch moet je je ook afvragen of in jullie patroon en manier van seksen erin geslopen is dat er voor haar geen bal aan is.

Kan je je inleven dat zij misschien ook ergens teleurgesteld is geraakt in seks (is dit nou alles-gevoel)? Wat heeft zij om zich op te verheugen? Wat voor spannende, fijne, bevredigende gevoelens haalde/haalt zij uit jullie vrijpartijen? Wat heb jij eraan gedaan om het voor haar leuker te maken?

En als jullie het dan sporadisch eens doen, waarom moet het dan snel over zijn, omdat jij snel klaarkomt? Is het ff opwarmen en dan (even plat gezegd) overgaan tot neuken en dat neuken alweer snel voorbij is? Het is ergens al eerder gezegd, maar als jij je ff inhoudt en nog niet begint met zelf gestimuleerd worden (neuken/pijpen) en eens wacht tot zij helemaal in alle staten van opwinding is (en door jou gestimuleerd daartoe?)

Het is en blijft een misvatting dat kort neuken (of snel klaarkomen door de man) voor elke vrouw de reden is voor het gevoel van "niet leuke vrijpartij" . De meeste vrouwen komen niet klaar van dat gedeelte en is niet het belangrijkste deel van het vrijen.

Je zegt dat je ook moeite voor haar doet. Maar is dat wat gefriemel aan haar, beetje strelen, zoenen (meteen fysiek) als opwarmertje? Misschien heeft zij heel andere dingen nodig om in de seksuele stemming te komen.. oa je kunnen verheugen op aandacht/intimiteit en seks. En dat verheugen wordt oa bepaald door verwachting. Wat kan ze verwachten en windt dat vooruitzicht haar (nog) op? Itt mannen (die doorgaans klaarkomen, hoe "magertjes" de seks ook is en bij het idee van seks al genoeg in de stemming komen), is het voor veel vrouwen een vrij saai en voorspelbaar gebeuren.

Het vicieuze waar je samen in zit is dit: na talloze herhalingen door de loop der jaren van seks zonder bevrediging of variatie enz (en nogmaals: dat ligt aan beiden, niet zozeer aan jou, daar heeft zij zelf ook een rol in), is seks in haar overtuiging dus misschien onbevredigend, saai, iets wat zij "moet" eens in de zoveel tijd, jou een plezier doen.

(hoeft niet zo te zijn natuurlijk, dit is een aanname van mij, omdat ik andere kanttekeningen wil zetten bij dit onderwerp).

Die circel is moeilijk te doorbreken. Jij voelt je vooral tekortgedaan en verongelijkt (in hoe vaak seks) en zij is misschien helemaal "afgehaakt" en teleurgesteld in het beeld/associatie die zij bij seks heeft. Opwindende seks, kent zij dat uberhaubt? Wilde, ongeremde seks, overgave, elkaar willen opvreten, lust, geilheid, een seksuele honger naar jou en andersom?

Voor veel mannen is het zo, dat (vooruitzicht op/ het idee van) seks (ofwel "er ff op mogen" ?) opwindend genoeg is om seks te hebben en te bevredigen, zelfs ook seks met een vrij onwillige of nietopgewonden partner, zelfs met een vreemde (prostituee), maw zonder dat die ander zelf echt opgewonden is. Voor een vrouw is seks zonder eigen opwinding een cadeautje weggeven, je doet het dan nog hooguit uit liefde voor die persoon, plezieren. En daar mag/moet jij dan blij mee zijn.

Oplossingen zijn niet 1,2,3 te geven, als je (langere tijd) in die siteuatie zit. Maar neem svp niet aan dat dat niet in haar zit. Het komt er alleen niet uit, om welke reden dan ook. Die hoeft niet aan jou te liggen, nogmaals, maar is wel inmiddels zo gegroeid dat zij niet veel aan seks vindt kennelijk. Het "laat maar"-gevoel bij haar. En dat zit doorgaans niet in het (te) snel klaarkomen van de man, maar wel dat dat kennelijk de hele vrijpartij beeindigt of bepaalt.

DE daad wordt overgewaardeerd. Vrouwen hebben zoveel meer om zich evt op te verheugen nodig dan dat. En ook hun voortstellingsvermogen (men zegt dat het bij vrouwen vaak in hun hoofd begint), fantasie. Als ze niet (langer) verder komt dan het bekende (en dat niet opwindend is), laat ze het op den duur afweten.

Jullie hebben dat allebei laten liggen, helaas. Zij heeft er (vermoed ik) weinig aan gedaan om verandering/variatie in aan te brengen, zich te verdiepen in haar eigen seksualiteit, wordt misschien in beslag genomen door werk/thuis organiseren en huishouden/moederschap of wat dan ook. Ze vindt het wel best zo? Iets wat eens in de zoveel tijd ook nog "moet" of "hoort" met een partner die (wel) een gezonde behoefte heeft..

En wat heb jij eraan gedaan om dat makkelijker te maken, op te wekken in haar, iets te maken waarop zij zich kan verheugen? Weet je wat zij opwindend vindt (of vond, lang geleden misschien?). Het begint nl al ver voor de seks, zin erin krijgen (tenzij je weet dat je heel opwindende seks kan verwachten, dan kom je sneller in die mood)?

Zeg je haar nog weleens hoe je haar waardeert, hoe aantrekkelijk ze is voor je, hoe blij je met haar bent? Help je mee de omstandigheden makkelijker naar seks te zetten: tijd voor haarzelf, privacy om te seksen (op andere plekken of manieren), om te ontspannen? Masseer je haar weleens, na een lekker bad of zo? (en niet met de bedoeling dat seks er per se op moet volgen)?

Seks is niet alleen een kwestie van "krijgen" (de gedachte: "ik krijg niet genoeg seks van haar"). Ook van geven. Wat geef je haar aan lekkere gevoelens, aan lichamelijke en geestelijke aandacht, in en buiten het bed om? Dat jij zin hebt in haar is niet genoeg, wat doe jij zodat zij zin in jou krijgt? (kan zijn dat ze dat niet (meer) toelaat, zich voor afgesloten heeft). Zo ook (iemand zei het hier al): als zij alleen maar gewend is dat als jij gaat knuffelen en zoenen je dat alleen doet als je seks wil, dan sluit ze zich ook daarvoor af.

Het gaat er niet om dat ze dan niet genoeg om je geeft, maar dat zij waarschijnlijk ook zwaar tekort komt, of ze dat nu beseft of niet. Seks moet je niet (enkel en alleen) doen om een ander te plezieren, maar omdat je er zelf plezier en voldoening uit krijgt. Het is zowel iets van samen als individueel. Zij haalt er geen individueel plezier uit, doet het voor het stukje "samen". En jij haalt alleen dat individuele (genot) eruit, terwijl jij heel graag "samen" wil. (het intieme van met haar en dat zij ook geniet). Dat spreekt heel erg voor je! Je wil het graag anders.

Het enige wat erop zit, als je dit idd met haar samen wil beleven en veranderen, is best heel lastig. Het is misschien al zo beladen geworden en zo'n vast patroon, dat zij diep overtuigd is dat ze niet (meer) om seks geeft, laag libido heeft, geen behoefte aan. Vaak is dat niet zo, al weet ze dat (misschien) niet, is die behoefte omlaag gebracht, omdat ze niet heeft meegemaakt hoe het zou kunnen zijn. Niet alleen ik, maar vele vrouwen (gezien dit forum en de vele topics hierover) hadden helemaal geen behoefte aan seks/intimiteit (meer). En vinden dat opeens bij een minnaar of volgend partner wel.

Die vrouwen hebben hier natuurlijk zelf een aandeel in, maar het is vaak wel de wisselwerking. Het succes van die minnaars/nieuwe geliefden is: openheid, alles kunnen en durven zeggen op dit gebied, je wensen en fantasieen delen (en vaak ook uitvoeren), vanaf het begin. Het is een nieuw begin, van beginsafaan, alle mogelijkheden liggen nog open en er is nog geen patroon..

Dat wordt moeilijker als je al allebei een beeld hebt van de seks samen in een bestaande relatie en dat veranderen. Toch is hetmogelijk, lees bijv ook eens op "slapende lust"-topic. Er zijn stellen die dit met succes alsnog nieuw leven hebben kunnen ingeblazen. Je zal het in de openheid moeten gooien, en zonder elkaar te beschuldigen of verwijten. Het kan soms nog op een leuke manier aangewakkerd worden, als de rest van je relatie (nog) goed is.

En dat betekent dat je ervoor open moet staan en bereid moet zijn te ontdekken wat zij werkelijk spannend en lekker vindt qua lust. En hopen dat het nog niet helemaal is uitgeblust, dat zij er ook voor open staat en durft (en kan) vertellen/mailen/schrijven wat haar heimelijke fantasieen zijn, en samen op ontdekkingstocht te gaan. Allereerst vanuit de vraag: "wat zou jij willen, waar kan ik jou een plezier mee doen, wat kan ik voor je doen?"

Samen lezen van erotische (fantasie)boeken (dus niet als een probleem benaderen, maar als een leuke spannende ontdekkingsreis) of verhalen, uitproberen, speeltjes erbij betrekken, er een doel van maken om haar in de juiste stemming te krijgen, nog verder op te winden, verwennen, maar ook samen die tijd creeren om daar aandacht en tijd aan te geven. Weet niet of jullie kinderen hebben, maar die eens onderbrengen, telefoon uit, lekker alle tijd nemen, een tijdstip waarop je niet allebei al moet bent (of alleen zij), of een hotelletje ergens (en oppas), sexier kleding, haar seksueel aanwakkeren (en dat is meer dan: ik heb zin in je). Elkaar fantasieen sturen (opschrijven, per mail evt) of aanstrepen in boeken als die van Nancy Friday.

Weten van elkaar wat je lekker vindt. Vooral niet afwachten of het ooit nog vanzelf goed komt. Het heeft vaak niks te maken met wel of niet van je houden of aantrekkelijk vinden, maar de wisselwerking, die niet bepaald opwindend is. Een vrouw wordt doorgaans niet spontaan geil van het zien van haar man of een man, ook niet naakt, het werkt meestal anders. Een vrouw wordt geil van het vooruitzicht van opwindende seks, zich begeerd voelen, aantrekkelijk, sexy. En dat opwekken is nog lastig, als je meer "maatjes" bent (geworden) en sleur in geslopen is, of minstens (het leven en seksleven) een voorspelbaar en vanzelfsprekend iets is geworden.

Je kan erover beginnen op een ontspannen moment, maar dan in de zin van: eigenlijk maken we niet zoveel van ons seksleven, he? Ik heb het idee dat het van jou niet zo nodig meer hoeft. Heb jij ook niet de behoefte om nieuwe dingen te proberen? Zijn er dingen die jij graag anders zou willen? Je bent voor mij nog steeds ontzettend aantrekkelijk, ik zou het zonde vinden als we zo door blijven modderen, kan me niet voorstellen dat jij blij bent met hoe het nu gaat?

Houd het open, maak jezelf kwetsbaar (maw: laat merken dat je je niet gekwetst voelt en zij eerlijk alles kan zeggen tegen je, dat je het belangrijk vindt dat zij echt zichzelf is en kan zijn bij jou, ook over haar diepste wensen/verlangens en ook over evt teleurstelling). Vooral niet "eisend" in de zin van: ik kom tekort, ik houd het niet meer vol zo, we doen het niet vaak genoeg". Begin ermee dat je meer tijd en aandacht aan haar zou willen besteden, of er iets is wat zij mist bij jou, wat ze graag anders zou willen (in jullie leven en seksleven). Het begint met weten ipv aannames (die gebaseerd zijn op ingegroeide patronen, hoe en wat je weet van elkaar, dat is alleen wat je laat zien/te zien kreeg van iemand tot nu toe). Laat zien dat je er meer uit wil halen dan nu het geval is, zeker ook voor haar!

(iig komende keer dat er seks is vooral heel veel tijd nemen voor haar, haar eerst aan haar trekken laten komen, verwennen en nog eens verwennen, dat hoeft niet per se klaarkomen te zijn als doel, maar genieten en nog eens genieten. En dan pas zelf aan de beurt zijn (als dat dan kort duurt is dat helemaal niet erg). Zoek andere manieren om van te genieten voor haar, of dat nu (langdurig) masseren is of eens vastbinden zodat ze wel moet "ontvangen" zonder iets terug te (hoeven/kunnen) doen, whatever. Laat het er niet bij zitten als het van haar allemaal niet meer hoeft!

Veel succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven