Harde schijf redden?

14-06-2011 20:48 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet voor mijzelf maar iemand die ik ken.

Vastgesteld is dat de harde schijf kaduuk is. (hoe stel je dat eigenlijk vast?).

Nu gaan 'ze' kijken of er nog wat te redden is.

Aangezien e.e.a. nogal cruciaal is, wil ik graag meedenken, snappen wat er gebeurt. Ben ook een soort vertaler tussen het 'slachtoffer' en 'techneut'.

Hoe gaat het reanimeren in zijn werk?
.
Nah, is wel leuk denk ik.

En ik wis het straks.

En voor de rest is toch iedereen in slaap gesukkeld bij deze chat.
(...)
Meld maar even als je het gelezen hebt, dan kieper ik het weer weg.
En super super bedankt!

Jammer dat het nog niet helemaal gelukt is, maar ik denk dat ik er wel kom met jouw info.

.
Als ik de bestanden op mijn laptop krijg, dan zet ik ze over mijn eigen externe harde schijf. Het zijn niet eens zoveel giegs.

Die externe HD neem ik mee en dan zet ik het vanaf daar de bestanden op de inmiddels nieuwe pc die er is.

En dan gooi ik dit ouwetje uit het raam.
.
Nogmaals heel erg bedankt, heeft jou ook een avond gekost...

Ik laat de afloop nog weten!
Ohh shittt heb net in spanning het hele topic gevolgd in de hoop op een ontknoping, en nu zadel je ons op met zo'n cliffhanger!

Succes morgen!
.
.
.
hij is even breed geloof ik.

en ik gooi alleen de kast het raam uit, de HD gaat in het museum.

Genoegen was wederzijds!

Sorry voor de cliffhanger! Haha, was niet gepland!
* zwaai! *
.
Ik heb niet alles gelezen, maar kan je 'm niet gewoon ff in een externe behuizing hangen, de gegevens eraf halen en even opnieuw installeren?
.
quote:nerd_ schreef op 18 juni 2011 @ 11:53:

Verder zou ik ´t geloof ik zelf doen door te blijven uitgaan van die pc waar we gisteren aan bezig was, al is ´t verleidelijk die hd nu uit te lezen.

Waarom?

Kijk, misschien kun je ´m nu zo uitlezen, maar ´t kan ook zijn dat je eerst moet regenereren, en andere programma´s moet gebruiken.

´t Kan uren, of een dag duren, nog langer, duren, als die programma´s werken. Eén zo´n programma al.

Weet niet of je zo lang je laptop kwijt kunt, en of je daar de ruimte hebt, afgezien van virussen, die op die schijf kunnen zitten.

Weet niet hoe zuinig je moet zijn, maar dan koop je iets, terwijl later blijkt dat je ´t toch anders moet doen.

Daarom zou ik zelf kijken of iemand nog een schijf heeft, of er eentje kopen, voor die 40 euro, of zo.

Dan de schijf die nu in de computer zit, waaraan we bezig waren, eruit halen.

Dan op de nieuwe schijf, gewoon in die computer waaraan we bezig waren, Windows zetten, en dan de schijf die er nu in zit

eronder hangen. Dan kan je vanaf de nieuwe schijf zien hoe de schijf waarom ´t ging, eraan toe is, eventueel een kloon maken, enz. enz.

´t Zou best kunnen zijn, dat van de schijf waarom ´t ging alleen de bootsector niet werkt, of dat er eeen bootvirus op zit, zodat hij misschien met weinig moeite weer als een zonnetje draait

Dat is denk ik toch de enig juiste manier.

Maar, vind je ´t leuk om ´t te proberen met zo´n connector, dan doe je dat. Kan me dat ook wel voorstellen.

Maar je moet er dan wel op bedacht zijn, dat je ´t dan later misschien toch af moet maken op de manier die ik net aangaf.

Hai, dankjewel nog voor de aanvullende info.

Ik heb zelf nog een keer geprobeerd met nu wel de connector op de middelste van de CD-drive, en daarna ook nog een keer met de jumper op nog een andere plek. Dat hielp niet.

De HD is nu op weg naar iemand die hem in een pc erbij gaat zetten en kijken of die uitgelezen kan worden. Da's dus niet op de "eigen" pc, maar ik kies nu even voor deze route. Hij heeft alle spullen al staan en heeft er ervaring mee. Dus nu duimen...
Tussenstand: er worden as we speak bestanden gekopieerd. Geen idee welke (hopelijk de goede). Alleen sommige bestanden lukken niet vanwege wachtwoordbeveiliging? (kan me niet voorstellen dat de eigenaar hiermee werkt).
Wachtwoordbeveilliging ging maar om één map, ik denk iets van een systeemmap ofzo. Het goede nieuws is: alle bestanden zijn gevonden en inmiddels veiliggesteld!

Ik ga alleen nog even kijken wat er van de outlook-bestanden is meegekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven