Zwemgips

21-06-2011 16:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
zwemgips?
anoniem_27360 wijzigde dit bericht op 11-07-2011 18:10
Reden: diverse redenen
% gewijzigd
Je hebt toch een brief gekregen om te annuleren?

Waar wil je informatie over dan als je niet op vakantie gaat?

Verder http://www.gemini-ziekenh ... 0Hulp/V312%20Zwemgips.pdf
Zwembad kan toch gewoon? Waarom dan annuleren? Vind ik persoonlijk niet zo leuk voor je dochtertje, zij kijkt er vast heel erg naar uit!
thnx voor de link
anoniem_27360 wijzigde dit bericht op 11-07-2011 18:29
Reden: div
% gewijzigd
En je kan alsnog als ze echt de zee in wilt er plastic overheen doen en goed vastmaken, dan kan ze gewoon de zee in hoor.
Ik heb er geen verstand van, maar er bestaan ook van die soort plastic zakken om er omheen te doen waar je mee kunt zwemmen/douchen. Misschien is dat een idee ter extra bescherming voor in zee?

Het heet een gipshoes of 'active seal' of 'seal-tight'

http://www.lomed.com/active-seal-p-2.html

http://www.lomed.com/sealtight®-p-20.html
Ik heb er ook geen verstand van maar voor hoeveel % bestaat jullie vakantie uit zwemmen in zee en kuilen graven op het strand etc. Blijft er niet genoeg vertier over om alsnog te gaan?
Die active seal is niet zo lekker om heel lang te dragen. Je krijgt er niet alleen een zweetarm van, de 'seal-rand' gaat ook een beetje knellen.

Als het zwemgips is en dus nat mag worden, kun je het dan niet flink uitspoelen als er zand in is gekomen?

En je kunt toch afspraak maken om na de vakantie het gips meteen te laten verversen?
Thnx Prulletje voor het zoeken! Ik heb zo'n ding hier liggen dat is idd een onhandig ding..
anoniem_27360 wijzigde dit bericht op 11-07-2011 18:30
% gewijzigd
Of het voor jullie werkt om te gaan kun je alleen zelf inschatten.

Ik zou wel gewoon gaan, heb een dochter van 6 en een zoon van bijna 4. Met kinderen (en eigenlijk algemener als mensen) weet je nooit hoe iets verloopt. Kinderen worden ook op vakantie ziek, kunnen daar ook iets breken, je weet het toch niet. Zolang er geen ziekenhuisopname plaatsvind en iedereen in staat is er iets van te maken gaan wij altijd gewoon. Vorige vakantie kreeg zoon een heupontsteking 2 dagen voor we vertrokken; een groot deel van de vakantie heeft hij niet/slecht kunnen lopen. Lastig af en toe wel, maar we hebben er geen mindere vakantie om gehad. Zo ook met ziekte e.d. we maken er wel iets van. Nu helpt het vast dat we geen strandmensen zijn en altijd bezig/onderweg dingen aan het bekijken, wandelen enz, dus er is altijd wel iets te doen wat we ook leuk vinden als er iets dat we bedacht hadden niet door kan gaan.
Ik had gehoopt dat er misschien iemand was die ervaring had met zwemgips..
% gewijzigd
Dochter had onlangs ook zwemgips, maar heeft gedurende de hele vakantie in de zee en in het zwembad gezwommen zonder problemen.

Ga je trouwens met het vliegtuig? Dan moet je nl een verklaring hebben dat ze mag vliegen van het ziekenhuis, anders kan ze niet mee. Succes!
En ja met het vliegtuig, thnx voor de tip, want dat wist ik niet!
% gewijzigd
Nee, ging prima allemaal. Wel goed uitspoelen en droogfohnen (niet heet!). Het jeukte een beetje, maar niet meer dan anders.

Echt zo'n verklaring halen, mag niet ouder zijn dan 5 dagen vóór de datum van vertrek. Ze vragen er echt naar en zonder verklaring gaat de reis niet door.

Fijne vakantie!
Ik weet dat het mosterd is maar wellicht heeft iemand in de toekomst hier iets aan.

Onze dochter brak haar arm op 2 plaatsen tijdens de vakantie (2wkn geleden) We waren in Zuid Frankrijk en daar hebben ze haar speciaal gips aangemeten dat ademt (i.v.m. de hoge temperaturen daar in de zomer)

Het is van kunststof met allemaal gaatjes erin. Het is een spalk die je vastmaakt met klittenband.

Met dit gips kon ze ook gewoon zwemmen. We moesten het dan even het kousje dat ze onder het gips draagt er onder weghalen (gips kan af en om, soort spalk)

Ook douchen is prima te doen zo: gips eraf, kousje eraf, dan gips er weer om, douchen, gips daarna drogen, kousje er weer om en klaar!

Ik weet niet of het in NL ook te krijgen is maar dat is waarschijnlijk wel zo of zal dat in de loop der tijd wel komen.

Overigens kunnen ze alleen dit soort gips geven wanneer de breuk niet te gecompliceerd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven