Geld & Recht alle pijlers

Bruidswinkel Avenue mogelijk failliet

21-06-2011 20:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je best wat moeite gedaan om je trouwjurk te vinden, gaat de winkel waar je je jurk uiteindelijk hebt gekocht (zeer waarschijnlijk) failliet! www.avenue.nl

Er is niet veel nieuws vanuit Avenue zelf, je hoort vaag iets over de branche-organisatie Mitex, maar weinig is zeker. Wat wel zeker is, is dat de gehele voorraad van Avenue is weggehaald uit hun pand en opslag. Mitex neemt contact op met de bruiden van wie deze jurken (en schoenen) zijn.

Maar... ik had nog geen eens een pasafspraak en weet dus niet waar mijn jurk überhaupt is. Helaas heb ik wel al het volledige bedrag moeten betalen. Als de jurk bij de leverancier is en Avenue heeft de leverancier al betaald, hoef ik alleen het afleveradres te wijzigen, maar wat als dit niet zo is... Ik heb op dit moment veel onzekerheid dus en praat graag met mensen die in hetzelfde schuitje zitten of die iets dergelijks eerder hebben meegemaakt.

Zijn er mensen die een faillissement van een bedrijf hebben meegemaakt waar ze net een redelijk waardevol product hadden gekocht? En hoe is dat afgelopen?

Of zijn er misschien forummers die ook hun jurk hebben gekocht bij Avenue? Hebben jullie al contact gehad met Avenue?

En wat zijn je rechten als consument?
Ehm, geen positief verhaal; vriend had een badmeubel gekocht, zaak ging failliet, badmeubel was volledig betaald en nooit gekregen. Je kunt het aangeven bij de curator, maar als er geld over is gaat dat eerst naar de belastingdienst.

Ik hoop op het beste voor je, maar vrees het ergste. Heb je ze al gebeld? Wanneer zou je je trouwjurk krijgen?
Als je nu op internet verkondigd dat ze bijna failliet gaan, zal het iig niet helpen voor de evt. toekomst van het bedrijf.
Wat naar zeg! Heb geen ervaring maar ik hoop dat je jurk alsnog terecht komt. Over het algemeen zijn trouwjurken geen goedkope dingen.
Vind het nogal raar dat je hier een topic over opent met de naam van het bedrijf er in. Niet zo netjes, hoe vervelend het ook voor je is
Ze geven zelf al op de website aan dat ze het bedrijf niet in stand kunnen houden en alle jurken zijn al verhuisd, dus ik denk niet dat dit bericht op het forum veel uitmaakt. De winkel is al gesloten en niemand gaat daar natuurlijk nu de jurk bestellen neem ik aan.

Turkooiss, helaas geen goed voorbeeld! Dat is ook waar ik aan denk... maar ik hoop toch dat er ook andere ervaringen zijn.

Het probleem is dat ik niet weet wanneer ik mijn jurk zou krijgen, omdat mijn trouwdatum nog te ver weg is. Ik zou in juli/aug de jurk voor het eerst passen. Ik heb de betrokken bedrijven gemaild, maar ja wanneer ik daar antwoord op krijg...
quote:friezinnetje schreef op 21 juni 2011 @ 20:49:

Vind het nogal raar dat je hier een topic over opent met de naam van het bedrijf er in. Niet zo netjes, hoe vervelend het ook voor je isHet is gewoon nieuws.
je hebt al wel betaald, maar nog geen jurk gepast? das helemaal raar.......
Van hun site:

Rotterdam, 21 juni 2011

Zoals u in de kranten heeft kunnen lezen ondervinden veel bedrijven ernstige problemen ten gevolge van de economische crisis.

Helaas gaan deze problemen en de gevolgen daarvan ook niet voorbij aan Avenue Bruidsmode en alle inspanningen ten spijt lukt het niet dit prachtige 40 jaar oude bedrijf te behouden.

We moeten u dan ook meedelen dan op 21 juni surseance van betaling is aangevraagd. Dit betekent dat we nog steeds uit kunnen leveren.

Er wordt momenteel hard gewerkt om zoveel mogelijk japonnen deze week uit te leveren. Klanten worden daarover zoveel mogelijk persoonlijk door ons ingelicht.

Helaas hebben wij moeten constateren dat veel bruiden ons zeer agressief benaderen, dit terwijl we proberen om in korte tijd zoveel mogelijk jurken uit te leveren. Het is voor ons belangrijk dat iedereen trouwt in de japon die zij heeft uitgekozen. Door het agressieve gedrag en bedreigingen van de bruiden en familie naar het personeel is het ons onmogelijk gemaakt om met de uitlevering door te gaan. De politie van Rotterdam heeft de directie uitdrukkelijk bevolen de deuren van zowel Avenue Bruidsmode aan de lijnbaan en het Bruidsatelier aan de Goudessesingel gesloten te houden.

Hierdoor zouden veel bruiden echt gedupeerd zijn. Wij blijven naar oplossingen zoeken waarover we de gedupeerden persoonlijk zullen informeren.

Wij bedanken alle mensen die al die jaren gekozen voor Avenue Bruidsmode en hun bruidsjapon of kostuum bij ons uitgezocht hebben.

TO, misschien een hele domme vraag, maar als ik het goed begrijp heb je je jurk wel al helemaal betaald, maar nog nooit gepast? Is-dat-niet-een-beetje-gek?

Wel onwijs klote voor je!!
Inderdaad, de Dsbbank en Its worden toch ook gewoon genoemd in de media. Vervelend voor je TO! Ik zou contact opnemen met de Mitex.
Sorry, niet duidelijk geweest: ik heb de jurk gepast en besteld (en dus ook betaald) met een aantal maanden levertijd dus. En dan zou ik in de zomer gaan "doorpassen" om hem helemaal op maat te maken. Dit is volgens mij de normale gang van zaken bij bruidsjurken.

SeptemberGirl, Ik heb ze inderdaad maar niet agressief benaderd (ben ik ook niet trouwens, wel wat verslagen), maar toch wel geprobeerd om met ze in contact te komen.
Mitex heb ik zojuist gemaild, maar die worden waarschijnlijk ook overspoeld.
quote:JoBeau schreef op 21 juni 2011 @ 21:00:

SeptemberGirl, Ik heb ze inderdaad maar niet agressief benaderd (ben ik ook niet trouwens, wel wat verslagen), maar toch wel geprobeerd om met ze in contact te komen.

Oh maar ik doelde helemaal niet op jouw hoor!!!! Maar ik vond het aan de ene kant grappig en aan de andere kant raar-bridezilla-achtig, en ik zag taferelen voor me van schreeuwende vrouwen die op de deur staan te bonken bij Avenue.

Ik vind het echt oprecht klote voor je, en ik hoop echt dat het netjes geregeld wordt. Laat je de afloop nog even weten? Wanneer ga je trouwen?
Het bedrijf was vanochtend al in de media genoemd dus waarom zou to dat hier niet mogen?
Mijn schoonzus had een keuken besteld en ook een aanbetaling gedaan. Het bedrijf ging failliet en ze was wel haar geld kwijt en had geen nieuwe keuken. Met Avenue geen ervaring.
hoi,

Ik zit in hetzelfde schuitje.

Heb de jurk die ik graag wilde in Januari gepast. Ze moesten hem natuurlijk bestellen en dan zou die 6 juni binnen zijn en hoefde hij alleen maar ingekort te worden als mijn hakje van de schoenen te laag zou zijn, anders hoefde er niets aan te gebeuren. Krijg ik 3 juni bij de post een brief van Avenue: "De pasafspraak blijft staan, alleen moet u aan de Goudsesingel zijn". JIPPIE dacht ik, eindelijk!!! Krijg ik diezelfde avond een mail: "Wij hebben u een aantal keren geprobeert te bereiken, maar kregen u helaas niet te spreken. U jurk is nog niet binnen en graag zouden wij een nieuwe pasafspraak met je willen maken. Zou u contact met ons op willen nemen om een nieuwe afspraak te maken?". De volgende dag (4 juni) krijg ik weer een brief van Avenue: "U pasafspraak blijft gewoon staan, alleen moet u aan de goudsesingel zijn"?????????? Ik gebeld een zaterdag. Antwoordt: "U jurk in idd nog niet binnen. Wij kunnen ook nog niet zeggen wanneer hij binnen komt. Ik zal in het systeem vermelde dat als hij binnen is u gelijk gebeld moet worden". Op goed vertrouwen, m'n eigen wel rotvoelend, ga ik hiermee akkoord. Eind juli/ begin augustus wordt ik teruggebeld. Bel m'n zus vandaag uit Italie met de mededeling dat Avenue failliet is?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Ik gelijk bellen naar Avenue. De eerste keren dat ik belde ging hij gewoon over, maar werdt er niet opgenomen. Later kreeg ik alleen maar een in gesprek toon. En weer veel later: "Wegens omstandigheden kunnen wij u niet te woord staan".

Mijn ouders hebben de jurk betaald (het volledige bedrag moesten we overmaken, kon niet anders zeiden ze) Voor hun vind ik het nog het ergste.

Wat ik net lees is dat de jurken die al geleverd zijn bij Avenue, dat die nog wel naar de rechtmatige eigenaar gaan. Maar zolang Avenue niet betaal aan hun leveranciers, worden de bruidsjurken ook niet door de leveranciers geleverd. Dus kunnen we daar waarschijnlijk naar fluiten.

Ik weet het verder ook allemaal niet, denk dat we gewoon moeten afwachten en informatie moeten inwinnen bij Mitex. Ga ik morgen ff proberen te bellen. Maar als onze jurken niet geleverd kunnen worden krijgen we met veel moeite waarschijnlijk maar 50% vergoedt.

Als je een rechtsbijstand verzekering heb kan je ook niets verhalen. Ook als je een trouwverzekering heb niet! Daar ben ik allemaal al achteraan gegaan.

Voor mij is het ook allemaal onzeker. Als Avenue nou eerst de bruiden wat had laten weten. Ze hadden wel een brief of een e-mail kunnen sturen met verdere berichten wat we moeten doen en wat hun nog kunnen betekenen voor ons. Maar wees dan eerlijk! En zeg niet dat de jurk wel geleverd wordt, alleen er een vertraging is en het later wordt.

Tuurlijk zijn we boos en teleurgesteld. Het beste is afwachten. Meer kan je toch niet doen, met boos worden heb je nog je jurk niet.

We blijven hopen dat we netjes en correct behandelt worden en hopen dat we onze jurk krijgen.

Als ik morgen wat meer weet laat ik het wel ff weten.

Groetjes Petra
Hoi Petra,

Wat vervelend dat je ook in dezelfde situatie zit, en jij was nog "dichterbij" met een pasafspraak die al gepland was! Ik moet zeggen dat ik echt heel ontdaan ben en het nog niet echt besef dat ik mijn jurk gewoon niet meer krijg (of in ieder geval niet daar vandaan).

Ik heb op een site gelezen dat Mitex het best bereikbaar is per mail.. dus dat heb ik gedaan. Maar proberen bellen kan natuurlijk geen kwaad! Heb gevraagd of zij weten wie de leverancier is van mijn merk jurk in NL, zodat ik kan vragen of Avenue al heeft betaald. Daar hoop ik nog het meeste op.

Aan een trouwverzekering had ik ook al gedacht, maar dat maakt dus niets uit.. Echt zo erg hoe machteloos je in deze situaties bent. Ik heb gespaard voor onze bruiloft en dus voor mijn jurk ook, echt heel zuur en oneerlijk voelt het.

Ben benieuwd wanneer jij wat hoort. Zodra ik reactie heb op een mail, laat ik het ook hier weten!

Ook bijv. hoe die 50% regeling eruit gaat zien. Heb je daar enig idee van?
Ik zag trouwens op een reportage van RTV Rijnmond dat het personeel het ook pas sinds maandag weet en dat ze de week daarvoor nog van niets wisten. Dat verklaart dus wel dat ze bij jou echt dachten dat de jurk nog kwam.

Boos worden heeft inderdaad geen zin; ik hoop ook heel erg op een correcte en nette behandeling! Maar Avenue had inderdaad van te voren iets kunnen laten weten aan degenen die een bestelling bij hen open hebben staan. Nu veroorzaken ze alleen maar chaos, voor ons maar ook voor zichzelf. Aangezien de winkel dicht is, hoop ik dat ze misschien tijd hebben om morgen mailtjes te beantwoorden...
Het is nu ook op hart van Nederland!

Er word gezegd dat alle bruiden hun jurk terug krijgen.
http://trouwen-bruiloft.hyves.nl/forum/ ... _Failliet/
Het is redelijk normaal om je jurk van te voren te betalen, balen zeg! hopenlijk komt het voor jullie goed.
Bedankt voor de link! Vandaag ben ik gebeld door Mitex, maar ik was aan het werk en kon niet opnemen. Toen ik terugbelde, kreeg ik mijn contactpersoon niet te pakken. Afwachten tot morgen dus.

Maar door de link naar Hyves weet ik nu dat andere meiden ook gebeld zijn door Mitex en dat er allerlei regelingen worden getroffen. Zeer waarschijnlijk gaat het merk waar ik mijn jurk heb gekocht, Ladybird, de jurken leveren aan de kopers voor 50 procent van de inkoopprijs. Wel wat betalen dus, maar de 50 procent van de inkoopwaarde kan toch niet superhoog zijn (in vergelijking met het hele bedrag). Ik hoop dat ik morgen te horen krijg dat Mitex mijn jurk heeft, maar anders is dit wel een aardige oplossing, kijk uit naar morgen dus!

Heb jij nog wat gehoord Petra?
alleer eerst willen ik toch ef kwijt dat ik deze situatie heel rot vind voor iedereen ook voor de ondernemer die zn winkel kwijt is voor persooneel die hun baan kwijt zijn, en natuurlijk voor aanstaande bruiden die hun jurk kwijt zijn, er zijn in zo een sutiatie alleen maar verliezers.

wel vind ik het heel apart dat vrouwen een jurk kopen voor een dag van ruim 2.000 euro, terwijl ze voor 200 euro een jurk kopen die ze jaren paar keer per maand aan doen. maar oke je gaat trouwen en wil een mooie jurk hebben, mmmm maar dan het hele bedrag betalen? dat vind ik wel het meest aparte verhaal wat ik nu hoort. dit vind ik (door aveneu) echt misbruik maken van de situatie. zo op de emotie inspelen, dat de koper niet meer rationeel zakelijk de koop kan zien, tja hierdoor worden de jurken ook heel duur verkocht de inkoop van zo een jurk zal ongeveer tussen de 200 en 400 euro liggen (excl btw).

nogmaals het is heel rot als je je bruiloft heb geplant en je jurk heb betaald maar nog niets heb gekregen, hoop dat nieuwe kopers hier goed van leert om niets te betalen pas als ze hem hebben.

overigens is aveneu niet falliet, maar vragen ze uitstel van betalen aan,dit is echt een groot verschil. hierdoor heb je met aveneu te maken en niet met een currator wat dan zal het echt lastig zijn je jurk alsnog te krijgen, ik hoop dat aveneu een doorstart zal maken,

aveneu heeft nog meer bruidszaken zoals bijvoorbeeld altantis probeer het eens via die weg.

veel succes iedereen met de afhandeling van deze vervellende situatie
Hoi,

Ik heb vanochtend gebeld met Mitex. Werd eigenlijk heel aardig geholpen door een mevrouw. Ze wilde mijn adres etc en het contractnummer. Ik melde dat ik de aankoopbon niet bij mij thuis heb liggen maar die bij mijn ouders ligt (en die zitten dus in Italie). Dus kon ik verder dat nr niet geven. dat gaf niet zei ze, verder had ze toch mijn gegevens. Alleen zouden ze het nummer wel graag willen weten en of ik dat nog ff door wilde geven. Wel moest ik nog ff een kopie aankoopbon en bankafschrift toesturen. Bankafschrift kan ik dus ook niet bij. Hebben m'n ouders, maar dat gaf ook niet als ik die maar nog nastuurde dan. Akkoord!!! Ben ik maar in de auto gestapt en naar het huis van mijn ouders gegaan. Is bij ons vandaan 1 uur rijden, maar goed, alles over voor m'n jurk. Toen ik daar was heb ik de factuur gevonden en belde ik weer met Mitex?!?!?!?!?!?!? Nou toen kreeg ik weer een mevrouw aan de lijn?!?!?!?!? wat een raar mens zeg. Ik belde en zei dat ik dus moest terugbellen om mijn contractnummer door te geven. Ze vroeg helemaal niet naar m'n gegevens, waar ik vandaan kwam of dergelijke informatie. Moest wel 3 X zeggen dat ik dus belde om dat contractnummer door te geven. Maar iedere X zei ze dat er bij hun nog niets bekend was. Ik vroeg ook nog of ze mijn mobiele nummer wilde noteren omdat ik morgen moet werken dus geen telefoon kan aannemen thuis. K weet niet wat ze er verder mee gedaan heb, maar ze gaf me niet echt het gevoel dat ze iets deed. Normaal hoor ze volgens mij naar mijn naam, adres etc te vragen, maar dat dee ze nie. Morgen zou ik teruggebeld worden. Hopen maar dan en hopen dat ze me op m'n mobiel bel en niet naar huis, maar daar heb ik een zwaar hoofd in.

Trouwens ook nog steeds helemaal niets gehoord van Avenue hoor.

Op de hyves site lees je inderdaad ook veel, maar het is balen als je lees dat er wel bruiden zijn die wel hun jurk hebben gekregen. Heel fijn voor hun natuurlijk. Het zou wel fijn zijn als alle gedupeerde een bericht krijgen van hoe en wat.

In de telegraaf stond vandaag ook weer een artikel: Er zijn diverse winkels die een gratis trouwjurk aanbieden voor de grote dag of een kleine vergoeding vragen.

We moeten maar eerst weer afwachten. Weer een dag voorbij.

Groetjes Petra

Zodra ik wat hoor laat ik het weer ff weten.
Nou heb ik trouwens ook vandaag op de aankoopbon zitten lezen op de achterkant (is heel moeilijk te lezen omdat het heeeeeel erg licht gedrukt is).

Art. 4:

1:Ondernemer is gerechtigd om bij het aangaan van de overeenkomst een vooruitbetaling te vragen tot MAX 50% van het aankoopbedrag. Ipv wat wij deden de volle 100%, zijn we mooi ingetuint.

2: Dit dient schriftelijk te worden overeengekomen. Wordt een aankoopbedrag voldaan, dan zal de ondernemer de consument een kwitantie als bewijs van betaling ter hand stellen.

3: Indien een vooruitbetaling niet wordt terugbetaald aan de consument ten gevolge van sureance van betaling of failliesement, zal de vereniging Mitex op verzoek van de coonsument 1 of meerdere ondernemers aanwijzen die de overeenkomst alsnog zullen uitvoeren onder verrekening van het vooruitbetaalde bedrag. Maar moet je wel binne 10 werkdagen je eigen melden bij het Mitex.

4: Indien het niet mogelijk is om lid 2 aangegeven wijze uit te voeren stelt Mitex garantiefonds zich garant voor teruggave van de vooruitbetaling aan de consument mits van deze vooruitbetaling een schriftelijk bewijs kan worden overgelegd. Mitex garantiefonds betaald binnen 5 werkdagen nadat zij ervan op de hoogte is gesteld dat de uitvoering onmogelijk is, het vooruitbetaalde bedrag aan de consument terug.

Hoop blijven houden dus.

Gr Petra

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven