School vergeet examen

22-06-2011 12:04 48 berichten
School vergeet examen, leerlingen gezakt Laatste update: 22 juni 2011 10:32 AMERSFOORT - Het Nieuwe Eemland in Amersfoort moet twaalf eindexamenleerlingen die dachten geslaagd te zijn, toch een herexamen laten doen.

De school was namelijk vergeten het examen drama af te nemen. Dat is overigens niet het enige: de scholengemeenschap is ook het hele schooljaar vergeten het theoriegedeelte van het vak te doceren.

De havo- en vwo-leerlingen moeten woensdag en vrijdag herexamen doen, zo heeft Het Nieuwe Eemland woensdag laten weten. De leerlingen hebben de afgelopen dagen in recordtempo theorieles drama gekregen. Eind volgende week krijgen ze de uitslag van de herexamens.

pfff, het zal je maar gebeuren.

En stel nou dat je zakt voor dit herexamen....kun je mooi geen her-her doen en kan je het jaar overdoen, balen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Turkooiss schreef op 22 juni 2011 @ 12:31:

Overigens begrijp ik niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Was dit het eerste jaar dat er drama werd gegeven op die school? Een andere verklaring kan ik niet bedenken..Omdat het een beleidsfout (verandering) blijkt te zijn. Er is geen sprake van opzet.
quote:assetze schreef op 22 juni 2011 @ 12:33:

[...]

Omdat het een beleidsfout (verandering) blijkt te zijn. Er is geen sprake van opzet.Dus de exameneisen voor het vak drama zijn verscherpt en dat is niemand van de school opgevallen?
maar jij werkt op die school Assetze?

Overigens heeft ook niemand gezegd dat het vak expres vergeten is.

Maar als ik een leerling was (of ouder van) die dit overkwam, zou ik het er niet zomaar bij laten zitten als mijn kind zou zakken hierdoor.
quote:assetze schreef op 22 juni 2011 @ 12:33:

[...]

Omdat het een beleidsfout (verandering) blijkt te zijn. Er is geen sprake van opzet.Je leest toch je vakliteratuur? Ik ga er niet vanuit dat er sprake is van opzet. Maar onnozel is het wel!
Gelukkig bestaat er zoiets als het derde tijdvak.. Dat is geloof ik speciaal voor dit soort gevallen..

http://www.ib-groep.nl/za ... 3e_Tijdvak/3e_Tijdvak.asp
quote:Starshine schreef op 22 juni 2011 @ 12:35:

maar jij werkt op die school Assetze?

Overigens heeft ook niemand gezegd dat het vak expres vergeten is.

Maar als ik een leerling was (of ouder van) die dit overkwam, zou ik het er niet zomaar bij laten zitten als mijn kind zou zakken hierdoor.Vanochtend was een docente van die school op de radio, die vertelde het gehele verhaal. Ook met haar excuses. Zij vertelde dat er een verandering had plaats gevonden, waarvan zij niet voldoende kennis hadden genomen.
Dat is dan mooi stom. Kan je honderd keer je excuses aanbieden, de leerlingen worden hiervan de dupe.
oh,okay. Ik heb geen radio gehoord.

Maar goed, lijkt me logisch dat ze hun excuses aanbieden, dit is echt geen beste beurt als school.

Ik denk ook echt wel oprecht dat de school er nu veel aan doet om de leerlingen goed door hun her heen te slepen. Het is ook niet mijn bedoeling om de school of de docenten te trashen, ik spreek slechts mijn verbazing uit over het gebeurde.

Enfin, elk jaar is wel iets rondom de examens. Scholen die de verkeerde envelop openen waardoor het examen ongeldig wordt, bv. Surveillanten die vragen voorzeggen, waardoor een heel leerjaar zakt voor dat examen.

Lijk me verschrikkelijk als zoiets gebeurd....ik heb altijd hard gestudeerd en dan zak je door een domme fout van een ander.
quote:assetze schreef op 22 juni 2011 @ 12:46:

[...]

Vanochtend was een docente van die school op de radio, die vertelde het gehele verhaal. Ook met haar excuses. Zij vertelde dat er een verandering had plaats gevonden, waarvan zij niet voldoende kennis hadden genomen.

En dat vind ik onbegrijpelijk. Echt. Praat je dan niet met collega's? Lees je geen vakliteratuur? Ben je dan wel met je vak bezig? Dat vraag ik me oprecht af!

Als er iets verandert in het examenprogramma, dan pik ik dat als docent altijd wel ergens op.
Het is wel mijn ergste nachtmerrie: gemaakte examens kwijtraken. Ik kijk ze altijd na op school en neem ze niet mee naar huis. Kan er ook niks mee gebeuren (tenzij de school in de fik vliegt oid).
quote:Avondzon schreef op 22 juni 2011 @ 12:53:

Het is wel mijn ergste nachtmerrie: gemaakte examens kwijtraken. Ik kijk ze altijd na op school en neem ze niet mee naar huis. Kan er ook niks mee gebeuren (tenzij de school in de fik vliegt oid).Wat verstandig!
Wat een drama en wat een flutschool zeg!

Maar ... twaalf Havo/VWO leerlingen die eindexamen doen! En niet één van die beginnende geniëen bedenkt dat hij/zij examen drama moet doen en dat dat nog niet is gebeurd?! En geen van die twaalf trekt aan de bel?! Misschien hebben ze wel de school die ze verdienen...

Als dit tegenwoordig het niveau is van het neusje van de zalm van de jongeren houd ik mijn oude wijze hart vast! )
Las het idd ook op NU.nl - Dat is echt mega-balen. Hoop maar dat ze het allemaal toch halen en anders dus het derde tijdvak hopelijk kunnen gebruiken.

Als ik die examen perikelen zo hoor ben ik heeeeeeel blij dat het allemaal achter me ligt
Zo dat is een goede school zeg.. Hoe kun je zoiets nu vergeten?
@wijzeman

Als je als 16/17 jarige aan het begin van het jaar een overzicht krijgt van alle vakken en de exameneisen etc. en daarop staat vermeld dat je bv een scene moet schrijven en dat die opdracht voor 30% telt voor het eindcijfer, dat je een recensie van voorstelling moet schrijven voor 20% en de voorstelling aan het eind meetelt voor 50% en je volgt het hele jaar gewoon lessen en sluit het geheel af met een spetterende voorstelling, net als alle voorgaande jaren. Hoe moet je dan als leerling raden dat er een centraal examen is met bijbehorende theorielessen?
quote:Avondzon schreef op 22 juni 2011 @ 12:51:

En dat vind ik onbegrijpelijk. Echt. Praat je dan niet met collega's? Lees je geen vakliteratuur? Ben je dan wel met je vak bezig? Dat vraag ik me oprecht af!

Als er iets verandert in het examenprogramma, dan pik ik dat als docent altijd wel ergens op.Ja, ik ook. Nou ben je als dramadocent waarschijnlijk wel de enige op je school die dat vak geeft, dus je moet alles zelf bijhouden. En omdat het een minder 'gevestigd' vak is dan bijvoorbeeld wiskunde, zijn er wellicht minder vaktijdschriften, mailinglijsten enz. voor (of misschien zelfs helemaal geen?).
quote:Lllilaaa schreef op 22 juni 2011 @ 23:30:

[...]

Ja, ik ook. Nou ben je als dramadocent waarschijnlijk wel de enige op je school die dat vak geeft, dus je moet alles zelf bijhouden. En omdat het een minder 'gevestigd' vak is dan bijvoorbeeld wiskunde, zijn er wellicht minder vaktijdschriften, mailinglijsten enz. voor (of misschien zelfs helemaal geen?).

Dat is in mijn ogen te makkelijk denken.

Ik ben geen docent en zeker niet kunstzinnig geschoold. De term: 'eindexamen Havo drama 2011' leverde me dit op:

.Eindexamen havo 2011 drama

Het theorie deel eindexamen drama wordt hierin toegelicht.

Deze docent heeft in mijn ogen echt een grove fout gemaakt. Het feit dat hierop gezegd werd vanuit de school : 'kan gebeuren' maakt de zaak in mijn ogen alleen maar slechter.

Een leek kan (voor zover mijn kennis in zoeken naar info over dit onderwerp betreft reikt) de informatie dus gewoon googelen. Om vervolgens dus op een door het MOCW aanbevolen site terecht te komen (dat heb ik ook gechecked).

Tevens bestaat er een vakvereniging voor docenten en andere betrokkenen bij het onderwijs in de kunst en cultuurvakken.

http://www.vonkc.nl/

Het lijkt me dus dat het hier over een docent gaat die echt verzaakt heeft in haar verantwoording en een directie die hier naar buiten toe in mijn ogen nogal nonchalant en te 'gemakkelijk' mee om gaat
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Inderdaad stom.

Maar de leerlingen gaan het vast wel redden. Het is vwo, hoe lastig kan het zijn als je al een cijfer voor de opdrachten hebt staan.

Mochten sommigen in augustus op moeten dan lijkt me bijvoorbeeld een vergoeding voor vakantie/bijbaan die ze anders zouden hebben door de school wel terecht.
Yetiman, het wordt wel aangemerkt als herexamen. Dat betekent dat de leerlingen niet voor een ander vak een herkansing kunnen doen. Hoe dan ook is het erg nadelig voor de leerlingen.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 22 juni 2011 @ 12:11:

En dan iemand die commentaar geeft in de Telegraaf, dat als je zoiets overkomt, je als ouder je kind meteen daar van school af moet halen.

Uhhh...examenjaar...het is al afgelopen, tenzij kind natuurlijk zakt.

Ik denk dat er dan kinderen in de lagere klassen bedoeld worden...
Eind goed, al goed:

Leerlingen slagen voor 'vergeten' examen

Laatste update: 29 juni 2011 14:08 info

AMERSFOORT - De twaalf eindexamenleerlingen van Het Nieuwe Eemland in Amersfoort hebben hun in allerijl gemaakte examen drama allemaal gehaald.

De school was vergeten het examen af te nemen en had het theoretische onderdeel van het vak zelfs het hele jaar niet gedoceerd.

De leerlingen, 9 havo-ers en 3 vwo'ers, hebben in recordtempo les gekregen en allemaal het vak gehaald. Dat heeft de scholengemeenschap woensdag laten weten.
hahahahahahahahahaaaa
Thank god :-) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven