Het groene monster

22-06-2011 16:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me ervoor dat ik er last van heb, het bekende groene monster. Ben bijna 4 jaar vrijgezel en ben al twee jaar af en aan bezig met internetdaten maar daar is nog weinig goeds van gekomen.

Een enkele vriendin van me is nog vrijgezel, de rest is allemaal gesetteld en het is wachten op de eerste bruiloft of eerste baby.

Een goede vriendin van mij heeft onlangs via internet een leuke man leren kennen en ze zijn nu "officieel" samen. Ik ben blij voor haar. Het is haar eerste relatie in jaren. Die jaren zonder relatie heeft ze ook in een depressie gezeten. Hoewel ze daar uit lijkt te zijn, ziet ze het leven nog steeds regelmatig somber in.

Ik daarentegen, ben zeer tevreden met mezelf en mijn leven, maar begin nu wel te merken dat ik steeds meer behoefte krijg aan een partner in mijn leven. Ik wil mijn leven met iemand delen, alleen is ook maar alleen.

Nu ben ik dus hartstikke jaloers op mijn vriendin! Te bizar voor woorden toch? Ik neem afstand van haar, wil geen verhalen horen, wil geen foto's zien en wil haar niet bellen omdat ik dan meteen denk dat ze bij hem is. Ik doe deze dingen allemaal wel omdat ik erboven wil staan, maar het knaagt zo aan me. Waarom zij wel en ik niet? Het lijkt wel of ik het haar niet gun!

Iemand enig idee hoe ik dit gevoel aan kan pakken? Ik vind het echt vervelend van mezelf.
Ik weet niet zo snel wat je eraan kunt doen helaas, maar ik zou wel even eerlijk tegen je vriendin zeggen waar je last van hebt, precies zo als je het hier hebt neergezet. Dan weet ze dat het niet persoonlijk bedoeld is. En kun je de draad straks weer oppakken zonder dat je een vriendschap verpest hebt. Want dat zou zonde zijn.
.
Ik heb dit gevoel ook een keer gehad. Ik en nog een vriendin waren de enige die geen vriend hadden in onze groep, toen ze een vriend kreeg vond ik het hartstikke leuk voor haar maar toch voelde ik erge jaloersheid en wou ik er liever niks over weten.
Een heel begrijpelijk situatie, iedereen om je heen lijkt hun geluk te vinden met een maatje en jij zit erbij en kijkt ernaar of zoals ze in het duits wel eens zeggen, wel besteld maar niet afgehaald..

Kan me goed voorstellen dat deze gevoelens in je opkomen

ookal heb je je vriendin(nen) nog zo lief, het geeft toch een rotgevoel. Ik zou dat terwille van de vriendschap ook wel eerlijk vertellen met de nadruk op, je weet dat ik je alle geluk van de wereld gun , maar het zou fijn zijn als er ook eens iemand voor mij voorbij kwam..

Hoe je daar mee om moet gaan is wel een moeilijke, persoonlijk zou ik ook exact dezelfde reactie hebben en mezelf terugtrekken maar het is niet een van de beste oplossingen.

Misschien zelf wat actiever gaan worden als het gaat om daten etc ? Je grenzen wat verleggen buiten je eigen kringetje om ?

Succes meis !
Hardstikke logisch toch? Geef jezelf even de tijd. Ga er een paar dagen helemaal in op en zwelg er een beetje in. Daarna zet je het van je af.

Als het echt een goede vriendin is kun je het haar laten weten, dat je het er even moeilijk mee hebt, dat zal ze vast wel snappen.
Het is zoals het is
Het is natuurlijk een gemis die je zelf voelt en natuurlijk is het niet dat je het je vriendin niet zou gunnen. Daarom is het ook niet nodig om hard over jezelf te oordelen.

Als internetdaten niet helpt misschien dan proberen om in het echt leuke mannen tegen te komen. Ben je lid van een hobby-vereniging? Altijd al willen leren golfen, zelfverdediging, of totaal iets anders? In ieder geval zou ik je eigen interesses als vertrekpunt nemen. Misschien sluit iemand daar wel op aan.
Ha answers,

ik ken het gevoel heel goed, maar ik had het vooral bij mijn zus. Terwijl ik jaren vrijgezel was, vloog zij van vriendje naar vriendje, naar serieuze relatie, huis kopen, baby en hoppa nog een erbij. Soms is het moeilijk bij te benen als je zelf de eerste stap nog niet hebt.

Ik heb haar verteld dat ik jaloers was, groen als een komkommer , maar dat dat niets af deed aan het feit dat ik het haar zo gun. Ik weet alleen maar beter wat ik mis.

Het maakte voor mij duidelijk waar ik zelf behoefte aan had: geborgenheid, een relatie, een huis, stabiliteit, romantiek. EN ze heeft het me nooit kwalijk genomen. Ze heeft me geknuffeld en daarna geholpen met het kijken naar het internetdaten dat ik deed. Ze had toen zelfs tips voor me, niet vanuit het gevoel dat zij het beter wist, maar gewone, fijne tips. Hierdoor voelde ik weer dat ze het MIJ ook gunde! En dat was ik vergeten in het verhaal te betrekken, ik voelde alleen maar jaloezie.

Ze vond het heel fijn mij te kunnen helpen en begreep juist goed wat ik miste.

Een paar jaar later vond ik ook mijn lionlove, dus geef niet op en betrek haar erbij!

Succes!
Bedankt voor alle reacties. Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en mezelf niet een vreselijk persoon hoef te vinden.

Mijn vriendin zal bij helemaal begrijpen als ik het er met haar over heb en ze heeft zeer actief interesse in mijn liefdesleven, dus dat zit allemaal wel goed.

Maar ik wist niet dat ik op dit punt in mijn leven zo jaloers kon zijn. Het verbaast me. Ik ben echt wel gelukkig! Ik heb een leuk eigen huisje, een leuke en uitdagende baan, een leuke groep vrienden om me heen en eigenlijk tot op enkele maanden terug toch ook wel blij met mijn vrijgezelle bestaan. Ik genoot van de vrijheid! En dat laatste, dat is veranderd. En nu komt daar dus bovenop dat zij wel weer verliefd is, en rondfladderd en natuurlijk aan niets anders kan denken. Buiten dat doet ze wel erg hard haar best om niet continu over hem te praten, dus dat pleit nog eens voor haar.

Zo'n lief meisje, voor deze man erg ongelukkig met zichzelf en ik ben dan nog jaloers! Ik zou niet met haar willen ruilen, vandaar mijn verwarring. Ik zie mijn gras nog steeds groener dan dat van haar.

@ Lionlily; die jaloezie bij je zus herken ik ook maar op één of andere manier is die niet zo duidelijk anwezig bij me dan bij deze vriendin. En wat fijn dat jij toch iemand gevonden hebt, dat geeft hoop ;)

@ Lotje 13; ik ben met momenten actief aan het daten en dat heeft slechts eenmaal tot een "scharrel" geleidt en in scharrelen ben ik niet zo goed. Ik wil meer in het leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven