Verlichting, plafond, wand, tips?

22-06-2011 22:20 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar nieuwe verlichting voor de woonkamer. Nu hebben we een plafondspotjes ding, met 4 hele lelijke wc-rol-achtige lampjes en 1 staande lamp die naar boven straalt. De verlichting hier is niet goed, de spotjes kunnen wel gedimd worden, maar zijn meestal ofwel te fel ofwel te zwak, die staande lamp heb je weinig aan en bovendien staat ie scheef.

Maar wat dan nu? Heeft iemand leuke originele handige tips over verlichting?
..
Wat is je smaak? Klassiek, modern, design, landelijk?
We houden wel van een beetje modern en design. Niet klassiek en ook niet landelijk in elk geval, wel vrij strak.
..
Wij hebben een modulairspot aan het plafond. Stalampen zijn we niet goed in, dus ik lees mee.
Wij zijn van de schemerlamp afgestapt naar dit soort:

Plafondverlichting gebruiken we nooit. Vind ik ongezellig.
Ik geloof niet dat dit topic erg lekker loopt, maar om nou over hetzelfde een nieuwe topic te openen...

Wij hebben twee banken in een L-opstelling. De 3-zitsbank staat langs de muur, de 2-zitsbank staat hier haaks op, midden de kamer feitelijk.

In de hoek er tussen staat nu een tafeltje, maar dat zou ook weg mogen. Tegenover de 3-zitsbank staat de tv. Met deze indeling valt niet te schuiven.

We hebben nu een tafellamp op dat tafeltje staan, een leeslamp aan de andere kant van de 3-zits bank. Naast de tv staat nog een staande lamp die naar boven schijnt.

Maar: ik vind die tafellamp onvoldoende licht geven om bij te lezen, dus de helft van de 3-zits, en de hele 2-zits zijn dan feitelijk onvoldoende verlicht.

Maar ja, hoe los ik dat op? Een lamp midden in de kamer naast de 2-zits bank? Ik weet niet of ik dat zo mooi vind, ook ivm snoeren en loopruimte.

En wat voor lamp is dan mooi tussen de banken in?

Een paar van die kleine lampjes vind ik niet zo fijn... dan heb je te weinig 'overall' verlichting. De plafoniere gebruiken we alleen als we iets kwijt zijn 's avonds... zo ongezellig! :-)

Hoe hebben jullie de verlichting opgelost?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven