Scheppen melkschuim

23-06-2011 14:17 12 berichten
Ik heb een elektrische melkopschuimer sinds kort. Nu zoek ik iets om het melkschuim goed eruit te kunnen scheppen zonder de teflonlaag van de melkopschuimer te beschadigingen.

iemand tips mbt wat te gebruiken en waar te koop?

Ik dacht aan een plastic lepeltje, maar misschien maakt dat ook krassen?

Ik zag een flessenschraper bij de Hema, met een halvemaan van siliconen, die leek me heel prettig hiervoor, maar ik vond de steel veel te lang (want voor flessen). Ik schep met een siliconenspatel maar die is te groot.

Tips graag!
Alle reacties Link kopieren
Steel afknippen?
Bij de betere kookwinkels hebben ze kleine flessenlikkers, die gebruik ik zelf voor mijn melkopschuimer.
Voorzichtiger scheppen?

Heb al jaren een melkopschuimer en schep de handel gewoon op met een soeplepel.
oei, wat een toestand! plastic lepeltje misschien?
Vreemd, goed melkschuim moet je nog steeds kunnen schenken. Iets minder lang kloppen, goed walsen met de kan en dan rustig uitschenken.
Ik gebruik de gekleurde plastic lepels van de AH hiervoor. Gaat prima!
quote:2Italy2 schreef op 23 juni 2011 @ 14:26:

Voorzichtiger scheppen?

Heb al jaren een melkopschuimer en schep de handel gewoon op met een soeplepel.Zo haal ik ook het laatste beetje schuim uit mijn melkopschuimer.
quote:Hangmat schreef op 23 juni 2011 @ 14:36:

oei, wat een toestand! plastic lepeltje misschien?
Gelijk gieten als het klaar is dan komt alles mee! Dat werkt iig bij mijn Nespresso met melkopschuimer. Als je 10 seconden wacht, ben je al te laat en moet je lepelen idd.

En verder
quote:sondra_74 schreef op 23 juni 2011 @ 14:38:

Vreemd, goed melkschuim moet je nog steeds kunnen schenken. Iets minder lang kloppen, goed walsen met de kan en dan rustig uitschenken.

Eens. Als je wat dikker schuim wil kun je het beter even laten staan, tenminste, voor een latte machiato of een caffé machiato dan. De melk schenk je er daarna (voor de eerste dan) bovenop.

Een cappuccino hoor je natuurlijk te schenken, maar bij ons in de zaak waren er wel mensen die hun koffie graag met een schep schuim wilden en een klein beetje melk.

TO ik zou er zo'n siliconen geval voor gebruiken.

Houten lepel zou misschien ook wel kunnen.
Dank allemaal voor de reacties! De kleinere flessenlikker bij de kookspeciaalzaak, dat lijkt me wel wat. Ga ik naar zoeken!

(dat is denk ik een korte variant van dat ding van de hema- met plastic steel, niet af te knippen/zagen zonder nare scherpe rand)

Ik zit wel te denken na jullie opmerkingen over schenken... aangezien ik tot de bodem leeg lepel gaat alle melk en alle schuim dus op... dus ik kan gewoon uitschenken (goed walsen en gelijk opschenken doe ik altijd)!!!

Dus.. ik denk dat ik eruit ben.

Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven