onzeker

23-06-2011 15:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Heb een relatie achter de rug van heel wat jaren

Waarin ik jaren bedrogen ben.

Nadat ik de relatie verbroken had ,leerde ik vrij snel een andere man kennen (ken ik inmiddels alweer 1,5 jaar)

Het is echt een schat,hij probeert me vertrouwen te geven enz...

Maar mijn probleem is dat het in het begin van deze nieuwe relatie echt super ging,had ook nergens last van(qua,vertrouwen)

Tot dat ik een x op mijn mail wou kijken en ik zijn mail in beeld kreeg,daar zag ik heel veel mailtjes van een meisje waar hij voor mij aan veel mee contact had.ook toen wij al inniger contact hadden hadden zij ook wel eens contact via mail (ook dat ze maar eens moesten gaan afspreken)dat is tot op heden nooit gebeurd

Tuurlijk moet dat kunnen,maar door mijn verleden,krimpt mijn hart ineen en gaan er bij mij veel bellen rinkelen.

Al die mailtjes heeft hij nog steeds bewaard en hij vind haar nog steeds wel interesant.

Hij zegt daar verder niets mee te willen ,want ze heeft een vried.

Ik weet dat ik hem kan vertrouwen,maar er hoeft maar iets kleins te zijn of ik zit in een negatieve spiraal met mijn gedachten.

Hij is ook heel veel met zijn telefoon aan het speuren.als ik er niet ben zit hij wel op msn.dit maakt me ook onzeker.

Als ik hem vraag hoe hij het vind gaan,zegt hij:dat hij het goed vind gaan. Hij laat het bijna niet merken,dat vind ik ook moeilijk.

Ik weet dat ik door mijn verleden veel wantrouwen kan creeren,maar hoe zien jullie dit??

Groetjes
.
Hij wil niks met dat meisje, omdat ze een vriend heeft....? En wat als dat toevallig fout gaat? Laat ie jou dan zitten? Ik vind het niet echt een goede reden eigenlijk....

Ik kan verder uit je post niet echt opmaken of je echt reden hebt om achterdochtig te zijn. In ieder geval kan ik me goed voorstellen dat door je ex je vertrouwen in mannen flink is geschaad. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en bij mij heeft het heel wat jaren gekost voor ik een man weer echt vertrouwde. Besef goed dat je daar schade door hebt opgelopen en nu misschien hypergevoelig bent. Maar vertrouw ook op je 'gut feeling', d.w.z als hij dingen moedwillig voor je verbergt, zal er waarschijnlijk stront aan de knikker zijn.
Ik vind zijn reden om er niets mee te willen kwetsend voor jou. Hij zou niets moeten willen met haar omdat hij jou heeft, toch? Of ben je 2e keus?

Dat hij mails vanuit zijn verleden heeft vind ik niets zeggen, mijn hotmail staat hartstikke vol en ik ga niet mails van meer dan 10 jaar geleden opschonen, ben ik gewoon te lui voor. Bovendien, dat was toen en nu is nu. En nu ben ik ontzettend blij met mijn man.
of het is je intuitie die je hebt ontwikkeld omdat je zo bedrogen bent, meestal ruik je het dan gewoon of iemand te vertrouwen is of niet en sorry maar ik ruik onraad hier, je moet natuurlijk doen wat je zelf denkt dat het beste is.
quote:m1978 schreef op 23 juni 2011 @ 15:32:

Hij zegt daar verder niets mee te willen ,want ze heeft een vried.

Ja inderdaad goeie reden

Beter antwoord van hem zou zijn: Ik vind JOU de allerleukste / liefste / knapste / lekkerste / belangrijkste / enz

JIJ JIJ JIJ JIJ bent de reden dat jullie een stel zijn toch?

Niet dat 't andere mokkel toevallig bezet is....

voor jou M1978 want ik heb zo'n vermoeden dat ie je

ontzettend voor de gek houdt.....

waarom bel/mail je die meid niet gewoon, als hij haar email-adres heeft, heeft hij vast ook een tel. in zijn mobiel. En check meteen voor recente smsjes van die meid of verzonden items... misschien heb je dan meer duidelijkheid.
Heeft hij echt gezegd, zo letterlijk, niets met de mailmeid te willen omdat ze een vriend heeft?
Ow ik herken het helemaal. Relatie van zes jaar over waarin mijn vriend (iig waarvan ik het weet) 1x langdurig vreemdgegaan is. Daarna een nieuwe relatie en dat was helemaal super, ik voelde me goed en vertrouwde hem helemaal (terwijl ik toch best wantrouwig was). Geen onzekerheid of wat dan ook. Totdat hij ineens over allerlei vrouwen begon te vertellen hoe mooi hij ze wel niet vond en op wie hij het allemaal kon. Op zich niets mis mee, vaak vind ik die vrouwen net zo mooi en ik heb ook ogen waarmee ik mannen bekijk, maar het gebeurde zo vaak (in de stad, thuis voor de tv, in een restaurant) dat ik op een gegeven moment heel onzeker daarvan werd en me afvroeg waarom hij dan bij mij was.

Hij heeft mij toen gevraagd of ik zijn internetdating account voor hem wou sluiten, want hij had mij en kon niet goed met computers overweg. Om dat te sluiten moest ik allerlei wachtwoorden en veiligheidswoorden hebben enzo, dus ik alles doorzocht om dat te vinden en toen kwam ik ook een mailcontact tegen. Het had me niets geinteresseerd, ware het niet dat ik aan de datum kon zien dat het al was nadat wij samen waren. Heb het toen ook gelezen en daarin vroeg hij of dat meisje samen met hem wou gaan eten. Terwijl wij al samen waren. Voelde me 2de keus.

Dit in verband met mijn pas verworven nieuwe onzekerheid, wantrouwen uit vorige relatie, altijd op andere vrouwen letten zorgde ervoor dat ik helemaal doorsloog in mijn gedachtes en hem alleen nog maar wantrouwde. Kon niets los van elkaar zien en zag overal spoken. Was ervan overtuigd dat hij ofwel of zoek was naar iets beters of vreemdging. Was niet zo, maar in mijn beleving voelde het wel zo. Hij heeft alles goed uitgelegd, uitgepraat en houdt nu lekker zijn mond als hij een lekker wijf ziet. Maar ik ben nog altijd heel gevoelig daarvoor en zie dingen die er niet zijn. Inmiddels ben ik ook 1,5 jaar verder en het gaat aanzienlijk beter, maar het blijft altijd op de achtergrond hangen.

Ik kan me dan ook helemaal voorstellen dat je hierdoor bepaalde (ongewenste) gedachtes krijgt. Het komt ook door je verleden en daar zal je een weg voor jezelf in moeten vinden. Ik denk ook niet dat je gelijk helemaal vol vertrouwen in een relatie kan stappen als je dat hebt meegemaakt. En als ik zoiets tegen zou komen dan zou ik daar ook mijn vraagtekens bij zetten. Niet zozeer dat hij mailcontact heeft met andere vrouwen, maar wel dat hij met haar wil afspreken en in haar geinteresseerd is. Ook zijn antwoord dat hij haar niet wil omdat ze een vriend heeft zou mij zeker aan het denken zetten. Als ze geen vriend had dan wou hij haar wel? Vind het een beetje opmerkelijk en ik zou er wel wat achter zoeken, maar ja ik ben dan inderdaad misschien iets te achterdochtig.
Overigens zou ik niet verder gaan neuzen in telefoons ed, maar gewoon met hem een serieus gesprek aangaan over wat en waarom. Als hij hier niet voor openstaat dan weet je ook genoeg.
Hij heeft vorig jaar al aangegeven geen contact meer met haar te hebben,omdat ik het moeilijk vind

Hij houd met heel veel dingen rekening met me,omdat hij weet dat ik het dan moeilijk vind,zoals bijv. op stap gaan

@ bospad :Die gesprekken,daar keek hij altijd naar uit,had hij haar geschreven.ik vond ze vrij flirterig

Had hem ook gevraagd En als die relatie uit gaat is die van ons dan ook over??,Nee zei hij ik ga met jou

@ aaapje :Hoe weet je nou dat iemand iets voor je verbergt,sorry ben het echt ff kwijt

Vind het erg moeilijk allemaal,het is een super vent,maar door die aantal dingen word ik onzeker.
quote:m1978 schreef op 23 juni 2011 @ 17:10:

Hij heeft vorig jaar al aangegeven geen contact meer met haar te hebben,omdat ik het moeilijk vind

Hij houd met heel veel dingen rekening met me,omdat hij weet dat ik het dan moeilijk vind,zoals bijv. op stap gaanDat is aardig van hem, maar wel wat onvolwassen van jou. Moet hij nu met van alles rekening houden omdat jij last hebt van je vorige relatie?
Je zegt dat je een man "hebt leren kennen". Je lijkt er vanuit te gaan dat er een monogame relatie is tussen jullie, en jullie beiden worden geacht geen intieme banden met anderen te hebben. Wellicht is dat terecht, dat kan hoor, maar is dat wel duidelijk uitgesproken, of is dat alleen iets waar jij impliciet vanuit gaat?

Ik heb namelijk al meer dan eens meegemaakt dat zodra je verder bent dan een paar dates en met iemand naar bed bent geweest en alles, dat er dan ineens een onuitgesproken verwachting bestaat dat er een soort exclusiviteit is. Dat wil zeggen sommige mensen gaan daar bij voorbaat vanuit (zonder het uit te spreken of zelfs maar te vragen) terwijl ik dat niet zo vanzelfsprekend vind.
ga ook zeker niet neuzen in zijn mobiel.

En verbied hem ook niet om op stap te gaan.
Hij zit ook wel eens op msn als jij er niet bent schrijf je

En dat is erg omdat?

Of staat bij MSN de M voor M1978?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven