Mode & Beauty alle pijlers

Kappersvraag

24-06-2011 16:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
5 maand geleden is de laatste keer dat ik mijn haren heb laten knippen (ben zo bang voor de kapper ha-ha)

Ik moest wel omdat er een heel lang stuk dood was en op mijn hoofd had ik veel haar en tot het midden ongeveer ook, tot onderaan liep het vanaf het midden in een punt. ( ik hoop dat jullie het snappen )

Dat kwam omdat het zo dood was en er nog wel paar haren langer waren in het midden, dit was heel lelijk en moest eraf zodat het weer gelijk werd.

Nu is mijn haar niet heel erg dood maar het loopt wel weer een beetje in een punt. Zou ik bijvoorbeeld ook zelf die kleine punt eraf kunnen knippen? of word het dan scheef? Naar de kapper durf ik absoluut niet meer heen
Ik ben ook echt een angsthaas wat betreft de kapper en heb gemerkt dat alsje HEE erg duidelijk verteld wat je wil je toch tevreden van de kapper terug komt ;).

Als je er een klein stukje af wil hebben dat laat je gewoon zien maximaal dit en meer niet!!

Ik heb geen ervaring met zelf knippen maar ik denk dat het dan eerder verkeerd gaat dan wanneer je het toch door de kapper laat doen.
Als je het scheef knipt, moet er alsnog veel meer af dan je bij de kapper kan vragen. Zoek een fijne kapper uit en vertel dat je er echt niet meer af wilt!
Laat gewoon ff de puntjes knipper bij de kapper. Kan echt weinig fout aan gaan hoor..
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Kan iemand aders het niet even bij je doen?

Als het alleen achter-onder is is dat niet zo moeilijk maar zelf doen dat gaat lastig of je moet heel lang haar hebben?
Als je alles in een rechte lijn van onderen afknipt loop je niet erg voor schut, maar om echt een mooi model te krijgen moet je naar een kapper. In tegenstelling tot wat veel zelfknippers denken kan je wel degelijk zien dat het huisvlijt is. Het is toch minder dan wat het had kunnen zijn. Het ziet er niet professioneel uit, en dus armoedig, alsof je geen geld had voor de kapper of onvoldoende kritisch vermogen.

Ik raad je aan modellen te verzamelen, foto's dus, met kapsels waarvan jij denkt dat ze je zullen staan. Daarin moet je wel realistisch zijn; ze moeten bij je gezicht en type passen. Een heleboel verschillende, zodat de kapper te weten komt wat je smaak is. En een paar foto's die je favorieten zijn, bespreek je met de kapper. Dat heeft tot gevolg dat hij/zij extra zijn/haar best gaat doen om je tevreden te stellen en dat je niet voor een verrassing komt te staan.
Ben je echt bang voor de kapper, of alleen een beetje wantrouwig omdat ze het een keer goed verprutst hebben, een sentiment dat de meeste vrouwen hier denk wel delen.

In geval nr1. je zou het wel zelf kunnen knippen. Misschien minder mooi dan de kapper, maar zo'n punt is ook niet mooi.

In geval nr2 zou ik gewoon duidelijk tussen twee vinger aangeven hoeveel er af mag. Zoveel kan er dan niet misgaan.
Hier komt altijd een thuis kapper en de volgende keer vraag ik het wel Ik heb wel eens zelf de dode puntjes eraf geknipt, maar daardoor werd het ook heel scheef.
Een thuiskapper? en dat vertrouw jij? Ik vertrouw dat voor geen cent. Ga liever naar de kapsalon, daar verpesten ze mijn haar nooit. En ik heb best moeilijk haar.

Ik weet precies bij welke salon ik terecht kan en bij welke kapster.
TO, plaats gewoon een nieuw topic met "Goede kapper gezocht omgeving....."en dan je woonplaats of dichtbijzijnde grote stad.

Evt nog met prijsindicatie voor knippen (wassen 's ochtends thuis doen, dat doet een kapper niet beter, maar je betaalt er wel voor).

Een goede kapper kan zooooveeel voor je doen en je echt mooier maken. Ik weet iig een heel goede in Utrecht, die knipt letterlijk het volume in je haar

Als je bij de kapper bent investeer dan wel even in een goed haarmasker of serum, is wel de moeite waard, zeker in jouw geval.

Succes!
quote:rogue_25 schreef op 24 juni 2011 @ 18:01:

Een thuiskapper? en dat vertrouw jij? Ik vertrouw dat voor geen cent. Ga liever naar de kapsalon, daar verpesten ze mijn haar nooit. En ik heb best moeilijk haar.

Ik weet precies bij welke salon ik terecht kan en bij welke kapster.Ik heb nu een hele fijne kapsalon, gerund door een hele goede kapster die precies doet wat ik wil, maar die ook de laatste trends, kleuringen e.d. bijhoudt. Ze heeft jarenlang alleen aan huis gewerkt.
Zal best Melpomene, maar mijn haar is een beetje te vaak verprutst door thuiskapsters. Dat van mijn ex ook trouwens.

Ik vertrouw dat nooit zo.
Ik moest wel omdat er een heel lang stuk dood was

Hoofdhaar en nagels bestaan uit dood hoornmateriaal. Een haar ontstaat uit een zakje, dat samen met een talgklier een haarfollikel vormt. Op het behaarde hoofd is de levensduur van een haar drie tot zes jaar. Van de 100.000 tot 150.000 haren (het juiste aantal is een genetisch bepaalde factor) op het menselijk hoofd bevindt zich 85 procent in de groei (anagene fase), 1 procent in de overgangs (katagene fase) en 14 procent in een rustfase (telogene fase), waarna het haar uitvalt. Daarna begint de haarfollikel aan een nieuwe groeicyclus.

Haar is dus eigenlijk van dode resten gemaakt materiaal wat nog drie tot zes jaar een vorm van leven vertoont.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Daar ben ik weer met nog een vraagje over mijn haar haha.

Ik heb het puntje er niet afgeknipt want volgens een vriendin (kapster) was dat nog niet nodig.

Maar hier mijn vraag.

Ik heb lang maar dun haar.

Was het om de dag, maar op de dag dat ik het niet heb gewassen zit het al niet meer zo mooi in model en is het niet meer een bos zoals het is als het gewassen is.

Nu kan ik mijn haar elke dag wassen, maar dat is slecht dus hoe ik het niet. ( heb vroeger erg mijn haar verprutst door stijltang )

Is er een shampoo waar je haar echt dikker van word?

Ik heb nu een kappersshampoo, maar die helpt niks.

Of kan ik nog iets anders doen zodat mijn haar dikker word?
Je kan je door een goede kapster laten adviseren over lange modellen waardoor je haar voller oogt. Liever iets korter haar wat mooi zit, dan lang haar dat slap en dun oogt. Zelf heb ik dun(maar veel) krullend haar en ik laat het vaak in lagen knippen, omdat het dan wat voller oogt. Dan hoor ik echt van mensen "wat heb jij een bos haar", terwijl dat eigenlijk gewoon niet zo is.

Over shampoos: Ik geloof hooguit in shampoos die wat meer volume geven en het daardoor dikker later ogen. Niet dat ze echt de dikte veranderen.
I choose happy!
Welke shampoos zijn dat Essentialbliss?

Ik heb best veel haar maar wel dun. Kort haar durf ik niet en vind ik ook niet zo mooi staan bij mezelf. Heb het ooit wel gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven