bericht van ex

25-06-2011 11:20 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
en in het geval dat hij dit als afsluiter stuurt, waarom zou contact hebben het weer moeilijk maken? Als hij dan toch al over mij heen is..
Zijn berichtje (sms, mail?) komt op mij over als totaal niet meer ter zake doende.

Relatie is over.

Waarschijnlijk verveelde hij zich en heeft her en der wat berichtjes rondgestuurd, waar misschine meer mensen niks mee kunnen

Loslaten en niet op reageren. Ga verder met je leven.
quote:sirenita schreef op 25 juni 2011 @ 11:23:

en in het geval dat hij dit als afsluiter stuurt, waarom zou contact hebben het weer moeilijk maken? Als hij dan toch al over mij heen is..En ook niet voor hem gaan denken....
quote:sirenita schreef op 25 juni 2011 @ 11:20:

Ik heb hier al vaker eens een topic over mij ex geopend (de enige persoon waar ik tot nu toe verliefd op ben geweest, maar het was tegelijkertijd ook een "destructieve" relatie waar veel energie van mij kan in ging zitten).

Ik denk nog steeds vaak aan hem. Hij is op dit moment al bijna een jaar bezig met een wereldreis dus ik heb hem al lang niet meer gezien/contact gehad. Nu kreeg ik een paar weken geleden zomaar out of the blue een berichtje van hem: dat hij me al een lange tijd wil laten weten dat hij mij niet haat, dat hij weet dat ik altijd heel goed voor hem ben geweest maar dat hij het zelf heeft verpest; dat onze relatie niet werkte was niet mijn schuld geweest maar het lag aan hem en dat hij geen negatieve gevoelens voor mij heeft. Ook stond erbij dat hij dit stuurde omdat we nooit weten wat er kan gebeuren in het leven, dat hij me een liefdevol leven gunt en dat hij geen contact wil want dat zou alles weer moeilijk maken.Ik heb hem bedankt voor het berichtje en gestuurd dat ik wel graag met hem wil praten over iets, maar hij reageert niet meer op mij. Sinds dit berichtje droom ik weer vaak over hem.

Ik weet van hem dat hij manipulatief is en in het verleden schreef hij ook zulke berichten om mijn aandacht te trekken wanneer hij even weer uit beeld was. Ik weet het niet, hoe denken jullie erover? Hoe komt dit berichtje op jullie over?Als een afsluiting voor hem waarmee hij ondanks zijn duidelijkheid helaas weer in jouw hoofd kruipt.
Zoals je zelf al zegt, zeer manipulatief. Hij wil geen contact, maar zoekt het zelf. En vervolgens geen berichtje terugsturen wanneer jij op zijn berichtje reageert. Dat klinkt niet als afsluiter van zijn kant, maar lijkt er meer op dat hij jouw aandacht zoekt en kijkt of jij nog naar hem smacht ofzo. Jij laat weten dat je nog wel over iets met hem wilt praten, dus behoefte uit m.b.t. contact naar zijn kant en dat streelt wellicht zijn ego. Dit is tenminste hoe het op mij overkomt.

Wees blij dat je van hem af bent. Stuur anders nog een berichtje dat je er nog eens over hebt nagedacht, dat praten je toch geen goed idee lijkt omdat het nu fantastisch met je gaat en dat graag zo wil houden. Leg zijn ego-probleem weer bij hem neer. En niet meer ingaan wanneer hij weer contact zoekt.
Misschien put je hoop uit de zin: omdat we nooit weten wat er kan gebeuren in het leven. En denk je dat hij bedoelt: wie weet komt het wel ooit weer goed tussen ons.

Dit kan natuurlijk ook inhouden dat hij bedoelt: straks hebben we over een paar jaar allebei kinderen van onze nieuwe partner en die kinderen komen bij elkaar in de klas, worden vrienden en dan zien wij elkaar weer. Of, straks kom ik je tegen op een verjaardag van Pietje en dan zien we elkaar weer. En ga zo maar door.
Je weet dat het een destructieve relatie was, en toch reageer je op zijn bericht en wil je met hem praten. En nu analyseer je welke betekenissen er allemaal achter zijn bericht zouden kunnen zitten. Waarom doe jij jezelf dat aan? Het is over en het was niet goed voor je. Laat het daarbij en focus op je eigen leven!
in aanvulling op Nike:

- misschien was hij ziek of had hij net een ongeluk gehad, of was er een dierbare onverwachts overleden, en vond hij dat hij schoon schip moest maken;

- misschien is hij iemand tegengekomen die jou ook kent, en is hij daar verliefd op geworden;

- misschien stond hij op het punt iets gevaarlijks te gaan doen en realiseerde hij dat hij nog wat goed te maken had voor het zijn tijd is;

- enz.
quote:Kikkerrr schreef op 25 juni 2011 @ 11:29:

Zoals je zelf al zegt, zeer manipulatief. Hij wil geen contact, maar zoekt het zelf. En vervolgens geen berichtje terugsturen wanneer jij op zijn berichtje reageert. Dat klinkt niet als afsluiter van zijn kant, maar lijkt er meer op dat hij jouw aandacht zoekt en kijkt of jij nog naar hem smacht ofzo. Jij laat weten dat je nog wel over iets met hem wilt praten, dus behoefte uit m.b.t. contact naar zijn kant en dat streelt wellicht zijn ego. Dit is tenminste hoe het op mij overkomt.

Wees blij dat je van hem af bent. Stuur anders nog een berichtje dat je er nog eens over hebt nagedacht, dat praten je toch geen goed idee lijkt omdat het nu fantastisch met je gaat en dat graag zo wil houden. Leg zijn ego-probleem weer bij hem neer. En niet meer ingaan wanneer hij weer contact zoekt.

He-le-maal mee eens! Dat scheelt tikwerk.

Wat een manipulatieve ***** (piep). Snel vergeten en weer verdergaan.
@nike: nee, dat interpreteerde ik juist meer als: "stel dat ik morgen overlijd of iets dergelijks, wil ik dat je weet dat ik je niet haatte".
quote:_Onbekend_ schreef op 25 juni 2011 @ 11:35:

[...]

He-le-maal mee eens! Dat scheelt tikwerk.

Wat manipulatieve ***** (piep). Snel vergeten en weer verdergaan.Precies, hij is nog net zo egocentrisch als hij was. Hij wil zichzelf schoonpraten en verder niets.
Ik denk dat hij aan je heb gedacht. Als ze zo'n wereldreis gaat maken zal je vast over veel dingen nadenken, je bent ver weg van alles en zal misschien alles helderder inzien.

Het is gewoon een lief smsje van zijn kant. En ik zou het alleen maar fijn vinden en je een goed gevoel geven. Jij bent ook doorgegaan met je leven! Maar waarom wil je met hem praten?
.
quote:Fashiongirl19 schreef op 25 juni 2011 @ 11:39:

Ik denk dat hij aan je heb gedacht. Als ze zo'n wereldreis gaat maken zal je vast over veel dingen nadenken, je bent ver weg van alles en zal misschien alles helderder inzien.

Het is gewoon een lief smsje van zijn kant. En ik zou het alleen maar fijn vinden en je een goed gevoel geven. Jij bent ook doorgegaan met je leven! Maar waarom wil je met hem praten?

Lief als in: ik mag jou wel SMSen, maar als je iets terugstuurt dat mij niet bevalt dan zeg ik gewoon niks terug?

Niks helder, niks lief. 0,0
Ook stond erbij dat hij dit stuurde omdat we nooit weten wat er kan gebeuren in het leven, dat hij me een liefdevol leven gunt en dat hij geen contact wil want dat zou alles weer moeilijk maken.

Ik heb hem bedankt voor het berichtje en gestuurd dat ik wel graag met hem wil praten over iets, maar hij reageert niet meer op mij.

Leg het naast je neer. Logisch dat hij niet reageert. Hij wilde helemaal geen contact verder, maar dit zat hem nog dwars..

Ik heb zo'n voorgevoel dat jij meer dan een paar laatste woorden kwijt wil. En daar heeft'ie een jaar na dato (in mijn ogen terecht..) geen zin meer in..

Waarom gaat het zo in je hoofd zitten? Heb je nog hoop?
Ook stond erbij dat hij dit stuurde omdat we nooit weten wat er kan gebeuren in het leven

Tja, misschien KAN hij wel niet reageren. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat hij na het versturen van dit bericht in de bek van een dikke krokodil is beland, gestrand op een onbewoond eiland na het zinken van de veerboot, is overreden door een Riksja of onder de voet gelopen door een kudde olifanten..

Ik zou het lekker naast me neerleggen.
quote:sirenita schreef op 25 juni 2011 @ 11:40:

Ik stuurde trouwens terug dat ik ook geen contact wilde, dat ik alleen iets wilde bespreken met hem. Als je iemand zoveel liefde en goeds gunt dan kan je toch wel een gesprekje aan?

Daarom komt het manipulatief over: zogenaamd iets goed willen afsluiten, en toch zo doen..

Das dus niet waar want je wil wel contact. Hij wilde je gewoon even laten weten dat hij achteraf ook inziet dat het zijn schuld is. En om met zichzelf in het reine te komen heeft hij je dat smsje gestuurd.

Dat "iets" waar je over wil praten.. Is het antwoord niet uit zijn sms te halen? Hij neemt nu toch schuld op zich?

Hoezo zogenaamd goed doen.. Hij stuurt je een smsje om je te laten weten dat hij nu jouw standpunten inziet en ze met je deelt. En eigenlijk ook dat het hem spijt..

Wees toch blij met wat je krijgt. Waarom moet het altijd méér..

Niet gedacht dat ik het ooit nog zou zeggen maar djeez.. Waarom moeten vrouwen altijd praten..

De relatie is een jaar voorbij, hoe kan iets nu nog zo hoog zitten dat je er nog over moet praten?
Ik weet niet waarom het in mijn hoofd gaat zitten, ik probeer het te verdringen, er niet over te praten, er niet aan te denken, en dan komt hij terug in de vorm van dromen en nachtmerries..

Ik weet ook niet of ik meer zou willen van hem, ik ga naar het buitenland voor een lange tijd en dat weet hij ook wel. Het zou daarom ook niks kunnen worden de komende jaren, vandaar dat ik niet begrijp waarom hij zegt dat contact met elkaar het alleen maar moeilijker zou maken. Het eerste halfjaar van zijn rondreis wilde hij mij heel graag terug.
quote:_Onbekend_ schreef op 25 juni 2011 @ 11:42:

[...]

Lief als in: ik mag jou wel SMSen, maar als je iets terugstuurt dat mij niet bevalt dan zeg ik gewoon niks terug?

Niks helder, niks lief. 0,0

Ja, wel helder wel lief.

Wat gebeurt er nu als hij het gesprek met TO aan gaat? Wat gaat ze daarna vragen? Aan de hand van een smsje waar nota bene in staat dat hij geen contact wil, wil ze al weer een gesprek aan gaan..

Ik snap het heus wel hoor.. Oude gevoelens, oud zeer.. Maar die jongen wil gewoon geen contact. Dat heeft'ie ook gezegd.
quote:sirenita schreef op 25 juni 2011 @ 11:52:

Ik weet niet waarom het in mijn hoofd gaat zitten, ik probeer het te verdringen, er niet over te praten, er niet aan te denken, en dan komt hij terug in de vorm van dromen en nachtmerries..

Ik weet ook niet of ik meer zou willen van hem, ik ga naar het buitenland voor een lange tijd en dat weet hij ook wel. Het zou daarom ook niks kunnen worden de komende jaren, vandaar dat ik niet begrijp waarom hij zegt dat contact met elkaar het alleen maar moeilijker zou maken. Het eerste halfjaar van zijn rondreis wilde hij mij heel graag terug.

Ben je misschien gekwetst door het feit dat hij over je heen lijkt te zijn? Ik kan me best voorstellen dat dat steekt.

Tijdens zo'n wereldreis (picture him on a rock in a temple..) heb je zó veel tijd om na te denken.. En zo ver weg zijn werpt letterlijk een ander licht over een situatie.. Op afstand is alles overzichtelijker.. Accepteer nou gewoon dat hij je blijkbaar een waardevol persoon vindt. Anders had hij dit niet tegen je willen zeggen.

Hij wil het gewoon afsluiten en niet al die oude gevoelens oprakelen.. Ik denk niet dat je er niet over moet praten.. Je moet echter niet praten over het smsje, maar over de relatie.. Wat zit er nou nog zo in jouw koppie dat je er zo'n last van hebt? Dáár moet je overheen komen meid.

En het is trouwens geen goed idee om tussen de regels door te gaan lezen.. Mijn ervaring is dat ik dan allerlei theorieën in mijn hoofd haal die niet blijken te kloppen.
Het enige wat ik nog wilde weten is wat ik voor hem heb betekend die 4 jaar samen. Dat is een vraag waar ik al tijden mee zit en daar hoopte ik antwoord op te krijgen. Simpelweg omdat ik heel veel dingen voor hem heb achtergelaten, een heel nieuw leven ben begonnen voor hem, dus het zou mij voldoening geven om te weten wat het was: liefde, gewenning, tijdverspiliing.. Ik heb aangegeven verder geen contact te willen. Als ik zo goed voor hem ben geweest en hij niet voor mij waarom gunt hij mij geen laatste antwoord, dat is alles wat ik vraag.
Als die jongen geen contact had gewild, had hij toch lekker zijn gedachten over de relatie voor zichzelf moeten houden of in een of andere tempel met een of andere god kunnen delen?

Ik vind dit eerlijk gezegd vrij laf, zelf wel van alles kwijt kunnen raken op deze manier, maar niet openstaan voor de ander, van wie je weet dat een en ander opgerakeld wordt.

Rot voor je TO, maar je vergeet hem vast wel weer...
quote:Marahbloem schreef op 25 juni 2011 @ 12:00:

Als die jongen geen contact had gewild, had hij toch lekker zijn gedachten over de relatie voor zichzelf moeten houden of in een of andere tempel met een of andere god kunnen delen?

.Niet met je eens.. Waarom dat laat ik wel zien in de post die ik nu naar TO ga schrijven.
quote:sirenita schreef op 25 juni 2011 @ 11:52:

vandaar dat ik niet begrijp waarom hij zegt dat contact met elkaar het alleen maar moeilijker zou maken. Het eerste halfjaar van zijn rondreis wilde hij mij heel graag terug.Hij hield dus eigenlijk lange tijd alles open waardoor jij het niet af kon/kan sluiten. Hij heeft gelijk, contact met elkaar maakt het alleen maar moeilijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven