Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Heb ons weer helemaal van onderin moete opvissen. Wat een stilte hier. Ga zo een half uurtje tot drie kwartiertjes loslopen. Jongste zoon moet in het bos gaan trainen omdat de baan bezet is vanwege een wedstrijd. Dus we hebben zo nog een aardig fietstochtje voor de boed. Is namelijk niet 'mijn' bos waar ze trainen. Dus ga ik dan intussen ook maar mijn rondje doen. Op en neer fietsen heeft toch geen zin.

Heb maar wat oude trainingspullen aangedaan voor het geval ze gestolen worden uit mijn fietstas terwijl ik aan het rennen ben. Wat dat betreft heb ik in mijn 'egen'bos meer vertrouwen.

Dan vanmiddag naar de club want twee van de kinderen hebben dan daar een wedstrijd. Wel lekker gemakkelijk zo'n thuiswedstrijd.
Hier ben ik ook weer eens....

3wieler: fijn dat je je zo goed voelt. Toen ik zwanger was van de eerste was ik vooral de eerste maanden hondsmoe.

Baukje: ik hoop dat het weer vandaag nog een beetje meezit.

Gisteren in Horst nieuwe schoenen gekocht. New Balance, een opvolger van wat ik had. Verder nog een nieuwe sport bh aan laten meten. Blijkt dat ik afgelopen jaar een veel te grote maat bh aan heb gehad. Van 85C naar 75A! Verder nog een nieuwe broek gekocht.

Afgelopen 2 weken heb ik niet gelopen en gisteren 3x5 minuten, gelukkig zonder klachten!!!
@ charlar: is het hetzelfde merk? BH bedoel ik? welke draag je nu? hoop dat de schoenen lekker zitten! Fijn dat het lopen goed ging. Rustig aan

@ baukje: jij gaat dus lekker fietsen. Morgen is de grote dag :-) Het weer is beter dan vandaag! Voor vanavond heb ik al een poncho klaarliggen! Ben benieuwd hoe het gaat

@ driewieler: fijn dat het nog zo goed gaat! Mijn zwangere runningmate doet het ook nog goed met haar 7-ling in haar buikie. Ik merk weinig alleen rammelt ze van de honger.... Komende week kan ze nog wel mee

@ Lauwe: fijn dat het geen ontsteking was, maar hoe is het nu? Voel je nog wat?

Vanmorgen lag er ineens een doosje op de stoel toen we thee aan het drinken waren. Hahaha nee geen ring, ook al zag het doosje er zo uit maar... de nieuwste Ipod Nano. Piepklein, prachtig beeld, een clip (dat wilde ik graag) en allerlei leuke opties. Geweldig. Ik heb dus al de hele ochtend zitten stoeien met dat ding om alles erop te krijgen. Vanavond ga ik dus weer met muziek op mijn hoofd lopen. Muziek of beats-per-minute , ik denk beats en dan iets hoger dan de vorige keer. Dat gaat misschien mis, maar dat merk ik dan wel weer Prachtig kado!
Hallo meiden,

Ik lees nog steeds mee. Maar heb zelf niet zoveel te melden. Ik loop nog steeds volgens de trainingsschema's van duurloopmisverstand van Lok (Verheulmethode) en merk dat dit nog steeds uitermate goede resultaten geeft. Vanochtend een rustig duurloopje gedaan op een tempo dat normaliter (lees een half jaar terug) mijn tempoloop was. Dit zijn resultaten waarop ik merk dat dit schema super werkt voor mij.

Verder zijn we nog steeds druk met verhuisplannen. Helaas nog steeds niets definitiefs terwijl de datum steeds dichter bij komt Grrrr...zorgt voor stress.

Dochter staat op springen. Officieel nog 2 weken, maar ik sta al standby. Want zij hebben geen rijbewijs en heb afgesproken dat ik ze naar het ziekenhuis rij als het zover is, en natuurlijk kleinzoon opvangen gedurende de '' klus''. Dus ik verveel me absoluut niet.

Maar zoals jullie ook al hebben aangehaald bij anderen, het hardlopen zorgt bij mij wel voor even rust in de situatie. Dus dat blijf ik zeker doen. Hardlopen geeft mij meer dan alleen conditie en een gezond lijf. Ik blijf er ook geestelijk heel veerkrachtig bij. Hopelijk geld dit voor jullie ook, zeker als het leven even heel druk is met allerlei dingen. Vooral blijven lopen!!

@ Baukje, veel succes morgen.

@ Driewieler, lekker genieten van je loopjes. Ik was ook altijd zo moe in het begin zoals Charlar beschrijft.

@ Max, je blijft lekker bezig. Volg je log :-) Ben je jarig, of is er iets anders dat je dit leuke kadootje kreeg?

Voor iedereen, loop lekker!
Hallo ik meld me weer na lange afwezigheid, heb vandaag een half uur op een loopband gelopen, 5 km per uur met een helling varierend van 1 tot 5 %

Verder fiets ik vrij regelmatig redelijke stukken, maar hardlopen heb ik nu alweer 2 maanden niet gedaan.

Heb in de directe omgeving nog geen fijne onverharde paden kunnen ontdekken, denk dat ik maar gewoon op asfalt ga lopen en anders in de berm ofzo.

Het is de bedoeling dat ik me hier weer 3x in de week meld, als stok achter de deur, want als ik eenmaal lekker aan het bankhangen ben geslagen bevalt dat toch ook wel weer errug goed (ben van nature a-sportief) zal me dus even moeten herpakken om weer door te gaan op de eerder ingeslagen weg.

Want ergens mis ik het wel, het fijne gevoel tijdens en na het lopen, en ik heb ook nog wel een vage herinnering dat ik me ook kon verheugen op het gaan lopen, maar nu heb ik dat nog helemaal niet.

Hopelijk tot gauw en loopze allemaal!
Max: eerst had ik een shock absorber (of zo iets) en nu een odlo met voorsluiting, lijkt me wel handig. Kostte me wel 65 euro...

Morgen weer een paar stukjes lopen en nu slapen, heb 3 neefjes te logeren dus nu 6 kids in totaal. Ik voel me net Baukje nu :-)
Ga zo richting berkel enschot. Baukje is intussen waarschijnlijk half weg voor haar 52 km. Vind het knap ze is vanmorgen rond half 10 gestart zag ik. En zal ergens rond half 3 finishen! Poeh wordt al moe als ik er aan denk!

Max, had je gisteren nog een leuke tijd gelopen op de 5 km?

Charlar, fijn al die nieuwe spullen. En al weer een stukje gelopen zonder pijn. (heeft je man al zijn vaarbewijs gehaald? Ik moet woensdag op examen, aah)

De rest komt later weer aan de beurt. Ga nu richting berkel enschot voor 10 engelse mijlen.
@ lauwe: hoe ging het in berkel? het was warm denk ik? euh nee het ging niet echt lekker op de 5 km. bleef wel net onder de 5.30 min/km maar het was dus slechter dan ik had gehoopt. jammer. volgende keer beter. succes woensdag!

@ charlar: hahaha 6 kids druk zeker? ik heb gisteren in de pure lime gelopen en die zit ook erg lekker. maten wisselen zo onwijs!

@ tijger: fijn dat je weer aan het lopen bent

@ kyon: heb net ook weer zitten lezen in et boek van klaas lok. ik probeer ook die souplesse tijden een beetje in te bouwen. ga nu weer met nieuw schema beginnen voor de halve in september. hijdoet in het schema wel veel wedstrijden (elke 2 weken) en dat wilde ik nu niet doen, want ik heb veel te veel loopjes gedaan. 13 augustus een testrun op de 10 km en dan kan ik eventueel nog wel wat bijschaven voor half september. gaaf kado he die nano? en niet eens jarig! 17 juli pas, dan word ik 15 (hahaha ik heb 2 verjaardagen, eentje na reanimatie en mijn echte)

Gisteren meidenloop gedaan. In langzaam veld kom je met een slechte tijd nog eens niet slecht voor de dag. Hahaha. Zo zie ik het maar ff.
Nou het ging weer niet zoals het moest.. Het was warm, benauwd, de eerste km ook veel te snel. 5 min. Maar ook na het tempo te laten zakken, ging het niet echt soepel. Het was wel een mooie route. Langs de velden en bossen en langs een vennetje. Maar mijn tijd was 1.32.29 zag ik net op uitslagen.nl. Potverdorie mijn eerste damtotdam liep ik nog sneller. Maar goed we hebben het weer gelopen en daarna nog met vriendlief zijn broer, vrouw en kinderen op het terras gezeten. Dus erg gezellig. Heb trouwens de foto's gezien van de kempenrun, echt verschrikkelijk!! Ik wil niet op de foto als ik aan het rennen ben!
Max bij heel die souplesse methode waarbij je dus de intervallen in een wat rustiger tempo doet dan 'gebruikelijk' horen juist die wedstrijden. Anders werkt de methode niet echt, althans niet zoals die bedoeld is. Behalve een test zijn wedstrijden ook een essentieel onderdeel van een schema. Natuurlijk hoeft dat niet per definitie binnen een echte wedstrijd. Maar in je eentje tot je grenzen gaan is wel veel moeilijker.

Jammer lauwe dat het vandaag niet lekker ging. Maar inderdaad het was warm en je tobt momenteel natuurlijk ook met je gezondheid. Dus in dat kader gezien is het gewoon kanp dat je het toch maar even gedaan hebt.

Succes met je vaarbewijs examen.

Charlar ik weet neit precies hoe het zit met bh's. Maar ik heb ooit begrepen dat een cup b bijvoorbeeld niet per definitie groter hoeft te zijn dan een cup a. Je moet dat echt in relatie tot omtrek maat zien. Een 85B (die je dan op de strakste maat moet zetten ) kan volgens mij aardig overeenkomen met een 75A. En zoals gezegt ik weet het fijne er niet van. Maar het is iets in die trand.

Tijgermeisje gezellig dat je er weer bij bent. Ik hoop dat je vanaf nu weer lekker kunt lopen.
Dan nog de trail van vandaag. Hij was echt gewelidig mooi. En ja toch ook geweldig zwaar. Wat heb ik afgezien. Was eigenlijk met 20km al gesloopt. Maar toen moest ik dus nog een 32km. Echt heftige klimmen en ook een paar voor mij te heftige afdalingen. Gelukkig was de tweede helft wat minder zwaar. Maar dan gaan de km's natuurlijk doortellen en lijkt elk klimmetje een enorme opgave. Opgeven was geen optie dus ik kon maar een ding doen, gewoon door blijven lopen en afzien.

Uiteindelijk wel een goede tijd gelopen 4hr53 (zelf geklokt) voor 52km op zo'n zwaar parcours. Werd daarmee ook tweede.

Organisatie was perfect. En de sfeer tussen de lopers geweldig. Mijn tenen hebben aardig schade opgelopen en nu laat zelfs de nagel van mijn grote teen los.

Nu is het even afwachten of ik voor volgende week voldoende hersteld ben. Dan wil ik namelijk met de mont ventoux groep naar bemmels beste.Is 15km en ook een hele pittige loop. Ik wacht tot donderdag voordat ik beslis of ik meega. En als ik meega ga ik echt heel langzaam lopen. Gewoon een hele rustige duurloop.
@ baukje: waaaat wat onwijs knap van je. wat ben je toch een bikkel. ongelooflijk. knap hoor! ik zit nog maar te ploeteren met mijn 5/10 km rondjes en de HM as eerste poging (hellingen parcours in den vreemde). wat betreft het schema: ik weet dat die wedstrijden erin horen met die methode maar ik ga het toch niet zo doen. he beide schema's uitgeschreven (klaas lok bedoel ik, Hm schema maar dan met de tijden uit H10 die bij mijn 'prestatie horen' en daar tegenover het schema uit het hardloophandboek).

@ lauwe: het was ook hartstikke warm. is toch op zich een prima tijd? jij hebt vast ook weer heel wat geleerd, over opbouw etc. ik had dat gisteren ook. heel stom. volgende keer beter

BH's: cupmaat is verschil tussen borstomvang en bustewijdte. dat verschil bepaalt de maat. Een 85D is op die manier een 80E of 75F. Op papier dan he. Hahaha want het is in de praktijk toch wel eens anders.
Ik type even op mijn mobiel dus het wordt niet zo'n lang verhaal.

Baukje: wat een super prestatie weer!!!

Lauwe: meet je maar niet aan Baukje, zij is geen partij voor ons

Man moest een paar weken geleden examen doen van vaarbewijs maar had te weinig geleerd en uitstel gevraagd (watje) hoop voor je dat het woensdag goed gaat.

BH: had eerst een shock absorber (heet dat zo?) Nu een Odlo met voorsluiting, ding was 65 euro dus ik hoop dat-ie goed zit.

Heb vanavond 5x1km gelopen in hoog tempo met 200 meter wandelen tussen door. Kuit houdt het goed dankzij nieuwe schoenen.
Ik ga vanavond na de body pump nog een kwartiertje in de sportschool lopen en woensdag dan 3x10 minuten. Eens kijken hoe dat gaat.

Ik zit nu op mijn werk en heb helemaal GEEN zin. Moet (voor het werk) vandaag veel internetten en op één of andere manier kom ik steeds op het viva fotum terecht....
@ charlar: nou ja zeg :-) wat raaaaaaar. is het warm op het werk?
Nee, Max, eigenlijk is het hier steenkoud door de airco die op vriezen staat. Ik denk dat ik dadelijk helemaal in shock toestand ben wanneer ik op de fiets naar huis stap.

Ik heb trouwens vandaag wel nuttig besteed, heb net behang uitgezocht voor de kinderkamers :-) Ik werk morgenavond nog wel een paar uur extra.
Serieus? Dat is niet lekker nee Hahaha had je dan tijd om behang uit te zoeken? Straks krijg je nog een lijstje met alle sites die je bezocht hebt onder werktijd compleet met de duur....
Vandaag geen puf om te lopen en morgen zal het hetzelfde liedje worden.

Maar who cares? Ik heb vandaag mijn 1e echo gehad en ik heb een heel lief klein, bijna niet te zien, maar wel heel beweeglijk inieminiemensje in mijn buik gezien!

Ben zooo blij dat ik het even met jullie wilde delen .

Woensdag ga ik weer hardlopen.

Ik hou van jullie allemaal!
Driewieler, wat leuk dat je dat met ons wilde delen!! Leuk he, zo'n echo! (ben blij dat je nu toch een beetje geen fut hebt, want je gaat nog erg goed voor je zwangerschap) Nee zonder gekkigheid, gelukkig dat je je zelf zo goed voelt.

Tijgermeisje, fijn dat je er weer bent. Ik hoop dat je het fijne gevoel weer kunt vinden.

Baukje, wat ontzettend goed dat je die 52 km weer tot een goed einde hebt gebracht en ook nog in een goeie tijd!! Ik vind het knap. Alleen je arme tenen dan. Hoe voel je je vandaag?

Ik voel me vandaag zooooo moe!! Normaal heb ik altijd spierpijn, maar na een dag de auto in en uitstappen ben ik daar vaak wel weer vanaf. Maar nu voel ik me dus na een dag werken nog steeds zoo moe!! Maar vrijdag ga ik weer een afspraak maken met de huisarts, want nu wordt ik er wel een beetje.. uhhh moe van!!!
@ driewieler; o wat gaaf he? heb je foto's meegekregen of een film? kan me voorstellen dat je de hele dag eraan hebt gedacht en met die hitte lekker binnen bent gebleven. heel verstandig om niet te gaan lopen hoor!!

@ lauwe: he gatsie hoe kan dat nou hop dat je snel opknapt

heb net schemadag 1 afgerond., was best warm en ik had al flink gewerkt in de tuin vandaag maar het ging goed.
Driewieler geweldig he zo'n klein wondertjes in je buik te kunnen zien.

Duurt inderdaad veel te lang he lauwe. Moet toch wat aan de hand zijn zou je zeggen.

Ben gisterenavond al weer na de training gedaan. Inlopen,oefeningen, loopscholing. Alleen daarna ipv intervallen gewoon lekker rustig eenklein rondje uitlopen. Ik voelde gisteren de bovenbenen nog wel wat maar met lopen en daarna helemaal geen last meer gehad. Maar och arm die teentjes. Ik word er helemaal gek van. En die tenen die al vaker een blauwe nagel hebben gehad en waar de nagel al vaker van is afgevallen die zijn vrij gevoelloos. Dus daar heb ik geen last van. Maar die grote tenen, echt verschrikkelijk. En nu heb ik dus voor zondag al weer een wedstrijd gepland. Zou toch wel heel lullig zijn als het lichaaam verder gewoon weer helemaal hersteld is en ik dan vervolgens niet mee kan doen door die stomme pijnlijke tenen. Maar het is dus wel weer een bergloop dus ze krijgen wederom klappen.
Nou kan eindelijk weer eens de runnersworld en andere boeken gaan lezen, want ik ben geslaag!! voor mijn vaarbewijs. Lopen heb ik vanmorgen even uitgesteld, wilde ook nog even extra leren en voel me nog steeds erg moe. Heb zelfs tussen door nog een uur op bed gelegen!

Baukje, heel vervelend dat je tenen niet meewerken! Helaas heb ik geen tip. Mijn blauwe nagels doen over het algemeen geen pijn. Zo veel mogelijk op slippers blijven lopen misschien. Krijgen ze nog extra lucht deze week.
Gefeliciteerd lauwe.

Ik loop nu inderdaad zoveel mogelijk op slippers. En die tenen die al vaak de dupe zijn geworden zijn inderdaad niet zo pijnlijk. Het is overigens niet alleen een blauwe nagel, maar de nagel is echt een heel stuk omhoog geduwd door de zwelling eronder. Dus die komt nu helemaal los van het nagelbed. Heb soms ook een blauwe nagel die je dan pas maanden later als er al een nieuwe nagel onderkomt verliest. Maar dit wordt waarschijnlijk een kwestie van dagen of weken.
Morgenvroeg ga ik de dokter bellen, want ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt. Vandaag op het eind van de dag had ik het idee dat ik met mijn hoofd op het stuur zou kunnen slapen en ik zie steeds sneller sterretjes als ik iets op pak of op sta.

Baukje, hoe gaat het met je tenen? Gaat het al weer iets beter? Hoop dat je zondag toch weer lekker kunt gaan rennen.
Verstandig lauwe dat je je goed laten onderzoeken.

Met de tenen gaat het iets beter. Had hier op het forum een tip gekregen van beschermhoesjes. Had ze nog nooit gezien maar het is echt een verademing. Heb bij de grote teen de blaar bovenlangs door kunnen prikken en met dat beschermhoesje ligt de nage nu weer stabiel in het nagelbed. Niet dat de pijn helemaal over is hoor want er zit toch nog wat onst. reactie bij de nagelriem. Maar het is te doen. En vanavond met de beschermhoesjes getraind. ik was bang dat het met het lopen weer erger zou worden maar dat is in ieder geval niet het geval. Ik heb dus besloten zondag gewoon mee te doen. Als het nog heel gevoelig is loop ik met de beschermhoesjes. Had er vanavond met de training ook helemaal geen last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven