Maxicosi vs Romer
zaterdag 25 juni 2011 om 21:59
Hallo allemaal,
Ook wij moeten binnekort aan een andere autostoel, ik had al zo eens rond gekeken op internet en die van maxicosi en romer vind ik het mooist.
Maar aangezien die dingen een klein fortuin kosten, wilde ik graag wat adviezen inwinnen hier
Welke zouden jullie me aanraden en waarom?
ps. ik heb het dan over de autostoel van 9 mnd tot 3,5 jaar.
Alvast bedankt!
Ook wij moeten binnekort aan een andere autostoel, ik had al zo eens rond gekeken op internet en die van maxicosi en romer vind ik het mooist.
Maar aangezien die dingen een klein fortuin kosten, wilde ik graag wat adviezen inwinnen hier
Welke zouden jullie me aanraden en waarom?
ps. ik heb het dan over de autostoel van 9 mnd tot 3,5 jaar.
Alvast bedankt!
zaterdag 25 juni 2011 om 22:05
Ik heb ze allebei (mc voor dochter, Romer voor zoon) en ik vind de Maxicosi fijner. Wij hebben van beide de isofix variant en die van MC is een stuk eenvoudiger te plaatsen.
Daarnaast vind ik dat de hoofdsteun bij de Romer snel in de weg gaat zitten, waardoor je kindje niet lekker meer zit. Moet nog uitzoeken hoe ik dat ding eruit kan krijgen/aan kan passen.
Daarnaast vind ik dat de hoofdsteun bij de Romer snel in de weg gaat zitten, waardoor je kindje niet lekker meer zit. Moet nog uitzoeken hoe ik dat ding eruit kan krijgen/aan kan passen.
zaterdag 25 juni 2011 om 22:20
Ga het eens uitproberen in je eigen auto! Dat mag bij de meeste babyzaken wel. Wij twijfelden tussen de Maxi Cosi Tobi en de Romer King Plus, en het is de tobi geworden, die vonden we prettiger in gebruik (ik geloof met name door de gordeltjes die vanzelf naar buiten gaan staan, maar geloof ook dat het qua formaat wat scheelde, dat er bij de tobi wat meer beenruimte overbleef). Maar het verschil is eigenlijk minimaal, en wat fijner is, is echt persoonlijk. Je zult met allebei geen miskoop doen.
zaterdag 25 juni 2011 om 22:25
Wij hebben zelf de MC tobi en die bevalt prima. Ik heb regelmatig ruzie met plaatsen maar als hij vast zit voelt hij stevig aan. Ik heb tijdelijk de romer van mijn zus te leen voor in 2e auto en merk dat hij makkelijker te bevestigen is, maar voor mijn gevoel "losser"staat als de MC. Verder past knorrekind nog prima in de MC (is erg lang 97 cm en 12,4 kilo dus vervolg stoel is geen optie) en in de romer zit knorrekind al aardig klem. Vooral bij het hoofd. Zus heeft kindje van 4 maanden ouder (ook een klein reusje) en die is dus eerder over gestapt op de vervolgstoel omdat haar kindje er dus niet meer inpaste. Moest dus qua lengte over naar volgende stoel terwijl dit in gewicht eigenlijk nog niet mocht. Ik ben zo blij dat wij voor de MC Tobi hebben gekozen!
zaterdag 25 juni 2011 om 22:33
Wij wilden een isofix stoel en als we een MC isofix wilden moesten we weer een nieuwe basis kopen (de 0-9mnd stoel hadden we vlak voor de pebbles serie gekocht) en daar hadden we geen zin in. DE Romer kwam in totaal dan op minder geld en hij bevalt ons prima. Hij zit steviger dan de MC stoelen bij vrienden, maar ik denk dat dat komt doordat we hem met isofix bevestigen en zij met de gordel.
zaterdag 25 juni 2011 om 22:48
Hier ook de Romer King Plus en we zijn er erg tevreden over. Kwam goed uit de tests, kind zit er goed in en de bekleding is te verwijderen zonder de hele stoel uit de auto te hoeven halen (wat erg handig is met een kind wat wagenziek blijkt te zijn). Minpuntje vind ik het vastklikken van de gordel, maar ik geloof dat dat aan mij ligt (ik sta soms te prutsen).
Om heel eerlijk te zijn vond ik de koeienprint van de Romer die wij hebben ook best heel koel en ook een klein beetje een meewegende factor.
Overigens kan het best lonend zijn om op een Duitse webshop te kijken naar de prijzen. Wij waren incl. verzendkosten toch zo'n ¤25,- goedkoper uit, misschien nog wel iets meer.
Chantalo; kan best goedkoop zijn, dat praxis stoeltje, maar 'bouwmarktstoelen' komen over het algemeen niet bepaald geweldig uit de tests.
Om heel eerlijk te zijn vond ik de koeienprint van de Romer die wij hebben ook best heel koel en ook een klein beetje een meewegende factor.
Overigens kan het best lonend zijn om op een Duitse webshop te kijken naar de prijzen. Wij waren incl. verzendkosten toch zo'n ¤25,- goedkoper uit, misschien nog wel iets meer.
Chantalo; kan best goedkoop zijn, dat praxis stoeltje, maar 'bouwmarktstoelen' komen over het algemeen niet bepaald geweldig uit de tests.
zaterdag 25 juni 2011 om 22:54
mijn schoonmoeder wilde ook zo'n stoeltje van de hema kopen, want dan had zij er ook een en dat was wel zo handig. Nou daar hebben we even een stokje voor gestoken want die goedkope stoelen komen slecht uit de test. Als ze weg wil met knorrekind zetten we de stoel gewoon over in haar auto. In dit geval hebben wij er dus ook voor gekozen een dure stoel te kopen omdat die goed uit de test van de anwb en consumentenbond komt.
zaterdag 25 juni 2011 om 23:01
Knorretje; mijn schoonmoeder had ook even dat idee, maar toen ik over testresultaten begon was ze snel overtuigd dat dat geen goed plan was gelukkig.
Mimpje; hmm.... dan ligt het dus toch niet aan mij! Ik heb moeite met het goed in elkaar houden van de 2 gordeldelen en hem dan in het andere stuk te moeten klikken. Het kan wel makkelijker als je de gordels heel lang maakt, maar dan moet je ze daarna weer helemaal goed spannen en daar heb ik ook geen zin in.
Mimpje; hmm.... dan ligt het dus toch niet aan mij! Ik heb moeite met het goed in elkaar houden van de 2 gordeldelen en hem dan in het andere stuk te moeten klikken. Het kan wel makkelijker als je de gordels heel lang maakt, maar dan moet je ze daarna weer helemaal goed spannen en daar heb ik ook geen zin in.
zaterdag 25 juni 2011 om 23:18
Tmaar, dat doe ik nu dus wel. Ik heb 3x (!) meegemaakt dat mijn zoontje aan de gordels zat te trekken en ze los kreeg, alleen omdat ik ze blijkbaar niet goed genoeg dicht gemaakt had.
Als ik de gordels niet losser maak heb ik vaak last van een broek of jas die in de weg zit.
Doordat ik de gordels daarna weer strak moet trekken controleer ik gelijk of alles goed vastzit.
Gelukkig heb ik een super rustig braaf kind dat gelijk zelf roept; oh jee mama ik ben los
Als ik de gordels niet losser maak heb ik vaak last van een broek of jas die in de weg zit.
Doordat ik de gordels daarna weer strak moet trekken controleer ik gelijk of alles goed vastzit.
Gelukkig heb ik een super rustig braaf kind dat gelijk zelf roept; oh jee mama ik ben los
zaterdag 25 juni 2011 om 23:35