Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel besteden aan boodschappen?

25-06-2011 15:47 322 berichten
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.
Ik ben alleen, max. 25 euro per week. Eens in de maand haal ik medicijnen/non food (noodzakelijk ivm handicap+kwaal) wat niet via apotheek hoeft. Dat komt er nog bij.

Ik rook niet en ik drink niet, verder haal ik veel rood-witte produkten bij de Cee éénmetdrienullen . . . . . alles wat ik niet hoef te eten, gaat zo goedkoop mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet..

Ik haal hele grote booschappen, daar prop ik de vriezer mee vol, de koelkast en de voorraad kast. Denk dat ik hier zo'n 150 euro voor kwijt ben. Wasmiddel koop ik 1 keer in de zoveel tijd in de aanbieding en gelijk een paar, dus die uitgave heb ik niet elke maand. Vers brood en melk haal ik elke week...en als ik trek heb in iets wat ik niet in huis heb ga ik extra naar de supermarkt. Soms is het drinken bijv op en vul ik dat weer aan.

Per maand ben ik denk ik zo'n 250 a 300 euro kwijt denk ik. Exclusief sigaretten, etentjes en drogisterij arikelen (aan de drogist ben ik zo'n 50 euro pm kwijt)

Wij zijn met zn tweeen. Ik doe het op deze manier omdat ik en partner echt een hekel hebben aan boodschappen doen, dus wil zo min mogelijk in de supermarkt zijn.
Wij zijn met 2 volwassenen en geven per maand ongeveer ¤ 300 in totaal uit aan boodschappen (inclusief wasmiddelen e.d.), dus nog net geen ¤ 70 per week.
quote:HelpBrand schreef op 25 juni 2011 @ 15:52:

Wij, 2 volwassenen, geven gemiddeld 70 a 80 euro per week uit aan boodschappen. We reserveren er 375 euro per maand voor. Doen er alles van. Dus ook wasmiddel, shampoo, kattenvoer, etc.Dito, maar een reservering van 400 euro per maand.
quote:Geraldine schreef op 25 juni 2011 @ 16:31:

Doordat we melk,boter,fruit en groente bij Aldi halen schilt ons dat 120 Euro per maand.Als de melk hetzelfde smaakt als bij de A.H.halen wij het gewoon bij Aldi of Lidl.Ik heb net de AH-Aldi test weer gedaan en een aantal artikelen is bij de AH zelfs iets goedkoper dan bij de Aldi. Ik neem aan dat je verse melk koopt? Want de houdbare euroshoppermelk van AH is even duur of 2 cent goedkoper dan bij de Aldi. Daar kan ik helaas geen geld op besparen.
En hier is helaas ook geen Turkse winkel of fatsoenlijke weekmarkt.
Wij doen het hier ook voor ong 70 euro per week, en dat is dan voor 2 volw en 2 kids.
Achnein, is het voor jullie mogelijk om 1 keer in de week bij je (schoon)ouders te eten?
2 personen aan deze kant en voor de dagelijkse boodschappen geven we zo'n 300 euro per maand uit en dan hebben we alles in de kasten wat we willen.
Hier ca. 100 euro per week voor 2 volwassenen en een 1-jarige. WC-papier, keukenrol en wasmiddellen halen we ca. eens per maand bij de Lidl. Goedkoop, we doen er langer mee en de kwaliteit is prima. Maar de rest halen we bij een 'gewone' supermarkt, want ik heb gemerkt dat daar bijvoorbeeld rijst, houdbare melk,etc. van het huismerk net zo goedkoop is als bij de Lidl. Voorgesneden groente kopen we vrijwel niet meer, wel voorgesneden groentemixen uit de vriezer, dat scheelt ook. 1 x per week haal ik op de markt fruit, nu vaak aardbeien, frambozen, wat luxere fruitsoorten. Dat is op markt een stuk goedkoper dan in de supermarkt.
quote:kaetje schreef op 25 juni 2011 @ 19:34:

Achnein, is het voor jullie mogelijk om 1 keer in de week bij je (schoon)ouders te eten?Nee, dan moeten we eerst 25 euro aan reiskosten uitgeven
quote:Pinkroses schreef op 25 juni 2011 @ 17:13:

Achnein; ik weet hoe zwaar dat is.

Wij moeten als gezin bestaande uit 2 volw en 1 baby ons zien te redden van 20 euro per week.

Hier moeten ook pampers van worden betaald.

Gelukkig krijgen wij 2 wekelijkse steun van de voedselbank waar we dan over het algemeen 3 soorten groenten en brood van krijgen.

Fijn dat je nu wel een mogelijkheid hebt tot creeeren van voorraad! Wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik weet dat er ook veel mensen zoals jij zijn, die het met nog veel minder moeten doen.
Goede tip Kaetje voor Achnein om 1 x per week bij familie te eten. Wij hebben ook 1 x per week een gast aan tafel. Schoonzusje studeert nog, dus ook geen vetpot. Voor ons maakt 1 meer of minder niets uit en het is gewoon gezellig. Voor haar scheelt het toch weer in de boodschappen...
Mosterd... Helaas toch geen goede tip. Dat is dus alleen handig als je dichtbij woont of een OV-kaart hebt.
Hier 150-200 euro per week voor 2 volw. en 2 kids. Daar zitten geen verzorgingsproducten bij en ook niet het voedsel wat ik eens in de zoveel tijd via internet in Italie bestel.
achnein en die andere dame met baby: kun je niet eens informeren of je recht hebt op hulp van de voedselbank?
Officieel hebben we hier beide zo'n 50 euro per week, samen dus 100. Voor een student dus best ruim.. we maken het ook niet op meestal, zitten gemiddeld rond de 60-70 euro en hebben dan echt lekkere en luxe dingen. Ik realiseer me ook wel dat ik daar geluk mee heb, ik ga naar de ah en koop alles gewoon van merk, hoef niet echt op de prijzen te letten..
150 euro per week voor 2 volwassenen en 1 kind, en in het weekend 2 pleegkinderen
Jezus, maar 20 euro per week en dan ook nog voor meerdere personen? Dan kun je toch alleen nog maar brood met gebakken eieren eten?
Wij (ik + kind) doen het met een tientje per dag, dus rond de ¤300 p/m. Daar gaan ook de artikelen zoals tandpasta/shampoo/deo/créme/enz. vanaf.
Gezin met 3 kids van 2, 9 en 12 jaar. Per week zo'n 150-175 euro denk ik.
Ik ben zo rond de 250 euro per maand kwijt(1 persoon). Drogisterijartikelen niet meegerekend.
Voor 4 volwassenen inclusief roken ongeveer 1500 euro per maand
Voor boodschappen ca. 150 per week, twee volwassenen twee kinderen. Ook drogist enzo meegerekend.
quote:Jida schreef op 26 juni 2011 @ 11:18:

Voor 4 volwassenen inclusief roken ongeveer 1500 euro per maandBen ik even blij dat ik niet rook, wat een geld!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven