Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel besteden aan boodschappen?

25-06-2011 15:47 322 berichten
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ca. 90 euro per week, inclusief wasmiddel,verzorgingsproducten,luiers etc. We zijn met z'n drietjes. 2 volwassenen + dochter van 19 maanden.

@Pinkroses, wat erg.. 20 euro per week... "fijn" dat je steun hebt van de voedselbank.
Wij 2 volw en 2 kleine kinderen geven ongeveer tussen de 50 / 80 euro per week uit. Inclusief luiers babyvoeding ed. Wil niet meer uit geven, doe ik alleen tijdens feestjes oid
Chantalo, hoe doe je dat als ik vragen mag? Is puur uit interesse hoor, ik probeer het bedrag per week namelijk ook naar beneden te krijgen
Tussen de 100 en de 150 euro per week voor 2 volwasenen en 2 tieners ( zij eten meer op een dag dan ons )

Mn man haalt de boodschappen en maakt een weekmenu, dit hangen we op de koelkast zodat de kids weten wat de pot schaft voor die avond. ( ik heb een enorme hekel aan boodschappen doen en aan koken, dus ben heeel blij dat hij dat doet). Soms moet er nog wat verse ingrediënten gekocht worden voor de maaltijden. Brood wordt apart gehaald. 1 maal per week gaan we een afhaalmaaltijd halen, dit vareert tussen de 16 euro ( friet) en de 40 euro (Chinees)

Verzorgingsproducten kopen we ongeveer een maal per maand, let dan op aanbiedingen en gaan soms naar de Action..
ik heb het voor het eerst eens goed bijgehouden en kwam voor 2 personen uit op bijna 400 euro per maand. Schrok er wel een beetje van, vind het behoorlijk veel. Toch heb ik niet het idee dat ik nu zoveel koop ofzo, ga ook wel eens naar aldi en koop regelmatig de goedkope variant. Ga het nu weer een maand bijhouden en eens kijken of het deze maand weer zoveel is.

Ga nu de reacties pas lezen, wellicht valt die 400 euro nog wel mee...
quote:fanatic schreef op 26 juni 2011 @ 12:03:

Chantalo, hoe doe je dat als ik vragen mag? Is puur uit interesse hoor, ik probeer het bedrag per week namelijk ook naar beneden te krijgen

Heel veel kopen wat in de aanbieding is, bijvoorbeeld bij de Plusmarkt kan je voor 2 euro 3 hele broden kopen, die haal ik dan en doe ik er twee van in de vriezer. Vaak heb je bij de AH producten die dan goed zijn tot de volgende dag en die worden dan aan het eind van de dag met 30% korting verkocht, dat sla ik dan in en vries ik in, zo heb ik ook altijd vlees in de vrieskist liggen.

Ik koop ook heel veel bij de Lidl, scheelt ook qua prijs, ook probeer ik zoveel mogelijk voor de hele week te kopen zodat ik doordeweeks niet nog eens naar de winkel hoef.

En ik heb dan alles, van groente tot vlees en van drinken tot koekjes.

Een tijdje geleden had ik niet meer dan dit te besteden en dan moet je wel en dan word je heel creatief, nu kan ik weer wat meer gaan besteden maar dat doe ik niet, ik weet dat ik het nu hier mee kan redden dus dat gene wat we iedere maand overhouden aan boodschappen geld zetten we op de rekening van de kids.
Chantalo, ik koop ook heel veel in de aanbieding. Vooral vlees, mijn vriezer ligt er vol mee !!

Aan het eind van de dag naar de AH gaan is hier geen optie, dat red ik niet qua tijd.

Ik geloof ook wel dat je heel creatief wordt naarmate je minder te besteden hebt.
2 volwassenen, peuter&kleuter

100 euro per week, geen luiers meer,

Alles van de ah(veel huismerk&euroshopper)

Van die 100 euro halen we in het weekend ook nog frietjes.
wij 3 kindjes 2 mensen hebben 700 per week voor alles zonder vaste lasten.We wonen in bij familie en dat is gratis (kraak) en hebben lekker 700 tot 1000 euro per week voor leuke dingen en eten.Sparen doen we niet anders is het zeker voor de Grieken,dus pluk de dag mensen en koop vooral geen eigen huis of dikke auto,vaste lasten=moord.
Wij zijn met z'n 2-en, en geven ongeveer 30-40 euro uit per week. Ongeveer 150 euro dus per maand.
Tinkeldel, dat vind ik knap dat je voor dat bedrag kunt eten. Lukt het je om elke dag fruit en groente te eten?

Vroeger stond ik er nooit bij stil wat ik uitgaf, nu wel. En het scheelt zo verschrikkelijk veel geld.
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 juni 2011 @ 18:38:

[...]

Ik heb net de AH-Aldi test weer gedaan en een aantal artikelen is bij de AH zelfs iets goedkoper dan bij de Aldi. Ik neem aan dat je verse melk koopt? Want de houdbare euroshoppermelk van AH is even duur of 2 cent goedkoper dan bij de Aldi. Daar kan ik helaas geen geld op besparen.

We kopen altijd verse melk.Meestal in een verpakking van 1 liter,

niet de plastic flessen.Het gebeurt af en toe dat wij de melk ook bij

de A.H. halen.De combinatie is prima zo voor ons.A.H. is

natuurlijk de meest luxe winkel en als je naar Duitsland komt,mijn

thuisland dus ,dan heb je bij de Lidl en Aldi zelf merkproducten

en zijn de vakken hartstikke vol.Zo heb je daar veel sorten drop,

zelf Haribo,mars,milka en twix etc...terwijl als ik hier bij de Aldi

kom de keuze aan drop gewoon schaars is en ze geen Haribo

hebben.Daarom koop ik drop b.v. bij de Albert Hein.
1 persoon, tussen de 150-200 per maand incl toiletpapier en wasmiddel excl drogist artikelen.

Lukt goed, maar ik moet wel opletten, want met het dubbele voor mij alleen uitgeven zou ik ook geen enkel probleem hebben.
Wij dus ongeveer 35 per week, zal zon kleine 175 euro per maand zijn. Exclusief verzorging, wel inc wc papier en schoonmaakmiddelen.

Eten gewoon niet zo duur, wel genoeg fruit wat we eten
De ene week 20 euro en de andere week 50 euro. Gemiddeld zo'n 35 euro per week (voor 2 personen).
Heb net voor mezelf besloten dat ik het de komende weken ga proberen voor 25 euro per week. Met wat extra budget voor verjaardagen/feestdagen).

Eenpersoonshuishouden. Als ik jullie zo lees zou dat moeten kunnen. Ben benieuwd...
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

50-70 euro per week voor 2 personen, inclusief alles dus wasmiddel, shampoo en non-food dingen van de supermarkt zoals een paraplu, plastic bakjes en dat soort ongein.
Wat een verschil zie ik wat er word uitgegeven aan boodschappen.

Wij geven 150 a 160 euro per maand uit met zijn 2en. Daarnaast nog ongeveer 15 a 20 euro voor de kat.

Ik koop heel veel dingen in de aanbieding, ook met 35% korting sticker bij AH. Prima te doen als je het gelijk op eet of in de vriezer stopt.

Ik kom bij de AH, C1000 en Lidl
te veel en ik zou er best op willen bezuinigen.

Wij zijn met z'n tweeën doen boodschappen bij de J en bij de plaatselijke slager en bakker.

Wij zijn gemiddeld 100 euro kwijt per week.

Ik zou wel eens weten wat er in het winkelwagentje ligt als je 100 euro per maand kan uitgeven.( Ik snap heus wel dat ik kan bezuinigen op mijn bakker en slager uitgave)
Liselore ik probeer ook steeds te minderen. Nou ik kom echt niet onder de 150 euro per week voor 2 personen.

Van de week bijv.:

slager : pond mager rundvlees, pond rundgehakt, 1 dubbele kipfilet en 2 rundersaucijzen. Was 37 euro kwijt. (keurslager)

markt: kersen, banananen, appels, kiwi, aardappelen, uien,

paprika's bloemkool en snijbonen. 19 euro

vanalles en nog wat wekelijkse boodschappen bij de plus

kosten mij 64 euro

reformwinkel 2 x licithinekorrels 13,50

sigarenwinkel, paar verjaardagskaarten, postzegels, zaterdagkrant en tv gids 10 euro.

Nou en dan moet ik deze week echt nog wel een keer brood of vers beleg kopen en hondenvoer.
In mijn begroting reken ik 10 Euri per dag. Voor mij alleen.
quote:lammy schreef op 31 juli 2011 @ 13:17:

Liselore ik probeer ook steeds te minderen. Nou ik kom echt niet onder de 150 euro per week voor 2 personen.

Van de week bijv.:

slager : pond mager rundvlees, pond rundgehakt, 1 dubbele kipfilet en 2 rundersaucijzen. Was 37 euro kwijt. (keurslager)

Dat is best veel geld. Veel goedkoper ben je uit bij de supermarkt, door aanbiedingen te kopen, ander vlees te nemen, of zo nu en dan eens zonder vlees (met kaas, of sojaproduct) te eten.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Van de week bijv.:

kosten mij 64 euro

sigarenwinkel, paar verjaardagskaarten, postzegels, zaterdagkrant en tv gids 10 euro.

Nou en dan moet ik deze week echt nog wel een keer brood of vers beleg kopen en hondenvoer.

Wat koop je dan allemaal nog voor die 64 euro als je je vlees en je groente- en fruit al ergens anders hebt gekocht?

Wij geven gemiddeld 75,- euro per week uit, 2 volwassenen en 2 kinderen. Ik haal veel bij de AH, ga regelmatig naar de slager, bakker en groenteboer. We roken niet en drinken (bijna) geen alcohol, dat scheelt wel heel veel geld.

Van de week bijv.:

kosten mij 64 euro

Nou en dan moet ik deze week echt nog wel een keer brood of vers beleg kopen en hondenvoer.Dan hebben ze een fout gemaakt bij de keurslager, want dit kan niet kloppen.
Lammy, mij lukt het ook niet voor 25,- per persoon per week, zoals een aantal mensen hier doet.

Maar 150 per week voor 2 personen...dus meer dan 600,- euro per maand voor twee volwassenen en dan zeggen dat het je niet lukt om het voor minder te doen, vind ik echt weer het andere uiterste.

Wat een onzin, zeg. Jij eet gewoon luxe, wil naar verschillende winkels en let niet op aanbiedingen en koopt lekker luxe fruit op de markt en dat is je goed recht, maar kom dan niet zeggen dat het niet voor minder kan.

Sigarenwinkel reken ik trouwens niet mee bij de boodschappen en naar de reformwinkel ga ik nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven