Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel besteden aan boodschappen?

25-06-2011 15:47 322 berichten
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 25 juni 2011 @ 16:24:

[...]

Dit lijkt me eigenlijk ook wel een uitdaging. Ik heb nl. geen idee wat wij uitgeven. Wij doen doordeweeks 1x boodschappen en dan nog apart voor het weekend. Doordeweeks varieert van 35 tot 60 euro, in het weekend rond de 20 denk ik. Maar hoeveel we nou per maand precies uitgeven en waaraan? Er is zeker ruimte voor bezuiniging, niet omdat het nodig is, maar wel omdat het kan.Hoi Viennas! Ik heb een maand lang alle bonnetjes bewaard, toen schrok ik wel hoor, Maar is wel mooi om zo een overzicht van je uitgaven te krijgen. Kan ook heel simpel in excell, een mooi overzichtje maken. Daarna een maand heel goed gaan opletten, me gehouden aan de gouden-boodschappen-doen-regels (nooit boodschappen doen met lege maag, voorbij de teasers lopen die bij de kassa staan, nadenken of we dat 4e pak koekjes in de voorraad nou echt wel nodig hebben en van te voren checken wat je nog in huis hebt zodat je weet wat je nodig hebt om tot volledige maaltijden te komen). Ik vond het ook even heel irritant om alles bij te houden maar nu weet ik wel precies wat ik waaraan uitgeef en hoeveel ik bespaar.
Wij zijn met zijn tweetjes.Per week zijn we 80-90 Euro aan

boodschappen kwijt,tussen de 320 en 360 Euro per maand,afhankelijk ervan wat wij in huis halen,het is namelijk een verschil of we nou zalm kopen of soep.We doen onze boodschappen bij de Albert Hein,Aldi of de Lidl.Dat is

een ideale combinatie voor ons.Dat is dan zonder uit eten gaan

of iets afhalen.Dat staat er los van.Uit eten 2-3 keer per maand en

iets gaan halen 1-2 keer per maand.Doordat we melk,boter,fruit en groente bij Aldi halen schilt ons dat 120 Euro per maand.Als de melk hetzelfde smaakt als bij de A.H.halen wij het gewoon bij Aldi of Lidl.Producten die ze niet hebben bij de Aldi halen we dan gewoon bij de A.H.En natuurlijk letten we overal op de kwaliteit bij zowel de Aldi en Albert Hein.
Een euro of 80-90 met zijn 2en. Dat is wel inclusief 1x per week afhaal en badschuim/shampoo(Overige verzorgingsproducten haal ik wel apart,) schoonmaakspullen en een paar plastic tasjes, omdat wij standaard de boodschappentas vergeten.

Boodschappen doen we bij vooral bij de AH en Jumbo en af en toe Lidl of groente, fruit en brood bij de Turk.
I choose happy!
Iets meer dan 300 euro per maand. We zijn met zijn 2-en.
quote:achnein schreef op 25 juni 2011 @ 16:02:

Wij geven met zijn tweeën 200 euro per maand uit aan alle boodschappen. Binnenkort moeten we het gaan doen met 100 euro.

Dat is echt weinig.Hoe komt het dat jullie binnenkort met 100

Euro moeten doen?
quote:HelpBrand schreef op 25 juni 2011 @ 16:13:

Dat is echt krap... Wat rot voor jullie. Al enig idee hoe je dat moet gaan doen? En is t iets tijdelijks of ziet t er naar uit dat het zo zal blijven?

Ja, ik ben er niet echt blij mee. Is ook geen vrijwillige beperking

Ik probeer nu vast te hamsteren. Veel potten pastasaus inslaan en de vriezer volstoppen met groenten. Verder koop ik alvast heel veel pasta en een paar dure Knorr Wereldgerechtenpakken voor dagen dat ik onszelf heel zielig vind . En de diepvriesgroenten van Euroshopper zijn heel goedkoop gelukkig. Ik bouw ook aan een voorraad drogisterijproducten, waspoeder, enz, enz. Laat de Russen maar komen

Gelukkig is het maar voor ongeveer een jaar.
2 volwassenen, 3 kinderen waarvan 1 meetelt als volwassenen qua eten ed. Rond de 250 pw inclusief shampoo, deo, etc. Doe ik mezelf aan, omdat ik relatief weinig bij de supermarkt haal. Brood haal ik bij de bakker, vlees bij de slager en groente bij de groenteboer. Is relatief iets duurder, maar hou mezelf voor dat ik op die manier de lokale middenstand in leven houd. Maar eigenlijk heb ik gewoon een schurfthekel aan zo'n drukke supermarkt en vind ik het veel gezelliger om naar de buurtwinkeltjes te gaan.
quote:achnein schreef op 25 juni 2011 @ 16:34:

[...]

Ja, ik ben er niet echt blij mee. Is ook geen vrijwillige beperking

Ik probeer nu vast te hamsteren. Veel potten pastasaus inslaan en de vriezer volstoppen met groenten. Verder koop ik alvast heel veel pasta en een paar dure Knorr Wereldgerechtenpakken voor dagen dat ik onszelf heel zielig vind . En de diepvriesgroenten van Euroshopper zijn heel goedkoop gelukkig. Ik bouw ook aan een voorraad drogisterijproducten, waspoeder, enz, enz. Laat de Russen maar komen

Gelukkig is het maar voor ongeveer een jaar.Ik weet niet of je in een redelijk grote plaats woont, maar een vrektip van mij, probeer je verse groente bij de Turkse winkel te halen. Ik betaal daar minder dan bij de Lidl. Doe het pas sinds kort, maar scheelt bij ons flink omdat we allebei echte salade eters zijn.
I choose happy!
misschien heb je iets aan deze tip achnein:

vaatwastabletten en wasmiddel (wit/zwart/kleur) haal ik altijd bij de hema. Dat is daar een stuk goedkoper en doet het prima.

Hetzelfde geldt voor de koffiepads...
De Turkse winkel is ook een goed idee.Achnein,hoop dat je

iets aan deze tips hebt.
quote:Geraldine schreef op 25 juni 2011 @ 16:34:

[...]

Dat is echt weinig.Hoe komt het dat jullie binnenkort met 100

Euro moeten doen? Weggehaald ivm privacy.
Zeg dat wel Achnein, veel sterkte voor jou en je lief!

Ik hoop echt dat het allemaal weer snel op zijn pootjes terecht komt voor jullie!
Achnein & heel veel sterkte voor jou en je vriend
Iedereen dank voor de tips! Ik ga eens even kijken. TO: sorry van het kapen van het topic!
Wij 2 personen geven tegen de 200 per maand uit incl wasmiddel ed. Vroeger deden we het een tijdje op 170, maar dat was echt krap aan. Die 30 euro scheelt echt heel veel merkwaardig genoeg. (en ook wat meer ervaring nu met praktisch koken en kopen waarschijnlijk)

voor onze huisdieren geven we gemiddeld 75 euro per maand uit.

Achnein, hebben jullie al een plan hoe je dat gaat aanpakken voor 100 euro 2 personen? Lijkt me echt heel lastig!

Kunnen we ook niet allemaal een voorbeeld geven wat we dan kopen per week om op dat bedrag uit te komen? Lijkt me wel leuk om te zien!
Achnein,bedankt voor het delen en veel sterkte ermee!Ik heb het

net gelezen en zal het ook niet kwoten.Gelijk heb je.Ik hoop dus

echt dat je iets hebt aan de tips hier op dit topic.Ik zou dus ook

zeggen let op aanbiedingen,groente en fruit evtl.bij de Turkse

winkel halen.Ik ga ff erover nadenken of ik nog meer weet.Maar

nogmaals,heel veel sterkte voor jou en je vriend!Ik hoop dat jullie

zo snel mogelijk uit deze situatie komen!En veel succes met je

reintegratietraject!
Nou doeiii, dan zou ik toch ff mijn bonnetjes erbij moeten pakken denk ik. Dat zou ik zo niet op kunnen sommen.
Pff ik heb eigenlijk geen idee, hoeveel ik uitgeef. Dat is wel slecht eigenlijk. Ik schat zo'n 70 euro per week in mijn eentje, maar zou ook best meer kunnen zijn.

*toch maar eens gaan bijhouden*
Ongeveer 65 euro per week voor 2 personen.
Ik geef zo'n 25 a 30 euro per week uit in m'n eentje. Vast budget en red het daar prima mee. Incl. schoonmaakmiddel/drogisterij/etc.
Ik woon alleen en geef 50 a 60 euro per week aan boodschappen (vooral eten, maar ook huishoudelijke dingen zoals bijv wasmiddel). Ik koop niet overdadig (naar mijn mening), maar sommige dingen (noten bijv) zijn niet goedkoop en dan gaat het hard. Zolang ik het kan betalen heb ik er geen probleem mee.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
Iedereen: dankjewel voor de steun!
Achnein; ik weet hoe zwaar dat is.

Wij moeten als gezin bestaande uit 2 volw en 1 baby ons zien te redden van 20 euro per week.

Hier moeten ook pampers van worden betaald.

Gelukkig krijgen wij 2 wekelijkse steun van de voedselbank waar we dan over het algemeen 3 soorten groenten en brood van krijgen.

Fijn dat je nu wel een mogelijkheid hebt tot creeeren van voorraad!
Achnein: voor groenten en fruit ga ik regelmatig naar de haagse markt.. Kilo bloemkool voor een euro is voor ons (2 pers) 2x bloemkool stampot eten. Ook bv. Een kg. Aubergines voor een euro, 2kg uien (uiensoep), 2 grote stronken broccoli, 500gr verse spinazi etc. Voor een euro. Ook het vlees, brood, vis en kaas zijn echt stukken goedkoper! Kijk dus ook eens op een markt in de buurt!
woensdag wat dingen bij de Plus gehaald, was 15 euro, gisteren voor brood, beleg en stofzuigerzakken bij de hema was ik 34 kwijt en vandaag bij lidl 65, visboer 13. En naar de stad geweest, voor allebei de ov kaart opgeladen met 10 euro.

Oh, ja verjaardagkadootje van 15 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven