zwanger

26-06-2011 15:53 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over zwanger worden. Ik was ongesteld op 6 juni en hebben vanaf 20 juni geprobeerd zwanger te worden. De dagen na 20 juni zijn we ook nog doorgegaan. Dat is toch na de eisprong. Heeft het dan eigenlijk nog wel zin? Ik weet niet goed hoe lang een eicel na de eisprong op 20 juni dan nog in leven blijft. Misschien moet ik mij er eerst in verdiepen, dat heb ik nog niet gedaan. Maar dacht dat jullie het wel weten. Alvast bedankt. Liefs mij.
Het is ook maar net wanneer je je eisprong hebt, het hoeft echt niet altijd precies te zijn hoor....
en na de eisprong ben je 2 dagen vruchtbaar (dacht ik)

google anders even is misschien handiger ;)
Oke, maar stel dat ik de eisprong op 20 juni zou hebben, heeft het dan na die 20 juni nog zin. Wij deden het erna, maar moet je het er niet voor doen? Ik vraag mij af hoeveel dagen je het dan nog na de eisprong kan doen in het algemeen.
Als je net begint met proberen schijnt het aan te raden te zijn om zo elke 3 dagen te vrijen. Zo blijft zijn zaadproductie op pijl en maak je de meeste kans. De eisprong vindt plaats zo'n tien-veertien dagen na je menstruatie maar ook dit is afhankelijk van de situatie bijvoorbeeld als je nu net met de pil bent gestopt moet je cyclus weer op gang komen..
Common sense is not so common.
Voltaire
Heb even gegoogled, en er staan verschillende antwoorden. De één zegt 48 uur na de eisprong en de ander weer 12 uur. Maar je zou sowieso dan nog tot 22 juni zwanger kunnen worden als je 2 dagen na de eisprong aanhoud?? Ik bedoel als de eisprong weg is, kun je toch nooit meer zwanger raken? Misschien hele stomme vragen, maar heb mij er nooit in verdiept.
O en een vriendin van mij dacht ook dat ze dr kans had gemist die maand en bleek toch dagen na haar eisprong erg vruchtbaar te zijn.. Wij hanteren daarom die 3 dAgen methode, dan zal het vroeg of laat lukken (al heb je nooit garantie)
Common sense is not so common.
Voltaire
Oke Sjors dus 3 dagen nadat de eisprong heeft plaatsgevonden?
Ik denk dat je er niet zoveel bij na moet denken en gewoon neuken wanneer je er zin in hebt. Je eisprong kan elke maand anders zijn, het heeft geen zin er zo spastisch mee om te gaan.
Ik zou me er ook maar niet te veel in verdiepen. Je benadert het als iets mechanisch, technisch. Allemaal geforceerd gedoe. Ga gewoon lekker vrijen, geniet van de liefde, dan wordt je vanzelf wel een keer zwanger.

Zo is het ooit bedoeld!
Sperma kan 3 dagen in het lichaam blijven!De eicel houdt zich 24 uur!Maar je moet ook je cyclus goed kennen!
quote:loussie80 schreef op 26 juni 2011 @ 16:06:

Ik denk dat je er niet zoveel bij na moet denken en gewoon neuken wanneer je er zin in hebt. Je eisprong kan elke maand anders zijn, het heeft geen zin er zo spastisch mee om te gaan.Helemaal mee eens, dat gedoe altijd met ovulatie testen en weet ik het allemaal. het komt toch altijd juist wanneer je er niet op rekent.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik weet het wel, maar het zal misschien niet zo vaak voorkomen, maar mijn vriend houd niet zo van seks. Hij wil wel, maar niet supervaak. En dan is het wel handig te weten wanneer we het het beste kunnen doen. Ik ga er niet gefoceerd mee bezig, maar kan het dan wel in mijn achterhoofd houden.
Waarom binnen een maand al de druk ophogen....geniet ervan en het komt als het komt. Bij dat geforceerde gedoe komt de stress zo om de hoek en laat dat nou ook niet goed zijn.....

Geniet er gewoon van en houd het leuk!
Met iemand die zo geforceerd bezig is om zwanger te worden zou ik ook niet meer zo'n zin in seks hebben....

Ga het leuk hebben, dan komen kinderen (meestal) vanzelf.
De dagen voor je eisprong ben je het vruchtbaarst, omdat het sperma er ongeveer 6 uur over doet om op de goede plek te komen, en daar maximaal 3 dagen blijft leven.

Een eitje leeft maar zo'n 12 uur na de eisprong, dus het beste is dat er een flink voorraadje zaadjes 'liggen te wachten'.

Aldus mijn gyneacoloog.

Veel succes!
Seks vóór je eisprong. Dat zaad heeft nog een behoorlijk eindje te zwemmen en het is handig als het op de plaats van bestemming is als het ei springt.

Bij een regelmatige cyclus van 28 dagen mag je ervan uitgaan dat je eisprong op dag 14 is. Ongesteld op 6 juni (dat is dan dag 1) betekent eisprong op 19 juni. Maar een dagje (of 2) eerder of later is heel normaal.

Als je vanaf ongeveer dag 10 om de 2 of 3 dagen seks hebt is je kans het grootst.

Eitje leeft na de eisprong nog een poosje (afhankelijk van de kwaliteit van het eitje), maar hooguit 24 uur. Sperma leeft langer (ook weer afhankelijk van de kwaliteit).
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Dus zou je na die periode seks hebben, dan kun je nooit meer zwanger raken? Ik bedoel na die 24 uur dat die eicel is afgestorven zeg maar. Wat blond van mij, ik dacht dat je altijd zwanger kon raken, sorry..... :(
quote:Carola schreef op 26 juni 2011 @ 16:51:

Dus zou je na die periode seks hebben, dan kun je nooit meer zwanger raken? Ik bedoel na die 24 uur dat die eicel is afgestorven zeg maar. Wat blond van mij, ik dacht dat je altijd zwanger kon raken, sorry..... :(Aangezien eisprongen en cyclussen nog wel es de neiging hebben om ineens af te wijken, kun je in theorie altijd zwanger worden. Vroege eisprong, late eisprong, onregelmatige eisprong, kan allemaal. Maar als je eisprong eenmaal een dagje achter de rug is lukt het even niet meer.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Maar als je dus je eisprong zou testen, dan weet je zeker dat je een dag na de eisprong niet meer zwanger kunt raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven