En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Yep, ik heb ook zo vaak met zo'n mooie tajine in m'n handen gestaan, maar ik heb al zoveel apparaten en dingen om mee/in te koken. Maar ze zien er zo mooi uit....

By the way: zal nog even melden wat we vanavond eten: couscoussalede met munt, koriander, peterselie, knoflook, sla en paprika met een lamsburger met tzaziki.
Hahaha al zou je zo'n tajine alleen voor de sier willen hebben he....

Ik vertrek zo richting paps en mams. Gaan zelfgemaakte lasagne eten, erbij stokbroodje met kruidenboter en als toetje griesmeelpuddig met bessensaus.

Mams zei net al dat ik morgen ook maar lekker "moet" komen eten. Waarschijnlijk is het morgen op mijn balkon niet uit te houden (zuidwesten), dus mams knalt morgen de bbq aan. Neem het vlees en de garnale die ik in huis had gehaald denk ik maar mee. Dus het wordt geen contactgrill op het balkon morgen.

Happy new topic!!!!
Gister uit eten geweest. Ik had: Livar Kloostervarken met een saus van mosterd en gecarameliseerde appel en vriendin had: Scharrelhoen met een jus van rode wijn en cantharellen. Toe hadden we allebei: Brownie van pure chocolade met een vanille-hangop, een coulis van mango en een bolletje ijs van Professor Grunschnabel, alleen kan ik me dat ijs niet voor de geest halen nu? Was wel heerlijk allemaal!

Vanavond eten we krieltjes, wortels en een karbonaatje.
Lekker Jynta!
Klinkt goed Jynta!

Veel plezier bij je ouders Win! Goed idee om daar morgen te gaan bbq'en!
Hey! Happy new topic! Was begonnen met bij lezen, maar het is best veel. Toch maar geen contactgrill in de OP?

Het was erg gezellig gisteravond. We hadden véél teveel eten. Omeletrolletjes met gerookte zalm en kappertjes, pasta salade met tonijn, olijven en rucola (erg lekker, ga recept vragen), frittata, 2 soorten gevulde paddestoelen, gevulde paprika's, salade met meloen en voor de niet veggies kip (geloof ik) met een soort yoghurt/mosterd dressing, brood met smeersels. En meloen toe. En véél wijn. Waar ik overigens niet heel veel van gedronken heb, met het oog op de rest van de avond. Daarna zijn we de stad in gegaan. Kroegentocht en bandjes kijken. 1 Bandje was vooral superleuk. Ik was om 5 uur thuis. Wonder boven wonder nu geen kater. Niet eens een semi kater. Ben zelfs al gaan hardlopen.

Vandaag eet ik left-overs. Pasta salade en gevulde champignons. Heb al wat frittata op als brunch.

Iedereen een leuke avond gehad? Nu aan het genieten van het mooie weer?
Ik vind tajines ook zo geweldig! Niet zozeer om in te koken inderdaad, maar wel voor de leuk.

Lekker dat je goed hebt opgeruimd, Moos!

Je couscoussalade klinkt lekker, KV!

Veel plezier bij je ouders, Winnie! Ben wel een beetje teleurgesteld dat je een echte BBQ verkiest boven een contactgrillsessie op je balkon...

Speaking of which, ik heb net een nieuwe contactgrill besteld... Is ie niet cute? :

Haha, GB, ik wilde het topic ook enigszins toegankelijk houden voor niet-contactgrill-gestoorden... Klinkt als een superavond! Lekkere hapjes ook zeg! Kunstig dat je geen (semi-)kater hebt en zelfs hebt hardgelopen!
Hey, we hebben een nieuw topic zie ik

Lampje, gefeliciteerd met deze belangrijke aanschaf. Wanneer heb je 'em daadwerkelijk in huis?

GB, wauw... geen kater. Ik ben trots op je! Klinkt als een erg goede avond trouwens. En heerlijk eten zeg!

Kaaaaaaatje, sterkte met jouw kater.

Tajine heb ik vorig jaar cadeau gekregen, was een afscheidscadeau bij mijn vorige baan. Ben er erg blij mee. Maar het bereiden van tajinegerechten gaat inderdaad even goed in een ander soort pan.

Ik heb heerlijk op het terras gezeten. Gelunched met een vriendin. Op een gegeven moment de schaduw opgezocht omdat het toch wel erg warm was en we nogal rood aanliepen. Toen lekker op een pleintje gezeten met een wijntje. Helemaal goe.

Nu ga ik nog even mijn tuin in met de krant van gisteren.
Ja, 't is echt heet he ineens? Denk dat ik straks ook mijn schaduwbalkon (jaja, luxe, ik heb er 2) maar op zoek. Leuk Winnie, BBQ! Heb ik het hele jaar nog niet gedaan. Maar vrijdag is de jaarlijkse familiebarbecue, dus dat komt goed.

Jynta, je eten van gister klinkt heerlijk! GB's hapjeseten van gister trouwens ook.

De linzensalade wordt een experiment: Groene linzen en rauwe rode kool met wat babyleaf, spekjes en geitenkaas, munt en koriander en een vinegrette waar ik denkelijk ook wat stroop door ga mengen, volgens mij is dat lekker bij alles. Ga maar ns snel beginnen, honger!

Oh, ik kreeg net nog wel de boeiendste openingszin ooit naar m'n hoofd: 'He schoonheid, zullen we even lekker gaan blowen?' Wilde ik niet, en ik wilde ook al geen whisky met m drinken, niet van elkaar genieten en ook al niet met m op een terrasje zitten. Hij vond het jammer, zei-die
Haha Moos. Toch een opsteker. Tenminste, als hij niet al te eng/oud/kansloos was.

Ik had er gisteren ook een. Zijn openingszin was: 'wat is je passie?'. Mijn reactie was: 'heb je weleens succes gehad met die openingszin'. Maar eigenlijk was dat een beetje gemeen. Het was een jochje van 20. Hij schatte mij overigens 21. Maar dat wijt ik maar aan zijn gebrekkige inschattingsvermogen en levenservaring, gecombineerd met zijn alcoholconsumptie.
Erg mooie contactgrill trouwens lampje. Congrats.

En jouw middag klinkt erg gezellig, Drift.
He Moosey, wat flauw .

Een nieuw topic, wat gaat dat hard!

Ik was gisteren in Eindhoven en daar heerlijk geluncht bij een toko, wan tan soep en een risolle. 's Avonds een indische rijstafel gegeten. Smaakte lekker allemaal, maar ik zag in de keuken dat heel veel uit blik kwam. Toch jammer.

@Winnie: edamebonen zijn inderdaad sojabonen, zoals Giraffe ook al zei. Ik koop ze bij de Natuurwinkel, daar zitten ze in een pakje (dus geen blikje, kwam ik na lang zoeken achter) met water. Even afspoelen en ze zijn klaar voor gebruik.

Ik at vanavond het restant van de pastasalade van vrijdag.
Wat een prachtig compliment GB, dat je er als 21 uitziet

Ik had hem het nummer van de opticien gegeven als ik jou was geloof ik.

En Moos ook al zo'n prachtexemplaar ontmoet. Waarom gebeurt mij dat nou nooit?

Ik ga zo maar eens mijn licht verteerbare eten maken.

Maris, nog bedankt voor het aanbod voor tips en dergelijke (was in het vorige topic ergens geloof ik). Ik denk redelijk te weten wat voor mij wel en vooral niet werkt, heb gelukkig geen spastische darm. Moet gewoon even oppassen. Maar wanneer ik je nodig heb hoor je van me
quote:Drift schreef op 26 juni 2011 @ 18:34:

Ik had hem het nummer van de opticien gegeven als ik jou was geloof ik.

En Moos ook al zo'n prachtexemplaar ontmoet. Waarom gebeurt mij dat nou nooit?

Thnx Drift. Van je forumdinnetjes moet je het maar hebben.

He nieuw topic!

Wat lees ik allemaal over de contactgrill of boor ik nu een trauma aan

Wij hebben net een kant en klaar maaltijd op die ik voor de vakantie in de diepvries had gegooid,ik had Thaise rode curry van de AH,op zich wel te eten maar waarom flikkeren ze hier altijd overal paprika in????Ik vind dat zo smerig en overheersend bah.

Morgen moet ik overblijven op mijn werk dus haal waarschijnlijk een maaltijd salade oid of heb misschien ook nog wel zelfgemaakte lasagna in de diepvries.
Jeuj, 21 GB!!!! Kwam dat door je killerheels??

Lampje, mooie grill. Hoop dat ie het net zo goed doet als de ouwe! (en het langer volhoudt)

Net lekker gekayakt met de buren. We waren elkaar lekker aan het klieren en ik was nat tot aan m'n onderbroek. Nu ff douchen en dan lekker kokkerellen en dan met een roseetje op de vlonder.
quote:GeorgieBrown schreef op 26 juni 2011 @ 18:36:

[...]

Thnx Drift. Van je forumdinnetjes moet je het maar hebben.

Je hebt gelijk GB, ik ben een rotmens
Maar goed, ik ging koken. Inmiddels echt honger namelijk.
Haha, flitsende openingszin inderdaad, Moos! Wel 'n originele en je moet 'm een tien geven voor vasthoudendheid.

Die van jou is ook schattig, GB! Hij heeft er vast onwijs lang over nagedacht en op geoefend. Dat hij je 21 schatte, kwam natuurlijk door die killerheels... duh...

quote:Drift schreef op 26 juni 2011 @ 18:34:

Ik had hem het nummer van de opticien gegeven als ik jou was geloof ik. je bedoelde het waarschijnlijk ietsie anders hoop ik voor GB...

Klinkt als een heerlijk dagje, KV!
Dames, dames... Ik bedoel natuurlijk dat wanneer iemand tegen mij zou zeggen dat ik er als 21 jaar uit zie ik deze man een enkele reis opticien zou aanbieden

GB ziet er hartstikke jong uit en die killerheels hebben uiteraard ook geholpen
Winnie

Update: de quinoa salade was héérlijk en ik heb inderdaad nog een bakje over om morgen mee naar mijn werk te nemen. Heb wel verse mais gebruikt maar toch maar even (2 minuten maar weliswaar) gekookt. Super combinatie en ik denk niet dat het al te "papperig" wordt morgen. Voor wie nog twijfelt: doen!

Moosey oooh linzensalade ook heerlijk! Ik maak die vaak met chevre. Gewoon paprika erdoor, rood uitje, komkommer, tomaat, linzen (duh), handje rucola en dan een dressing van citroensap, balsamico, olijfolie en een geraspte teen knof

jummmm.....

KV fijn dat je je in ieder geval weer wat beter voelt!

Oeh tajine klinkt ook lekker, 't is dat ik de laatste tijd niet meer zo van het vlees ben, wat heet, 't is al een maand of twee geleden dat ik voor het laatst vlees gegeten heb. Maar een vegetarische versie moet toch ook best te maken zijn?!
Omdat ik geen vlees eet maak ik eigenlijk altijd een vega tajine Sartan.

Met zoete aardappel, winterpeen, paprika, courgette, aubergine, gedroogde abrikoos. Gaat prima!
Ah kijk zie je wel. Gaat op de lijst voor als het weer frisser wordt... vanaf woensdag dus heb ik begrepen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven