ex manipuleert ons kind
maandag 27 juni 2011 om 09:01
Ik weet niet waar mijn ex mee bezig is, maar kennelijk is dit een nieuwe strategie.
Wij zijn verwikkeld in allerlei rechtzaken omtrent de afwikkeling van onze relatie in zowel de zakelijke kant als de kant tot betrekking van onze zoon.
Ik vecht voor de belangen van mijn kinderen.
Hij vecht voor alle bezittingen en geld.
En met dat laatste wordt de toon via mijn kind gezet.
Nu komt frum met uitspraken als o.a : "Als papa weer in het huis woont krijg ik een grote trampoline in de tuin" Papa is heel lief want die betaald het huis voor mama " De auto's zijn van papa want papa heeft alles betaald" "jij hebt geen centjes en papa wel" De bank is van papa want die heeft het betaald en die vond hem ook mooi, jij eigenlijk niet dus die krijgt papa straks toch?"
In het begin probeerde ik het wat te nuanceren, maar al snel bedacht ik dat ik indirect mee getrokken werd met zijn spelletje.
Dus reageer ik nu, dat zijn geen zaken voor jou lieve frum maar grote mensen zaken dus mama geeft daar geen antwoord op.
Inmiddels ben ik pissed want frum raakt steeds meer vergiftigd door zijn spelletje en materiele insteek.
Zo vraagt hij contstant bij alles, " wat kost dat en heb jij dat betaald? " Of als je iets hebt betaald dan blijft het van jou "
En nog wat van die uitspraken.
Ik heb frum al een keer uitgelegd dat dit soort dingen niet belangrijk zijn en dat het niet altijd uitmaakt wie betaalt.
( gaf een voorbeeld als ik voor jou een kado koop en het aan jou geef is het van jou, ook al heb ik het betaald)
Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik verlies de normen en waarden die ik mijn kind wil leren aan spelletjes en geld en hij raakt erdoor geobsedeerd.
Hoe kan ik dit tegengaan zonder frum ertussen te zetten, want daar ga ik niet aan meedoen.
Wij zijn verwikkeld in allerlei rechtzaken omtrent de afwikkeling van onze relatie in zowel de zakelijke kant als de kant tot betrekking van onze zoon.
Ik vecht voor de belangen van mijn kinderen.
Hij vecht voor alle bezittingen en geld.
En met dat laatste wordt de toon via mijn kind gezet.
Nu komt frum met uitspraken als o.a : "Als papa weer in het huis woont krijg ik een grote trampoline in de tuin" Papa is heel lief want die betaald het huis voor mama " De auto's zijn van papa want papa heeft alles betaald" "jij hebt geen centjes en papa wel" De bank is van papa want die heeft het betaald en die vond hem ook mooi, jij eigenlijk niet dus die krijgt papa straks toch?"
In het begin probeerde ik het wat te nuanceren, maar al snel bedacht ik dat ik indirect mee getrokken werd met zijn spelletje.
Dus reageer ik nu, dat zijn geen zaken voor jou lieve frum maar grote mensen zaken dus mama geeft daar geen antwoord op.
Inmiddels ben ik pissed want frum raakt steeds meer vergiftigd door zijn spelletje en materiele insteek.
Zo vraagt hij contstant bij alles, " wat kost dat en heb jij dat betaald? " Of als je iets hebt betaald dan blijft het van jou "
En nog wat van die uitspraken.
Ik heb frum al een keer uitgelegd dat dit soort dingen niet belangrijk zijn en dat het niet altijd uitmaakt wie betaalt.
( gaf een voorbeeld als ik voor jou een kado koop en het aan jou geef is het van jou, ook al heb ik het betaald)
Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik verlies de normen en waarden die ik mijn kind wil leren aan spelletjes en geld en hij raakt erdoor geobsedeerd.
Hoe kan ik dit tegengaan zonder frum ertussen te zetten, want daar ga ik niet aan meedoen.
maandag 27 juni 2011 om 09:08
maandag 27 juni 2011 om 09:22
Frum is 6 en ik heb nog twee andere kinderen maar andere vader.
Echter staat hen belang uiteraard bij mij net zo hoog en zijn zaken om aan te vechten ook voor hen belangen, immers dragen zij ook de consequentie.
Hangmat, ik kan hem er op aanspreken maar hij liegt en ontkent altijd alles, kan het net zo goed tegen de muur zeggen.
Ik vrees dat ik het alleen om moet lossen, maar is verdomd moeilijk tegen zoveel hardnekkigheid.
May, de ellende zal wel even voortduren, er komt steeds meer bij.
Hij wint het vooralsnog niet dus de middelen worden steeds harder.De leugens des te groter.
Echter staat hen belang uiteraard bij mij net zo hoog en zijn zaken om aan te vechten ook voor hen belangen, immers dragen zij ook de consequentie.
Hangmat, ik kan hem er op aanspreken maar hij liegt en ontkent altijd alles, kan het net zo goed tegen de muur zeggen.
Ik vrees dat ik het alleen om moet lossen, maar is verdomd moeilijk tegen zoveel hardnekkigheid.
May, de ellende zal wel even voortduren, er komt steeds meer bij.
Hij wint het vooralsnog niet dus de middelen worden steeds harder.De leugens des te groter.
maandag 27 juni 2011 om 09:23
Hoe oud is je zoontje?
Soms zie je ook kinderen die met deze uitspraken (waarvan de kiem absoluut gelegd is door iemand, hoor) ouders nog meer uitspelen tegen elkaar, houd daar ook rekening mee.
Vooral gevoelige kinderen die je goed kunnen aanvoelen, kunnen dit wel eens doen. Ze voelen je emotionele reactie of die nu zichtbaar is of niet.
Vaak een onbegrijpelijk en ongelooflijk mechanisme voor ouders, vooral omdat ze hun ex wantrouwen en hem/haar in staat zien om zulke dingen te zeggen, maar het is waar.
Ze zeggen wel eens dat kinderen zo hun boosheid jegens hun ouders met betrekking tot de echtsscheidingssituatie afreageren.
Het dramatische gevolg ervan is echter dat ouders alleen nog maar meer wantrouwen/strijd jegens elkaar krijgen.
Maar het zou ook maar zomaar kunnen zijn dat je zoon echt 'begiftigd' wordt hiermee. Dan lijkt me een goed gesprek met je ex op z'n plaats, zo nodig met hulp van een derde (liefst kinddeskundige).
Succes!
Zijn er nog meerdere kinderen?
Hoe oud en gaan die hier anders mee om?
Soms zie je ook kinderen die met deze uitspraken (waarvan de kiem absoluut gelegd is door iemand, hoor) ouders nog meer uitspelen tegen elkaar, houd daar ook rekening mee.
Vooral gevoelige kinderen die je goed kunnen aanvoelen, kunnen dit wel eens doen. Ze voelen je emotionele reactie of die nu zichtbaar is of niet.
Vaak een onbegrijpelijk en ongelooflijk mechanisme voor ouders, vooral omdat ze hun ex wantrouwen en hem/haar in staat zien om zulke dingen te zeggen, maar het is waar.
Ze zeggen wel eens dat kinderen zo hun boosheid jegens hun ouders met betrekking tot de echtsscheidingssituatie afreageren.
Het dramatische gevolg ervan is echter dat ouders alleen nog maar meer wantrouwen/strijd jegens elkaar krijgen.
Maar het zou ook maar zomaar kunnen zijn dat je zoon echt 'begiftigd' wordt hiermee. Dan lijkt me een goed gesprek met je ex op z'n plaats, zo nodig met hulp van een derde (liefst kinddeskundige).
Succes!
Zijn er nog meerdere kinderen?
Hoe oud en gaan die hier anders mee om?
maandag 27 juni 2011 om 09:25
Iri, even een dikke knuf voor jou. Er wordt je weinig bespaard he. Pffff, en erg dat mensen zo kunnen worden als het uit is. Of komt de ware aard naar boven?
Je zal zeker al geprobeerd hebben om met hem te praten hierover? Of spreek je hem niet meer door al die rechtzaken?
Sterkte meis
Je zal zeker al geprobeerd hebben om met hem te praten hierover? Of spreek je hem niet meer door al die rechtzaken?
Sterkte meis
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 27 juni 2011 om 09:37
Iry, sterkte daarmee. Het moet heel moeilijk voor je zijn. Weet je, als ex zijn- en jouw zoon zo manipuleert dan heeft hij zichzelf er ook mee, want hij kweekt uiteindelijk een strontverwend kind, die het vanzelfsprekend gaat vinden dat papa dingen voor hem koopt. Dat je zoon nu al aangeeft dat jij het niet kunt betalen, zal, denk ik, alleen maar voor je pleiten want je zoon weet op voorhand al dat daar dus niks te halen valt. Ik zou het inderdaad laten bij de opmerking dat het 'grote mensen dingen' zijn en er verder niet zo veel aandacht aan besteden.
Ja, ik probeer het maar een beetje positief te benaderen, maar het is natuurlijk hartstikke naar. Hoop dat je mijn insteek een beetje snapt.
Ja, ik probeer het maar een beetje positief te benaderen, maar het is natuurlijk hartstikke naar. Hoop dat je mijn insteek een beetje snapt.
maandag 27 juni 2011 om 09:38
Iry, hij is gewoon enorm gefrustreerd. De enige raad die ik je dan geven om horen, zien en zwijgen toe te passen. Niet mee gaan doen met dit spelletje. Daardoor raak Frum nog meer verward dan dat hij waarschijnlijk al is.
Echt, de beste manier is om "gewoon" normaal te blijven doen en je niet te laten meeslepen door dit geouwehoer. Want dat is het. Het gaat je heel erg veel energie kosten. Schrijf het hier maar op!
Echt, de beste manier is om "gewoon" normaal te blijven doen en je niet te laten meeslepen door dit geouwehoer. Want dat is het. Het gaat je heel erg veel energie kosten. Schrijf het hier maar op!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
maandag 27 juni 2011 om 09:39
maandag 27 juni 2011 om 09:41
Grrrr ik word er gewoon plaatsvervangend kwaad van!
Wat moet jij veel doorstaan zeg..
Je kleine is nu nog maar 6, maar dit soort spelletjes gaat óók hij nog wel eens doorkrijgen. Eerder dan je denkt.. Geef het nog een jaartje of 6..
Voor nu heb ik eigenlijk geen tips. Ik vind dat je heel goed met de situatie om gaat.
Wat moet jij veel doorstaan zeg..
Je kleine is nu nog maar 6, maar dit soort spelletjes gaat óók hij nog wel eens doorkrijgen. Eerder dan je denkt.. Geef het nog een jaartje of 6..
Voor nu heb ik eigenlijk geen tips. Ik vind dat je heel goed met de situatie om gaat.
maandag 27 juni 2011 om 09:43
Ik vind het heel goed van je dat je Frum er niet mee wilt belasten en er dus niet met hem over praat. Hou dat vol!
Als hij ouder wordt zal hij uiteindelijk steeds meer zelf gaan nadenken en inzien hoe zijn ouders zijn, als mensen. Dan zal hij jouw posititie ook beter begrijpen. Nu kun je, helaas, niet meer doen dan hem er buiten houden en achter je eigen normen blijven staan.
Het idee van dertigmin om het op te schrijven allemaal vind ik heel erg goed. Wie weet kan hij het later lezen en anders ben jij het toch kwijt.
Als hij ouder wordt zal hij uiteindelijk steeds meer zelf gaan nadenken en inzien hoe zijn ouders zijn, als mensen. Dan zal hij jouw posititie ook beter begrijpen. Nu kun je, helaas, niet meer doen dan hem er buiten houden en achter je eigen normen blijven staan.
Het idee van dertigmin om het op te schrijven allemaal vind ik heel erg goed. Wie weet kan hij het later lezen en anders ben jij het toch kwijt.
Het is zoals het is
maandag 27 juni 2011 om 09:43
Dank je wel lieve MV.
Ik heb dus niet met hem gepraat, het heeft geen zin en als ik het doe zal ik het alleen met een onafhankelijke derde gaan doen( wat ik ook heb afgedwongen bij de rechter)
Twinkle, wat vreselijk ook voor jou.
Het is idd een vorm van psychisch kapen en hij zet de boel op scherp via frum.
Ik vrees zo erg voor wat het met hem doet.
Ik vrees minder voor het wegkapen bij mij.
Frum is als een kangaroetje bij mij en dat losweken gaat niet lukken ( het zegt wel hoe triest het allemaal voor hem is, dat hij zich zo vastklampt aan mij).
Fuchsiaatje, de andere kids zijn stukken ouder en hebben geen contact meer met hem.
Ik betwijfel of het uit frum zelf komt, Al lopen kinderen uiteraard met vragen, zijn uitspraken passen overduidelijk niet bij zijn leeftijd.
Ik heb dus niet met hem gepraat, het heeft geen zin en als ik het doe zal ik het alleen met een onafhankelijke derde gaan doen( wat ik ook heb afgedwongen bij de rechter)
Twinkle, wat vreselijk ook voor jou.
Het is idd een vorm van psychisch kapen en hij zet de boel op scherp via frum.
Ik vrees zo erg voor wat het met hem doet.
Ik vrees minder voor het wegkapen bij mij.
Frum is als een kangaroetje bij mij en dat losweken gaat niet lukken ( het zegt wel hoe triest het allemaal voor hem is, dat hij zich zo vastklampt aan mij).
Fuchsiaatje, de andere kids zijn stukken ouder en hebben geen contact meer met hem.
Ik betwijfel of het uit frum zelf komt, Al lopen kinderen uiteraard met vragen, zijn uitspraken passen overduidelijk niet bij zijn leeftijd.
maandag 27 juni 2011 om 09:45
Iry, het is waarschijnlijk ook een thema dat nu bij Frum speelt, wellicht opgewekt en in leven gehouden door je ex, maar iets wat hij ook interessant vindt. Je kunt dus gewoon jouw normen en waarden op dit vlak doorgeven aan je kind. Hij zal op een gegeven moment wel leren dat mama en papa hier verschillend over denken. Als jij consequent bent en blijft in jouw opstelling hier in dan is dat voor Frum duidelijk genoeg, volgens mij.
maandag 27 juni 2011 om 09:49
Kun je niet een gesprekje aangaan over dat het best wel vaak voorkomt dat mensen binnen een huwelijk alles met elkaar delen, en dat de één wat beter is in voor kinderen zorgen en de ander wat beter in voor geld zorgen, en allebei dat andere ook wel kunnen, maar dat jullie er samen voor gekozen hebben dat jij er voor de zaken in huis was en je ex voor het geld zou zorgen? Dat geld wel vreselijk gemakkelijk is maar dat je met geld bijvoorbeeld geen lieve mama kunt kopen? Dat het na een scheiding nogal eens gebeurt dat mensen boos op elkaar worden en niet meer samen willen delen? Of hoe je er ook de meest handige woorden voor vindt. En dan daarna refereren aan dat gesprekje als je kind weer over geld wil praten.
Helaas zal geld wel een onderdeel van jullie gesprekken blijven. Je kunt het natuurlijk ook prachtig in het positieve trekken en frum vertellen dat papa best wel lief is dat 'ie dat huis voor hem en zijn mama betaalt etc., dat jij dit ook zou doen als je het geld had, dan is de angel eruit. Ik denk niet dat je erg bang moet zijn of worden dat het feit dat jij geen geld kunt bieden tegen je gaat werken voor je zoon. Al is het niet nu, dan wel later, komt 'ie erachter dat jij misschien geen geld had, maar wel een heel groot hart. En dat het niet meer dan normaal is dat papa zijn bijdrage doet aan het gezin na de scheiding, dat is nu eenmaal zo afgesproken in Nederland.
Helaas zal geld wel een onderdeel van jullie gesprekken blijven. Je kunt het natuurlijk ook prachtig in het positieve trekken en frum vertellen dat papa best wel lief is dat 'ie dat huis voor hem en zijn mama betaalt etc., dat jij dit ook zou doen als je het geld had, dan is de angel eruit. Ik denk niet dat je erg bang moet zijn of worden dat het feit dat jij geen geld kunt bieden tegen je gaat werken voor je zoon. Al is het niet nu, dan wel later, komt 'ie erachter dat jij misschien geen geld had, maar wel een heel groot hart. En dat het niet meer dan normaal is dat papa zijn bijdrage doet aan het gezin na de scheiding, dat is nu eenmaal zo afgesproken in Nederland.
maandag 27 juni 2011 om 09:51
Zou het anders mogelijk zijn dat er een bezoekregeling onder toezicht komt ? Ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt en ik roep ook maar wat. Maar daar zullen dan vast ook nog wel de nodige eisen aan vast zitten. Misschien dat jeugdzorg of mw daarin nog iets voor je kan betekenen ? Of tips hebben hoe je hier mee om kan gaan.
maandag 27 juni 2011 om 09:54
Dank je wel voor jullie reactie's
Het sterkt mij op vol te blijven houden er niet in mee te gaan.
ik geeft toe dat het moeilijk is hoor, zeker als zijn uitspraken niet stroken met de waarheid.
Ik voel echt dan wel de drang het te ontkrachten.
En ik ben daar niet heilig in, Heb 1 keer mij laten ontvallen dat papa niet altijd de waarheid spreekt bij de zoveelste leugen via hem uit de mond van frum.
Heb daar overigens veel spijt van en vanaf dat moment dan ook besloten vol te blijven houden dat het grote mensen zaken zijn.
Ik probeer ook uit te dragen dat leuke dingen geen geld kosten.( heb het ook niet, dus creatief daarin zijn is een must)
En hoop dan ook iets tegenover het gif te kunnen zetten wat hij hopelijk ook op gaat pikken.
Als hij iedere keer vraagt, wat kost dat mama?
Reageer ik met, oh.. dat weet ik niet meer is niet zo belangrijk.
Ik weet niets anders te zeggen eigenlijk.
Het sterkt mij op vol te blijven houden er niet in mee te gaan.
ik geeft toe dat het moeilijk is hoor, zeker als zijn uitspraken niet stroken met de waarheid.
Ik voel echt dan wel de drang het te ontkrachten.
En ik ben daar niet heilig in, Heb 1 keer mij laten ontvallen dat papa niet altijd de waarheid spreekt bij de zoveelste leugen via hem uit de mond van frum.
Heb daar overigens veel spijt van en vanaf dat moment dan ook besloten vol te blijven houden dat het grote mensen zaken zijn.
Ik probeer ook uit te dragen dat leuke dingen geen geld kosten.( heb het ook niet, dus creatief daarin zijn is een must)
En hoop dan ook iets tegenover het gif te kunnen zetten wat hij hopelijk ook op gaat pikken.
Als hij iedere keer vraagt, wat kost dat mama?
Reageer ik met, oh.. dat weet ik niet meer is niet zo belangrijk.
Ik weet niets anders te zeggen eigenlijk.
maandag 27 juni 2011 om 09:57
maandag 27 juni 2011 om 09:59
Ier, misschien kun je een keer aan Frum vragen waarom hij dat wil weten en aan de hand van zijn antwoord het gesprek aangaan. Denk dat Frum een slim ventje is, die niet lang meer akkoord gaat met ontwijkende antwoorden. Daarmee bedoel ik niet dat je hem dingen tussen jou en ex moet uitleggen, maar wel dat je dingen niet met oh dat weet ik niet meer moet afdoen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best