vriend vindt dat ik hobbies mis...

27-06-2011 10:10 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooooi,

Mijn vriend zei gisteren tegen mij dat hij vond dat ik iets moest zoeken waarvoor ik echt ga! Ik vind alles wel leuk maar heb niet echt een passie/hobbie. Ik heb een gewone baan, ben nu druk op zoek naar een andere baan. Verder hou ik van een filmpje, een drankje drinken. Just the normal things. Maar ik heb niks waar ik dus echt voor ga! Hij daarentegen heeft heel wat hobbies...waar ik hem overigens in aanmoedig..

Ik voel me nu raar...alsof ik niet goed genoeg ben zonder mijn hobbies en passies...hij bleef er zo over doorzagen pfffff....

Ook irriteert hij zich mateloos aan het feit dat ik op het forum zit. Veel te zonde van mn tijd. Tijdschriftjes a la flair, viva, grazia lezen, vindt hij ook niks! Ik kan beter een goed boek pakken, wat ik nooit doe!

Wat vinden jullie??
Jullie zitten dus niet op elkaars lip. Dan is het een ontiegelijke zeikerd, waar bemoeit-ie zich mee zeg. Jij gaat hem toch ook niet vertellen hoe hij zijn tijd invult. Compleet negeren als hij er weer eens over begint, niet eens op ingaan op die flauwekul.
.
quote:[message=9410241,noline]youandgo schreef op 27 juni Vanochtend zei hij nog: bedoel het echt goed! Ik wil gewoon niet dat je over 10 jr spijt krijgt van dingen.

Hij moet heel goed begrijpen dat jij jouw eigen leven leidt en gelukkig kan worden van andere dingen dan hij. Jij bent niet hetzelfde als hij en hij jaagt je (uiteindelijk) weg als hij probeert jou te veranderen naar hemzelf.

Je moet een ander nooit proberen te veranderen, je moet zelf anders met een situatie, waar je ontevreden over bent, om leren gaan. Is hij daartoe in staat?
Ivm herkenbaarheid kan ik zijn hobby niet zeggen, sorry...

Maar hij heeft een hobby eaar hij in de avond ook nog lectuur over gaat lezen..of hij leest de krant...hij leest nooit wat 'doms'...
Getver, wat denigrerend en "vaderlijk". Ik heb zo'n zwager. "Nee *naam van zus* dat vind jij niet leuk", zo gezellig (waar iedereen bij zit) lekker ondergeschoffeld te worden. Ik krijg dan altijd plaatsvervangende neigingen om die flapdrol een peut te geven.
Ik denk dat jij hem beter kan adviseren om maar eens wat vaker te gaan forummen. Dat is echt beter voor hem ipv die bezigheden die hij heeft. Hij zou er anders best wel eens spijt van kunnen krijgen namelijk.

En laat hem dan vooral onze reacties lezen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:youandgo schreef op 27 juni 2011 @ 10:34:

Maar hij heeft een hobby eaar hij in de avond ook nog lectuur over gaat lezen..of hij leest de krant...hij leest nooit wat 'doms'...

edit: ik zou hier dus heel snel klaar mee zijn. Kijk, het is zijn goed recht om de Viva niet interessant te vinden. Net zoals ik Voetbal International niet boeiend vind. Maar als mijn man dat nou wèl leuk vindt....wie ben ik dan om tegen hem te zeggen dat voetbal maar dom vermaak voor de massa is en dat hij beter Psychologie Magazine kan lezen?

Zolang voetbal niet zijn enige gespreksonderwerp is en hij niet elk weekend weg is voor voetbal, zie ik daar geen kwaad in.

En zo zou het voor hem ook moeten liggen. Gepraat over make-upjes boeit hem niet maar jou wel. Zolang dat niet het enige is waarvoor je leeft, is het gewoon een interesse van jou.

Een partner die de hele dag lusteloos op de bank het internet afstruint is onaantrekkelijk, maar is lees nergens dat jij dat doet. Je hebt een baan, een eigen huis, vrienden, kortom een eigen leven.

Heb je hem al eens gevraagd wat hij dan een geschikte hobby voor jou vindt?

Maar hij heeft een hobby eaar hij in de avond ook nog lectuur over gaat lezen..of hij leest de krant...hij leest nooit wat 'doms'...Says who?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb zelf veel hobbies en daar besteed ik veel tijd aan. Mijn vriend daarentegen heeft er 1 en dat is voetbal (passief ). Dat ik boeken lees en muziek maak en naar reuzeleuke theaterdingen ga en nog honderd dingen doe, maakt nog niet dat ik wat dan ook te zeggen heb over zijn hobby. We zijn allemaal verschillend. Natuurlijk wil ik ook wel eens niets over voetbal horen, maar dat is de andere kant op ook.

Hij vindt het super dat ik zoveel doe en zoveel interesse heb en ik vind het super dat hij zo goed tevreden is met weinig (lekker thuis, eten en daarna rust) en dat hij zo goed rust kan nemen, dat kan ik zelf niet. We houden elkaar in evenwicht, zal ik maar zeggen ...
quote:Enn schreef op 27 juni 2011 @ 10:29:

[...]

Ieder zijn ding en hij schijnt zich nogal negatief te focussen op je computergedrag. Waarom zou je spijt krijgen? Wat is er zo erg aan op een forum rondhangen? Wat denkt hij dan dat er staat te gebeuren wanneer je tien jaar verder bent? Vind hij het eng? Denkt hij dat je met andere mannen praat? Wat doet hij zelf eigenlijk op het internet? Hoe komt het dat hij zo'n - in mijn ogen- arrogante houding heeft naar jou? Hoezo is zijn advies voor jouw eigen bestwil? Je bent toch niet met je vader 'getrouwd' of zo? Is dit zijn idee van positieve input in een relatie? Eerlijk wat een guppekop zeg.

Oh ja, hij vindt zichzelf waarschijnlijk een stuk intelligenter, sociaal bewogener dan jij en heeft uiteraard een veel grotere algemene ontwikkeling dan jij, die dom op een forum zit.

Eigenlijk is hij gewoon een snob. Heeft hij ook een hogere opleiding dan jij?
Hee, heeft mijn vriend nog een andere vriendin die nu een topic heeft geopend op Viva?

Weet je, hij moet het maar accepteren. Mijn vriend zit in een band en gaat helemaal voor de muziek. Zo'n passie heb ik niet. Soms vraagt hij zich wel eens af of ik dat niet mis. En dan noemt hij ook wel eens het forummen. Ik vind dat hij niet moet zeuren, ieder z'n ding!
Ow je bedoelt dat vriend het hobbyblad van de voetbal, of autosport ofzo leest. Nee is nieet dom. Of n ander blad waar je maar met een sellect groepje over kunt praten,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou er niet zoveel achter zoeken en zeker niet meteen denken dat hij van je af wil

Wat n eikel..

Ik ben completely into fantasie films en boeken.. Waarom? Omdat mijn andere dagelijkse kost medische boekwerken zijn.

Als je al genoeg serieus doet in je leven, mag je best wat doms ..

Wat een arrogant kwalletje die vent van jou. En btw, Multatuli bv is om niet door héééén te komen. Wat heb ik fantastisch geslapen in de weken dat ik dat boek moest lezen.

*Oh wacht.. Lectuur.. Niet literatuur.. Oops*
Waarmee ik dus wil zeggen: 'Waaat?!! Waar haalt hij het lef vandaan om jouw hobbies, want dat zijn het gewoon, dom te vinden?"

Hobbies zijn voor de ontspanning en de lol en dat is voor iedereen anders!

Doe fijn je eigen zin en vertel hem dat ook, TO, anders snapt hij het nooit. Sowieso een onprettige neiging van hem om zichzelf "boven" je te plaatsen op deze manier.
quote:lionlily schreef op 27 juni 2011 @ 10:39:

Doe fijn je eigen zin en vertel hem dat ook, TO, anders snapt hij het nooit. Sowieso een onprettige neiging van hem om zichzelf "boven" je te plaatsen op deze manier.Yup.
Mijn hobby's zijn: punniken en breien en ik GA voor mijn postzegelverzameling.

Tjonge wat een zeikerd, belachelijk zielig om zoiets ook maar te zeggen.
Je vriend heeft gelijk en jij hebt geluk. Geef je vriend voortaan alleen een staafmassage en zeg dat dat uitsluitend de enige hobby is die jij leuk vind
Pfffff, mannen en hobby's. Mijn vriend heeft ook veel hobby's: klussen aan motor + boot en ermee weg gaan. Gitaar spelen en surfen. Deze laatste twee doet hij alleen niet meer zo vaak, maar toch telt het als hobby...

Ik hou van lezen, koken, "rommelen" in de tuin, winkelen, uit (eten) gaan, bioscoop, knuffelen met de katten, maar ik heb geen hobbys. Gek hè, dat ik me zonder hobbys bijna nooit verveelt en hij wel. Daarbij ben ik geneigd te denken, qua hoeveelheid tijd hij eraan besteedt, dat tv kijken z'n grootste hobby is.

Lekker laten lullen die mannen!
@ Oki
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:LaDy76 schreef op 27 juni 2011 @ 10:41:

Mijn hobby's zijn: punniken en breien en ik GA voor mijn postzegelverzameling.

Tjonge wat een zeikerd, belachelijk zielig om zoiets ook maar te zeggen.

Ik ben gek op foute thrillers en verslind die bij de meter als ik daar zin in heb, al kan ik ook net zo hard genieten van "intelligente" boeken (iiiiieeeeuw!).

Daarnaast ben ik verslaafd aan alles wat met psychologie te maken heeft en sta ik ongeveer de helft van mijn vrije tijd in de keuken (met suf schort) om te koken voor wie maar wil aanschuiven. Lekker, hoor.

Ook praat ik tegen mijn bonsai en die vindt dat best.

Oja, chocolade is ook een hobby. Vind ik.
quote:youandgo schreef op 27 juni 2011 @ 10:23:

Ik voel me door jullie al wat minder raar.

Ik zal mijn week eens omschrijven: ik werk 5 dgn per week, ga 1 x per week met een vriendin wat doen en 1x per week ri mn ouders. Allemaal alleen, zonder hem. Als ik thuis ben, zijn we vaak samen. We wonen niet samen, maar zoeken elkaar altijd op. Hij heeft een grote passie waar ik hem bij help. Ik ben het zelf ook leuk gaan vinden. Maar als ik alleen ben doe ik het niet! Verder forum ik flink wat (ofwel ben een stille lezer). Dit is voor hem een doorn in het oog. Hiermee begon het...het is dom, nutteloos etc. Terwijl ik juist wat leer van sommige verhalen...enfin. En idd, in de avond lig ik op de bank mn tijdschrift te lezen. Of te forummen. En hij irriteert zich. Zoek een hobby! Ja euh leuk, wat dan? Ik heb gewoon het idee dat ik zo niet goed genoeg ben voor hem.

Vanochtend zei hij nog: bedoel het echt goed! Ik wil gewoon niet

dat je over 10 jr spijt krijgt van dingen.

Dus omdat hij in een gospelkoor zit, curling speelt en bamzaait in competitie moet jij ook aan de hobbybak?

Right.

Nou meid, ik zou zeggen, kom bij de BEO. Een vereniging die allerhande activiteiten opzet, hier, óp het forum. Je hoeft er de bank niet voor af maar leert toch alles over graancirkels maaien, dansen met je Germaanse oermoeder, runes lezen en tuinieren in de vagina.

Meld je aan, doe het met passie en je vriend hoeft zich geen zorgen meer te maken, jij bent onder de hobbypannen!
Nemen zijn eigen hobby's dan zo weinig tijd in beslag dat hij tijd heeft om zich druk te maken over die van jou? Dan moet ie zelf misschien ook maar een nieuwe hobby zoeken. Met zijn huidige hobby's houdt ie duidelijk veel te veel tijd over.....
quote:youandgo schreef op 27 juni 2011 @ 10:32:

Ja ik vind het ook nogal vaderlijk overkomen....

Ik heb nooit ervaren dat ik een blok aan zn been ben...hij zoekt me altijd zelf op en fantaseert over de toekomst samen...

Gisteren zei hij ook ineens dat hij vond dat we teveel mopperen op elkaar. Terwijl ik onze relatie juist goed vind gaan...

Mss wil die wel van me af?

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat 'ie van je af wil. Maar ik zou me toch eens achter de oren krabben en aan vriend vragen wat hij bedoelt met te veel mopperen, aangezien jij het niet zo ervaart.

Ik kan daar zelf nooit zo veel mee, ex deed dat ook "ik vind dat we te veel X doen" of "we doen te weinig Y". Ja, prima, maar kom dan met een constructieve oplossing ofzo, in plaats van alleen de constatering. Niets mis met de constatering, maar DOE er dan wat mee.

Oh, en ik zou vriend vriendelijk vertellen dat het jouw keuze is wat je wil doen met je vrije tijd en dat hij zich echt geen zorgen hoeft te maken dat je later spijt krijgt. Je bent prima in staat je eigen keuzes te maken namelijk .
quote:youandgo schreef op 27 juni 2011 @ 10:23:

Ik voel me door jullie al wat minder raar.

Ik zal mijn week eens omschrijven: ik werk 5 dgn per week, ga 1 x per week met een vriendin wat doen en 1x per week ri mn ouders. Allemaal alleen, zonder hem. Als ik thuis ben, zijn we vaak samen. We wonen niet samen, maar zoeken elkaar altijd op. Hij heeft een grote passie waar ik hem bij help. Ik ben het zelf ook leuk gaan vinden. Maar als ik alleen ben doe ik het niet!Neuken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven