Mode & Beauty alle pijlers

krullen

26-06-2011 23:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar in een korte bob laten knippen.En nu heb ik er allemaal krullen voor terug gekregen,alleennu is mijn haar zo droog.Ik wil eigenlijk een tipvan jullie wat ik het beste in mijn krullen kan doen zodat ze de hele dag mooi blijven zitten.
Dat had ik ook. Ik had mijn hele jeugd heel fijn blond piekerig haar. Dat is donkerbruin geworden en een vollere bos na mate ik ouder werd. Ik had het heel lang laten groeien en toen besloot ik het af te knippen. Had ik opeens een volle bos met krullen.

Nu is het weer lang maar de krullen zijn gebleven.

Ik doe er altijd wat wax in. Alleen fohnen met zo'n ronde kop, ben even de naam kwijt.
Here I am - now what are your other two wishes...
Wat shine-wax
“Don’t look back – you’re not going that way.”
disfuser?

ik gebruik voor mijn droge haar sinds een tijdje

essensity coulor leave-in mask van schwarzkopf.

En daarna een beetje glansspray/haarlak.

Werkt bij mij perfect, en al is de aanschaf niet zo goedkoop (15 euro geloof ik?) je doet er lang mee!
quote:ShamRock schreef op 26 juni 2011 @ 23:28:

Dat had ik ook. Ik had mijn hele jeugd heel fijn blond piekerig haar. Dat is donkerbruin geworden en een vollere bos na mate ik ouder werd. Ik had het heel lang laten groeien en toen besloot ik het af te knippen. Had ik opeens een volle bos met krullen.

Nu is het weer lang maar de krullen zijn gebleven.

Ik doe er altijd wat wax in. Alleen fohnen met zo'n ronde kop, ben even de naam kwijt.

diffuser?

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja diffuser inderdaad :D Bedankt, scheelt mij weer googlen. Kon er echt even niet opkomen.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik heb droog haar met grove krullen dat snel pluist en ik gebruik het merk Fantasia (o.a. te koop via www.goldylockz.nl):

Shampoo (E 5,50):

Leave in conditioner (E 6,00):

glans ((E 8,00, maar je gebruikt maar een paar drupjes):

sebastian potion 9 erin doen na hjet wassen. Had ook maar een beetje slag met pluis met dit er in geen pluis meer maar wel krullen.
Ik heb mijn hele leven al krullen, grote bos doordat het kleine krullen zijn. Verder dun haar dus het is maar goed dat er krullen in zitten anders hield ik niets over

Ik fohn het nooit, is mij absoluut afgeraden door allerlei kappers omdat ik behoorlijk breekbaar haar heb. Verder was ik het niet vaker dan eens per vier of vijf dagen met shampoo en kam ik het alleen even grof door direct nadat ik uit de douche stap.

Ik doe er leave-in conditioner in van Anderlon (voor krulhaar) en wat schuim en hoef er verder niets aan te doen. Hoe meer ik eraan zit hoe meer het gaat pluizen.
na jaren gezocht te hebben naar een goede behadeling van mijn krullen, stuitte ik op een gegeven moment op de mousse van Kyrel.

Ongelooflijk maar waar maar dit goedkope spul is werkelijk fantastisch voor mijn krullen.

Ik kam mijn haar nat, (voorover gebogen), doe er deze mousse in en laat het opdrogen. Als het droog is dan schudt ik mijn haar door elkaar en voilá, de mooiste krullen ooit.

Kyrel hebben ze tegenwoordig als vast artikel bij de Aldi.
Dank jullie wel voor de tips,hier heb ik zeker wat aan!!
Ik gebruik altijd Frizz Ease van John Frieda, shampoo en conditioner, 1 keer per 3 dagen. Daarna kam ik het in de goede vorm als het nat is, smeer ruim Palmers kokoswax in de punten (niet op de hoofdhuid!) en schuif dan mijn handen onder mijn haar. Dan schud ik het voorzichtig op, zonder nog aan de buitenkant te komen. Goed opduwen en schudden, zonder het uit elkaar te schudden.

Helemaal laten drogen, en dan pas herhalen: handen onder het haar schuiven en opschudden en duwen en kneden.

Perfecte krullen. Voila
Niet elke dag wassen. Wel elke dag uitspoelen onder de douche. Niet fohnen. Als het handdoekdroog is (haha, echt zo'n vage term), een masker erin doen (ik heb die van Syoss), krullen erin kneden en op laten drogen.

Dit werkt voor mij dan, elk haar is anders!
Oh ja, als shampoo en conditioner heb ik de Frizz Ease krullenlijn van John Frieda.
Ik gebruik wel gewoon alle shampoos, zowel voor droog haar/normaal haar/krullen. Doe 1 keer per week een masker van elvive voor droog haar (iig de gele), daarna voelt mijn haar heel zacht en gezond aan. Door de weeks heb ik daar geen tijd voor, dus alleen shampoo en conditioner. Maar wel altijd een conditioner na!!!

Ik kam mijn haar maar 1 keer per dag met een grove kam. Mijn kapper heeft gezegd dat ik eigenlijk niet mag kammen, maar met mijn handen mijn krullen moet ontwaren. Ik gebruik iedere dag een creme, ofwel die van john frieda, van gliss kur of het bruine flesje van schwarskopf (kokos achtig). Was mijn haar maar twee keer per week, maar mag van de kapper maar 1 keer per week. Dit lukt mij niet ivm cremes, daar wordt het vet van.

Ben wel eens naar de kapper geweest om mijn dode punten te laten knippen en toen kreeg ik te horen dat het niet dood was, maar droog. Probeer van alles, maar toch blijft het altijd een beetje droog. Denk ook dat het te maken heeft met mijn structuur!

Hier zweer ik bij! Maakt t niet zwaar, maar wel een mooie krul krijg je er van. Te koop bij Boots in Engeland, maar die schijnt nu ook in Nederland te zitten? Kost geen klap. Als ik mn haar weer wat langer heb gebruik ik ook altijd mousse voor krullen, maar geen vast merk
ik vind die fantasia trouwens heel goed, maar daarnaast gebruik ik gliss kur, dat is echt mijn merk
Geen shampoo gebruiken, dit droogt je haar ontzettend uit, net als alle producten die sulfaten en siliconen bevatten, alleen conditioner gebruiken om het te wassen en dan terwijl de conditioner erin zit je haar kammen met een grove kam, uitspoelen en dan nog wat conditioner in je natte haar als leave-inn en dan in je natte haar wat gel kneden en op laten drogen of koud fohnen.

Google ook maar eens op de methode van Lorraine massey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven