net exvriend draagt groot geheim???

24-06-2011 14:46 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, Ik weet niet of ik hier goed zit maar er is iets wat mij heel erg bezig houdt..

Even snel in het kort... Hele fijne goedkloppende intense relatie gehad met een lieve zachtaardige man, deze duurde slechts 6 maanden maar alles maar dan ook alles klopte van zijn en mijn kant. Nu heeft hij het bijna vijf weken geleden uitgemaakt onder het mom van dat het gevoel er niet meer was. Ik kon dit natuurlijk niet geloven want we hadden al toekomstplannen en hij had mij ten huwelijk gevraagd...Tuurlijk is het allemaal snel maar nogmaals alles klopte en zat goed. Nu heeft hij mij sind afgelopen zondag verteld dat hij een groot geheim met zich meedraagt en mij daarmee niet wilde belasten. We zijn veel in gesprek op msn, telefoon maar doordat ik steeds maar bleef vragen waarom heeft hij mij dit nu verteld. Alleen kan hij niet zeggen wat het is... Hij zit diep in de ellende zegt hij en dacht dat hij er uit kon komen maar lukte niet hoopt hij wel en draagt dit zijn hele leven met zich mee. Hij verteld het niet omdat hij zicht te diep schaamt. Ik ben de enige dit dit weet zelfs zijn zus en vader (waar hij een hele goede band mee heeft) weten dit dus niet. Nou weet ik niet wat ik moet doen.. Ik weet zeker dat wij verder kunnen als hij het maar verteld...Maar hij zwijgt. In die tussentijd komt er steeds meer afstand en dit is niet wat ik wil. Het maalt door mijn hooft, Als het vast iets ergs is...moet ik dan zijn familie inlichten??? Moet ik het nog aankijken dat hij mij het toch gaat vertellen. Loslaten kan ik het niet...ik wil dat het goed komt tussen ons het blijft mij maar bezig houden wat het is...etc etc. kan iemand hier mee leven???wat het ook mogen zijn..

Help
Het hele zaakje stinkt behoorlijk.

Vrouw, waar is je verstand gebleven, heb je die met pensioen gestuurd?
quote:xalvadora schreef op 27 juni 2011 @ 14:19:

Voor jou is het allang goed he Binkie, wat nu heeft hij je teruggenomen. Ook al klopt er iets niet, het zal jou een worst zijn.

Ik denk ook dat het zo zit.

En nu heel hard roepen dat anderen het allemaal verkeerd hebben gezien. Roep maar niet te hard TO.
Hij kreeg het benauwd over waar hij zich voor schaamde..Hij heeft nooit echt gezegd dat het gevoel voor mij weg was... maar HET gevoel omdat hij het allemaal niet meer wist hoe daarmee om te gaan. Hij had gedacht dat het in de tussentijd wel weg zou gaan maar dat was niet zo...En nu hij het heeft verteld wel..

en ja dat had hij ook gevraag maar nogmaals toen wilde ik dat nog niet (zie boven) het is geen wildvreemde het is zijn belastingadviseur die het voor hem geordend heeft
Na nu begin je echt te raaskallen:

Hij heeft nooit echt gezegd dat het gevoel voor mij weg was... maar HET gevoel omdat hij het allemaal niet meer wist hoe daarmee om te gaan.

In je andere topic staat wat anders hoor.
Ik was er ook gelijk klaar meegeweest.

Zeggen dat je in de diepe ellende zit, en dat niemand het weet, jij moet er om vragen wat het is, maar hij wil het niet zeggen want jou er niet mee opzadelen. Na veel getrek lukt het je: het gaat om het feit dat hij niet met geld kan omgaan.

Ja, HALLO, dat wist je al, want hij had je al eens gevraagd hem te helpen met zijn financien......

OMG!!!!
Hij kreeg het benauwd over waar hij zich voor schaamde? Maar jij wist alles al, dus hoezo moet hij zich daar over schamen? En als hij zich zou schamen, dan kan hij dat met je bespreken, want jij wist alles al.

Het dan uitmaken en dan later zeggen dat er een groot GEHEIM is, is bull, WANT JIJ WIST ALLES AL.

Helaas schijn je niet te weten wanneer je bedonderd wordt.....
quote:binkie2007 schreef op 27 juni 2011 @ 14:21:

Hij kreeg het benauwd over waar hij zich voor schaamde..waar schaamt hij zich dan zo voor en tegenover wie?Hij heeft nooit echt gezegd dat het gevoel voor mij weg was... maar HET gevoel omdat hij het allemaal niet meer wist hoe daarmee om te gaan. Hij had gedacht dat het in de tussentijd wel weg zou gaan maar dat was niet zo...En nu hij het heeft verteld wel.. Maar wat moet er dan spontaan plotseling zomaar weg zijn? Zijn schaamte gevoel? Het is wel erg kinderachtig om te denken dat gevoelens zomaar weg zijn als je iemand anders die er niets mee te maken heeft weg stuurt.

en ja dat had hij ook gevraag maar nogmaals toen wilde ik dat nog niet (zie boven) het is geen wildvreemde het is zijn belastingadviseur die het voor hem geordend heeft Iets ordenen is heel wat anders, dan geld uit handen geven zodat hij niet meer zoveel uit kan geven.
1. Lieve mensen, Ik wil mijn verhaal kwijt en daarnaast zou ik graag advies willen hebben hoe ik zou moeten handelen...

Vorig jaar november leerde ik mijn vriend kennen. Na de eerste ontmoeten was de klik er zo erg dat hij nooit meer is weggegaan. Hij komt uit een andere stad en doordeweeks was hij hier en de weekenden wij daar. In januari kwam zijn oudste zoon (toen 12 ) bij hem wonen dus ook automatisch bij mij in huis. Alles maar dan ook alles klopte. Hij had een hond ik twee katten zelfs dat ging goed. Het was bijna eng. De eerste keer dat ik bij hem kwam voelde ik me gelijk thuis. Ik ben ten huwelijk gevraagd. We waren bezig zijn huis op te knappen en zouden in de zomervakanite gaan samenwonen. tot de week voor goede vrijdag hij vertelde dat hij geen gevoel meer had. Een week lang gesprekken gehad en het blijkt dat hij met zijn gevoel in de knoop zat/zit. Het ging allemaal te snel voor hem alles kwam op hem af en een stukje verleden wat hij dan wrs niet had afgesloten omdat hij nogal op zichzelf was in een rommelig huis die nu ineens van boven tot onder gestript was. Op goede vrijdag haalde hij ons weer op om iets leuks te doen en toen was de klik er weer volgens hem. Weer goede gesprekken gehad dingen afgesproken dat we het rustige aan zouden doen, het samenwonen uitgesteld niet de druk van elk weekend klussen. Wel ook aangegeven dat hij daar goed over na zou denken ivm de kinderen. Het ging goed...tot vorige week hij nu weer hetzelfde heeft... het gevoel is weg zegt hij. Hij snapt zichzelf niet kan het niet uitleggen. Maar ik weet gewoon dat het bij hem ook diep zit en nu wil hij er dus echt mee stoppen. We hebben nooit ruzie.. het is leuk en gezellig. Hij heeft het gevoel dat hij alles verkeerd doet. Zijn zoon geeft hem een enorme druk etc. We hebben nog steeds contact (mail en af en toe bellen) maar hij geeft dubbele antwoorden. Het ligt niet aan mij zegt hij, hij zoekt afleiding om niet aan mij te hoeven denken, hij mist me niet. hij is begrip vol etc... Afgelopen zaterdag kwam hij spullen ophalen maar bleef nog wel een half uur wat drinken en praten. Toen hij wegging vloog ik hem in zijn armen huilen en hij sloeg een arm om me heen. Als er geen gevoel is doet hij dit toch niet? Ik stuur hem dagelijks een mail hij geeft zoals ik het lees dubbele antwoorden maar hij zegt wel steeds dat hij mij niet mis. Moet ik hem nu toch blijven benaderen? of moet ik hem juist met rust laten? Ik ben dat hij een muur om zich heen gaat bouwen als we niet blijven praten. Ik mocht hem altijd bellen als ik het moeilijk had. Hij zegt dat hij niet kan praten maar ik vind juist van wel. Dit is wat hij altijd wilde een gezin etc. nu wil hij het stoppen. Maar ik hou zo veel van deze man dat ik bang ben om dingen verkeerd te doen. Wat zouden jullie doen? En als er nog vragen zijn hoor ik het wel. Mijn laatste mail was gisteren hij heeft nog gereageerd van dat hij druk was om niet aan mij te hoeven denken maar dat als hij aan me dacht me niet miste. Verder hoopte hij dat ik de dingen die ik moest doen die dag ook goed waren gegaan, Dus allemaal voor mij heel dubbel. Anderhalve week wilde hij mij nooit meer kwijt en praatte hij over als we later oud zijn en zocht hij dingen uit voor in de tuin wat mooi was voor hem en mij... Ik snap het gewoon niet meer maar wil hem weer terug dus mijn grote vraag moet ik hem met rust laten (zodat hij zich af kan sluiten) of juist met hem in gesprek blijven en dan per mail of ook bellen)

Ik hoop van jullie te horen

Zo erg verdrietig en weet niet meer wat te doen

je andere topic heb ik er even bijgepakt.
Welk gevoel heb je nog meer in een relatie, als dat een reden is om het uit te maken? Dan gaat het toch over het algemeen over gevoel voor de ander. HET gevoel in het algemeen, wat een onzin.

Ja, je kan je zorgen maken ofzo, depressief zijn, maar dan doe je er toch alles aan samen met je partner om daar uit te komen???? Nee hoor, meneer heeft wat problemen met 'gevoel in het algemeen' en maakt het uit.
Je hebt zelf toch ook kinderen? Is het niet verwarrend voor hun, deze situatie?
Lekker stabiel dat gevoel van je vriend..............
quote:Beauke schreef op 27 juni 2011 @ 14:27:

Je hebt zelf toch ook kinderen? Is het niet verwarrend voor hun, deze situatie?

Pfff is dat zo?

Dat je er zelf nogmaals in stinkt....eigen schuld. Of zoals iemand al zei: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Maar dan sleep jij je kinderen hier ook nog eens in mee.
Binkie,je moet je niet wanhopig aan hem vastklampen en alles maar pikken omdat je blij bent eindelijk na een aantal jaren alleen te zijn geweest weer een relatie te hebben..

Ik ben zelf ook al een jaar of 5-6 alleen en ik begrijp best dat het dan heerlijk kan zijn om weer eens aandacht van een man te krijgen maar pas op laat je niet teveel meeslepen..
Het lijkt me verstandig om voor nu te stoppen met adviseren enz.

Over pak hem beet een week of 4 kunnen we lekker verder met adviseren, want dan is er een gloed nieuw tropic met de titel 'mijn vriend heeft het uitgemaakt en ik zit nu met een grote schuld, Help!'
Tsja Juf Achterbak zou er eigenlijk een lachsmilie bij willen zetten, maar het is om te ...
quote:xalvadora schreef op 27 juni 2011 @ 14:38:

Tsja Juf Achterbak zou er eigenlijk een lachsmilie bij willen zetten, maar het is om te ...Ja, inderdaad, zoveel energie stopt iedereen erin, maar TO wil toch niet luisteren. Stoppen en een ander helpen die wel openstaat voor advies lijkt mij. TO is nog niet zover.
De tijd zal het leren....
quote:binkie2007 schreef op 27 juni 2011 @ 14:43:

De tijd zal het leren....Of de tijd het leert interessert me niet, als jij maar iets leert......
quote:binkie2007 schreef op 27 juni 2011 @ 14:43:

De tijd zal het leren....ja ik wou aanvullen... jij zal het (gaan) leren.
Ik zou een heel verhaal kunnen afsteken, heel erg empathisch en zo kunnen zijn echter het is veel duidelijker in kort en simple

Wake up and smell the shit in front of you
Ja inderdaad draaiorgel (hoe verzinnen jullie die namen toch aldoor? ), wie betaalt zo'n verbouwing? Overigens is het samenwonen toch uitgesteld omdat TO's vriend niet meer tegen de rommel van de verbouwing kon? (dat was niet het grote geheim in elk geval ).

Maar nog even voor Binkie, als je je financieen uit handen geeft, dan doe je dit: of aan een goede bekende die je heeeeeeel erg vertrouwt,

of je laat het door de kredietbank of zoiets doen, wat betekent dat je wel degelijk in de financiele problemen zit.

Weet jij bij wie hij het heeft ondergebracht? Je reageert heel fel op onze reacties, maar wij proberen je echt helder te laten kijken naar dingen en het scheelt gewoon dat wij dat kunnen zonder die roze bril . Tuurlijk kennen wij je vriend niet, we reageren slechts op wat jij schrijft.
quote:superstar_2 schreef op 27 juni 2011 @ 14:37:

Binkie,je moet je niet wanhopig aan hem vastklampen en alles maar pikken omdat je blij bent eindelijk na een aantal jaren alleen te zijn geweest weer een relatie te hebben..Nee dat doe ik ook niet.. ik pik echt niet alles hoorIk ben zelf ook al een jaar of 5-6 alleen en ik begrijp best dat het dan heerlijk kan zijn om weer eens aandacht van een man te krijgen maar pas op laat je niet teveel meeslepen..Nee ben echt voorzichtig en trek toch ook mijn eigen plan daar heb ik wel van geleerd... En als we samen zijn genieten we bij elkaar zijn...dus een flinke stap terug naar wat het was..
En nogmaals mensen... die toch wat dwingerig zijn in hun antwoorden... Ik had al gezegd waar hij het onder gebracht had... Dus NEEEEEEEEEEEE geen schulden... En nogmaals IK kom ook niet in de schulden door hem... daar ben ik toch echt te zelfstandig voor hoor... Heb mijn eigen zaakjes goed op de rit...
Binkie, je hebt niet gezegd waar hij het onder heeft gebracht. Alleen dat hij het onder heeft gebracht, en dat hij het eerst aan jou had gevraagd.

(mijn andere vragen heb je ook niet beantwoord. Dat hoeft ook helemaal niet hoor. Jij trekt jouw conclusies, ik de mijne)

Je kiest er voor je kop in het zand te steken.
Herstel: je zegt dat zijn belastingadviseur het geordend heeft voor hem.

Ok, sorry, dat had ik niet goed gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven