irritant ;)

27-06-2011 22:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het is kinderachtig van mij , maar ik kan soms zo balen als er over sommige mensen niks te googlen valt . Ik ben best een speurneusje en nieuwsgierig om verschillende redenen , maar sommige mensen zijn bijna niet te vinden op het web. Ik kan mezelf overigens wel vinden .
Ik heb mijn man ook maar even gecheckt, want je leest tegenwoordig zulke rare dingen hier op de relatiepijler , maar ik ben gerustgesteld, hij heeft niet gelogen:

hij is inderdaad schrijver, prof.dr. nog wel (!), ach die titel vond ik nooit zo belangrijk , en hij is ook nog filmproducer. Nou, ik heb het getroffen he?

(vraag me nu trouwens wel af waar al dat geld dan is? )
Ik wil maar zeggen; ik ben een bekender persoon dan jullie dachten!

Neu, geintje hoor. Ik heb een heel lange tijd voor een zeer bekend bedrijf gewerkt waarbij ik onder mijn eigen naam werkte. De naam van dat bedrijf zet mij dus hoog op de relevante resultaten.

Alleen mensen die weten dat ik daar werkte zullen dus weten dat ik het ben. Maar alleen heel close vrienden en familie weten dat.
Mijn man heeft een kleine 300 resultaten. De eerste twee zijn inderdaad hem. Toch knap van google.
Ik heb mijzelf laatst eens via Google gezocht. Ik schrok me rot. Pagina na pagina. Geen enge dingen, maar toch raar als werk van je in een blog van iemand wordt besproken.

En ik weet zeker dat ik het ben, want met mijn naam en achternaam is er maar 1 in de wereld.

Het liefst ben ik niet vindbaar. Maar daarentegen vind ik het ook heerlijk als een ander lekker Googlebaar is. Het liefst met veel foto's.
Nav dit topic heb ik mezelf ook weer eens gegoogled. En wat schetst mijn verbazing: facebook-reacties van mij op bijv. events etc zijn zichtbaar voor iedereen, terwijl ik alle instellingen op 'only friends' heb staan!

Ook is mijn naam een aantal keer gepubliceerd in een dankwoord van een ander, alleen maar leuk, ware het niet dat er één keer een fout in staat (qua opleiding) en dat ik met een ander slaande ruzie heb gehad. Niet echt fijn dus als een werkgever dit ziet, want de opleiding staat er fout en ik wil geen verband gelegd hebben tussen mij en auteur 2...

Nog iemand tips voor het facebookgebeuren?
quote:lilalinda schreef op 27 juni 2011 @ 22:51:

Ik google ook graag mensen. Moet zeggen dat als ik een sollicitatiebrief voor mijn neus krijg en de kandidaat is niet te vinden... Hij/zij op 1-0 achter staat

Das krom.

Iemand die om zijn of haar privacy geeft, en dus zorgvuldig met zijn of haar prive gegevens omgaat zou juist 1 voor moeten staan.
ik zeg als je iets wil weten vraag je het maar aan me?

(niet alles hoeft te vinden te zijn, ook al staar er alweer genoeg)
quote:lilalinda schreef op 27 juni 2011 @ 22:51:

Ik google ook graag mensen. Moet zeggen dat als ik een sollicitatiebrief voor mijn neus krijg en de kandidaat is niet te vinden... Hij/zij op 1-0 achter staat

Nou Lilalinda, dan hoop ik niet dat jij ooit een sollicitatiebrief van mij onder ogen krijgt. Ik ben "mezelf" tien keer tegengekomen, oa als eigenaresse van een kledingzaak, bassist/zangeres en als medewerker van het UWV. Ook schijn ik ook ooit een keer een bijrol in een film vertolkt te hebben! Ik herken mezelf in geen van de foto's die ik bij mijn naam ben tegengekomen!

enneh; dat 06-nummer wat ik ergens bij mijn naam tegenkwam, klopt ook niet.

btw; ik ben blij dat ik mijn enige echte "ik" niet tegengekomen ben!

Ik vraag me nu ook af naast wie ik iedere nacht in bed lig; ik lees net dat hij in 1944 door Hannie Schaft geliqiudeerd is!
Nou, het enige wat ik kan vinden op mijn naam: Wanneer overlijdt PP? (ik overlijd in 2038) verder ben ik onder mijn meisjesnaam een kunstenares en onder mijn mans naam van alles behalve mezelf. Ik woon zelfs niet in mijn eigen woonplaats!
Hehe, die paar keer dat mijn naam naar voren komt ben ik het ook echt.

1 keer van een case study die ik voor mijn opleiding heb gedaan (al had ik aangegeven niet op internet vermeld te willen worden, ach ja)

Verder kom je te weten hoe meer mensen uit mijn (enorm grote) familie heten aangezien iemand een genealogie website heeft gemaakt. Ken de beste man niet en veel van zijn gegevens kloppen niet. Verder staan er een heleboel vraagtekens, en is die website gruwelijk irritant zowel in opzet als in gebruik. O, en ik ben blijkbaar al met mijn partner getrouwd? Hoe hij aan de achternaam van mijn partner is gekomen is ons echt een raadsel.

Ook kom je er achter dat ik een review heb geschreven voor een concert. Was gevraagd door iemand die ik ken die fotografe is voor de website.

Oh, en dat ik een petitie heb getekend.

Heel spannend allemaal dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven