ex manipuleert ons kind

27-06-2011 09:01 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar mijn ex mee bezig is, maar kennelijk is dit een nieuwe strategie.

Wij zijn verwikkeld in allerlei rechtzaken omtrent de afwikkeling van onze relatie in zowel de zakelijke kant als de kant tot betrekking van onze zoon.

Ik vecht voor de belangen van mijn kinderen.

Hij vecht voor alle bezittingen en geld.

En met dat laatste wordt de toon via mijn kind gezet.

Nu komt frum met uitspraken als o.a : "Als papa weer in het huis woont krijg ik een grote trampoline in de tuin" Papa is heel lief want die betaald het huis voor mama " De auto's zijn van papa want papa heeft alles betaald" "jij hebt geen centjes en papa wel" De bank is van papa want die heeft het betaald en die vond hem ook mooi, jij eigenlijk niet dus die krijgt papa straks toch?"

In het begin probeerde ik het wat te nuanceren, maar al snel bedacht ik dat ik indirect mee getrokken werd met zijn spelletje.

Dus reageer ik nu, dat zijn geen zaken voor jou lieve frum maar grote mensen zaken dus mama geeft daar geen antwoord op.

Inmiddels ben ik pissed want frum raakt steeds meer vergiftigd door zijn spelletje en materiele insteek.

Zo vraagt hij contstant bij alles, " wat kost dat en heb jij dat betaald? " Of als je iets hebt betaald dan blijft het van jou "

En nog wat van die uitspraken.

Ik heb frum al een keer uitgelegd dat dit soort dingen niet belangrijk zijn en dat het niet altijd uitmaakt wie betaalt.

( gaf een voorbeeld als ik voor jou een kado koop en het aan jou geef is het van jou, ook al heb ik het betaald)

Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.

Ik verlies de normen en waarden die ik mijn kind wil leren aan spelletjes en geld en hij raakt erdoor geobsedeerd.

Hoe kan ik dit tegengaan zonder frum ertussen te zetten, want daar ga ik niet aan meedoen.
Hoi Iry, Vorige zomer heb ik je in de zomer meegelezen met je topic toen deze man je verlaten had. Het komt mij toch echt wel voor dat hij je nu genoeg pijn gedaan heeft. Hoe lang gaat dit modder gooien nog door?

Hoop dat jij je zoon positieve dingen kan bijbrengen door hem te laten inzien dat niet materie en spullen niet zo belangrijk zijn in het leven...Waarschijnlijk is hij nu nog te jong om het te begrijpen, maar ben ervan overtuigd dat het hem later zal bater (en hij tevens ook wel ziet dat "pappie" een beetje een zak is, maar dat terzijde)...Sterkte meis!
Ik ga er ook niet in mee dertigmin, maar moet wel eerlijk zeggen het is tongbijten soms als het gewoon niet waar is.

Soms zeg ik ook weleens dat papa dat allemaal niet moet zeggen want dat hij het ook allemaal nog niet weet omdat de afspraken nog niet gemaakt zijn.

Ik denk idd dat het een lange weg is Duub en ja, hij wil mij proberen te breken. Ik denk dat het hem ook frustreert dat we nu een jaar verder zijn en het nog niet is gelukt.Vandaar dat het geschut steeds harder moet, of gemener, meer leugens ook.

Hij vergeet alleen even dat ik genoeg in mijn leven heb meegemaakt dat overleven mijn tweede natuur is.

Bovendien heb ik een ijzersterke achterban die mij direct oprapen mocht ik neigen te buigen.

Ik denk ook shoegali dat op lange termijn het tegen hem gaat keren, ook door Frum. Vandaar ook dat ik denk, voor wie zjn belang is dit? echt niemand gaat hier gelukkig van worden uiteindelijk.

Erwt ik blijf ook trouw aan mijzelf en hoop dat Frum dat voldoende meekrijgt.
Iry: ik heb niet nuttigst toe te voegen alleen een hele dikke .
Dank je wel Maja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven