Noodweer!
dinsdag 28 juni 2011 om 07:41
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.
Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?
Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!
Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!
Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
dinsdag 28 juni 2011 om 19:43
quote:Missphoebe schreef op 28 juni 2011 @ 19:14:
Ernem (arnhem) meld zich ook: zit nog steeds te smelten/nog niks aan het handje
ik snap eerlijk trouwens nooit (off topic) waarom mensen deuren en ramen massaal open gaan zetten met deze kook-temperaturen. t wordt er echt niet frisser op.
ik heb alles in ieder geval hermetisch afgesloten aangezien het hier rond de 36 graden is (leuk he wonen in het oosten des lands......)Mijn pand staat op een hoek en mijn etage is hoog boven alle omringende huizen uit en heeft megagrote ramen. Als ik die dicht hou brand ik weg, maar als ze open staan komt er een verkoelend windje binnen.
Ernem (arnhem) meld zich ook: zit nog steeds te smelten/nog niks aan het handje
ik snap eerlijk trouwens nooit (off topic) waarom mensen deuren en ramen massaal open gaan zetten met deze kook-temperaturen. t wordt er echt niet frisser op.
ik heb alles in ieder geval hermetisch afgesloten aangezien het hier rond de 36 graden is (leuk he wonen in het oosten des lands......)Mijn pand staat op een hoek en mijn etage is hoog boven alle omringende huizen uit en heeft megagrote ramen. Als ik die dicht hou brand ik weg, maar als ze open staan komt er een verkoelend windje binnen.
dinsdag 28 juni 2011 om 19:43
Wij hebben sinds kort een andere auto en mijn man is bang voor de 'golfballenhagelstenen' waar ze het over hebben. Hij wil al een paar slaapzakken ofzo over de auto doen . Wij zitten in het Noorden, dus ik wacht eerst wel even af wat jullie melden over het weer, komt hier pas in de nacht als het goed is.
dinsdag 28 juni 2011 om 19:46
Wij hebben een keer blikseminslag gehad, doordat een bovenbuurman een schotel op zijn dak had, daar is die ingeslagen en zo dwars door de andere huizen: computer deed het niet meer, video niet, experiabox van KNP internetplusbellen niet, wasmachine bleek later ook een mankement te hebben. Ik denk dat ik toch weer wat stekkers eruit ga trekken hoor, we wonen inmiddels ergens anders, maar toch...
dinsdag 28 juni 2011 om 19:47
dinsdag 28 juni 2011 om 19:48
quote:Chubbyxxl schreef op 28 juni 2011 @ 19:27:
[...]
Klopt!
Ik stond vanmiddag op het schoolplein op mijn dochter te wachten en bedacht me opeens dat ik me nog erg goed kon herinneren dat ik daar stond met de slee en een muts tot over mijn neus.Grappig he, als ik de warme truien in de kast zie liggen kan ik me niet voorstellen dat ik die dingen ooit nog nodig heb.
[...]
Klopt!
Ik stond vanmiddag op het schoolplein op mijn dochter te wachten en bedacht me opeens dat ik me nog erg goed kon herinneren dat ik daar stond met de slee en een muts tot over mijn neus.Grappig he, als ik de warme truien in de kast zie liggen kan ik me niet voorstellen dat ik die dingen ooit nog nodig heb.
dinsdag 28 juni 2011 om 19:49
dinsdag 28 juni 2011 om 19:53
ik zit met smart te wachten, bah wat is het vies warm en plakkerig hier, nog steeds zon en bloedjeheet (A'dam).
Tussen de middag even 2 druppels gehad, daarna trok het weer open; stralende zon en snikheet. Ik ben ut zat!!!
19;40 update: Jeeej, het betrekt!!!! Heerlijk, hoop dat het zo gaat onweren, vind ik altijd zo gezellig!!! Hebben jullie ook altijd kippenvel voordat het gaat onweren? Ik opende net even mijn balkondeuren, kreeg me toch een muur van warmte over me heen, leek wel of ik de luchthaven van AbuDhabi uitliep...
Tussen de middag even 2 druppels gehad, daarna trok het weer open; stralende zon en snikheet. Ik ben ut zat!!!
19;40 update: Jeeej, het betrekt!!!! Heerlijk, hoop dat het zo gaat onweren, vind ik altijd zo gezellig!!! Hebben jullie ook altijd kippenvel voordat het gaat onweren? Ik opende net even mijn balkondeuren, kreeg me toch een muur van warmte over me heen, leek wel of ik de luchthaven van AbuDhabi uitliep...
dinsdag 28 juni 2011 om 19:54
quote:lila01 schreef op 28 juni 2011 @ 19:43:
Wij hebben sinds kort een andere auto en mijn man is bang voor de 'golfballenhagelstenen' waar ze het over hebben. Hij wil al een paar slaapzakken ofzo over de auto doen . Wij zitten in het Noorden, dus ik wacht eerst wel even af wat jullie melden over het weer, komt hier pas in de nacht als het goed is.
Hij kan de auto ook onder een grote boom zetten.
Moet natuurlijk de boom niet omwaaien...
Hij kan de auto ook onder een grote boom zetten.
Moet natuurlijk de boom niet omwaaien...
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 28 juni 2011 om 19:55
hier in 036 nog steeds niks te zien. wel wat wolken, en in de verte een donkere lucht maar niet zo donker dat ik regen verwacht helaas. Heb geen zin om weer de tuin te sproeien dus een flinke regen of onweersbui is meer dan welkom. (om het maar niet te hebben over de verkoelende wind en een temperatuursverlaging)
Erger u niet, verwonder u slechts!