Noodweer!

28-06-2011 07:41 1257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!

De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.

Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?

Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!

Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!

Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
quote:Twisted schreef op 28 juni 2011 @ 22:31:

Doordat ik heel eigenwijs (met gevaar voor eigen leven) toch alles tegen elkaar open had gezet, is het nu 2,5 graad minder warm in huis (maar nog steeds 24,5). Het lijkt wel alsof er een tweede ronde aan komt, maar misschien is dat slechts wishful thinking...nee da's echt zag ik net op buienradar, tegen 12-en is t in 020 weer raak zag ik en om 3-4 uur ook weer. Heerlijk Jammer dak er waarschijnlijk zo doorheen slaap...
Iemand die mij door dit noodweer heen wil helpen? Mijn vriend ligt namelijk half bewusteloos ( diep in slaap) naast me. Ik ben echt ontzettend bang :(
Maar dan moet je toch sowieso de kraan niet aanzetten?
Hier ook weer een uit omgeving Nijmegen. Het onweert hier nog steeds, al gaat het er al wel iets minder heftig aan toe.
hier in groningen barst het nu los! Alles zoemt en er is een heel enge constante brom te horen. Het regent en flitst enorm, de klappen zitten nog een endje verderop, maar kraken en scheuren genoeg. Ik slaap normalier op de 2de verdieping, ik ben naar de begane grond verkast, vind het dood eng boven, ik voel me hier beneden met de lichten aan toch veiliger. Als de bliksem er boven in klapt dan is alleen mijn man maar geroosterd en we hadden net toch ruzie, lol. Maar laat ik de goden niet verzoeken en dan tenminste maar hopen da de kids door blijven slapen.

Wel kut dat nu de ramen dus niet open kunnen. Tis nu vast lekker aan het afkoelen en hier binnen is het nog steeds 29 graden *huilsmiley*
quote:Liv schreef op 28 juni 2011 @ 22:52:

Maar dan moet je toch sowieso de kraan niet aanzetten?dat klopt. en ook niet de leidingen aanraken of de wasmachine aanzetten of aanraken....
Voor de angstigen.

Troost je met de gedachte dat het niet vaak voorkomt dat er erge dingen gebeuren met inslagen hier in Nederland
Kaay,

tel de seconden tussen bliksem en donder

per seconde is de echte onweer 3 km van je verwijderd
quote:danivo schreef op 28 juni 2011 @ 22:53:

[...]

dat klopt. en ook niet de leidingen aanraken of de wasmachine aanzetten of aanraken....Maar is dat niet alleen als het onweer echt heel dichtbij is dan?
blijft het nou echt de hele nacht doorgaan?? Krijgt groningen ook meerdere rondes? Zeg dat het niet waar is, ik moet werken en dus nu ; slapen!!
de kans dat de bliksem inslaat in de buurt terwijl jij onder de douche staat, is natuurlijk niet zo groot......

De kans op de hoofdprijs in de staatsloterij is slechts zo’n 0,00001%. Ter vergelijking: de kans op een dodelijk verkeersongeluk is 800 maal groter (2002). De kans dat je getroffen wordt door een vallend vliegtuig is twee maal groter dan de hoofdprijs winnen. En je hebt tien maal meer kans getroffen te worden door de bliksem.

http://www.beelen.net/story/sid85/winka ... terij.html
quote:Tomatensoep schreef op 28 juni 2011 @ 22:49:

[...]

Koud? Mag ik bij jou logeren dan?

Best, volgens mij woon ik maar zo'n 10 min. bij je vandaan, maar ik heb het al snel koud hoor!

Wie helpt mij door het noodweer heen? Mijn vriend ligt naast me in een diepe slaap. Terwijl ik scheitsbenauwd ben voor dit alles....
Knmi heeft om 22:15uur code oranje voor heel Nederland afgekondigd! Ben benieuwd
Kaay: Als je binnen blijft kan je niets gebeuren
Mijn wekker gaat om half 6, maar volgens mij wordt het een onrustige nacht. Het is sowieso nog te warm om te kunnen slapen
I am surrounded by morons
quote:Liv schreef op 28 juni 2011 @ 22:54:

[...]

Maar is dat niet alleen als het onweer echt heel dichtbij is dan?

water is een supergeleider, ik weet niet zo direct de snelheid van een ontlading. maar wat voor jou op de fiets heeel erg ver is, is voor een blikseminslag niet zo erg ver....

(gevonden: 100.000km per seconde, herbereken je winkans!)
Ik heb het idee dat de/ het knmi nogal overdrijft, maar ik wacht af.

Noord holland, onder alkmaar
Het is nu eindelijk minder warm, dus ik zit nu aan de vissticks. Daar had ik opeens zo'n trek in .
quote:arwen-de-elf schreef op 28 juni 2011 @ 22:53:

hier in groningen barst het nu los! Alles zoemt en er is een heel enge constante brom te horen. Het regent en flitst enorm, de klappen zitten nog een endje verderop, maar kraken en scheuren genoeg. Ik slaap normalier op de 2de verdieping, ik ben naar de begane grond verkast, vind het dood eng boven, ik voel me hier beneden met de lichten aan toch veiliger Als de bliksem er boven in klapt dan is alleen mijn man maar geroosterd en we hadden net toch ruzie, lol. Maar laat ik de goden niet verzoeken en dan tenminste maar hopen da de kids door blijven slapen.

Wel kut dat nu de ramen dus niet open kunnen. Tis nu vast lekker aan het afkoelen en hier binnen is het nog steeds 29 graden *huilsmiley*

Je buurprovincie is nu ook aan de beurt!

Zuid oost Drenthe hier en het onweert enorm, griezelig gewoon.
Dat was een bizar harde knetterklap. Hopelijk ook meteen de laatste.
Nou floxfloor, ik sta over een kwartiertje bij je op de stoep! Nu lig ik nog even in bed zonder pyjama en met de ventilator op de hoogste stand..
Nou floxfloor, ik sta over een kwartiertje bij je op de stoep! Nu lig ik nog even in bed zonder pyjama en met de ventilator op de hoogste stand..
Ik ga naar mijn bedje maar het is zo heet dat ik vrees voor een nacht met weinig slaap. Het onweert hier nu niet meer in 020.

Hoop op een lekker nachtje, heb morgen gelukkig kort werkdagje.
Nog maar 1 sigaret in huis en knallende onweer, incluis bliksem. Potver!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven