Noodweer!

28-06-2011 07:41 1257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!

De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.

Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?

Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!

Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!

Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
quote:rogue_25 schreef op 28 juni 2011 @ 23:37:

Waarom zijn mensen eigenlijk zo bang van onweer als ze in hun huis zijn? kinderen oke maar volwassenen? snap het nooit zo.Wij hebben al een keer blikseminslag meegemaakt rogue.
Ik niet hoor Roque, voel me heel veilig binnen. Buiten is een ander verhaal, al loop ik er gerust doorheen.
quote:floxfloor schreef op 28 juni 2011 @ 23:33:

[...]

VerklapperT!

vinjouookliefhoor Floksie

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
O.k., nu wordt het echt eng.... Niet normaal!!!
ik vind dit echt gruwelijk eng! Kan iemand voor me op buienradar etc kijken wat het weer/onweer, vannacht gaat doen?? Ik form mobiel en kom er zo niet op.

Men net weer een enorme klap het lijkt wel oorlog, alles trilt, ik ben serieus doodsbang....

Hoe hoort het trouwens als onweer ergens inslaat?

De donder komt hier nu van alle kanten, we zijn omsingeld en ik wil slapen!!!!!
Rosanna, toevallig vertelde mijn schoonmoeder mij dat haar moeder altijd angstig was voor onweer, waardoor zij nu ook doodsbang is. Gewoon die angst van haar moeder overgenomen dus. En er is niet echt een rationele reden voor, zegt ze.
Ik vind het ook niet eng, maar ik heb dan ook een moeder die lyrisch met een paraplu naar buiten liep als het onweerde...

Het is wel iets, waar je zelf geen controle over hebt, ik denk dat dat de angst is.

O, en hier in het Noordoosten is het ergste alweer voorbij volgens mij.
Jetz geht es loss!!
lila, jij woont vlakbij me he???? Ook zo bang??? Ik kan het natuurschoon er niet zo in herkennen nu het boven me hangt ( wel op tv trouwens )
quote:lila01 schreef op 28 juni 2011 @ 23:38:

[...]

Wij hebben al een keer blikseminslag meegemaakt rogue.

Oke dan snap ik het wel. Kijk ik vind in de bliksem buiten lopen ook niet leuk maar in mijn eigen huis voel ik me wel veilig en het dondert hier nu ook aardig.

Als klein kind was ik altijd doodsbang.
quote:Julus schreef op 28 juni 2011 @ 23:40:

Rosanna, toevallig vertelde mijn schoonmoeder mij dat haar moeder altijd angstig was voor onweer, waardoor zij nu ook doodsbang is. Gewoon die angst van haar moeder overgenomen dus. En er is niet echt een rationele reden voor, zegt ze. gebeurt veel hoor Julus, zeker vroeger. Alle stekkers eruit, bestek op tafel, alle kinderen uit bed
Hier is het al een stuk rustiger (drenthe). Dus in Groningen zal het ook niet lang meer duren. Hou vol!
Ben helemaal niet bang hoor

Ik vind onweer op zich heerlijk (sowieso wanneer het keihard regent en ik lekker binnen zit met een boek). Alleen wanneer het enórm gaat onweren, ben ik ineens een beetje bang voor inslag en doe ik (een paar) stekkers eruit.

Verder is het 'bij de ramen wegblijven' de meeste mensen behoorlijk met de paplepel ingegoten en dat is er lastig uit te krijgen (omdat de reden waaróm ook zo onduidelijk is...)
Splinter, ik zit ook in Drenthe maar hier houdt het maar niet op
Hm, ik ga toch echt niet mijn zoon uit zijn bed/slaap halen. Denk dat het juist fijn is dat hij slaapt en er dus niks van meekrijgt.

Maar waarom zou het iets van vroeger zijn, denk je? Ik denk eigenlijk dat er vroeger net zoveel mensen bang voor onweer zijn als nu. Geen idee hoe dat zit eigenlijk.
ik brengg de angst ook over, al lach ik en zeg ik hoe mooi ik het vind, mijn lichaamstaal verraad me toch. Aan de andere kant waren mijn ouders dan weer totaal niet bang, dus van wie ik het heb. Ik heb het hele fenomeen donder en bliksem eens uitgeplozen, want ik dacht dat ik bang was voor het onbekende.....not, daarna werd mijn angst alleen maar groter.

Lila waar ergens woon jij? Het lijkt minder te worden, bij jou ook??? Jongens wat zegt de buienradar?????blijft groningen nu rustig, kunnen we naar bed??
quote:arwen-de-elf schreef op 28 juni 2011 @ 23:41:

lila, jij woont vlakbij me he???? Ook zo bang??? Ik kan het natuurschoon er niet zo in herkennen nu het boven me hangt ( wel op tv trouwens )Ik ben niet echt zo heel erg bang, maar schrik me steeds wezenloos van die harde klappen en flitsen. Moet ik nog even voor je op de buienradar kijken?
Er worden een hoop mensen geflitst.

Waarom zou je niet naar bed kunnen Arwen?
ik denk omdat er vroeger minder bekend was over onweer en bliksem enzo en er meer inslagen waren.
waarom bestek op tafel en bij de ramen weg???

Hier in grunn is het ( bijna) rusig. Kandanou?? Blijft dat zo, of???
quote:arwen-de-elf schreef op 28 juni 2011 @ 23:46:

ik brengg de angst ook over, al lach ik en zeg ik hoe mooi ik het vind, mijn lichaamstaal verraad me toch. Aan de andere kant waren mijn ouders dan weer totaal niet bang, dus van wie ik het heb. Ik heb het hele fenomeen donder en bliksem eens uitgeplozen, want ik dacht dat ik bang was voor het onbekende.....not, daarna werd mijn angst alleen maar groter.

Lila waar ergens woon jij? Het lijkt minder te worden, bij jou ook??? Jongens wat zegt de buienradar?????blijft groningen nu rustig, kunnen we naar bed??

arwin, op de buienradar zie ik bijna geen rode plekjes (onweer) meer, alleen veel regen, regen, regen, dus ik denk dat het niet lang meer duurt. Gelukkig maar he?

(i.v.m. de privacy/ herkenbaarheid vanwege mijn andere topics wil ik hier liever niet neerzetten waar ik precies woon.)
Maar die hagel is dus ook helemaal weggebleven?
ja lila, doe maar.

En julus ik ben met kids beneden, boven hoor je alles tien keer harder, maar we gaan zo weer naar boven ( veel ramen, veel flitsen te zien, slecht slapen)
geen idee Arwen, maar dat vertelden mijn ouders altijd
Rosanna, klinkt logisch.

Arwen, ok..kunnen ze niet slapen of heb je ze uit bed gehaald?

Hier slaapt alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven