Mijn moeder/Puber??

29-06-2011 06:21 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
quote:elninjoo schreef op 29 juni 2011 @ 09:57:

[...]

Ik zou 't eigenlijk genanter beginnen te vinden als zo'n relatie stand houdt... Zolang 't puur om de lust gaat vind ik het niet erg als 'n vrouw van 40 wat aanrommelt met 20-ers of 'n meid van in de 20 iets begint met 'n 40-er. Maar als er serieus samengewoond gaat worden of erger, dan zou ik daar niet echt vrolijk van worden als 't een naaste van mij betrof.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-06-2011 19:03
Reden: op de man
% gewijzigd
quote:en dat ik hier niet akkoord meeging(…)Ik heb wel een rol in de man die zij mee naar huis wilt gaan nemen als ik nog bij me moeder woon En ik + zusjes + familie zullen dit niet accepteren(…)Maar ik en mijn zusjes hebben hier ook een rol in, en dus hebben wij toch wel iets te zeggen(..)Wie denk jij in hemelsnaam dat je bent dat je de baas over je moeder wilt spelen? En dat jij dat recht meent te hebben omdat je moeder jou onderdak verleent? Als je mijn dochter was kon je subiet vertrekken. Dan heb je er meteen geen last meer van.
Als het mijn dochter was, zou ik haar niet zo lukraak sommeren te vertrekken. Ze heeft wel recht op eigen gevoelens.

Echter, eisen stellen daarin, daar ligt voor mij de grens. Je hoeft het niet leuk te vinden maar je kunt het wel accepteren en de sfeer verder gezellig houden.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
jij hebt niks akkoord te gaan of te accepteren. jij kunt het niet leuk vinden, je mag het genant, idioot en schandalig vinden. dan ga je braaf naar je kamer en ga daar maar zitten mokken maar val je moeder daar niet zo eisend mee lastig...

je kunt erover praten met je moeder dat je het er moeilijk mee hebt maar je hebt niks te eisen van haar.

jouw moeders leven, jouw moeders keus. wees blij dat je moeder zich gelukkig voelt en ga je druk maken over je eigen leven.

mag zij ook pislink worden als jij ineens tot over je oren verliefd wordt op iemand van 38? nee want dan bepaal jij dat zelf wel... nou liefje, je moeder heeft nog veel meer rechten daarin dan jij zolang je nog thuis woont.
En doooooor!
TO, kom je nog reageren?

Wat is nou precies je probleem met deze relatie van je moeder? Is haar vriend niet goed voor haar? Ben je bang dat hij haar in de steek gaat laten voor een meisje van zijn eigen leeftijd en dat je moeder dan totaal gebroken achterblijft?

Vind je het eng om te zien dat je moeder ook gewoon een vrouw van vlees en bloed is met bijhorende verlangens? Ben je bang voor reacties van je omgeving?
quote:shahla schreef op 29 juni 2011 @ 10:50:Echter, eisen stellen daarin, daar ligt voor mij de grens.

Precies. Dochter mag ervan vinden wat ze wil. Maar het is óver de grens als dochter meent dat het aan haar is te bepalen wat moeder mag doen en laten.

En deze dochter vindt dat, gezien haar uitdrukkingen als "ik ga er niet mee akkoord" en "zolang ik daar woon heb ik daar wat over te zeggen".
quote:Starshine schreef op 29 juni 2011 @ 11:07:

TO, kom je nog reageren?

Wat is nou precies je probleem met deze relatie van je moeder? Is haar vriend niet goed voor haar? Ben je bang dat hij haar in de steek gaat laten voor een meisje van zijn eigen leeftijd en dat je moeder dan totaal gebroken achterblijft?

Vind je het eng om te zien dat je moeder ook gewoon een vrouw van vlees en bloed is met bijhorende verlangens? Ben je bang voor reacties van je omgeving?Ik vraag me af of al jouw schrijfsels van hier boven wel de redenen zijn,je ziet het ook bij bejaarden die na jaren weer gelukkig zijn met een ander dat de "kinderen "in opstand komen en zelfs zo ver gaan om hun ouder niet meer te zien, tenzij ouder de relatie verbreekt , niet omdat de kids bezorgd zijn maar puur uit egoisme.
quote:Snormel schreef op 29 juni 2011 @ 11:08:

[...]

Precies. Dochter mag ervan vinden wat ze wil. Maar het is óver de grens als dochter meent dat het aan haar is te bepalen wat moeder mag doen en laten.

En deze dochter vindt dat, gezien haar uitdrukkingen als "ik ga er niet mee akkoord" en "zolang ik daar woon heb ik daar wat over te zeggen".Nou, aangezien TO al 22 is, zou ik als moeder dan zeggen: Joh, tijd om op kamers te gaan meisje.
Ja erg is dat RM. Ik snap wel waar het vandaan komt. Puur uit loyaliteit met de andere (overleden) ouder vaak. De kinderen kunnen dan niet verkroppen dat vader zomaar wordt ingeruild voor een ander.

Maar dat is vaak helemaal niet het geval, als een vrouw een nieuwe liefde vind, wil dat niet automatisch zeggen dat de liefde voor de vorige man over is. (okay, bij een scheiding vaak wel, maar bij overlijden meestal toch niet).

Jammer dat kinderen niet meer in het belang van hun moeder kunnen denken in deze...

Oh ja, soms zijn ze ook bang voor de erfenis. Maar ook dat is nonsens...als er een fortuin te verdelen is, kan moeder altijd een testament maken waarin staat dat het geld niet naar haar nieuwe vlam gaat.
Ik vind het echt heel erg als kinderen hun ouders geen geluk met een andere partner gunnen of het nu door overlijden of scheiding komt , ik denk dat ik daarom ook altijd heb gezegd: ik doe alles voor mijn kids om ze gelukkig te maken, maar ik heb ook mijn rechten
Lijkt mij dat TO niet meer van plan is om te reageren. Misschien had ze meer bijval verwacht dan dat ze nu gekregen heeft. Maar wat een onzin zeg.. Je moeder is eindelijk gelukkig, verliefd. De hormonen vliegen waarschijnlijk door haar lichaam waardoor het tienergedrag niet minder zal zijn. Maar wat maakt het uit? Je zegt dat je haar het geluk gunt maar blijkbaar niet als het jou niet uitkomt. Ik vind dat je er nogal dubbele normen op na houdt, jij mag wel een 9 jaar oudere vriend hebben maar zij geen 8 jaar jongere? Waarom niet?

En dat ze nu eindelijk gelukkig lijkt te zijn met een veel jongere man, nou en? Wees blij voor haar dat ze nog mag zien dat ze alle vrijheid heeft in haar leven en haar eigen keuzes eindelijk mag maken. Natuurlijk snap ik best dat het voor jou moeilijk zal zijn om die veel jongere man te accepteren maar misschien moet je eerst maar eens zien hoe deze relatie zich verder ontwikkelt. Je moeder weet dat jij het er moeilijk mee hebt, dat heb je duidelijk laten weten maar misschien moet je haar ook laten weten dat je haar wel het geluk gunt.

Ik vraag me oprecht af of je nog meeleest en van plan bent te reageren...
prijs hem de hemel in...en je moeder denkt wellicht dat je hem leuk vind...dat zet haar tot nadenken wellicht.

Het is inderdaad dat ze een stuk van haar jeugd en onbezonnenheid heeft overgeslagen.

Direct al jong verantwoording en dat wreekt zich eens.

Nu heeft ze dan eindelijk de tijd die schade in te halen.

En denkt ze dat met iemand van die leeftijd de belevingswereld van die leeftijd dat stukje gemis compenseert.

Maar als de eerste verliefdheid over is, zal ze zich pijnlijk bewust worden van het leeftijdsverschil, want ze heeft niet stilgestaan maar slechts een fase overgeslagen.

Het gedragen als een puber; is eigenlijk de uitdaging met je alter ego aangaan.

Ze moet zich wel zo gedragen, want anders word ze al gauw als een oude vrouw aangezien.

aanpassingsgedrag heet dat...een patroon wat ze gewoon is; ook door zo jong te trouwen moest ze zich aanpassen.

Probeer eens te praten over het kind in haar maar ook over het kind in jou !!!

Wellicht zul je verbaasd staan over haar angsten voor het ouder worden; dat ze de "jongeman" verliest omdat ze gaat aftakelen lichamelijk en geestelijk; en daarom hardnekkig wil laten zien dat ze nog jong en mooi is.

Het is slechts de buitenkant; maar voor haar nu erg belangrijk in haar leven.

Eens zal ze realiseren dat de binnenkant er veel meer toe doet.

Ik merk dat jezelf je onnodig een volwassener rol hebt aangemeten dan noodzakelijk is.

Zie je niet in dat hiermee de gescheidenis zich herhaalt?

Waarom moet jij de wijste zijn? de meest verstandigste?

Om er zelf over 20 jaar ook achter te komen dat je wat gemist hebt?

Het is haar leven en haar verantwoording.

Het kan 2 kanten uitgaan: je houd vast aan je principes en krijgt een verwijdering of je probeert haar te begrijpen en begrip te krijgen voor elkaar; dat kan alleen als je vooroordelen opgeeft en duidelijk maakt dat liefde tussen ouder en kind onvoorwaarlijk is
Serieus hoor die jongen is 21. Kan me heel goed voorstellen dat TO daar moeite mee heeft.

Vraag me ook af hoe serieus die relatie is van beide kanten.
quote:thunderstroke11 schreef op 29 juni 2011 @ 11:27:

prijs hem de hemel in...en je moeder denkt wellicht dat je hem leuk vind...dat zet haar tot nadenken wellicht.

Het is inderdaad dat ze een stuk van haar jeugd en onbezonnenheid heeft overgeslagen.

Direct al jong verantwoording en dat wreekt zich eens.

Nu heeft ze dan eindelijk de tijd die schade in te halen.

En denkt ze dat met iemand van die leeftijd de belevingswereld van die leeftijd dat stukje gemis compenseert.

Maar als de eerste verliefdheid over is, zal ze zich pijnlijk bewust worden van het leeftijdsverschil, want ze heeft niet stilgestaan maar slechts een fase overgeslagen.

Het gedragen als een puber; is eigenlijk de uitdaging met je alter ego aangaan.

Ze moet zich wel zo gedragen, want anders word ze al gauw als een oude vrouw aangezien.

aanpassingsgedrag heet dat...een patroon wat ze gewoon is; ook door zo jong te trouwen moest ze zich aanpassen.

Probeer eens te praten over het kind in haar maar ook over het kind in jou !!!

Wellicht zul je verbaasd staan over haar angsten voor het ouder worden; dat ze de "jongeman" verliest omdat ze gaat aftakelen lichamelijk en geestelijk; en daarom hardnekkig wil laten zien dat ze nog jong en mooi is.

Het is slechts de buitenkant; maar voor haar nu erg belangrijk in haar leven.

Eens zal ze realiseren dat de binnenkant er veel meer toe doet.

Ik merk dat jezelf je onnodig een volwassener rol hebt aangemeten dan noodzakelijk is.

Zie je niet in dat hiermee de gescheidenis zich herhaalt?

Waarom moet jij de wijste zijn? de meest verstandigste?

Om er zelf over 20 jaar ook achter te komen dat je wat gemist hebt?

Het is haar leven en haar verantwoording.

Het kan 2 kanten uitgaan: je houd vast aan je principes en krijgt een verwijdering of je probeert haar te begrijpen en begrip te krijgen voor elkaar; dat kan alleen als je vooroordelen opgeeft en duidelijk maakt dat liefde tussen ouder en kind onvoorwaarlijk is

Koleerte wat een aanname's en domme voor oordelen.

:puke:
ik zou het echt tof vinden!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
@ Thunderstroke, ik ben begonnen met reageren op je post. Maar kwam tot de conclusie dat ik het vrij makkelijk kon samenvatten: wat een onzin.
quote:soumaya schreef op 29 juni 2011 @ 11:31:

Serieus hoor die jongen is 21. Kan me heel goed voorstellen dat TO daar moeite mee heeft.

Vraag me ook af hoe serieus die relatie is van beide kanten.Het zou wel eens heel serieus kunnen zijn van de kant van haar vriend , omdat een man 21 is wil dat niet zeggen dat hij niet weet wat hij wil.
quote:Snormel schreef op 29 juni 2011 @ 11:08:

[...]

En deze dochter vindt dat, gezien haar uitdrukkingen als "ik ga er niet mee akkoord" en "zolang ik daar woon heb ik daar wat over te zeggen".

De uitspraak 'ik ga er niet mee akkoord', daar moest ik eigenlijk wel om glimlachen. Als mijn dochter zoiets zou zeggen, zou ze van mij te horen krijgen: 'Nou meid, dan ga je er niet mee akkoord, moet jij weten maar ik doe wel wat mij goeddunkt.'

Mijn dochter mag haar mening hebben hoor en ik luister er zeker ook naar. Ze hoeft echter niet te denken dat ik me daarnaar voeg als ik een andere mening ben toegedaan.

Ik vraag me af hoe TO er bij komt dat zij denkt dat als zij zegt 'ik ga er niet mee akkoord' dat daar iets mee gedaan gaat of moet worden. Alsof als zij dat zegt dat automatisch opgevolgd gaat worden. Kom op zeg. Het is je moeder, hoor. Een beetje respect mag wel.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
sssenta; als ervaringsdeskundige meen ik dat het helemaal geen onzin is..

zelf ben ik op mijn 17e getrouwd omdat ik zwanger was.

en op mijn 38ste gescheiden..ook toen jong volwassen kinderen die er op tegen waren dat hun moeder de schade van haar jeugd probeerde in te halen.

Terwijl hun vader nog tijdens het huwelijk vreemd was gegaan met een 15 jaar jongere secretaresse ( en er direct na de scheiding mee is getrouwd) vielen ze over mij heen dat ik naar dance feesten ging en met jonge mensen omging.

Want ja vader wilde niets meer met kids te maken hebben, dus waren ze bij mij in huis..En wat is dan makkelijker om moeders gedrag te bekritiseren?
ronnie mitchel...geen aannames en domme vooroordelen...gewoon zelf allemaal meegemaakt..

Tot en met dochter die een relatie met een 12 jaar oudere vriend heeft gehad...maar nu gelukkig is met iemand van haar eigen leeftijd
quote:thunderstroke11 schreef op 29 juni 2011 @ 11:59:

en op mijn 38ste gescheiden..ook toen jong volwassen kinderen die er op tegen waren dat hun moeder de schade van haar jeugd probeerde in te halen.

Terwijl hun vader nog tijdens het huwelijk vreemd was gegaan met een 15 jaar jongere secretaresse ( en er direct na de scheiding mee is getrouwd) vielen ze over mij heen dat ik naar dance feesten ging en met jonge mensen omging.

Want ja vader wilde niets meer met kids te maken hebben, dus waren ze bij mij in huis..En wat is dan makkelijker om moeders gedrag te bekritiseren?Als ervaringsdeskundige woon ik alweer ruim 11 jaar samen met mijn 19 jaar jongere partner die niet om mijn jeugdige uitstraling en mijn schoonheid met mij is gaan samen wonen, zoals ik niet de behoefte had om me jonger voor te doen dan dat ik was en ben, dus wat jij schreef is wel bullshit, je schreef het als een feit, bij jou was dat een feit, maar dat wil niet zeggen dat het een algemeen feit is!
Ik heb 2 volwassen dochters die beide niet zo veel van mijn lief schelen, maar ze zijn er maar wat blij mee dat hun moeder gelukkig is, zoals ik gelukkig ben als hun gelukkig zijn, zijn zij dat voor mij!
quote:thunderstroke11 schreef op 29 juni 2011 @ 11:59:

Want ja vader wilde niets meer met kids te maken hebben, dus waren ze bij mij in huis..En wat is dan makkelijker om moeders gedrag te bekritiseren?Mijn kids waren ook bij mij in huis, blijkbaar heb ik ze minder egoisme bij gebracht.
Ronnie Mitchel vind het respectloos van je om mijn mening bullshit te noemen en mij ook nog eens aan te vallen op het egoisme van mijn kinderen?

Alsof dat alleen mijn verdienste zou zijn...

Fijn voor je dat bij jou alles wel zo goed is verlopen.
quote:thunderstroke11 schreef op 29 juni 2011 @ 12:01:

ronnie mitchel...geen aannames en domme vooroordelen...gewoon zelf allemaal meegemaakt..

Tot en met dochter die een relatie met een 12 jaar oudere vriend heeft gehad...maar nu gelukkig is met iemand van haar eigen leeftijdDe aanname en het domme vooroordeel is dan minstens dat je jouw situatie zomaar kan projecteren op een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven