Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:

'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'

Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?

Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Nog een trieste van mijn vriendin: tante van man komt op kraamvisite, pakt kind uitgebreid vast en knuffelt het, en vertelt daarna doodleuk dat ze tintelingen voelt aan haar lip dus dat er wel weer een koortslip aan te komen zit.

Mijn vriendin uiteraard geschrokken en vraagt haar baby terug met de uitleg dat dit heel gevaarlijk kan zijn voor een pasgeborene, zegt de tante: och joh, dat heb ik wel vaker gehoord, maar ik geloof er niks van dat dat kwaad kan voor zo'n baby. En weigert vervolgens om t kind terug te geven.

NOU VRAAG IK JE???

relatie met tante is ondertussen aardig bekoeld geloof ik (na nog een aantal van dat soort acties).
Geen eentje van mij want heb (nog) geen kinderen, hoop ze wel te krijgen in de toekomst. Maar een opmerking die ik via mijn moeder hoorde.

Mijn ouders hun eerste kindje was een jongetje die al overleden was bij de geboorte. Mijn moeder heeft het kindje nooit gezien; het kindje werd met een keizersnede geboren en daarna werd ze plat gespoten om haar slapende te houden.

Ze had het jongetje dus eigenlijk voldragen; ging zogezegd met een volle buik het ziekenhuis in en kwam zonder kindje terug zonder het ooit gezien te hebben.

Toen ze het er een half jaar later nog eens met een goede vriendin van haar over wilde hebben zei die vriendin: "Ben je daar nou nog niet overheen?"
Ik beviel van de jongste met een spoedkeizersnee, omdat mijn placenta los aan het laten was. ( Ik werd wakker van gebroken vliezen in een badje van bloed, zeg maar. )

De jongste en ik waren er bijna geweest...

Mijn schoonmoeder zei: "Tja, in sommige gevallen is dat beter.."

Nu na 5 jaar heb ik eindelijk de moed (na een hoop van meer dit soort klote opmerkingen en pesterijen. ) gevonden om het contact te verbreken. Had ik eerder moeten doen.
Kaetje: gefeliciteerd meid! Wat super voor jullie! Ik wens je een fijne zwangerschap zonder al te veel lomPe opmerkingen!
Wow wat een topic! Met verbazing gelezen.. ik ben zelf kraamverzorgster dus zeker de posts over opmerkingen van kraamverzorgsters doen mij echt de tenen krommen!

Alle opmerkingen die hier gepost staan kunnen gewoon echt niet!

@kaetje : Gefeliciteerd! :-)
quote:kaetje schreef op 09 juni 2011 @ 22:39:

Nou, de lompe opmerkingen tijdens de zwangerschap zullen wel eerst komen en wie weet deze keer dan ook lompe opmerkingen in de kraamtijd. We hebben vandaag een hartje zien kloppen! Ko zal ongeveer 14 maanden zijn als ik uitgerekend ben dus daar verwacht ik wel het nodige commentaar op.

De eerste: "zie je wel! Als je er niet mee bezig bent lukt het wel zomaar!" is al binnen. Maar ik laat mijn goede humeur er niet door verpesten Kaetje, wat n cadeau! Prachtig!!!!
Direct na de bevaling van mijn jongste zoon kwam mijn moeder de kraamkamer binnen. Toen ze hoorde dat onze zoon als Bram door het leven zou gaan zei ze doodleuk; "Hoe kun je een kind nu zo'n lelijke naam geven" Oeps....zullen we maar zeggen.
quote:keeprunning schreef op 09 juni 2011 @ 10:02:

Kaetje: gefeliciteerd! Wat super zeg!! Wat ontzettend bijzonder.

Dan weer ontopic, de verhalen die ik hier vertel kan ik niet overtreffen. Wel heb ik een zus die in huilen uitbarstte bij onze aankondiging van de zwangerschap, en die ons zoontje nu nog steeds (B is bijna 7 maanden) compleet negeert. Maar dat is weer een ander verhaal...

Offtopic, Keeprunning, long time no see! Gaat het goed? En met je zus dus nog steeds niet goed.

Ontopic, Wat een verschrikkelijke dingen hoor ik hier! Dat mensen zulke dingen durven zeggen!

Bij mij niet schokkends, ohja weet nog 1 ding. Paar dagen na de bevalling toen ik mety de VK de bevalling doorsprak. Ik: Nou ik had op een gegeven moment echt het idee dat hij bleef zitten. VK. daarom ben ik ook zo blij dat we al die knip hadden gezet: Ik, wat anders? VK; Tja, zo sterven er dus kindjes.

Ehh! Ik was helemaal in shock! Ik had tijdens de bevalling echt het idee gehad van oh, het lijkt wel of hij vast zit. Maar iedereen heel rustig, dus ik ook. Maar bleek toch dat het anders had kunnen aflopen als de knip niet al was gezet!

Verder was de VK wel super trouwens hoor! maar gewoon heel eh, eerlijk!

kaetje gefelicteerd! (jij was van de prikbitches toch? Nooit meegeschreven wel meegelezen)

Mag zoals iemand hier zijn wel een wonder heten! (Als vijd ik elk kindje een wonder!) (jij was van de prikbitches toch? Nooit meegeschreven wel meegelezen)
Het valt me op (of: tegen) dat heel veel foute opmerkingen juist van vrouwen afkomstig zijn. Dat had ik niet verwacht. Dat een man een keer iets onhandigs of iets niet-inlevends zegt alla, maar juist vrouwen?? strange...
quote:tante.Klaas schreef op 10 juni 2011 @ 15:35:

Het valt me op (of: tegen) dat heel veel foute opmerkingen juist van vrouwen afkomstig zijn. Dat had ik niet verwacht. Dat een man een keer iets onhandigs of iets niet-inlevends zegt alla, maar juist vrouwen?? strange...Misschien dat lompe opmerkingen van vrouwen beter blijven hangen
Ik had mijn pasgeboren zoontje een bruin vestje aangedaan.

Hartstikke hip van kasjmier. Zegt mijn schoonmoeder: Jee, het lijkt wel een ouwe vent in dat bruine vest.
De reactie van een inmiddels ex-vriendin op mijn miskraam bij 10 weken: '10 Weken? Dan is het toch nog helemaal niks!' Ik stond versteld van haar inlevingsvermogen.

Verder heb ik de opmerking 'Je bent zwanger/bevallen, je bent niet ziek....' vaak mogen horen in mijn kraamweek.

Daardoor kreeg ik het gevoel dat ik niet mocht rusten, geen makkelijke kleren aan kon doen en de kraamvisite welkom moest heten en verzorgen. Lekker hoor met een depressie, hechtingen, naweeen en lekkende borsten.
Kaetje: wat geweldig, een kloppend hartje!!

Hoe ver ben je nu precies?

Wat heerlijk, leuk en spannend, ben heel blij voor je.

Heee zonnetje!

Ik kan niet goed uit de voeten met de nieuwe indeling op het forum en kom daarom niet veel verder dan topics die bovenaan staan... Ik geef snel een update bij jullie en ben ook benieuwd hoe het met jou verder is natuurlijk!

Met zus gaat het contact steeds slechter..
Evelyn, fijn he horen dat je zooo dik bent! (ik was maar 10 kg aangekomen, nu nog geen 2 weken na de bevalling is alles er weer af).

Mijn schoonmoeder ging mijn waggeltje nadoen. Ze vond het om te gieren, zo grappig als ik liep. Deed ik mijn best om met mijn verweekte, loszittende gewrichten zo normaal mogelijk te lopen als zij er was. (wat nauwelijks lukte trouwens..)
Wat lomp zeg Wish! Heeft ze het er nog wel eens over?
Kaetje..... wauw, ik ben niet zoveel meer op het forum, maar wat een geweldig nieuws..... en zo leuk joh, twee kindjes achter elkaar

Over lompe opmerkingen. Dag 4 na de geboorte van mijn tweede. Mijn moeder staat aan mijn bed, mijn vriend ook.

'nou ik laat me mooi helpen' zegt mijn vriend (ik noem hem even JG)

'Nee joh zegt mijn moeder, jij niet, je moet je niet laten helpen hoor', daar ben je veel te jong voor en dan kan je nooit meer kinderen krijgen.'

'Mam' zeg ik, 'we willen geen kinderen meer'

Mijn moeder zegt 'ja maar hij is wel tien jaar jonger dan jij, je weet het toch ook niet hoe het kan lopen in het leven.'

stilte.

Ik al een beetje kraamtranerig 'Hoe bedoel je dat, wat bedoel je daarmee, er zijn maar twee opties.... of hij gaat bij me weg en krijgt een andere vrouw en wil daar nog een kind mee *ik huil al iets harder* of ik ga vroeg dood en dan blijft hij alleen over met onze baby's en gaat hij bij iemand anders nog een baby maken omdat ik dood ben *jankt nu kei hard* wat een domme opmerking mam.... verdomme'

Moeder 'oh jee, tja, ja, jemig, schat zo bedoel ik het toch helemaal niet... jeetje joh'

ik 'maar je zegt (jankt) het wel!!!!!'

Mijn moeder is echt een geweldig mens... heb nooit woorden met haar of iets van die strekking, maar dit is echt de meeste domme conversatie geweest die we ooit hebben gehad!
DTEEZ!
Bedankt voor je felicitatie Djoels!

Die twee hartendiefjes van jou zo vlak op elkaar zijn vast de reden dat je niet meer zo veel op het forum bent of niet?

Oei, dat wordt druk!! zegt echt iedereen tegen ons nu. En dan ook echt ie-de-reen! Ja, alsof een baby met een tweejarige er bij niet druk is.

Lekker verhaal van je moeder ook. Echt tactisch, zo op het kraambed
Nou Kaetje iedereen zei dat ook tegen ons..... en ik had het me zoooo druk voorgesteld... dat ik het achteraf eigenlijk best vind meevallen die eerste maanden...

JBG2 is nu 4 maanden en ik ben gisteren pas weer begonnen met werk..... dus feitelijk gaat het nu pas beginnen.

Mijn baas zei gisteren op mijn eerste werkdag 'en Djoels moet je me nog iets vertellen?'

En het is inderdaad wel wat drukker, maar JBG2 heeft ook iets meer aandacht nodig als baby zijnde..... hij huilt meer, slaapt veeeeeel minder, kortom weinig forum tijd !
DTEEZ!
Haha, dat kan ik wel waarderen, de opmerking die je baas maakte. Ik was zelf wel een beetje nerveus om het op het werk te vertellen. Ik sta voor de klas en doe ook examenklassen. De vervanging vorig jaar is nou niet bepaald vlekkeloos verlopen. Maar ze waren allemaal hartstikke blij!

Heb de afgelopen 3 weken trouwens vaak aan je uitspraak gedacht. Jezus te paard, wat een sneltreinvaart!

Had de positiekleding net opgeborgen maar heb het al weer bij gepakt...
Wat erg allemaal! Ik moet over 10 weken bevallen, ben benieuwd
wow...vol verbazing aan het lezen.

Tijdens zwangerschap, kraamtijd en het eerste halfjaar was de standaard uitspraak van schoonmoeder:

"ik heb niets met andermans kinderen".

Omdat ik voor de bevalling de bui al zag hangen heb ik gevraagd aan lief of het belangrijk gevonden werd dat schoonmoeder op de eerste dag na bevalling even langs zou komen. Toen het antwoord ja was, heb ik er op aangedrongen dat dit dan wel even met schoonmama besproken moest worden. dus lief met lood in de schoenen het gesprek aangegaan, geeft schoonmoeder doodleuk aan:

"oh, dacht dat ik wat dagen (tot een week) later wel langs kan komen, want dan kan ik met je opa meerijden en dat is makkelijker dan de trein".

Verder trouwde na 2 maanden een vriendin. zij gaf letterlijk aan bij ons dat onze kleine meid niet welkom was op de hele dag (ik gaf bv en kolfruimte was niet mogeliijk, laat staan dat ik haar nog niet wilde missen). nu 2 jaar later is vriendin zelf uitgerekend en over 7 weken trouwt er een andere vriendin....tja ze neemt natuurlijk wel haar kind mee, want ze geeft bv.

ZUCHT!

oja en deze binnen een week na de bevalling...lief:"ik kan toch ook beter voor jou zorgen dan jij voor mij". (wij kunnen kiezen wie nr.2 zou dragen). uuhhhhhh; nu 2 jaar later nog steeds een terugkerend pijnpunt.
Sommige uitspraken zijn bijna niet te geloven, zo erg...

Mijn vriend heeft al een kind, die bij ons woont. Ik was op een gegeven moment zwanger van kindje nummer 2 in het gezin (mijn 1e zwangerschap).

Schoonmoeder heeft maanden voor de bevalling keer op keer tegen me zitten verkondigen hoe bijzonder het is allemaal. Toen ze haar 1e kleinkind zag, ze op slag verliefd op hem was, ze meteen al heel veel van hem hield, zo dol op hem was etc.

Toen mijn dochter geboren was heeft ze meerdere gezegd; 'tja, ik moet er toch erg aan wennen allemaal. Het gevoel is er toch niet zomaar vanzelf met elk kindje...

Vond ik niet zo leuk...
Ik was net bevallen van mijn zoontje, 15 uur lang weeen om de minuut en ingescheurd......

Ik probeerde op te staan, zegt mijn altijd lieve schoonvader zo zullen we er een kraan bij halen
quote:kikkie1 schreef op 08 juni 2011 @ 20:45:

zoontje had nogal een pukkel fase. Dus bij het boodschappen doen kijkt een oud vrouwtje in de kinderwagen kijkt "verschrikt" weer omhoog en zegt "geef je borstvoeding?" Dus ik zeg ja ik geef borstvoeding. Zegt ze : tja dan moet je niet zo vet eten hoor, daar komt het van.Heel herkenbaar!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven