Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:

'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'

Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?

Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
@floortje: hahaha zou het zeker overwegen! (NOT)
Ik was bij onze oudste ruim over tijd. Bij 10 dagen overtijd (maandag) een echo etc gemaakt en afgesproken dat als het er op vrijdag niet zou zijn ik zou worden ingeleid.

Komt mijn tante met de vraag of ik niet eerder dan vrijdag ingeleid kon worden aangezien ze samen met mijn vader op die vrijdag op wintersport zou gaan...........
@ larrisje: Wat lomp zeg, van de oom van je vriend.

Zo gek dat mensen zulke dingen niet begrijpen.

En Wat raar dat die oom nooit bijgenaamd is, echt vreemd.
De (16 jarige) stagiaire van de kraamhulp (wit wegtrekkend) terwijl ze de schade bekijkt: 'OMG, dat is het meest ingewikkelde borduurwerkje dat ik ooit heb gezien'!! Daarna tegen mijn man: 'haha, maar wel het beste voorbehoedmiddel voor mij!' Het was dat ze verder zo lief was..
Haha nak, tuurlijk hou je rekening met hun vakantie

Zo heeft mijn schoonzusje mijn hele zwangerschap gezeurd dat ik niet op haar verjaardag moest bevallen ( was rond die tijd uitgerekend en ze wilde straks niet dezelfde verjaardag ale haar neefje)
@Larissje, dat is toch niet te filmen zeg!

Oom vond zichzelf toch wel het allerbelangrijkste... pfff belachelijk!

Wat dat betreft doen veel diersoorten het veel beter. Gewoon ergens alleen bevallen en pas je kind voorstellen aan de kudde als je er zelf aan toe bent.... Al dat kraambezoek...pffff ik vond het niks
Floortje nou ja zeg gun je schoonmoeder nou dat lolletje

Larissje jeetje dat is echt lomp. Verschrikkelijk voor jullie!

Hier een lompe schoonmoeder en schoonzus. Groot drama van hun kant omdat we er voor kozen om een dag na de bevalling alleen mijn 2 broers naast mijn bed te hebben ipv ook nog schoonmoeder en schoonzus. (die de verse baby overigens wel al een keer hadden gezien)

Ze gingen door het lint, en ik moest me er maar helemaal niet mee bemoeien want op deze manier nam ik hun het oma en tante schap af waar ze 9 maanden naar uitgekeken hadden.

Aldus mijn lieftallige schoonzus.

Leuk familie!
'jullie geboortekaartje klopt niet' Ik: hoezo? 'nou, er staat in: buikje weg, maar dat is echt nog lang niet weg'

Broer: 'goh, jij bent afgevallen zeg!' (als geintje 2 dagen na bevalling)

Mijn schoonouders zijn, zonder het te vragen of overleggen, de eerste nacht (dus pas een paar uur na bevalling) blijven slapen. En 's morgens stonden ze, terwijl wij nog sliepen, al boven het wiegje te kijken. Dat dus direct naast ons bed stond....
@Merel: vind ze eigenlijk wel aandoenlijk....

Schiet mij ook nog zo'n mond vol tanden opmerking binnen....

In de rij in de supermarkt... door een wildvreemde...

Zo dus jij doet het met twee tegelijk!!! leuk hoor heb dat zelf altijd wel gewild.....

Tja ik verwacht een tweeling maar dat kon je op dat moment echt nog niet zien....
mimpje hahaha weet je zeker dat onze schoonfamilies niet ergens ver weg familie van elkaar zijn? Ja ik ben een kreng van een schoondochter, ik gun zo ook helemaal niks!
Het valt me ook erg van je tegen Floortje
quote:_newwoman_ schreef op 09 juni 2011 @ 18:01:

[...]

Jawel hoor, het is een nieuwe wijik in aanbouw, er staan nog maar een paar huizen daar, een enkele daarvan maakten bezwaar, de rest niet.

En 'ons' huis wordt nu gebouwd. Toekomstige bewoners weten dus dat dit er staat.

We hebben ook netjes de hele buurt uitgenodigd bij de eerste bouwhandeling volgende week.

Denk dat het wel goed komt.

IC.

Nou, bij de start dan maar een buurtbbq om een goede start te maken?

gefeliciteerd in ieder geval
OGG ik vrees dat ik er ook niet aan ontkom om ze op bezoek te hebben. Misschien moet ik de uitgerekende datum iets verzetten zodat ze te laat komen ofzo
Ja het wint zeker niet de schoonheidsorijs, maar dit er is wel meer voorgevallen in die rare familie. Voor mijn man vind ik het heel erg, maar ik ben ongzettend blij dat ik die mensen nooit meer hoef te zien hoor!

Mimpje, je moest je er niet mee bemoeien hahha, nee het is ook alleen maar jouw kind, hoe bedenken ze het toch he!

Opgoedgeluk, ze stonden serieus bij jullie op de slaapkamer te kijken? Bizar zeg!
quote:merell schreef op 09 juni 2011 @ 20:17:

De (16 jarige) stagiaire van de kraamhulp (wit wegtrekkend) terwijl ze de schade bekijkt: 'OMG, dat is het meest ingewikkelde borduurwerkje dat ik ooit heb gezien'!! Daarna tegen mijn man: 'haha, maar wel het beste voorbehoedmiddel voor mij!' Het was dat ze verder zo lief was..
quote:opgoedgeluk schreef op 09 juni 2011 @ 20:21:

Mijn schoonouders zijn, zonder het te vragen of overleggen, de eerste nacht (dus pas een paar uur na bevalling) blijven slapen. En 's morgens stonden ze, terwijl wij nog sliepen, al boven het wiegje te kijken. Dat dus direct naast ons bed stond....

Bizar!

Wow, wat ging er wel niet door je heen toen je ze zo zag staan?
quote:noodles schreef op 09 juni 2011 @ 20:26:

[...]

Toen ik mezelf van onder zag na de bevalling ging er ook wel iets soortgelijks door me heen, kan me voorstellen dat het als je 16 bent nog indrukwekkender is
bij mijn miskraam moest ik naar de verloskundige maar die had op dat moment ee stagiare die mij te woord mocht staan, of ik dat goed vond. Haar eerste vraag" was deze zwangerschap gepland?" eeeeeeuhm maakt dat nu nog uit dan?
Ik heb een hele lompe van mijn moeder; Na de geboorte van mijn broertje ('82) kwam de borstvoeding niet goed op gang. Mijn moeder wilde heel erg graag doorzetten, maar het lukte echt niet en mijn broertje viel te veel af, dus toch maar de fles. De reacatie van de cb arts: jij geeft veel te snel op! Neem een voorbeeld aan de vrouwen in Afrika! Die hebben geen keuze! Eeeeeehm....
Toen wij na 2 weken ziekenhuis eindelijk thuis kwamen zat mijn hele schoonfam al in ons huis te wachten. Kraamhulp was er zelfs nog niet. Schoonma meldde dat er taart in de koelkast stond,maar dat ze verders de weg niet wist in mijn keuken en er ook niet van hield om bij een ander in de kastjes te rommelen. Of ik dus even voor koffie en gebak wilde zorgen want ze zaten al best een tijd op ons te wachten! Nadat ik met mijn opengesprongen geinfecteerde knip de hele fam van koffie had voorzien kon ik op het keukentrapje erbij komen zitten,alle stoelen waren namelijk bezet!
Fellowes .. ik had ze er allemaal uitgeschopt.. opzouten allemaal ..

ooh wat erg zeg
quote:maximamma79 schreef op 09 juni 2011 @ 17:26:

Ik beviel bij mijn eerste met een ongeplande keizersnede. De kraamtijd was een vrij zware tijd met een baby die veel huilde, ik die haast niets mocht doen in het huishouden en borstvoeding die niet goed ging. Denk maar niet dat mijn moeder ook maar een keer heeft aangeboden te komen helpen. Niets. Ik ben zo op haar afgeknapt toen. En jaren na dato kan ik er nog kwaad om worden.

zo zijn er meer hoor. Mijn moeder heeft ook amper een poot uitgestoken. Toen ik alleenstaande moeder werd.. ach dat was niet zo zwaar, zij had 4 kinderen grootgebracht (met mijn vader gewoon dus)

Nee zij hadden het pas druk.

Whatever.
Jeetje, wat een hoop lompe opmerkingen bij elkaar zeg! Echt niet te filmen, wat sommige mensen durven te zeggen! Bij sommige opmerkingen kun je bijna wel meehuilen, bij andere moet je eigenlijk lachen om het totale gebrek aan tact en inlevingsvermogen...

Mijn lompe opmerkingen:

1 schoonmama terwijl ze in het ziekenhuis voor het eerst haar pasgeboren kleinkind vasthoudt: "tja, eigenlijk is er niet zo veel aan he, als ze zo klein zijn. Ik vond ze pas leuk worden met 6 maanden..."

Zucht. En die opmerking heb ik nog VAAAAAK moeten horen die eerste 6 maanden...

2 een vriend kwam na 3 dagen langs met zijn rare, wereldvreemde vriendin (was ik al niet blij mee). Vriend zit heel lief met ons zoontje op de arm, en mijn man zegt als grapje tegen vriend's vriendin: jaja, daar zit een echte papa hoor, kijk maar uit. Ze kijkt naar ons kindje, trekt een vies gezicht, en zegt: "nee, hoor, kinderen, bleehhh. Gelukkig bestaat er abortus he!"

WTF?? Prima als je geen kinderwens hebt, maar om het nou over abortus te hebben als je op kraamvisite bent??
Fellowes, ongelooflijk zeg. Zelf koffie gaan zetten als je net thuis bent van het ziekenhuis...en op een keukentrapje zitten met je knip, tjesus!

Je zou zeggen dat je schoonmoeder zelf nooit kinderen heeft gehad, maar dat kan natuurlijk niet
Niet echt een lompe opmerking, maar wel een hele grappige opmerking. (mijn man meende het echt....)

Borstvoeding wilde niet lukken en hij vroeg heel serieus aan de verpleegkundige dat het misschien ook zou kunnen zijn onze zoon de melk niet lust... (Man is zelf nogal een fijnproever)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven