Surfvakantie, tips en ideeën??

28-03-2007 16:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,Ik wil dit jaar samen met mijn vriend gaan golfsurfen. Wij weten alleen niet waar we dan het beste kunnen zijn. Het moet een beetje betaalbaar zijn en dus in Europa (de Carribean zitten er niet in helaas ). We willen het liefst met de tent gaan. Heeft er iemand tips of ideeën voor beginnende surfers? Of goede/slechte ervaringen?alvast bedankt!groetjes, dromertje
Tarifa in Spanje Andalusië.
omgeving Biarritz,Frankrijk
dankjewel voor de tips! ik zal eens wat gaan rondsnuffelen daar!

Hebben jullie daar zelf ook gesurft? Leuke sfeer daar? Ben benieuwd naar verhalen!

x
Mimizan, Moliets, Lacanau zijn alledrie echte surfbestemmingen!
Idd de kustlijn van Frankrijk; Biscarrosse, Mimizan, Biarritz. Dichter bij huis: Wijk aan Zee.
Biarritz!!

Of... BALI

Weliswaar niet in Europa, maar verblijf/eten is daar weer ontzettend goedkoop, zodat je ws alles bij elkaar voor je reis hetzelfde bedrag kwijt bent. En toch nét even lekkerder
Computer says nooooo
Mirleft, Zuid Marokko. Met de vlieger tot in Agadir en dan nog 150km zuidwaarts. Is gekend door de surfers. Er zijn goedkope hotels en een surf shop en surf school. Voor foto's van Mirleft, check: http://mirleft.free.fr/visite.html
Bedankt allemaal! Hebben jullie zelf gesurfd? Hoe was de sfeer dan daar? of weten jullie dit gewoon?

Bali is nu helaas nog niet mogelijk, maar daar gaan we zeker een keer naar toe!

groetjes, dromertje!
Hoi Dromertje!

Als je het in Europa zoekt is de Franse Atlantische kust een hele goede! Daar kun je op zoveel plekken goed surfen.

Ik ben zelf met mijn man (hij is degene die surft, ik lig op het strand en kijk ernaar! ;) ) in Mimizan geweest. Daar heb je een Municipal camping, zeg maar gemeentecamping, niet duur en vlak bij het strand. Is ook vlakbij het centrum met discotheken en barretjes, erg gezellig!

In Nederland is Wijk aan Zee (al eerder genoemd) een heel goede spot.

Heb je al eerder gesurft? Anders zou je hier eerst eens een board kunnen huren om het gevoel te krijgen!

Veel plezier met de voorpret!!!!
Hoi omgeving Mimizan is werkelijk prachtig. Daar in de buurt zijn genoeg campings.

Wij windsurfen altijd op het meer van Aureilhan (daar zijn meerdere campings). Maar we gaan regelmatig naar de kust bij Mimizan om naar de golfsurfers te kijken. Genoeg leuke barretjes en restaurantjes in de omgeving.
bedankt weer voor de nieuwe tips!

We hebben nog steeds niks geboekt, het aanbod is zo groot! erg moeilijk kiezen... we zitten nu toch te denken om meer naar 't zuiden van frankrijk te gaan. bij de grens van spanje, of misschien net in spanje.

Ik heb gekeken op wat review sites van campings en vond daar ook camping municipal, daar waren alleen niet zo'n goeie recensies over. Ze spraken over stank en vieze wc's + veel overlast van jongeren. Heb jij daar verder niks van gezien Moeder Pluis?

Wij gaan weer verder op onze zoektocht!

Nogmaals bedankt voor alle tips, daar hebben we veel aan!
Er zitten op die camping inderdaad ook jongeren die met een georganiseerde surfreis meegaan, dus je weet hoe dat gaat.... Maar de camping heeft ook rustige plekken, die jongerenreis zit in de achterste hoek op de camping. (tenminse..toen wij er waren, een paar jaar geleden).

Meer naar het zuiden heb je Biarritz, ook erg leuk maar wel eerrruuugg duur!

Nog iets verder naar het zuiden heb je in Spanje, even voorbij San Sebastian, het plaatsje Zarautz. Dat is ook een súper plek om te surfen, is ook een hele mooie camping. Dat is misschien ook een idee...
Sagres in het zuid-westelijkse puntje van Portugal is erg leuk. 'n Paar jaar geleden helemaal niet duur.

En Essaouira in Marokko. Er is een camping, maar die is buiten het centrum. Je kan daar beter in goedkope hotelletjes slapen (voor zo'n 20 euro per kamer per nacht bv.). Je vliegt naar Marrakech en neemt dan de bus (ong. 2,5 uur) naar Essaouira.

(ik surf zelf trouwens niet, dus kan er niks inhoudelijks over zeggen. Ik kom vaak in Essaouira en mensen die daar gaan surfen vinden 't helemaal geweldig)
Biarritz idd, het surfstadje van Frankrijk! Vinden jullie het zo duur? Het is toch niet duurder dan de rest van Frankrijk?

Er komen veel jongeren en de meesten komen ook echt speciaal om te surfen.

Ik vind het er wel gezellig maar je moet wel hoogzomer gaan, anders heb je meer kans op regen.
Altijd een goed idee, golfsurfen!

Er zijn iig een aantal opties: Vooral de kust van Les Landes - Mimizan etc is populair. Er zijn een aantal surfcamps van Nederlandse organisaties, maar je kunt ook prima los op de camping terecht (wel reserveren in hoogseizoen, of er rekening mee houden dat je verder moet zoeken).

Als je het wat verderop zoekt is de baskische kust (noord-spanje) erg leuk, San Sebastian is een leuke stad en voldoende surfspots in de buurt (Mundaka, Zarautz).

Binnen Europa kan je ook nog kijken richting Portugal, maar dit is wel een eind rijden. Als vliegbestemmingen is FuerteVentura leuk, maar als je toch gaat vliegen zou ik Marokko aanraden, is prima te doen en als je er eenmaal bent kun je er redelijk goedkoop leven (zeker tov Europa), autohuur is ook prima te doen.

Ik weet niet hoe ervaren je bent, maar soms is het handig om wat les te nemen, een instructeur kan je meteen goeie tips geven over je techniek, goeie spots, waar een auto te huren etc...
Bedankt weer voor de tips!

we zijn echt beginners, hebben allebei nog nooit op een surfplank gestaan, dus we willen ook echt graag lessen gaan nemen.

We zitten nu te denken om naar Zarautz te gaan (spanje dus). Vond het daar er wel erg mooi uit zien. Iemand ervaring met specifieke surfscholen of campings daar?

Heb er zin in!! :D
In Zarautz heb je 2 campings, Talaj Mendi beneden en eentje bovenop de berg. Op TM zit het surfcamp van Saiko, daar kan je les nemen, boards huren, eten, biertje drinken etc. Het camp is zeer OK, ook als je geen 18 meer bent. Neem eens contact op met Saiko voor meer info.
hoi yosianne, bedankt voor de tip!

Ik heb eens rondgekeken bij reviews en dergelijke en zag bij sommige wel staan dat het een echte jongerencamping was. Met ook overlast enzo. Maar jij hebt dit niet zo ervaren? Het is in ieder geval wel een mooie camping, en, ook niet onbelangrijk, niet duur!

Weet je iets over hoeveel het kost om te huren en of de lessen daar goed zijn (en/of prijzig)?

Alvast bedankt!
Zelf weet ik vooral hoe het camp van Saiko is (ik vind het zeer aan te raden), maar hier wat meer info:

De camping heeft verschillende gedeeltes, op het laagste gedeelte staan vooral jongeren, terwijl je daar als je wat meer hogerop staat tussen gezinnen/ouderen zit, (dus een stuk rustiger, maar brengt weer andere overlast mee...)

Begin juli (rond San Fermin, het stierenrennen in Pamplona) komt er een grote groep Australiers (PP-travel), die vooral heel veel zuipen, dan kan er wat overlast zijn.

Met name in het weekend gaan de Spanjaarden feesten in Zarautz (geen flauw idee waarom, het nachtleven is OK, maar niet heel bijzonder) Maar eigenlijk heb je daar vooral last van omdat ze dan druk aan het föhnen/plamuren zijn in het toiletgebouw.

Het camp van Saiko koste vorig jaar E279 tot E294 pp voor 10 dagen incl bus vanuit NL/terug, activiteiten, surfles, welkomstBBQ en kortingspas. Een board huren was 55E per week.

Voor 90E extra krijg je ook ontbijt/avondeten (meestal keuze uit 2 salades+warm), over het algemeen lekker en dan hoef je nergens meer aan te denken. En er is ook nog een bar waar je terecht kan voor je biertjes, cocktails en sterke verhalen.

De surfinstructie is prima, eerst instructie over de theorie, stand-up oefenen en dan onder supervisie het water in. En dan moet je gewoon lekker veel oefenen!!!

Als je geen zin hebt in het volledige surfcamp-gebeuren of elders op de camping wilt staan zou ik contact opnemen met saiko (hun website +com), op de site kun je onder ook foto's vinden van vorige jaren (doorklikken op enjoy (in het water) en dan fotoboek>golfsurfen) Als ik de foto's kijk wil ik weer terug!!! 

Mocht je nog vragen hebben, laat het weten! Surfen is echt een coole hobby (maar pas op, zeer verslavend! )
Hoi dromertje!

Ben je er al uit waar je heen gaat?

Komende week, woensdag, vertrekken mijn vrien en ik om 3,5 week te kamperen in Frankrijk. tentje achterin de auto, rijden maar en we zien wel.

Vriendlief is gek op golfsurfen, heeft ook eigen plank, dus die gaat bovenop de auto mee. Ik heb het nog nooit gedaan, maar zou het graag leren. wel bodyboarden vaak gedaan (Bali, portugal) en dat vond ik al geweldig, dus verheug me op het leren straks.

We gaan naar zuid-West Frankrijk, idd omgeving Biarritz, maar willen ook door naar Noord-Spanje, Zarautz. Ik ben daar allemaal nog niet eerder geweest, vriend wel en zegt dat het er erg leuk is.

Normaal gesproken houden we het meest van kleine knusse campings, zonder bungalows, liefst niet al te veel caravans en al helemaal geen grote groepen jongeren.

Hopelijk valt dat vóór het echte hoogseizoen wel mee.

Vrees dat er in die omgeving niet veel van dat soort fijne ´a la ferme´ campings zijn....

Maar goed, we hebben 3,5 week, dus zullen niet alleen maar gaan surfen, maar ook wel de Pyreneeen in gaan om te wandelen. en als het slecht wer is misschien wel toch naar oosten van Frankrijk.

Veel plezier in ieder geval!
Fuerteventura!!! zijn in de zomer de kampioenschappen, Jandia, maar in het noorden Correljo wordt ook heel veel gesurft.
Essaouira?? (spelling?)....................

daar ben ik in de jaren 70 geweest, (weliswaar, voordat surfen algemeen bezit werd, so to speak................)

wat een pracht plek!!!

wij logeerden daar bij een familie. kamer aan het water met de rotsen eromheen. schat van een moeder, bracht elke avond ongevraagd een heerlijke kop soep voor ons.

het dorp en het strand zijn geweldig! (wij waren de enige op het strand behalve de kamelen............)

het zal vreemd zijn om daar weer naar toe te gaan, want nu is het Hip&Trendy................
Spelling van Essaouira is goed .

Hip & trendy nog steeds niet echt. Toerisme is absoluut niet massaal. Wel relatief veel surfdudes en hippies.

Leuke, relaxte plek in Marokko. Dorp is erg gezellig, maar strand is koud door de harde wind uit de atlantische oceaan.
oh ja, dat herinner ik ook van het strand...........niet echt zonnebaden daar......

leuk om te horen dat het nog laid back is..............zou graag nog een keer naar toe willen.

en over hippies gesproken, in de kamer naast ons bij die familie waar we logeerden, was een paar uit zwitserland die al 6 maanden zaten daar, vanuit India gekomen, ze waren illustratoren en maakten af en toe een tekening die ze dan opstuurden en weer een paar maanden verder konden. heerlijk.

(sure beats the 9-5!!) :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven